İçeriğe atla

Orsanmichele

Koordinatlar: 43°46′14.73″K 11°15′18.61″D / 43.7707583°K 11.2551694°D / 43.7707583; 11.2551694
Orsanmichele girişi

Orsanmichele (veya "Kitchen Garden of St.Michael")(Aziz Michael'in sebze bahçesi) İtalya, Floransa'da bir Kilise yapısıdır. Kilise Aziz San Michele manastırının sebze bahçesi üzerine yapılmıştır.

Orijinalinde bir hububat marketi olarak inşa edilen kilise Floransa Calzaiuoli yolu üzerinde konumlanmakta olup[1] 1337 yılında Francesco Talenti, Neri di Fioravante ve Benci di Cione tarafından yapılmıştır. 1380 ve 1404 yılları arasında kiliseye çevrilen yapı, Floransa'nın güçlü esnafı ve ticari loncaları tarafından şapel olarak kullanılıyordu. Kare yapının giriş katı İtalyan stili olan ve loggia kelimesiyle ifade edilen kabaran yapı stiliyle hububat marketi formundadır. Yapının ikinci katı ofislere tahsis edilmiştir. Üçüncü katı ise şehrin belediyesinin bir ambar deposuna ev sahipliği yapar. Bu durum kıtlık zamanlarında ve şehrin kuşatılmasında halkın dayanmasını sağlamak içindir.[1] 14ncü yüzyılın sonlarında loncalar şehir tarafından kilisenin ön yüzünün şehrin azizlerinin heykelleri ile süslenmesinden görevlendirildiler.[1] Bugün görülen heykeller bir kopya olup asılları müzelere taşınmışlardır.

İç kısım

Kilisenin iç kısmı Andrea Orcagna'nın mücevherlerle süslenmiş taşınabilir Gotik tarzındaki tapınağıdır (1355-1359).[2]

Dış kısım

Yapının dış kısmında mimarı tarzda yapılmış 14 adet heykellerin yerleştirilebileceği niche olarak adlandırılan oyuklar vardır. Bu oyuklar 1399 yılından yaklaşık 1430 yılına kadar süre içinde 14 adet heykel ile doldurulmuştur. Üç en zengin lonca, bu taş figürleri yaklaşık on kat daha maliyetli bronz ile yapmaya karar verdiler.

Oyuk Statü Heykeltıraş Lonca Yıl Notlar
Virgin and ChildSimone di Ferrucci Medici e Speziali
(doktorlar ve eczacılar)
1399
Quattro Santi Coronati
(Four Crowned Martyrs veya Dört Azizler)
Nanni di Banco Maestri di Pietra e Legname
(ağaç ve taş işçileri)
1408 [3][4]
Aziz LukeGiambolognaGiudici e Notai
(Sulh yargıcı ve noterler)
1405-10 [5]
Aziz MarkDonatelloArte dei Linaiuoli e Rigattieri
(keten dokumacıları ve seyyar satıcılar)
1411 [6][7]
Aziz PhilipNanni di Banco Arte dei Calzauoli
(ayakkabı yapımcıları)
1412-14 [8][9]
İsa ve Aziz ThomasAndrea del VerrocchioTribunale di Mercanzia
(tüccarlar)
1467-83 Aziz Louis (Toulouse)un yerine, Donatello (1413) tarafından konuldu[10][11][12]
Azizi EligiusNanni di Banco Arte dei Maniscalchi
(Nalbantlar)
1411-15
Aziz JamesNiccolò di Piero Lamberti Arte dei Pellicciai
(Kürkçüler)
1415 Yetki ve yılı kesin değil
Aziz PeterCiuffagni Arte dei Beccai
(kasaplar)
1415
Aziz John the BaptistLorenzo GhibertiArte di Calimala
(yün tüccarları)
1414-16 [13]
Aziz GeorgeDonatelloArte dei Corazzai
(Silahçılar, zırhçılar)
1416 [14][15]
Aziz MatthewLorenzo GhibertiArte del Cambio
(bankerler)
1419-20 [16][17]
Aziz StephenLorenzo GhibertiArte della Lana
(yün üreticileri)
1428 [18]
Aziz John the EvangelistBaccio da Montelupo Arte della Seta
(ipek tacirleri)
1514

Kaynakça

  1. ^ a b c Zucconi, Guido (1995). Florence: An Architectural Guide. San Giovanni Lupatoto, Vr, Italy: Arsenale Editrice srl. ISBN 88-7743-147-4. 
  2. ^ "The Orsanmichele Market in Time of Famine". The National Gallery of Art. 14 Temmuz 2006. 4 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Temmuz 2009. 
  3. ^ "Nanni Di Banco". The National Gallery of Art. 14 Temmuz 2006. 28 Kasım 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Temmuz 2009. 
  4. ^ Sullivan, Mary Ann (10 Temmuz 2005). "Four Crowned Saints (veya Dört Taçlanmış Şehitler) ve relief at base of tabernacle, Orsanmichele". Digital Imaging Project: Art historical images of European and North American architecture and sculpture from classical Greek to Post-modern. 4 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Temmuz 2009. 
  5. ^ Sullivan, Mary Ann (10 Temmuz 2005). "St. Luke". Orsanmichele. Digital Imaging Project: Art historical images of European and North American architecture and sculpture from classical Greek to Post-modern. 5 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Temmuz 2006. 
  6. ^ Sullivan, Mary Ann (10 Temmuz 2005). "St. Mark, Orsanmichele". Digital Imaging Project: Art historical images of European and North American architecture and sculpture from classical Greek to Post-modern. []
  7. ^ Kren, Emil (22 Haziran 2006). "St Mark". Web Gallery of Art. 4 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 23 Mart 2020. 
  8. ^ Sullivan, Mary Ann (10 Temmuz 2005). "St. Philip, Orsanmichele". Digital Imaging Project: Art historical images of European and North American architecture and sculpture from classical Greek to Post-modern. 19 Nisan 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Temmuz 2009. 
  9. ^ "St. Philip". 4 Mart 2016 tarihinde kaynağından (JPG) arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Temmuz 2009. 
  10. ^ Sullivan, Mary Ann (10 Temmuz 2005). "Christ and St. Thomas veya oubting of Thomas, Orsanmichele". Digital Imaging Project: Art historical images of European and North American architecture and sculpture from classical Greek to Post-modern. 5 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Temmuz 2009. 
  11. ^ "Verrocchio". The National Gallery of Art. 22 Kasım 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Temmuz 2009. 
  12. ^ Kren, Emil (22 Haziran 2006). "St Louis". Web Gallery of Art. 3 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 23 Mart 2020. 
  13. ^ Sullivan, Mary Ann (10 Temmuz 2005). "St. John the Baptist". Digital Imaging Project: Art historical images of European and North American architecture and sculpture from classical Greek to Post-modern. 5 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Temmuz 2009. 
  14. ^ Sullivan, Mary Ann (10 Temmuz 2005). "St. George (bronze copy of the original marble) and relief at the base of the tabernacle, Orsanmichele". Digital Imaging Project: Art historical images of European and North American architecture and sculpture from classical Greek to Post-modern. 4 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Temmuz 2009. 
  15. ^ Kren, Emil (22 Haziran 2006). "St George". Web Gallery of Art. 3 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 23 Mart 2020. 
  16. ^ "St. Matthew". 5 Nisan 2016 tarihinde kaynağından (JPG) arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Temmuz 2009. 
  17. ^ "Ghiberti". The National Gallery of Art. 14 Temmuz 2006. 31 Ekim 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Temmuz 2009. 
  18. ^ "St. Stephen". 14 Temmuz 2006. 4 Mart 2016 tarihinde kaynağından (JPG) arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Temmuz 2009. 

Dış bağlantılar


İlgili Araştırma Makaleleri

Andrea Mantegna, İtalyan gravürcü ve Rönesans ressamı. Dünyanın her yerinde rakursiye en güzel örnek gösterilen tablosu Türkçe adıyla Ölü İsa'dır. Bunun dışında Rönesans'ı anlatan yüzlerce tablosu da vardır.

Hezekiah Augur, Amerikalı heykeltıraş ve mucit.

<span class="mw-page-title-main">Anthony Caro</span> İngiliz heykelci (1924-2013)

Anthony Alfred Caro, İngiliz soyut heykeltıraştır ve eserleri "bulunmuş" endüstriyel nesnelerden oluşan metal asambleleri ile karakterize edilebilir.

<span class="mw-page-title-main">Orontid Hanedanı</span>

Orontid Hanedanı veya Yervanduni Hanedanı, MÖ 6. yüzyılda kurulan Ermenistan Satraplığı'nı yöneten İrani kökenli hanedandır. Bu hanedanın Helenleşmiş ve sonrasında Greko-Pers olarak anılan bir kolu Kommagene Krallığı'nı kurmuştur.

<span class="mw-page-title-main">Tyne ve Wear</span>

Tyne ve Wear, İngiltere'nin Kuzey Doğu bölgesinde bir "metropoliten" kontluktur. Bu metropoliten kontluk 1974'te resmen yürürlüğe giren "1972 Yerel İdare Reformu Kanunu" ile kurulmuştur. Kurulduğu dönemde birinci seviyede seçilmiş bir konsey ve konseyin yürütülmesi için bir yerel bürokrasi idaresi vardı. Tyne ve Wear Metropoliten Kontluğu altında şu ikinci seviyeli beş şehir ve metropoliten borough bulunmaktaydı: Newcastle upon Tyne, Sunderland, Gateshead Metropoliten Borough, North Tyneside Metropoliten Borough ve South Tyneside Metropoliten Borough. Fakat 1989'da "Tyne ve Wear Metropoliten Kontluğu" konseyi ve buna bağlı bürokratik idare lağvedilip kapatıldı. Bu idarenin altında bulunan 5 şehir ve metropoliten "borough" tek-seviyeli-yerel-idare statüsü kazandılar. Fakat metropoliten kontluk bir törensel kontluk statüsü taşımaktadır. Ayrıca kuruluş kanunu kaldırılmadığı için hukuken halen yürürlükte olan bir kamu kuruluşu statüsüne haizdir. Bunun yanında coğrafyacılar ve coğrafya istatistikleri tarafından kullanılan bir tanımdır.

<span class="mw-page-title-main">Burhan Doğançay</span> Türk fotoğrafçı ve ressam (1929-2013)

Burhan Cahit Doğançay, Türk fotoğrafçı ve ressam. Doğançay esasen, yarım asır boyunca dünyanın muhtelif şehirlerinde izlediği duvarları sanat eserlerine entegre etmesiyle tanınmıştır. En ünlü tablosu olan Mavi Senfoni, 2009 yılında Murat Ülker tarafından 2,2 milyon TL'ye alınmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Edward Mitchell Bannister</span>

Edward Mitchell Bannister Siyahi Kanadalı ressam. Eserlerini tonalizm akımı doğrultusunda yapmıştır. Eserlerinin büyük çoğunluğu pastoral temaya sahiptir. Bunun nedeni Jean-François Millet ve Barbizon ekolüne beslediği hayranlıktır.

Enformasyon Sanatı elektronik sanatı'ndan yeni gelişen bilgisayar bilimi, bilişim teknolojisi ve ayrıca klasik sanat dalları performans sanatı, görsel sanat, yeni medya sanatı, kavramsal sanat gibi alanları sentezleyen bir sanat dalıdır. Enformasyon Sanatı, genellikle büyük çapta bilgi işleyerek sanatsal içerik üreten bilgisayarlarla etkileşim halindedir.

<span class="mw-page-title-main">Kim İl-sung Meydanı</span>

Kim İl-sung Meydanı, Kuzey Kore'nin başkenti Pyongyang'da bulunan anıtsal meydan.

<span class="mw-page-title-main">İşgal Japonyası</span> Japonyanın II. Dünya Savaşından sonra 1945-1952 yılları arasında Müttefik Devletler tarafından kontrol edildiği dönem

İşgal Japonyası, Japonya'nın II. Dünya Savaşı'ndan sonra 1945-1952 yılları arasında Müttefik Devletler tarafından kontrol edildiği dönemdir. 1945'te Japonya'nın teslim olmasının ardından ülke General Douglas MacArthur önderliğinde ABD tarafından İngiliz Milletler Topluluğu'nun da desteği ile işgal edildi. Almanya'nın işgal edilmesinden farklı olarak, Sovyetler Birliği'nin Japonya üzerinde büyük bir etkisi olmamıştır. Ülkedeki yabancı askeri varlık Japonya tarihinde ülkenin yabancı bir güç tarafından işgal edildiği tek dönem olmuştur. Bu dönemde Japonya militarist bir diktatörlükten Roosevelt'in 1930'lardaki politikaları olan "New Deal" önceliklerini çağrıştıran bir parlamenter demokrasi haline geldi.

Canan Tolon, Türk,ressam, enstalasyon sanatçısı.

Profesör Timothy E. Gregory; A.B., A.M., Ph.D., Bizans İmparatorluğu ve klasik arkeoloji konularında uzmanlaşmış Amerikalı tarihçi. Bizans ve erken dönem Hristiyanlık üzerine sayısız üst düzey kitabın yazarı ya da ortak yazarıdır.

<span class="mw-page-title-main">Propilon</span>

Propylon, propylaea veya propylaia, Antik Yunan mimarisinde anıtsal bir geçittir. En tipik örneği Atina'daki Akropolis'e giriş kapısı olarak görev gören propylaea'dır. Grek Uyanışı sırasında yapılan Berlin'deki Brandenburg Kapısı ve Münih'teki Propylaea yapısı Atina Proplylonu'nu anımsatmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Ann Sheridan</span> Amerikalı sinema oyuncusu (1915 – 1967)

Clara Lou Sheridan, bilinen sahne adıyla; Ann Sheridan, Amerikalı aktris ve şarkıcı. Yer aldığı yapımlar arasında; Angels with Dirty Faces (1938), They Drive by Night (1940), Kings Row (1942) ve Shine on Harvest Moon (1944) vb. sayılabilir.

<span class="mw-page-title-main">Halçayan</span>

Halçayan, güney Özbekistan'ın Surhanderya ilindeki modern Denau şehri yakınında bulunan küçük bir saray veya kabul salonu olduğu düşünülen bir arkeolojik sit alanıdır. Ceyhun'un kuzey kolu olan Surhanderya vadisinde bulunur.

Esin Atıl, Türk-Amerikan İslam sanatı tarihçisi ve Freer Gallery of Art'ın İslam sanatı küratörüydü.

<span class="mw-page-title-main">Graeae</span>

Graeae, Yunan mitolojisinde Gri Kardeşler ve Phorcides olarak da adlandırılan Graeae, aralarında bir göz ve bir diş paylaşan üç kız kardeşlerdir. İsimleri Deino, Enyo ve Pemphredo idi.

<span class="mw-page-title-main">Hudson Nehri Ekolü</span> 1800lerde New York eyaletinde gelişen manzara resim grubu

Hudson Nehri Ekolü, estetik vizyonu Romantizmden etkilenen bir grup manzara ressamı tarafından şekillendirilen 19. yüzyıl ortalarında bir Amerikan sanat hareketiydi. Tablolar tipik olarak Hudson Nehri Vadisi'ni, Catskill, Adirondack ve Beyaz Dağların çevresini tasvir ediyor. Okulla ilişkilendirilen ikinci nesil sanatçıların eserleri, New England, Maritimes, Batı Amerika ve Güney Amerika'daki diğer yerleri kapsayacak şekilde genişledi.

<span class="mw-page-title-main">Ada sanatı</span>

Ada sanatı veya Hibernosakson sanatı, Büyük Britanya ve İrlanda'nın Roma sonrası döneminde ortaya çıkan bir sanattır. Terim, Latincede "ada" anlamına gelen insula teriminden türemiştir; bu dönemde Britanya ve İrlanda, Avrupa'nın geri kalanından farklı, büyük ölçüde ortak bir tarzı paylaşıyorlardı. Sanat tarihçileri genellikle ada sanatını Göç Dönemi sanat hareketinin yanı sıra Erken Orta Çağ Batı sanatının bir parçası olarak gruplandırır ve stile özel karakterini veren de bu iki geleneğin birleşimidir.

<span class="mw-page-title-main">Klasik mimarlık</span>

Klasik mimarlık, genellikle klasik antik Yunan ve Roma mimarisinin ilkelerinden veya bazen daha spesifik olarak Romalı mimar Vitruvius'un De architectura eserinden az çok bilinçli bir şekilde türetilen mimariyi ifade eder. Karolenj Rönesansı'ndan beri farklı klasik mimari stilleri var olmuştur ve İtalyan Rönesansı'ndan beri belirgin bir şekilde var olmuştur. Klasik mimari stilleri büyük ölçüde değişebilse de, genel olarak hepsinin dekoratif ve yapıcı unsurların ortak bir "kelime dağarcığından" yararlandığı söylenebilir. Batı dünyasının çoğunda, farklı klasik mimari stilleri Rönesans'tan II. Dünya Savaşı'na kadar mimarlık tarihine hakim olmuştur. Klasik mimari birçok mimarı bilgilendirmeye devam etmektedir.