İçeriğe atla

PHM Pegasus

PHM Pegasus
GeliştiriciLucasfilm Games
YayımcıElectronic Arts
TasarımcıNoah Falstein
ProgramcıNoah Falstein
SanatçıKen Macklin
BesteciChristopher Grigg
PlatformlarCommodore 64, Apple II, DOS, Amstrad CPC, ZX Spectrum
Çıkış1986
Türgemi simülasyonu

PHM Pegasus, Commodore 64, Apple II, DOS, Amstrad CPC ve ZX Spectrum için yayınlanan bir gemi simülasyonu ve aksiyon oyunudur. Oyunun adı 1970'lerde Amerika Birleşik Devletleri Donanması tarafından kullanılan Pegasus sınıfından USS Pegasus (PHM-1) gemisine atıfta bulunur.

Oyun Lucasfilm Games tarafından geliştirildi ve Electronic Arts tarafından yayınlandı.[1] Oyunda, oyuncuların helikopterleri, konvoy gemilerini manevra yapması ve alanları araştırmak, düşman gemilerinin alanlarını temizlemek ve dost gemilere eşlik etmek için hidrofoil füze gemilerinde devriye gezmesi gereken sekiz farklı görevi vardır.[1]

Görev yerleri, Basra Körfezi, Doğu Akdeniz, Karayipler ve Sitre Körfezi'dir.[1] Oyunun geliştiricileri, simülasyonun gerçekçiliğini artırmak için bir hidrofil üreticisi olan Boeing Marine Systems'e danıştı.[1][2]

Oynanış

PHM Pegasus, oyunculara üç farklı araç türünün kontrolüne verir: Patrol Hydrofoil Missilecrafts (PHM), Seasprite ve Seahawk helikopterleri ve konvoy gemileri. Oyuncunun bir PHM'yi kontrol ettiği ve geminin 40 millik yarıçaplı radarını kullanarak yakındaki düşman gemilerini bulması ve geminin silah dizisini kullanarak onları batırması gereken ilk iki görev zaman sınırlıdır. Oyuncular, manuel manevra ekranından ateş edebilir veya gemileri belirlemek ve onlara nişan almak için bir çift dürbün kullanabilir. Oyuncunun iki helikopteri Akdeniz'deki düşman gemilerinin yerini belirlemek ve PHM kullanarak batırmak için kullanabildiği iki görev, ara ve yok et şeklindedir. Başka bir görev, oyuncuların gemileri fotoğraflamak için silah taşıdığından şüphelenilen sekiz tankerin 1500 fit yakınında gezinmesi gereken gözetimi içerir. Görev, tankerlerin üzerine ateş açılmasına izin verez, bu nedenle yaklaşmadan önce bölgeyi keşfetmek için iki SeaHawk helikopteri kullanılmalıdır.

Son ikisi eskort görevleridir: dost bir gemiyi varış noktasına kadar korumak. İlki, Karayipler üzerinden limana giden bir konvoyu korumayı içerir. Oyunun ikinci ve son görevi, oyuncunun Basra Körfezi'nden Hint Okyanusu'na doğru ilerleyen bir tedarik gemisini korumasıdır. İki helikopter sağlanır ve uzun süreli düşman saldırıları en aza indirilmelidir.[3]

Değerlendirme

Noah Falstein'a göre PHM Pegasus, Lucasfilm Games'in piyasaya sürüldüğü sırada şimdiye kadarki en büyük başarısı ve şirketin "100.000'den fazla ilk ürünü" idi.[4]

Compute! PHM Pegasus'u "sıradan oyun oyuncularının koleksiyonuna bile değerli bir katkı" olarak adlandırdı. Yeni bir meydan okuma arayan bir aksiyon fanatiğiyseniz bu bir zorunluluktur".[5] Computer Gaming World, 1987'de PHM Pegasus'u incelemek için bir deniz otobüsü uzmanına danıştı. Dergi, oyunun oyuncunun gemisine füzelerden verilen hasarı hafife aldığını, ancak hidrofilin hızının gerçekçi olduğunu belirtti; oyun aynı zamanda bir füzeyi silahla düşürme olasılığını da doğru bir şekilde modelledi. "Oyunun, gerçekten olağanüstü ürünü yalnızca iyi olandan ayıran belirli bir aynılığa ve / veya hamle eksikliğine sahip olduğu" sonucuna vardı.[6] Wargames dergisinde 1992 ve 1994 yıllarında modern ayarlarla yapılan anketler, oyuna beş üzerinden iki buçuk yıldız verdi.[7][8]

Kaynakça

  1. ^ a b c d "PHM Pegasus". RUN. 4 (4). Peterborough, NH: CW Communications/Peterborough. Nisan 1987. s. 13. ISSN 0741-4285. OCLC 10151803. 
  2. ^ Trunzo, James V. (Eylül 1987). "PHM Pegasus Review". Compute!, 88. s. 61. 27 Kasım 2010 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 18 Haziran 2009. 
  3. ^ "PMS Pegasus Review". The Games Machine, 3. Ludlow, Shropshire: Newsfield. Şubat 1988. s. 48. OCLC 25958246. 
  4. ^ Linkola, Joonas (2000). "Interviews: Noah Falstein". LucasFans. 9 Mart 2001 tarihinde kaynağından arşivlendi. 
  5. ^ Trunzo, James V. (Eylül 1987). "PHM Pegasus". Compute!. s. 61. Erişim tarihi: 10 Kasım 2013. 
  6. ^ Brooks, M. Evan (Ağustos-Eylül 1989). "My Other Boat Is A High Speed Combat Patrol Hydrofoil". Computer Gaming World. s. 28. 
  7. ^ Brooks, M. Evan (Haziran 1992). "The Modern Games: 1950 - 2000". Computer Gaming World. s. 120. 2 Aralık 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 24 Kasım 2013. 
  8. ^ Brooks, M. Evan (Ocak 1994). "War In Our Time / A Survey Of Wargames From 1950-2000". Computer Gaming World. ss. 194-212. 14 Aralık 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 17 Aralık 2022. 

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<i>Metal Gear Solid</i> 1998 yapımı video oyunu

Metal Gear Solid, Metal Gear serisinin üçüncü oyunudur. Önceki oyunlar; Metal Gear, Metal Gear 2: Solid Snake'tir. Bu oyundan sonra yapılmış olan Metal Gear oyunları ise Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty, Metal Gear Solid 2:Substance, Metal Gear Solid 3:Snake Eater, Metal Gear Solid 3: Subsistence, Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots ve Metal Gear Solid: Peace Walker'dir. Metal Gear Solid: Peace Walker, PSP için yapıldı. Metal Gear Solid: Rising isimli bir oyun PS3, Xbox360 ve PC'e çıkmak üzere yapım aşamasındadır. Aynı zamanda Nintendo Gamecube için Metal Gear Solid: The Twin Snakes oyunu çıkarılmıştır ki bu Metal Gear Solid'in grafiklerinin geliştirilmiş versiyonudur. İlk MGS'den çok üstün grafiklere ve efektlere sahiptir.

<span class="mw-page-title-main">Çok oyunculu oyun</span> birden çok oyuncunun birlikte oynayabileceği video oyunu

Çok oyunculu bir video oyunu, aynı oyun ortamında aynı anda birden fazla kişinin yerel olarak oynayabildiği bir video oyunu türüdür. veya internet üzerinden çevrimiçi olarak oynanabilir. Çok oyunculu oyunlar genellikle oyuncuların tek bir oyun sisteminin kaynaklarını paylaşmasını veya daha uzak bir mesafeden birlikte oynamak için ağ teknolojisini kullanmasını gerektirir. Oyuncular bir veya daha fazla insan yarışmacıya karşı yarışabilir, ortak bir hedefe ulaşmak için bir insan partnerle işbirliği içinde çalışabilir veya diğer oyuncuların faaliyetlerini denetleyebilir. Çok oyunculu oyunlar, oyuncuların diğer kişilerle ortaklık veya rekabet içinde etkileşim kurmasına izin vererek onlara tek oyunculu oyunlarda olmayan sosyal iletişimi sağlar.

Macit Koper, Türk oyuncu, senarist.

<i>Call of Duty 4: Modern Warfare</i> 2007 video oyunu

Call of Duty 4: Modern Warfare, Infinity Ward tarafından geliştirilen ve Activision tarafından; PlayStation 3, Wii, Xbox 360 oyun konsolları ile Mac OS X ve Microsoft Windows işletim sistemleri için yayımlanan birinci şahıs nişancı türündeki video oyunudur. Oyunun konsol ve Windows sürümleri Kasım 2007'de, Mac Os X sürümü 26 Eylül 2008'de, Modern Warfare - Reflex Edition adını taşıyan Wii sürümü ise 10 Kasım 2009'da piyasaya sürüldü. Call of Duty serisinin ek paketler hariç 4. oyunu olan Modern Warfare, serinin önceki oyunları için ana tema olan II. Dünya Savaşı'nın aksine modern zamanlara göre kurgulandı. Yapım aşaması iki yıl süren oyunda, Infinity Ward'ın geliştirdiği IW 3.0 adlı oyun motoru kullanıldı.

<i>Call of Duty 4: Modern Warfare</i> (Nintendo DS) 2007 video oyunu

Call of Duty 4: Modern Warfare, Nintendo DS oyun konsolu için özel olarak geliştirilmiş, Call of Duty serisinde yer alan bir video oyunudur. 5 Kasım 2007'de satışa sunulmuştur. Diğer oyun konsolları için geliştirilen Call of Duty 4: Modern Warfare gibi DS Call of Duty 4 de günümüz zamanına göre kurgulanmış ve oyuncularına günümüz silahlarını sunmaktadır. Demir nişangah kullanımı, ağır senaryo ve araç görevleri dahil olmak üzere seriye ait birçok tipik oynanış unsurlarını bünyesinde barındırmaktadır.

<i>Red Dead Redemption</i> 2010 video oyunu

Red Dead Redemption, Rockstar San Diego ile Rockstar North tarafından geliştirilip, Rockstar Games tarafından yayımlanan, üçüncü şahıs nişancı persfektifine sahip, açık uçlu aksiyon-macera türündeki Western video oyunu. Xbox 360 ve PlayStation 3 platformları için Kuzey Amerika'da 18 Mayıs 2010'da, geri kalan bölgelerde ise 21 Mayıs 2010'da yayımlandı. 2004'te piyasaya sürülen Red Dead Revolver'ın konu bakımından olmasa da isim olarak devamı niteliğindedir.

<i>Call of Duty: Modern Warfare 3</i> 2011 video oyunu

Call of Duty: Modern Warfare 3, Infinity Ward ve Sledgehammer Games tarafından hazırlanmış ve Activision tarafından dağıtılmış birinci şahıs nişancı video oyunudur. MW3 olarak kısaltılmaktadır. Modern Warfare serisinin üçüncü, Call of Duty serisinin 8. oyunudur. 8 Kasım 2011 tarihinde Xbox 360, Wii, PlayStation 3 ve Microsoft Windows için Kuzey Amerika ve Avrupa'da yayımlanmıştır. MW3, Call of Duty: Modern Warfare 2'nin devamı niteliğindedir.

<span class="mw-page-title-main">Devasa çok oyunculu çevrimiçi rol yapma oyunu</span> video oyunu türü

Devasa çok oyunculu çevrimiçi rol yapma oyunu ya da sıkça kullanılan orijinal adının kısaltmasıyla MMORPG, çok sayıda oyuncunun bilgisayarlarından veya oyun konsollarından internete bağlanarak birlikte oynadığı, oyun esnasında çeşitli karakterlere büründüğü devasa video oyunu türü. 1997 yılından beri gitgide yaygınlaşmaktadır.

<i>Grand Theft Auto V</i> Rockstar Games tarafından yayımlanan 2013 yılı yapımlı video oyunu

Grand Theft Auto V, Rockstar North tarafından geliştirilen ve Rockstar Games tarafından yayımlanan 2013 tarihli açık uçlu aksiyon-macera tarzı bir video oyunudur. Grand Theft Auto serisinin yedinci ana oyunu olan GTA V, Güney Kaliforniya'ya dayanılarak tasarlanmış olan kurgusal San Andreas eyaletinde geçmektedir ve tek oyunculu hikâyesi, üç ana karakterin -eski banka soyguncusu Michael De Santa, sokak çetesi üyesi Franklin Clinton ve uyuşturucu satıcısı Trevor Philips- yozlaşmış bir devlet kurumuyla güçlü suçluların baskısı altındayken soygun yapma girişimlerini konu almaktadır. Modellenen açık dünya, oyuncuların San Andreas'ın açık kırsalında ve Los Angeles'a dayanılarak tasarlanmış şehir merkezinde serbestçe dolaşmasına olanak tanımaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Soap MacTavish</span> kurgusal karakter

John "Soap" MacTavish adlı İngiliz asker, Modern Warfare serisinin ana karakterlerinden birisi ve hatta Call of Duty 4’te oynanan kahramandır. Call of Duty: Modern Warfare’de çavuş olarak, Call of Duty: Modern Warfare 2’de ise Yüzbaşı ve Task Force 141’in saha komutanı olarak oyuncuların karşısına çıkar.

<i>KGB</i> (video oyunu)

KGB, Commodore Amiga ve IBM bilgisayarlar için 1992 yılında yayınlanmış bir video oyunudur. Sovyetler Birliği'nin çöküş günlerinde yayınlanmış olan KGB, gerçek zamana dayandığı için ve sadece bir doğru veya yanlış yanıt ya da tetiklenmesi gereken bir olay oyunu aniden bitirebileceği için deneyimli oyuncular için bile zor bir oyun olarak kabul edilmiştir. Ayrıca oyuncular ancak saatler sonra fark edebilecekleri hatalar da yapabilmektedirler. Oyun motoru, grafikler ve arayüz, Cryo'nun Dune II isimli video oyununa çok benzemektedir.

<i>Counter-Strike</i> (video oyunu) Valve yapımı video oyunu (1999)

Counter-Strike, Valve tarafından geliştirilen birinci şahıs nişancı oyunudur. Başlangıçta, 1999'da Minh "Gooseman" Le ve Jess Cliffe tarafından, Le ve Cliffe işe alınmadan ve oyunun fikir hakkı edinilmeden önce bir Half-Life modifikasyonu olarak geliştirilmiş ve yayınlanmıştır. Counter-Strike, 2000 yılında Valve tarafından Microsoft Windows için piyasaya sürülmüştür. Oyun, Counter-Strike serisinin ilkidir. Xbox'ta, OS X ve Linux'ta birkaç yeniden yapımı (remake) ve porting'i yayımlanmıştır.

Bir hükûmet simülasyonu veya politik simülasyon, bir ulusun tamamının veya bir kısmının hükûmeti ve politikasını simüle etmeye çalışan bir oyundur. Bu oyunlar jeopolitik durumları, iç politik politikaların oluşturulmasını veya politik kampanyaların simülasyonunu içerebilir. Askeri veya eylem unsurlarının cesaretini kırması veya soyutlaması nedeniyle klasik savaş oyunları türünden farklıdırlar.

Korku oyunları, korku kurgu merkezli ve genellikle oyuncuyu korkutmak için tasarlanmış bir video oyunu türüdür. Oynanışlarına göre sınıflandırılan diğer çoğu video oyunu türünün aksine, korku oyunları neredeyse her zaman anlatıya veya görsel sunuma dayanır ve çeşitli oyun türleri kullanır.

Crystal Castles, Atari, Inc. tarafından 1983 yılında piyasaya sürülen bir arcade oyunudur. Oyuncu, bazıları mücevherlerin peşinde olan düşmanlardan kaçarken, trimetrik projeksiyonlu işlenmiş kalelerde bulunan mücevherleri toplamak zorunda olan Bentley Bear'ı kontrol eder. Crystal Castles, süresiz olarak devam etmek, bir öldürme ekranında döngü yapmak veya bitirmek ve gelişmiş warp bölgeleri içermek yerine, bir sonu olan ilk atari aksiyon oyunlarından biridir.

Cosmic Causeway, Shaun Southern tarafından yazılan video oyunu Trailblazer'ın devamı niteliğindedir. Orijinal oyun bölünmüş ekranlı iki oyunculu bir moda sahipken, devam oyunu yalnızca tek oyunculudur. Ekran, ilerideki "yolun" tam ekran 3 boyutlu görünümüdür. Bir diğer önemli değişiklik de, gerekli simge seçilmişse oyuncunun baş aşağı dönebileceği tünellerin eklenmesidir.

Phantom of the Asteroid, 1986'da Commodore 64 için piyasaya sürülen yandan kaydırmalı bir Aksiyon-macera oyunudur. Kapak resminde Phantom of the Asteroids, yükleme ekranında Phantom of the Asteroid, başlık ekranında ise Phantoms of the Asteroid yazar. Kaynaklar, oyuna atıfta bulunmak için üç başlığı da çeşitli şekillerde kullanır.

Psi-5 Trading Company, çaylak video oyunu geliştiricisi ve yayımcısı Accolade tarafından yayınlanan ilk oyunlardan biri olan 1985 tarihli bir uzay ticareti oyunudur.

Might and Magic VI: The Mandate of Heaven, genellikle Might and Magic VI veya sadece MM6 olarak kısaltılır, New World Computing tarafından geliştirilen ve 1998 yılında 3DO tarafından yayınlanan bir rol yapma video oyunu. Might and Magic serisinin altıncı bölümü, Might and Magic V: Darkside of Xeen'in devamı ve Heroes of Might and Magic ile aynı gezegende geçen ilk Might and Magic oyunudur. Heroes of Might and Magic II hikayesini devam ettirir ve seri kronolojisinde Heroes of Might and Magic III ile aynı zamanda geçer. Oyun, The Elder Scrolls II: Daggerfall gibi rol yapma video oyunu akranlarıyla olumlu bir şekilde karşılaştırıldı. Eleştirmenler, doğrusal olmayan, kullanıcı dostu yaklaşımı, etkileşimli, ayrıntılı bir oyun dünyası ve kusursuz, hata içermeyen ilk sürümü için oyunu övdü. Oyunun Enroth'un kumaş haritasını, bir strateji rehberini ve CD-ROM'da serinin ilk beş oyununu içeren bir "Limited Edition" sürümü de piyasaya sürüldü. Bunu üç devam oyunu takip etti, Might and Magic VII: For Blood and Honor doğrudan hikayenin devamını sağladı.

<i>Lemmings</i> video oyunu

Lemmings ilk olarak DMA Design tarafından geliştirilen ve 1991 yılında Psygnosis tarafından Amiga için yayınlanan ve daha sonra birçok başka platforma taşınan bir Bulmaca-strateji video oyunu'dur. Oyun Russell Kay, Mike Dailly ve David Jones tarafından programlanmış ve Dailly'nin Deluxe Paint ile deney yaparken oluşturduğu basit bir animasyondan esinlenmiştir.