İçeriğe atla

Peak Games

Peak Games
Kuruluş30 Kasım 2010
KurucuSidar Şahin · Hakan Baş
Genel merkezi
İstanbul
,
SahibiZynga
Çalışan sayısı100 (2020)

Peak Games, 2010'da Sidar Şahin ve Hakan Baş tarafından İstanbul'da kurulan mobil oyun üreticisidir.[1]

Peak Games, Toon Blast[2] ve Toy Blast gibi mobil oyunların da aralarında bulunduğu bulmaca oyunları geliştirmektedir. Şirket, 1 Haziran 2020'de 900 milyonluk doları nakit, kalan kısmı hisse satışı ile olmak üzere toplam 1,8 milyar dolara Amerikan video oyunu şirketi Zynga'ya satıldı.[3] Bu satış ile Peak Games, Türkiye'nin ilk milyar dolarlık girişimi (Unicorn girişim) oldu.[4] Peak Games, 2015'in başında Toy Blast bir oyun yayınlamış ve bu oyun 2016 sonunda ABD'de en yüksek ciro yapan ve en çok kullanıcıya ulaşan ilk 10 oyun arasına girmeyi başarmıştı. Hasbro ise Toy Blast ile benzerliği dikkat çeken My Little Pony: Puzzle Party adlı oyununu pazara sunmuş ve Peak Games bu benzerliği dikkate alarak ABD mahkemelerinde telif davasını açmıştı. Taraflar 2017 yılında karşılıklı anlaşmaya vardıklarını açıklamış ve Hasbro kendi oyununu yayından kaldırmıştı.[5]

Kaynakça

  1. ^ Kutsal, Arda (10 Ocak 2011). "Sosyal Oyun Şirketi Peak Games'e 1.5 Milyon Dolar Yatırım". Webrazzi Ajansı. 13 Ocak 2011 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 10 Ocak 2011. 
  2. ^ "Toon Blast sales Ranking". 30 Haziran 2021. 11 Temmuz 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 30 Haziran 2021. 
  3. ^ Günyol, Abdülkadir (1 Haziran 2020). "Yerli oyun firması 1,8 milyar dolara satıldı". Anadolu Ajansı. 12 Temmuz 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Haziran 2020. 
  4. ^ Çalışkan, Necdet (1 Haziran 2020). "Peak 1.8 milyar dolara satıldı". Habertürk. 2 Haziran 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Haziran 2020. 
  5. ^ "Arşivlenmiş kopya". 15 Ocak 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Aralık 2020. 

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">PlayStation 2</span> video oyunu konsolu

PlayStation 2 ya da resmî kısaltmasıyla PS2, Sony Computer Entertainment'in PlayStation'dan sonra 2000 yılında ürettiği ikinci video oyunu konsoludur. Yapımı 1998 senesinde duyurulan konsol, 4 Şubat 2000'de Japonya'da, 3 Ağustos 2000'de Kuzey Amerika'da, 10 Eylül 2000'de Avrupa'da satışa sunulmuş, kısa sürede herkes tarafından beğeni kazanmıştır. PlayStation 2 çıkışından itibaren şu ana kadar yaklaşık 150 milyon adet satılmıştır. Kalın ve ince olmak üzere iki ayrı boyutta satışa çıktı. Donanım olarak rakibi Xbox'dan düşük olmasına rağmen yüksek oyun bulunabilirliğiyle Xbox'ın önüne geçmiştir. Yakın bir zamanda ise PlayStation 3, kullanıcılarıyla tanıştı.

Doğan Şirketler Grubu Holding A.Ş. veya kısaca Doğan Holding, iş dünyasına ilk adımını Aydın Doğan’ın 1959 yılında Mecidiyeköy Vergi Dairesi’ne kaydolması ve 1961’de otomotiv alanında ilk şirketini kurması ile atan şirkettir. 1980 yılında holdinge dönüşmüştür. Enerji, demir-çelik sanayisi, otomotiv, finans, gayrimenkul ve eğlence sektörlerinde faaliyet gösteren İstanbul merkezli bir holdingtir.

Electronic Arts Inc. (EA), merkezi Redwood, Kaliforniya'da bulunan Amerikalı bir video oyun şirketi. Mayıs 2020 itibarıyla Amerika ve Avrupa'da kâr ve piyasa değeri bakımından ikinci en büyük oyun şirketidir.

<span class="mw-page-title-main">Atari</span> ABD merkezli video oyunu şirketi ve markası

Atari, Amerika Birleşik Devletleri merkezli bir video oyunu şirketi ve markasıdır. Şirket, 27 Haziran 1972 tarihinde kurulmuş olup günümüzde Atari, SA'nın yan kuruluşudur ve çeşitli konsollar için video oyunları üretmektedir. Şirketin merkezi New York'ta yer almaktadır.

Video oyunu, bilgisayar veya oyun konsolu gibi görüntü sinyali gönderen bir video ile görsel bir kullanıcı arayüzü kullanılarak oynanan oyun türü.

<span class="mw-page-title-main">Bilgisayar oyunu</span> bilgisayarda oynanan oyun türü

Bilgisayar oyunu veya kişisel bilgisayar oyunu olarak da bilinen PC oyunu, bir video oyun konsolu veya atari makinesi yerine kişisel bilgisayarda oynanan bir tür video oyunudur. Tanımlayıcı özellikleri şunları içerir: daha çeşitli türleri ve kullanıcı tarafından belirlenen oyun donanımı ve yazılımı; genellikle giriş, işleme, video ve ses çıkışında daha büyük kapasite. Bilgisayar oyunu oynamak için özel olarak oyun bilgisayarı modelleri, farklı aksesuarlar tasarlanmıştır. Mobil oyunların son yıllarda büyümesine rağmen, 2018 yılında, küresel PC oyunları pazarı yaklaşık 27,7 milyar dolar değerindeydi.

<span class="mw-page-title-main">Zynga</span> video oyunu şirketi

Zynga, San Francisco merkezli video oyunları yapan bir şirkettir. Temmuz 2007'de Mark Pincus, Michael Luxton, Eric Schiermeyer, Justin Waldron, Andrew Trader ve Steve Schoettler kurmuştur. Oyunları Facebook ve MySpace'de oynanmaktadır. Oyunlarından biri olan FarmVille'yi yaklaşık 65.000.000 kişi oynamaktadır. Şirketin 2010 yılında 600 milyon $ geliri vardır. Zynga şirketi ayrıca birçok kez Haiti'ye yardım yapmıştır. Parayı oyun kullanıcıları, tatlı tohumlar almak için aldıkları Cashlar ile ödemişlerdir. Zynga da Haiti'deki mağdurlara ulaştırmıştır.

<span class="mw-page-title-main">PlayStation Vita</span>

PlayStation Vita, Sony Interactive Entertainment tarafından geliştirilen ve pazarlanan bir el tipi oyun konsoludur. İlk olarak 17 Aralık 2011'de Japonya'da, ardından 22 Şubat 2012'de Kuzey Amerika, Avrupa ve diğer uluslararası bölgelerde piyasaya sürüldü. Bu konsol, PlayStation Portable'ın halefi ve PlayStation markasının bir parçasıdır; sekizinci nesil video oyun konsollarının bir parçası olarak, Nintendo 3DS ile başlıca rekabet etmiştir.

<span class="mw-page-title-main">Supercell (şirket)</span> Finlandiyalı video oyun şirketi

Supercell Helsinki, Finlandiya merkezli bir video oyunu şirketidir. 2010 yılında kurulmuştur. 2010'dan bu yana onlarca oyununu daha beta sürümündeyken kaldıran oyun yapımcısı şu an Clash of Clans, Hay Day, Boom Beach, Clash Royale ve Brawl Stars adlı oyunlarıyla ünlü. 2012 yılının sonlarına doğru Clash of Clans oyunundan günlük 2,4 milyon dolar gelir elde etmeye başlayan şirket yılın en çok kazanan şirketleri listesine girmiştir. 2016 yılında şirket Clash of Clans oyunundan uyarladığı Clash Royale adlı oyunu piyasaya sürmüştür ve bu oyun hem Android hem de iOS platformunda yılın oyunu seçilmiştir.

Türkiye'de video oyunculuğu, Türkiye'deki video oyunu kültürü ve endüstrisi.

<span class="mw-page-title-main">Tencent</span> Çin merkezli teknoloji ve yatırım şirketi

Tencent Holdings Limited, Çin merkezli bir bilişim şirketidir. Şirket, 1998'de kurulmuş olup iştirakleri hem Çin'de hem de dünya genelinde internet ile ilgili çeşitli hizmetler ve ürünler, eğlence, yapay zekâ ve teknoloji konusunda uzmanlaşmıştır. Şirketin merkezi Shenzhen'de yer almaktadır.

Epic Games Store, Microsoft Windows ve macOS platformlarına yönelik Epic Games tarafından işletilen dijital video oyunu mağazası. Aralık 2018'de internet sitesi ve oyunları yükleyip oynayabilmek için zorunlu olan istemci olmak üzere iki ayağıyla birlikte piyasaya sürüldü.

Unicorn girişim, 1 milyar dolar değerin üzerindeki girişimleri ifade etmektedir. Bu Silikon Vadisi deyimini doğuran kişi ABD'li risk sermayesi yatırımcısı ve Cowboy Ventures'in kurucusu Aileen Lee'dir. Lee bu terimi ilk kez 2013'te "Welcome To The Unicorn Club: Learning from Billion-Dollar Startups" başlıklı makalesinde kullanmıştır. Değeri 10 milyar doları geçenlere "decacorn" da denilmektedir. 100 milyar doları geçenlere de "hectocorn" girişim denmektedir.

Sosyal ağ oyunu sosyal ağlar üzerinden oynanan bir çevrimiçi oyun türüdür. Genellikle çok oyunculu oyun mekaniği içerirler. Sosyal ağ oyunları başlangıçta tarayıcı oyunu olarak uygulandı.

Webrazzi, 2006 yılında Arda Kutsal tarafından kurulan, dünyadaki teknolojik gelişmelerin, girişimlerin haberini paylaşan bir teknoloji blogu. Her yıl düzenlediği Webrazzi Summit, Webrazzi E-Ticaret, Webrazzi Developer, Webrazzi FinTech, Webrazzi Dijital etkinliklerinde yılın öne çıkan girişimlerinin kurucuları, markaların üst düzey yöneticileri ve geliştiriciler konuşmacı oluyor.

Acclaim Entertainment, Inc., merkezi Glen Cove, New York'ta olan video oyunu geliştiricisi ve yayımcısıydı. Greg Fischbach, Robert Holmes ve Jim Scoroposki tarafından 1987'de Oyster Bay'deki bir dükkânın büyümesiyle kurulmuş şirket 1990'ların sonu ve 2000'lerin başında satın aldığı şirketlerle dünya çapında oyun geliştiren bir ekip kurmuştu. 2003 mali yılında kötü performans gösteren şirket Eylül 2004'te iflasını açıkladı. Acclaim'in mülkleri açık arttırma yöntemi ile çeşitli alıcılara satıldı.

Rollic Games; İstanbul, Türkiye'de bulunan bir mobil oyun geliştiricisi ve yayımcısıdır. Burak Vardal, Deniz Başaran ve Mehmet Can Yavuz tarafından Aralık 2018'de kurulmuştur. Rollic, hypercasual mobil oyunlar geliştirmektedir. Şirketin hisselerinin %80'i, Ağustos 2020'de 168 milyon ABD dolarına Amerikan video oyunu şirketi Zynga'ya satılmıştır.

GameStop, Amerikalı bir video oyunu, elektronik alet ve oyun ürünleri satıcısıdır. Şirketin merkezi Dallas'ın bir banliyösü olan Grapevine, Texas, Amerika Birleşik Devletleri'nde bulunmaktadır. Şirket, 1 Şubat 2020 itibarıyla Amerika Birleşik Devletleri, Kanada, Avustralya, Yeni Zelanda ve Avrupa'da 5.509 perakende mağazası işletmektedir. Şirketin perakende mağazaları GameStop, EB Games, ThinkGeek ve Micromania-Zing markaları altında faaliyet gösterir.

<span class="mw-page-title-main">Disney Interactive</span>

Disney Interactive, The Walt Disney Company'ye ait çeşitli web sitelerini ve interaktif medyayı denetleyen bir Amerikan video oyunu ve internet şirketiydi.

Video oyunlarında reklamcılık, ürünleri, organizasyonları veya bakış açılarını tanıtmak için reklamın video oyunlarına entegre edilmesidir.