İçeriğe atla

Patricia Churchland

Patricia Churchland
Doğum16 Haziran 1943 (81 yaşında)
Canada
EğitimBritish Columbia Üniversitesi, Pittsburgh Üniversitesi, Oxford Üniversitesi
Kariyeri
DalıNörobiyoloji, Zihin Felsefesi, Bilim Felsefesi

Patricia Smith Churchland (d. 16 Temmuz 1943[1]), nörofelsefeye ve zihin felsefesine katkıları dolayısıyla bilinen Kanadalı-Amerikalı bir analitik filozoftur[2][3] . 1984'ten beri ders verdiği California Üniversitesi, San Diego'da (UCSD) Felsefe Bölümü Emerita Profesörüdür. Ayrıca 1989'dan beri Salk Biyolojik Araştırmalar Enstitüsünde yardımcı profesörlük yapmıştır.[4] Moskova Devlet Üniversitesi, Moskova Felsefe Bölümü Bilinç Çalışmaları Merkezi Mütevelli Heyeti üyesidir.[5] 2015 yılında, Amerikan Sanat ve Bilimler Akademisi'ne üye seçilmiştir.[6] British Columbia Üniversitesi, Pittsburgh Üniversitesi ve Oxford Üniversitesi'nde eğitim görmüştür, 1969-1984 yılları arasında Manitoba Üniversitesinde felsefe dersi vermiş ve filozof Paul Churchland ile evlenmiştir.[7] The New Yorker 'da yazan Larissa MacFarquhar, felsefi çift hakkında şunları gözlemlediğini belirtmiştir: "Çalışmaları o kadar benzer ki bazen akademik dergilerde ve kitaplarda tek kişi olarak ele alınırlar."[8]

Biyografi

Gençliği ve Eğitimi

Churchland, British Columbia'nın Oliver kentinde Patricia Smith olarak doğmuş[1] ve Güney Okanagan vadisindeki bir çiftlikte büyümüştür.[9] Ebeveynlerinin ikisi de lise mezunu olmayıp; babası ve annesi sırasıyla 6. ve 8. sınıflardan sonra okulu bırakmış kimselerdir. Annesi bir hemşire ve babası, aile çiftliğini işletmenin yanı sıra gazetede çalışmış, yayıncılık yapmıştır. Churchland, az bir süreliğine eğitim almış olmalarına rağmen, ebeveynlerinin bilimle ilgilendiklerini ve ona aşıladıkları dünya görüşünün seküler bir dünya görüşü olduğunu belirtmiştir. Ayrıca ebeveynleri, çevrelerindeki pek çok çiftçi bunu "gülünç ve anlamsız bir israf" olarak görse de, onu üniversiteye göndermek için hevesli olduklarını söylemiştir.[10] Lisansını British Columbia Üniversitesinde yapmış ve 1965'te onur derecesiyle mezun olmuştur.[6] 1966'da yüksek lisans yaptığı Pittsburgh Üniversitesinde okumak için Woodrow Wilson Bursu almıştır.[11] Daha sonra Oxford Üniversitesinde British Council ve Canada Council Fellow olarak okumuş ve 1969'da B. Phil almıştır.

Akademik kariyer

Churchland'in akademik ilk işi 1969'dan 1977'ye kadar yardımcı doçentlik, daha sonra 1977'den 1982'ye kadar ise doçentlik yaptığı Manitoba Üniversitesinde olmuştur.[6] Fizyoloji bölümünde bir laboratuvarı olan Profesör Larry Jordan'ın yardımı ve teşvikiyle burada sinirbilim çalışmalarına başlamıştır.[9][10][12] 1982'den 1983'e kadar Princeton'daki İleri Araştırmalar Enstitüsünde Sosyal Bilimler alanında misafir üye olarak yer almıştır.[13] 1984'te, UCSD'de felsefe bölümünde profesörlük yapmak üzere davet edilmiş ve eşi Paul ile oraya taşınmıştır: ikisi de o zamandan beri UCSD'dedir.[14] 1989'dan beri UCSD'nin kampüsüne bitişik Salk Enstitüsünde yardımcı profesörlük yapmış ve burada enstitünün adını taşıyan Jonas Salk[4] ile tanışmıştır. Salk'tan bahseden Churchland, "nörofelsefe fikrini beğendiğini ve birçok insanın, açıkçası, öğle yemeğine gittiğimizi düşündüğü bir vakitte beni muazzam şekilde teşvik etti" demiştir. Churchland'in Salk Enstitüsünde bulunan bir diğer önemli destekçisi de Francis Crick'tir . Churchland, Salk Enstitüsünde Terrence Sejnowski'nin laboratuvarıyla araştırma işbirliği çerçevesinde çalışmıştır.[15] Sejnowski ile yaptığı işbirliği, beraber yazdıkları The Computational Brain (MIT Press, 1993) kitabıyla meyvesini vermiştir. Churchland, 1999 yılında Felsefe Profesörü seçilmiş ve 2000-2007 yılları arasında UCSD'de Felsefe Bölümü Başkanı olarak görev yapmıştır.

2006, 2007 ve 2008 yıllarında sekülerizm üzerine olan İnancın Ötesinde sempozyumuna katılmış ve konuşmacı olarak yer almıştır.[16][17][18]

Kişisel hayat

Churchland, partneri filozof Paul Churchland ile Pittsburgh Üniversitesinde Platon üzerine bir derse katıkdıkları sırada tanışmış[10] ve Oxford Üniversitesinde B.Phil'i tamamladıktan sonra evlenmiştir.[9] Çocukları, ikisi de sinirbilimci olan Mark M. Churchland (1972 doğumlu) ve Anne K. Churchland'dir (1974 doğumlu).[19][20] Churchland ateisttir .[21]

Felsefi çalışmaları

Churchland'in felsefe anlayışı, felsefeyi bir tür "ön-bilim" olarak konumlandırarak, yanıtlaması zor fakat büyük oranda empirik sorular sormaktadır. Bilimsel birikimle entegre, uygulamalı ve pratik bir yaklaşımı savunmaktadır. Churchland profesyonel felsefenin önemli bir kısmını gereksiz, nüanslı ayrımlara saplantılı olarak görüp, dışlar.[22]

Churchland'ın kendi çalışması sinirbilim ve felsefe arasındaki ilişkiye odaklanmıştır. Ona göre, filozoflar zihni anlamak için beyni anlamanın gerektiğini giderek daha da fazla kavramaktadır. Bilgi, özgür irade, bilinç ve etik hakkındaki geleneksel felsefi soruları ele almak için sinirbilimden elde edilen bulguları kullanmaktadır. Eliminatif Materyalizm olarak bilinen bir düşünce ekolünden olduğu söylenebilir. Bu ekol, düşünce, özgür irade ve bilinç gibi sağduyusal (common sense), sezgisel veya "folk psikolojik" kavramların (concept) sinirbilimciler beynin işlevi hakkında daha çok şey keşfettikçe indirgemeci bir şekilde revize edilmelerinin gerekeceğini savunmaktadır.[23] 2014'te, New York Review Of Books sayfalarında Colin McGinn ile bu konular hakkında kısa bir fikir alışverişi olmuştur.[24]

Ödüller ve onurlar

  • MacArthur Bursu, 1991[6][25]
  • Hümanist Ödül, Uluslararası Hümanizm Akademisi, 1993[26]
  • Fahri Edebiyat Doktoru, Virginia Üniversitesi, 1996
  • Fahri Hukuk Doktoru, Alberta Üniversitesi, 2007[9]
  • Değerli Bilişsel Bilimci, UC, Merced Bilişsel ve Enformasyon Bilimleri programı, 2011[27]
  • Bilişsel Bilim Derneği Üyesi, 2011[28]

Çalışmalar

Tek yazar olarak

Ortak yazar veya editör olarak

  • The Computational Brain. (1992) Patricia S. Churchland and T. J. Sejnowski. Cambridge, Massachusetts: The MIT Press.
  • Neurophilosophy and Alzheimer's Disease. (1992) Edited by Y. Christen and Patricia S. Churchland. Berlin: Springer-Verlag.
  • The Mind-Brain Continuum (1996). Edited by R.R. Llinás and Patricia S. Churchland: The MIT Press.
  • On the Contrary: Critical Essays 1987-1997. (1998). Paul M. Churchland and Patricia S. Churchland. Cambridge, Massachusetts: The MIT Press.

Kaynakça

  1. ^ a b Consciousness: Theories in Neuroscience and Philosophy of Mind. Nani, Andrea. Heidelberg. 30 Eylül 2014. s. 9. ISBN 9783662440889. OCLC 892914346. 17 Şubat 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Mart 2021. 
  2. ^ Dummett, Michael (2010). The Nature and Future of Philosophy. Columbia University Press. s. 33. A small number of analytic philosophers–notoriously the two Churchlands–treat the absence of any detailed correspondence [between specific mental occurrences and particular events in the brain] as an objection not to the thesis of mind/brain identity, but to reliance on our familiar mental constructs. 
  3. ^ Smith, Quentin (1997). Ethical and Religious Thought in Analytic Philosophy of Language. Yale University Press. ss. 93-94. [The postpositivist physicalism of philosophers such as the Churchlands and linguistic essentialism were the] "...two main movements of analytic philosophy of the 1970s, 1980s and 1990s; no other analytic movement even compares with them in influence and acceptance." 
  4. ^ a b "Salk Institute: Adjunct Faculty". Salk Institute. 3 Mayıs 2009 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Ağustos 2011. 
  5. ^ "Arşivlenmiş kopya" (PDF). 16 Aralık 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi (PDF). Erişim tarihi: 1 Mart 2021. 
  6. ^ a b c d "Curriculum Vitae". 14 Ağustos 2011 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Ağustos 2011. 
  7. ^ Churchland, Patricia. "Curriculum Vitae". 14 Ağustos 2011 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Ağustos 2011. 
  8. ^ "TWO HEADS A marriage devoted to the mind-body problem". NewYorker.com. 12 Şubat 2007. 23 Temmuz 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Mayıs 2017. 
  9. ^ a b c d "University of Alberta - Fall Convocation 2007". University of Alberta. 22 Kasım 2007. 28 Kasım 2011 tarihinde kaynağından (web page) arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Ağustos 2011. 
  10. ^ a b c "From the Engine of Reason to the Seat of the Soul: A Brain-Wise Conversation". The Science Studio. The Science Network. 26 Haziran 2006. 24 Temmuz 2011 tarihinde kaynağından (video) arşivlendi. Erişim tarihi: 30 Ağustos 2011. 
  11. ^ "Fellows Of Note - Major Awards". Princeton, NJ: The Woodrow Wilson National Fellowship Foundation. 28 Eylül 2011 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 30 Ağustos 2011. 
  12. ^ "Faculty of Medicine - Physiology". University of Manitoba - Department of Physiology. 3 Nisan 2012 tarihinde kaynağından (web page) arşivlendi. Erişim tarihi: 30 Ağustos 2011. 
  13. ^ "Social Science Only". A Community of Scholars. Princeton, NJ: Institute for Advanced Study. 19 Mart 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 30 Ağustos 2011. Churchland, Patricia Smith [V] SocSci 1982-83 
  14. ^ "Curriculum Vitae" (PDF). UCSD Philosophy Department. 19 Ocak 2007. 12 Şubat 2007 tarihinde kaynağından (PDF) arşivlendi. Erişim tarihi: 30 Ağustos 2011. 
  15. ^ "CNL - People". Computational Neurobiology Laboratory. The Salk Institute. 1 Ağustos 2010 tarihinde kaynağından (web page) arşivlendi. Erişim tarihi: 30 Ağustos 2011. 
  16. ^ "Beyond Belief: Science, Religion, Reason and Survival". The Science Network. 5–7 Kasım 2006. 22 Mart 2009 tarihinde kaynağından (web page and video) arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Ağustos 2011. 
  17. ^ "Beyond Belief: Enlightenment 2.0". The Science Network. 31 October – 2 Kasım 2007. 3 Şubat 2011 tarihinde kaynağından (web page and video) arşivlendi. 
  18. ^ "Beyond Belief: Candles in the Dark". The Science Network. 3–6 Ekim 2008. 6 Ocak 2009 tarihinde kaynağından (web page and video) arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Ağustos 2011. 
  19. ^ "Anne Churchland - Assistant Professor". Cold Spring Harbor Laboratory. 19 Temmuz 2011 tarihinde kaynağından (web page) arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Ağustos 2011. 
  20. ^ "Movement Generation Laboratory - Mark Churchland". Columbia University. 2 Nisan 2013. 16 Mart 2013 tarihinde kaynağından (web page) arşivlendi. Erişim tarihi: 2 Nisan 2013. 
  21. ^ "The Atheist Who Didn't Exist: Or: the dreadful consequences of bad arguments, Page 25". 8 Haziran 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Mart 2021. 
  22. ^ "NOUS: Patricia Churchland on How We Evolved A Conscience". nousthepodcast.libsyn.com (İngilizce). 18 Eylül 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 21 Ekim 2019. 
  23. ^ "Pat Churchland on Eliminative Materialism". Philosophy Bites. 2010. 16 Mart 2020 tarihinde kaynağından (audio) arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Ağustos 2011. 
  24. ^ "Arşivlenmiş kopya". 19 Eylül 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Mart 2021. 
  25. ^ "MacArthur Fellows List, "C"". The John D. and Catherine T. MacArthur Foundation. 26 Eylül 2008 tarihinde kaynağından (web page) arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Ağustos 2011. 
  26. ^ "International Academy of Humanism - Humanist Laureates". Council For Secular Humanism. 2 Ekim 2018 tarihinde kaynağından (web page) arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Ağustos 2011. 
  27. ^ "Distinguished Cognitive Scientist Award". University of California, Merced. 4 Mayıs 2011. 13 Ağustos 2011 tarihinde kaynağından (web page) arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Ağustos 2011. 
  28. ^ "Two Philosophers Elected Fellows of the Cognitive Science Society". Leiter Reports: A Philosophy Blog. 7 Ekim 2011. 13 Ekim 2011 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 30 Haziran 2017. 

Konuyla ilgili yayınlar

  • The Churchlands and Their Critics. (1996) Robert N. McCauley. Hoboken, New Jersey: Wiley-Blackwell
  • On the Churchlands. (2004) William Hirstein. Florence, Kentucky: Thomson Wadsworth

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Ockham'ın usturası</span> En az varsayımla çözümün seçildiği felsefi prensip

Ockham'ın usturası, Occam'ın usturası, Ocham'ın usturası, tutumluluk yasası veya basitlik yasası, "olasılıkların zorunluluk olmadan çoğaltılmaması gerektiği" problem çözme ilkesi. Fikir, ilahi mucizeler fikrini savunmak için basitliği tercih eden skolastik filozof ve teolog, İngiliz Fransisken rahibi Ockhamlı William'a atfedilir. "En basit açıklama büyük olasılıkla doğru olandır" gibi ifadelerle çeşitli şekillerde yorumlanmıştır. Bu felsefi ustura, aynı tahminle ilgili rakip hipotezler sunulduğunda, en az varsayıma sahip çözümün seçilmesi gerektiğini savunur. Dolayısıyla, farklı tahminler yapan hipotezler arasında seçim yapmanın bir yolu değildir.

<span class="mw-page-title-main">Epistemoloji</span> bilginin doğası, kapsamı ve kaynağı ile ilgilenen felsefe dalı

Epistemoloji ya da bilgi felsefesi, bilgiyle ilgilenen bir felsefe dalıdır. Epistemologlar, bilginin doğası, kaynağı ve kapsamı, epistemolojik gerekçelendirme, inancın rasyonelliğini ve diğer çeşitli konuları incelemektedir. Epistemoloji, felsefenin etik, mantık ve metafizikle birlikte dört ana dalından biri olarak kabul edilir.

<span class="mw-page-title-main">Massachusetts Teknoloji Enstitüsü</span> ABD, Massachusettste kurulu vakıf üniversitesi

Massachusetts Teknoloji Enstitüsü, Cambridge, Massachusetts'te bulunan özel bir araştırma üniversitesi. Enstitü, Charles Nehri boyunca bir milden (1,6 km) daha fazla, kentsel bir kampüse ve bir kara hibe, bir deniz hibe ve uzay hibesine sahiptir. Enstitü ayrıca MIT Lincoln Laboratuvarı, Bates Merkezi ve Haystack Gözlemevi gibi bir dizi büyük, kampüs dışı tesisin yanı sıra Broad ve Whitehead Enstitüleri gibi kendine bağlı laboratuvarları da içerir.

<span class="mw-page-title-main">Willard Van Orman Quine</span> Amerikalı filozof (1908 – 2000)

Willard Van Orman Quine, analitik felsefe geleneğinden Amerikalı filozof ve mantıkçı. "Yirminci yüzyılın en etkili filozoflarından biri" sayılır. 1930'dan 70 yıl sonraki ölümüne kadar Quine sürekli olarak Harvard Üniversitesi ile öyle ya da böyle yakından ilgiliydi, önce bir öğrenci; sonra da bir profesör olarak. 1956-78 yıllarında Harvard Edgar Pierce Felsefe Kürsüsünde ders verdi.

Rudolf Carnap 1935'ten önce Avrupa'da, sonrasında Amerika'da etkin olan Alman filozof. Viyana Çevresinin önemli bir üyesi ve mantıksal olguculuğun bir destekçisiydi. "Yirminci yüzyıl filozofları arasında bir dev" sayılmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Analitik felsefe</span> felsefenin ana işlevinin analiz olması gerektiğini öne süren felsefe geleneği

Analitik felsefe, felsefenin ana işlevinin analiz olması gerektiğini öne süren felsefe geleneğidir. Ezici çoğunlukla Anglosfer ve İskandinav dünyasında yaygındır. Kıta felsefesi ile birlikte, çağdaş felsefede ön planda olan iki gelenekten biridir. Nadir bir kullanım olsa da, çözümleyici felsefe ismiyle de bilinir.

<span class="mw-page-title-main">Felsefe</span> soyut, genel ve temel birtakım probleme ilişkin yapılan sistematik çalışma

Felsefe veya düşünbilim; varlık, bilgi, değerler, gerçek, doğruluk, zihin ve dil gibi konularla ilgili soyut, genel ve temel problemlere ilişkin yapılan sistematik çalışmalardır. Felsefe ile uğraşan kişilere filozof denir.

Bilgisayar bilimi felsefesi, bilgisayar bilimi çalışmasında ortaya çıkan felsefi sorularla ilgilidir. Fizik felsefesi veya matematik felsefesi gibi bir bilgisayar bilimi felsefesi geliştirmeye yönelik bazı girişimlere rağmen, bilgisayar bilimi felsefesinin içeriği, amacı, odağı veya konusu hakkında hala ortak bir anlayış yoktur. Bilgisayar programlarının soyut doğası ve bilgisayar biliminin teknolojik tutkuları nedeniyle, bilgisayar bilimi felsefesinin kavramsal sorularının çoğu, bilim felsefesi, matematik felsefesi ve teknoloji felsefesi ile de karşılaştırılabilir.

<span class="mw-page-title-main">John Carew Eccles</span> araştırmacı

Sir John Carew Eccles, Avustralyalı nörofizyolog. 1963 yılında Nobel Fizyoloji veya Tıp Ödülü'nü sinapslar üzerine yaptığı çalışmalar nedeniyle kazanmıştır. Aynı yıl ödülü Andrew Huxley ve Alan Lloyd Hodgkin ile paylaşmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Adil Esedov</span> Azeri bilim insanı ve filozof

Adil Esedov, Azerbaycanlı filozoftur. Ocak 2011 tarihinden beri Azerbaycan Milli İlimler Akademisi'nin Felsefe ve Hukuk Enstitüsü Estetik Bölüm Başkanı olarak çalışmaktadır.

Bilişsel nörobilim, odak noktası mental süreçlerde görev alan beyindeki sinirsel bağlantılar olmak üzere, genel anlamda bilişin altında yatan biyolojik süreçleri inceleyen bilim alanıdır. Bilişsel aktivitelerin beyindeki sinirsel devreler tarafından nasıl etkiilendiği veya kontrol edildiği sorularını ele alır. Bilişsel nörobilim, hem nörobilim hem de psikolojinin bir dalıdır ve davranışsal nörobilim, bilişsel psikoloji, fizyolojik psikoloji ve duyuşsal nörobilim gibi disiplinlerle örtüşür. Bilişsel nörobilim, bilişsel bilimdeki teorilere, nörobiyoloji ve hesaplama modellemesine dayanan kanıtlara dayanır.

<span class="mw-page-title-main">Tıp felsefesi</span> felsefe dalı

Tıp felsefesi, sağlık bilimleri alanındaki uygulamalar, kuramlar ve araştırmalarla ilgilenen bir felsefe dalıdır. Daha çok bilgi kuramı, metafizik ve bioetikle uyuştuğu kimi noktalarda tıp etiği alanlarına eğilir. Felsefe ve tıp ilişkisi Antik Yunanistan'da ortaya konmuş ve yüzyıllar boyunca devam edegelmiştir. Ancak tıp felsefesi, 19. yüzyıla kadar akademik bir disiplin olarak kabul görmemiştir. 20. yüzyılın sonunda tıp ve felsefe alanında çalışan akademisyenler arasında tartışmalar cereyan etmiş ve bu alanın ayrı bir akademik disiplin olduğu konusunda fikir birliğine varılmıştır. Son yıllarda ise tıp felsefesi üzerine eğilen dersler açılmış, dergiler ve kitaplar yayımlanmış ve konferanslar verilmiştir.

<span class="mw-page-title-main">Uzay ve zamanın felsefesi</span>

Uzay ve zaman felsefesi, uzay ve zamanın ontolojisi, epistemolojisi ve karakterini çevreleyen konularla ilgilenen felsefe dalıdır.

<span class="mw-page-title-main">Algı felsefesi</span> Felsefi Yaklaşım

Algı felsefesi, algısal deneyimin doğası ve algısal verilerin durumuyla, özellikle de dünya hakkındaki inançlar veya dünya hakkındaki bilgilerle nasıl ilişkili olduklarıyla ilgilidir. Herhangi bir açık algı açıklaması, çeşitli ontolojik veya metafizik görüşlerden birine bağlılığı gerektirir. Filozoflar, nesnelerin algılarının ve bunlarla ilgili bilgi veya inançların bireyin zihninin yönleri olduğunu varsayan içselci açıklamaları ve bunların bireyin dışındaki dünyanın gerçek yönlerini oluşturduklarını belirten dışsalcı açıklamaları birbirinden ayırır. Son zamanlardaki felsefi çalışmalar, tek görme paradigmasının ötesine geçerek algının felsefi özelliklerini genişletmiştir.

<span class="mw-page-title-main">Larry Squire</span> Amerikalı psikolog

Larry Ryan Squire, California Üniversitesi, San Diego'da psikiyatri, sinirbilim ve psikoloji profesörü ve San Diego Gazi İşleri Tıp Merkezi'nde Kıdemli Araştırmacıdır. Hayvan modelleri ve hafıza bozukluğu olan insan hastalarla hafızanın nörolojik temelleri üzerine çalışmış ve bu alanda önde gelen araştırmacılarından birisi olmuştur.

<span class="mw-page-title-main">Philip Stuart Kitcher</span>

Philip Stuart Kitcher, Columbia Üniversitesi'nde John Dewey Fahri Felsefe Profesörü olan bir İngiliz filozoftur. Bilim felsefesi, biyoloji felsefesi, matematik felsefesi, edebiyat felsefesi ve daha yakın zamanda pragmatizm alanlarında uzmanlaşmıştır.

Elliott R. Sober Wisconsin-Madison Üniversitesi Felsefe Bölümü'nde Hans Reichenbach Profesörü ve William F. Vilas Araştırma Profesörüdür. Sober, biyoloji felsefesi ve genel bilim felsefesi alanlarındaki çalışmaları ile tanınır.

Peter Achinstein, Johns Hopkins Üniversitesi'nde Amerikalı bir bilim filozofudur.

Gary Michael Gutting, Amerikalı filozof ve yazar. Notre Dame Üniversitesi'nde felsefe alanında kendine armağan edilmiş bir kürsünün sahibiydi. Türkçeye çevrilmiş kitapları bulunmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Bilincin zor problemi</span>

Bilincin zor problemi, zihin felsefesinde, insanların ve diğer organizmaların neden ve nasıl niteliklere, fenomenal bilince veya qualia'ya sahip olduğunu açıklamaktır. Bu problem, fiziksel sistemlerin sağlıklı bir insana ayırt etme, bilgiyi bütünleştirme, izleme, dinleme ve konuşma gibi davranışsal işlevleri neden ve nasıl yerine getirme yeteneği verdiğini açıklayan 'kolay problemlerle' tezat oluşturmaktadır. Her bir fiziksel sistem, sadece fenomenin temelini oluşturan "yapı ve dinamiklere" bakılarak açıklanabildiğinden, kolay problemler fonksiyonel açıklamalara, yani mekanizmaya dayalı ya da davranışsal açıklamalara elverişlidir.