İçeriğe atla

PCSX-Reloaded

PCSX-Reloaded
PCSXR v1.9.94
Geliştirici(ler)PCSX Team, PCSX-df Team, PCSX-Reloaded Team
Güncel sürüm1.9.95/[1] 26 Ağustos 2013[2]
Önizleme sürümüSnapshot[3]
Programlama diliC (Linux'ta GTK+)[4]
İşletim sistemiLinux
Microsoft Windows
MacOS
LisansGNU Affero Genel Kamu Lisansı
Resmî sitesipcsxr.codeplex.com
Kod deposugithub.com/iCatButler/pcsxr

PCSX, PlayStation 1 oyunlarını bilgisayarda çalıştırmaya yarayan ücretsiz ve açık kaynaklı bir konsol emulatörüdür. Yıllar içinde, PCSX-Reloaded (PCSXR) ana sürüm olduğundan dolayı geliştirme birkaç kez el değiştirdi. 2021 itibarıyla emulatör artık aktif geliştirme aşamasında değildir.[5] PCSX-Reloaded'ın daha yeni bir sürümü PCSX-Redux, 2019 yılında yayınlandı.[6]

PCSX, yüksek uyumluluk oranına sahiptir.[7] ve şu anda Microsoft Windows, MacOS ve Linux olmak üzere bir dizi farklı bir işletim sistemi için kullanılabilmektedir. Proje, GNU Affero Genel Kamu Lisansı altında yayımlanmıştır.

Tarih

Emulatör için geliştirme 20 Temmuz 1999'da başladı. Emulatör ilk olarak 31 Ağustos 2000'de PC için piyasaya sürüldü. Resmi geliştirme 17 Eylül 2003'te sona erdi.[8] Bundan sonra geliştiricilerin yeni odağı PlayStation 2 emulatörü olan PCSX2 oldu.

PCSX-df 2006 yılında oluşturuldu ve yeni özellikler, yeni bir GTK+ tabanlı arayüz, AMD64 desteği ve bazı hatalar düzeltildi. Ancak, esas olarak yalnızca Linux uyumluluğu düşünülerek geliştirildi. Sürüm 1.10, 29 Mart 2009'da yayınlandı.

PCSX-Reloaded, PCSX-df şubesinin çalışmalarına dayanan, tamamen bağımsız ve Linux ile birlikte Windows ve OS X uyumluluğunu korurken hata düzeltmeleri üzerinde çalışan, 2009 ortalarında oluşturulan yeni bir projedir. PCSX-df ve PCSX-Reloaded, PCSX-df'nin PCSX-Reloaded değişikliklerinin tekrar df olarak birleştirmesiyle bir süre birlikte var oldu.

2019'da başka bir sürüm olan PCSX-Reloaded için çalışmalar başladı. Bu proje, orijinal PCSX kod tabanın son kez yenilenmesi olarak görülebilir. Bu sürüm, daha güncel kod standartları ile birlikte eksiksiz bir yeniden tasarım hedefine sahiptir. Her şey SDL/OpenGL 3+/ImGui üzerinde uygulanmaktadır. Ek olarak, eklenti sistemi, PlayStation 1 öykünmesinin tüm yönlerini ele alan tek bir monolitik kod tabanı ile değiştirilmiştir. Bu bağlamda, PCSX-Redux, halefi projesi olan ve PlayStation 2 emulatörü olan PCSX2 ile çeşitli yaklaşımları paylaşmaktadır.

Özellikler

PCSX, ePSXe tarafından kullanılan ağda oynatmayı ve harici eklentileri destekler . Birçok modern emülatörde olduğu gibi, PCSX-Reloaded savestates'i destekler ve ayrıca Save Rewind özelliğine (şu anda yalnızca OSX ve Linux sürümü), ECM dosyaları desteği (şu anda yalnızca OS X ve Linux sürümü), Libarchive Desteği (şu anda yalnızca OSX ve Linux sürümü) vardır.), geniş ekran hack ve GPU, SPU ve CD-ROM sürücü işlevlerini taklit etmek için eklentileri kullanır, ilk olarak PSEmu Pro'da kurulan bir modeldir, varsayılan olarak grafikler için Peops OpenGL eklentisini kullanır, ancak Pete's OpenGL2, gpuBladeSoft'u da kullanabilir, PCSX2 grafik eklentisi GSDX, AmiDog GPU eklentisi,[9] Asmodeans PSXFX gölgelendirici paketi, Lilypad ve Pokopom Pad Plugin gibi giriş eklentileri. Aynı zamanda çok kanallı işaret desteğine sahiptir ve varsayılan Peops OpenGL eklentisindeki GTE doğruluğu veya Edgbla'nın gpuBladeSoft'unda geliştirilmiş koordinat doğruluğu gibi grafik eklentilerindeki titreşim önleme seçenekleriyle uyumlu tek PS1 öykünücüsüdür ve ayrıca PeteOpenGL2Tweak eklentisini destekler.[10] Ek olarak, PCSX, PlayStation BIOS'un işlevselliğini simüle etmeye çalışır ve sonuç olarak çalışması için bir BIOS dosya dökümü gerektirmez, bu da yasal olarak taklit etmeyi kolaylaştırır, ancak Bios emülasyonu hala eksiktir, bu nedenle dökümlü BIOS'u kullanmak daha iyidir.

Ticari Kullanım

X86 tabanlı bilgisayarlarda Linux, MacOS/OS X ve Microsoft Windows, PCSX-Reloaded'ın ana geliştirme odağıdır ancak Dreamcast,[11] GameCube[12] ve PlayStation 3 dahil olmak üzere çeşitli PCSX yinelemeleri diğer platformlara da aktarılmıştır.[13] Wii,[14] Xbox,[15] BlackBerry PlayBook ve Nintendo 3DS gibi çeşitli ARM tabanlı konsollarda PCSX'den faydalanabilir.[16][17][18]

Kullanım

PCSXR, 29 Haziran 2015'te Steam'de N2O: Nitrous Oxide'ın resmi bir bağlantı noktası ve ticari olarak yeniden yayınlanması için kullanıldı.[19] Ayrıca PlayStation Classic'te Sony, PCSX'i öyküncü olarak kullanmıştır.

Değerlendirme

Tom's Guide, PCSX Reloaded'a en iyi PlayStation emülatörleriyle ilgili bir özellikte öne çıkararak 4/5 puan verdi. Kator Legaz, uygulamanın MacOS sürümünü "iyi" olarak değerlendirdi.[7]

Ayrıca bakınız

Kaynakça

  1. ^ "Debian -- Details of package pcsxr in sid". 6 Şubat 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 6 Şubat 2020. 
  2. ^ "CodePlex Archive". CodePlex Archive. 19 Ocak 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 2 Eylül 2022. 
  3. ^ "PCSX-Reloaded". EmuCR.com. 14 Kasım 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Mart 2013. 
  4. ^ "Debian -- Details of package pcsxr in stretch". 26 Aralık 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 9 Mayıs 2017. 
  5. ^ "PCSX-RELOADED". 2 Eylül 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 2 Eylül 2022. 
  6. ^ "PCSX-Redux". 2 Eylül 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 2 Eylül 2022. 
  7. ^ a b "Review of Mac PCSX Test 3 - Articles - Kator Legaz". web.archive.org. 28 Eylül 2012. 28 Eylül 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 2 Eylül 2022. 
  8. ^ "Playstation Emulator - PCSX". web.archive.org. 27 Mart 2008. 27 Mart 2008 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 2 Eylül 2022. 
  9. ^ "AmiDog GPU plugin (and tools)". Next Generation Emulation (İngilizce). 2 Eylül 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 2 Eylül 2022. 
  10. ^ "PeteOpenGL2Tweak - Tweaker for PeteOpenGL2 plugin w/ GTE..." Next Generation Emulation (İngilizce). 2 Eylül 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 2 Eylül 2022. 
  11. ^ "PCSX-DC - DCEmulation". dcemulation.org. 2 Eylül 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 2 Eylül 2022. 
  12. ^ "Google Code Archive - Long-term storage for Google Code Project Hosting". code.google.com. 2 Eylül 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 2 Eylül 2022. 
  13. ^ "Google Code Archive - Long-term storage for Google Code Project Hosting". code.google.com. 2 Eylül 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 2 Eylül 2022. 
  14. ^ "Google Code Archive - Long-term storage for Google Code Project Hosting". code.google.com. 18 Ocak 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 2 Eylül 2022. 
  15. ^ "Arşivlenmiş kopya". web.archive.org. 12 Eylül 2011 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 2 Eylül 2022. 
  16. ^ "CatalystG/PCSX-reARMed-PB ve GitHub". 2 Eylül 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 2 Eylül 2022. 
  17. ^ "PCSX-ReARMed-PB – PlayStation Emulator Now Available for the PlayBook – NerdBerry". web.archive.org. 2 Şubat 2014. 2 Şubat 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 2 Eylül 2022. 
  18. ^ "PS1/PSX emulator for Nintendo NEW 3DS [RetroArch H". 29 Eylül 2015. 2 Eylül 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 2 Eylül 2022. 
  19. ^ "First psx emulated game on steam N2O: Nitrous Oxide". EmuTalk.net (İngilizce). 2 Eylül 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 2 Eylül 2022. 

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">BSD</span>

BSD, Kaliforniya Üniversitesi, Berkeley'in kaynak kodu dağıtımı olan, AT&T'nin UNIX'i için bir eklentiler zinciridir. Birçok açık kaynak kodlu işletim sistemi projesi, 4.4 BSD-Lite olarak bilinen kaynak kodu dağıtımını temel kabul eder. Ek olarak bunlar, özellikle GNU projesi olmak üzere diğer birçok açık kod projesini de kapsar.

<span class="mw-page-title-main">Palm OS</span> Mobil işletim sistemi

PalmOS, PalmSource şirketi tarafından cep bilgisayarları (PDA'lar) için tasarlanan bir işletim sistemidir. PalmSource firması Palm isim hakkını Mayıs 2005'te PalmOne şirketine satmıştır. Kasım 2004'te PalmSource, Linux tabanlı bir PalmOS sürümü üzerinde çalıştıklarını duyurmuş, Eylül 2005'te PalmSource, Access Co. şirketi tarafından satın alındıktan sonra Linux tabanlı sistem Access Linux Platform olarak adlandırılıp PalmOS'un yerini almıştır. Ayrıca, 2009 yılında Palm OS'un ana lisans sahibi Palm, Inc., gelecek cihazları için Palm OS'tan WebOS'a geçmişti. Günümüzde LG tarafından geliştirilen WebOS, Akıllı televizyonlarda kullanılmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Microsoft Silverlight</span>

Microsoft Silverlight, ağ uygulamaları için animasyon, vektör, 3D grafik ve görüntü oynatma imkânları sağlayan zengin internet uygulamaları geliştirme düzlemidir.

<span class="mw-page-title-main">Android</span> Mobil işletim sistemi

Android, Google ve Open Handset Alliance tarafından, cep telefonları, tabletler ve televizyonlar için geliştirilmekte olan, Linux tabanlı, özgür ve ücretsiz bir işletim sistemidir. Sistem açık kaynak kodlu olsa da, kodlarının ufak ama çok önemli bir kısmı Google tarafından kapalı tutulmaktadır. Google tarafından ücretsiz sunulmasının sebebi, sistemin daha hızlı ve çabuk gelişmesi, birçok popüler marka tarafından kullanılması ve bu sayede reklamlarının daha fazla kişiye ulaşmasını sağlamaktır. Google, Android sistemi üzerinde çalışan Google Play marketteki oyun ve uygulamalar üzerinde aldığı reklamları yayınlayarak para kazanmaktadır. Android'in desteklenen uygulama uzantısı ".apk"dır.

Chrome OS, Google tarafından geliştirilen Linux çekirdeğini kullanan, web uygulamaları ile çalışan işletim sistemidir. 7 Temmuz 2009 tarihinde duyurulan Chrome OS, 15 Haziran 2011 tarihinde Chromebook ile piyasaya çıkmıştır. Chrome OS bilinenin aksine özgür yazılım değildir.

<span class="mw-page-title-main">OpenAL</span>

OpenAL, çoklu platform ses uygulama programlama arayüzü. Çok kanallı üç boyutlu seslerin verimli bir şekilde işlenmesi için tasarlanmıştır. Uygulama programlama arayüzü tarzı ve kuralları bilerek OpenGL'e benzetilmiştir. Kütüphanenin ilk sürümleri açık kaynaktır fakat sonraki sürümleri tescillidir.

<span class="mw-page-title-main">Unreal Engine</span> video oyunu motoru

Unreal Engine, Epic Games tarafından geliştirilen ve ilk olarak 1998 yılında yayınlanan Unreal isimli birinci şahıs nişancı oyununda kullanılan oyun motoru. Esas olarak birinci şahıs nişancı oyunları için geliştirilmesine karşın, sonraları çeşitli türlerdeki oyunlarda kullanıldı. C++ ile yazılmış kodu sayesinde yüksek derecede taşınabilirliğe sahiptir ve günümüzde birçok oyun geliştirici tarafından kullanılan bir araç haline gelmiştir.

<i>Postal</i> (video oyunu)

Postal korku izometrik tek oyunculu ve çok oyunculu olarak oynanmaktadır. Yapımı Running With Scissors olan bu video oyununun 3 diğer devam oyunu vardır. Bunlar Postal 2, Postal III ve Postal 4: No Regrets'dir. Alman yönetmen Uwe Boll, serinin film haklarını satın alarak aynı adlı bir film çekmiştir.

Vulkan düşük maliyetli ve Çapraz platform 3D grafik ve işlem API-sidir. İlk kez Khronos Group tarafından GDC 2015'te açıklandı. Vulkan API başlangıçta, Khronos tarafından yeni nesil "OpenGL girişimi" veya "OpenGL-in sonrakısı" olarak sevk edildi. Vulkan, AMD'nin Mantle API bileşenleri üzerine türetilmiş ve inşa edilmiştir. Khronos'a, bir vakıf niyetiyle AMD tarafından bağışlanmıştır. OpenGL gibi, Vulkan da yüksek performanslı video oyunu ve interaktif medya gibi, gerçek zamanlı 3D grafik uygulamalara hedeflenir ve Direct3D 12 ve Mantle gibi, daha yüksek performans ve daha düşük CPU kullanımı sunuyor. Vulkanın ayrıca 2D grafik uygulamaları işlemek için yeteneği vardır, ancak genellikle 3D için uygundur. Alt CPU kullanımı yanı sıra, Vulkan da daha Çok çekirdekli işlemciler arasında eser yapabiliyor.

<span class="mw-page-title-main">Android yazılımı geliştirme</span>

Android yazılım geliştirmesi Android işletim sistemi için yeni uygulamaların oluşturulduğu süreçtir. Uygulamalar genellikle Android yazılım geliştirme kiti (SDK) kullanılarak Java programlama dilinde geliştirilir; ancak diğer geliştirme ortamları da mevcuttur. Google, Android uygulamaları Kotlin, Java ve C++ dilleri kullanılarak Android yazılım geliştirme kiti (SDK) kullanılarak yazılabilir" ve diğer dilleri kullanmak da mümkün olduğunu belirtiyor. Go, JavaScript, C, C++ veya Assembly gibi Java sanal makinesi (JVM) dışı tüm diller, muhtemelen kısıtlı API desteğiyle araçlar tarafından sağlanabilecek JVM dil kodunun yardımına ihtiyaç duyar.

<span class="mw-page-title-main">PlayStation 3 sistem yazılımı</span>

PlayStation 3 sistem yazılımı, PlayStation 3'ün güncellenebilir bellenimi ve işletim sistemidir. Sony'nin Playstation 3 için kullandığı taban, hem FreeBSD'nin hem de CellOS adlı NetBSD'nin bir çatalıdır. PlayStation 2 Linux'un ardılı, PlayStation 4 sistem yazılımının öncülüdür.

OtherOS, PlayStation 3 video oyun konsolunun önceki sürümlerinde, Linux veya FreeBSD gibi kullanıcı tarafından yüklenen yazılımların sistemde çalışmasına izin veren bir özellikti. Bu özellik yeni modellerde mevcut değildir ve 1 Nisan 2010'da yayınlanan 3.21 sistem yazılımı güncellemesi ile eski modellerden kaldırılmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Android-x86</span>

Android-x86, Open Handset Alliance tarafından geliştirilen Android mobil işletim sisteminin RISC tabanlı ARM çipleri yerine x86 işlemcili cihazlarda çalışmasını sağlayan, resmi olmayan bir açık kaynaklı bir projedir.

<span class="mw-page-title-main">RPCS3</span> PlayStation 3 yazılımı için emülatör

RPCS3, Windows, Linux, FreeBSD ve MacOS sistemlerinde çalışan PlayStation 3 için ücretsiz ve açık kaynaklı bir konsol emulatoru ve hata ayıklayıcısıdır. PlayStation 3 oyunlarının ve yazılımlarının kişisel bir bilgisayarda oynatılmasına ve hatalarının ayıklanmasına olanak tanır. Program C++ dilinde yazılmıştır ve X86-64 CPU'larında çalışabilmektedir. Arka uç oluşturucuları olarak OpenGL ve Vulkan'ı içeriyior.

<span class="mw-page-title-main">PCSX2</span>

PCSX2, yüksek düzeyde uyumluluk ve işlevsellik ile çok çeşitli PlayStation 2 video oyunlarını Windows, Linux ve MacOS için ücretsiz ve açık kaynaklı bir PlayStation 2 öyküncüsüdür. PCSX2, PlayStation 2'deki orijinal oyun deneyimini yakından yansıtabilse de, 8192×8192'ye kadar özel çözünürlükleri kullanma, kenar yumuşatma ve doku filtreleme gibi geleneksel bir PlayStation 2'deki oynanışa göre bir dizi iyileştirmeyi destekler.

<span class="mw-page-title-main">Devuan</span>

Devuan, systemd yerine sysvinit, runit veya OpenRC kullanan Debian Linux dağıtımının bir çatalıdır. Devuan, systemd gibi projeler tarafından "kilitlenmeyi" önlemeyi amaçlar ve Linux'u diğer Unix sistemlerinden ayırmaktan kaçınmak için diğer init sistemleriyle uyumluluğu korumayı hedefler.

<span class="mw-page-title-main">PeaZip</span>

PeaZip, Microsoft Windows, ReactOS, Linux, MacOS ve BSD için Giorgio Tani tarafından hazırlanmış ücretsiz ve açık kaynaklı bir dosya yöneticisi ve dosya arşivleyicisidir. Yerel PEA arşiv biçimini ve açık biçimleri işlemeye özel odaklanarak diğer ana akım biçimleri destekler. 226 dosya uzantısını destekler.

<span class="mw-page-title-main">Chiaki Remote Play</span>

Chiaki Remote Play veya orijinal ismiyle Chiaki - Open Source PlayStation Remote Play 20 Ağustos 2019 tarihinde Florian Märkl tarafından geliştirilmiş ve piyasa sürülmüştür. Son güncellemesini ise 15 Ocak 2021'de aldı.

<span class="mw-page-title-main">Pop! OS</span>

Pop OS, bilgisayar üreticisi System76 firması tarafından geliştirilen, Ubuntu tabanlı özgür ve açık kaynaklı bir Linux dağıtımıdır. Grafik kullanıcı arayüzü olarak yine System76 tarafından geliştirilen COSMIC masaüstü ortamını kullanmaktadır. Pop! _OS'un hedef kitlesi; bilgisayarı keşfetme ve yaratma aracı olarak kullanan STEM ve yaratıcı profesyoneller olarak belirlenmiştir.

OpenBIOS, Open Firmware'in özgür ve açık kaynak uygulamalarını sağlamayı amaçlayan ve Assembly ile geliştirilen bir projedir. Aynı zamanda uygulamanın da adıdır.