Türk müziği, Türklerin Orta Asya'dan beri geliştirdikleri, bugünkü özellikleri Anadolu Selçukluları ve Osmanlılar döneminde belirginleşen müzik tarzı. Musiki, Osmanlı döneminde halk ve üst kültür çevrelerinde birbiriyle ilişkili, fakat karakterleri farklı iki ana dal olarak gelişmiştir. Osmanlı'nın son dönemindeki modernleşme hareketleriyle Batı etkisi görülmeye başlanmış, bu etki Cumhuriyet döneminde daha da artmıştır.
Aaron Copland,, Amerikan klasik müziğinin öncüsü kabul edilen bestecidir.
Müzeyyen Senar Türk Sanat Müziği sanatçısı. "Cumhuriyetin Divası" olarak da anılır.
Zehra Nesrin Sipahi,, Türk klasik Türk müziği sanatçısı.
Müzisyen, çalgı çalabilen veya müzikal yetenek sergileyen sanatçıdır. Müzik besteleyen, icra eden veya orkestra yöneten kişiler müzisyen olarak kabul edilir. Çalgı çalabilen müzisyenlere çalgıcı da denir. Müzisyenler tek başlarına (solo) çalışabilecekleri gibi grup veya orkestra üyesi de olabilirler.
Škoda Auto (okunuşu: Şkoda,
Muazzez Abacı ya da tam adıyla Hicran Muazzez Abacı, Türk şarkıcı. Klasik Türk müziği şarkıcısı olan Abacı, Türkiye Cumhuriyeti Kültür Bakanlığı'nın tavsiyesiyle verilmeye başlanan devlet sanatçısı unvanına 1998'de lâyık görülmüştür.
Samime Sanay, Türk sanat müziği sanatçısı, öğretmen. 33. Türkiye Hükûmeti'nde Kültür Bakanlığının tavsiyesiyle verilmeye başlanan Devlet Sanatçısı unvanına 1998'de layık görülmüştür.
Luciano Pavarotti, İtalyan tenor. Modern opera dönemindeki en önemli ses sanatçılarındandır.
Tarja Soile Susanna Turunen Cabuli ; Fin soprano, müzisyen ve söz yazarıdır. Profesyonel kariyerinde Tarja Turunen veya kısaca Tarja adını kullanır. Şarkıcılığının yanında piyano, davul ve flüt de çalabilmekte olan Turunen; 3 oktavlık ses aralığına sahiptir.
Söz yazarı veya güftekâr, kendi veya başkasının söyleyeceği şarkıların sözlerini yazan kişi.
Imogen Cooper, İngiliz piyanist.
Itzhak Perlman, İsrailli-Amerikalı kemancı, orkestra şefi, ustalık sınıfı eğitmeni. 20. ve 21. yüzyılın en üstün kemancılarından biri olarak görülmektedir. Halen eşiyle birlikte New York'ta yaşamaktadır.
Endüstriyel müzik, transgresif ve kışkırtıcı temalar üzerinden yola çıkan deneysel bir müzik türüdür. İlk endüstriyel sanatçıları avangart'dan etkilenmiş, eserlerinde ses ve gürültü üzerinde deneyler yapmış ve faşizmle okültizm gibi tartışmalı konuları ele almıştır. Bu müzik türü en başta türe ismini veren Industrial Records'a bağlı performans sanatçıları ve müzisyenleri tanımlamak için kullanırken, türün yeraltı kültüründe yayılması ile çeşitli sanatçıları etkilemiştir.
Heitor Villa-Lobos (Portekizce telaffuz: [ejˌtoʁ ˌvilɐ ˈlobus];, Brezilyalı besteci.
Orçun Orçunsel Türk piyanist, besteci ve orkestra şefidir. 2008'den beri İstanbul'da kurmuş olduğu Orchestra'Sion senfonik topluluğunun daimi şefliğini ve genel sanat yönetmenliğini yapmaktadır.
Hakan Şensoy, kemancı, orkestra şefi, besteci.
Edward Elgar'ın Mi minör Viyolonsel Konçertosu, Op. 85, son önemli eseri olmakla birlikte, solo çello repertuarının temel taşı olan bir eserdir. Elgar, bu eseri Birinci Dünya Savaşı'nın ardından, konserlere gitmeye başlamış halkla birlikte müziğinin modasının geçtiği dönemde bestelemiştir. Elgar'ın lirik ve tutkulu olan Keman Konçertosu'nun aksine, Çello Konçertosu genellikle derin düşüncelere dalmış ve ağıtlı bir şekildedir.
Rabia Leyla Pamir, Türk müzikolog, piyanist, yazar.
Ferhan ve Ferzan Önder, Türk-Avusturyalı ikiz piyanistler.