İçeriğe atla

Oculus VR

Oculus VR
EndüstriSanal gerçeklik
KuruluşIrvine, California, ABD (2012 (2012))
KurucuPalmer Luckey
Brendan Iribe
Michael Antonov
Nate Mitchell
Jack McCauley
Genel merkezi
Menlo Park, California
,
Önemli kişilerPalmer Luckey
Brendan Iribe (CEO)
John D. Carmack (CTO)
Michael Abrash
ÜrünOculus Rift
Gear VR (Samsung ortaklığıyla)
Çalışan sayısı326 (2020)
Web sitesioculusvr.com
Oculus Go

Oculus VR, Palmer Luckey, Brendan Iribe, Michael Antonov ve Nate Mitchell tarafından kurulan Amerikalı sanal gerçeklik teknoloji ve yazılım ürünleri şirketidir. Sanal gerçeklik kulaklığı ve başa takılı ekran'lar üretir. Temmuz 2012'de Irvine, Kaliforniya'da kuruldu, şimdi Menlo Park, Kaliforniya'da bulunuyor. Şirketin ilk ürünü hala geliştirilme aşamasında olan Oculus Rift'tir. Mart 2014'te Facebook, Inc., 400 milyon dolar nakit, 23.1 milyon adedi hisse senedi olacak şekilde toplam 2 milyar dolar ödeme yaparak satın almıştır.[1][2]

Oculus, 2015 yılında Surreal Vision'ı satın aldı. Oculus'un teletanıtım konseptli ürünler geliştirmesinin mümkün olabileceğini belirten bir İngiliz girişimi, 3B yeniden yapılandırma ve karma gerçeklik üzerine odaklandı. Şu an Beat Games, Sanzaru Games ve Ready at Dawn yan kuruluşları var.

Şirket, Kasım 2015'te Samsung Galaxy akıllı telefonlar için Samsung Gear VR'yi geliştirmek üzere Samsung ile ortaklık kurdu.[3]

25 Ağustos 2020 tarihinde, Facebook Reality Labs, Oculus, Portal ve Facebook Spark AR dahil donanım ve yazılımı kapsayacak olan yeni bir birimin oluşumunu açıkladı.[4] 25 Ekim 2021'de Connect sırasında Facebook, gelecek yıl içinde Reality Labs'a 10 milyar dolar yatırım yapacağını duyurdu. Temmuz 2021'de Facebook, tescilli Oculus API'sini kullanımdan kaldıracağını ve OpenXR için tam destek ekleyeceğini duyurdu.[5]

Ürünleri

Kaynakça

  1. ^ "Arşivlenmiş kopya". 9 Ağustos 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Ağustos 2020. 
  2. ^ "Arşivlenmiş kopya". 10 Ağustos 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Ağustos 2020. 
  3. ^ "Arşivlenmiş kopya". 13 Kasım 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Ağustos 2020. 
  4. ^ "Arşivlenmiş kopya". 15 Şubat 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Mayıs 2022. 
  5. ^ "Arşivlenmiş kopya". 25 Ağustos 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Mayıs 2022. 

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Sanal gerçeklik</span> gerçek veya kurgusal bir ortamda bulunmanın bilgisayar tarafından yapılan simülasyonu

Sanal gerçeklik, teknoloji kullanılarak oluşturulan kurgular ile gerçek ve hayalin birleştirilmesidir. Sanal öğrenme ortamları, gelişen teknolojinin eğitim-öğretim ortamlarına dahil edilmesiyle birlikte öğrencilerin öğrenme deneyimlerini zenginleştirmek için tasarlanmış platformlardır. Sanal öğrenme ortamları da teknoloji ile birlikte değişim ve gelişim göstermektedir. Son olarak sanal gerçeklik teknolojilerinin eğitim-öğretim ortamlarına dahil edilmeye hazır durumda olduğu ve eğitsel kazanımlar bakımından yüksek potansiyel taşıdığı görülmektedir.

<span class="mw-page-title-main">Oculus Rift</span> sanal gerçeklik cihazı

Oculus Rift, Facebook'un bir bölümü olan Oculus VR tarafından oluşturulan bir sanal gerçeklik kulaklığı ve başa takılı ekran serisidir. Kullanıcı için sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik sağlar. Mart 2016 yılında Oculus Rift CV1, Mart 2019 yılında ise Oculus Rift S sunuldu. Kısa adıyla Rift, Amerikalı girişimci Palmer Luckey önderliğindeki Oculus VR şirketi tarafından ve bilgisayar oyunu piyasasının önderlerinden John Carmack desteğiyle geliştirilmektedir.

<span class="mw-page-title-main">Samsung Gear</span>

Samsung Gear, Samsung Electronics tarafından üretilen giyilebilir bilgisayar cihazlarının bir çizgisidir. çizgi ilk olarak Samsung Galaxy akıllı telefon ve tablet aralığında bir spin-off olarak Eylül 2013 yılında Android Akıllı saat'lar ile tanıtıldı. Ürün sırası 2014 Mobil Dünya Kongresi'nde Tizen tabanlı Gear 2 ve Gear Fit etkinlik izcisi ile genişletildi. İşletim sistemi olarak cihazlar Android Wear ve Tizen sisteminde çalışırlar Ürünler listesine akıllı saat, aktivite takipçisi, 360 derece kamera, kulaklık, kafa kulaklığı aittir.

<span class="mw-page-title-main">Samsung Gear VR</span>

Samsung Gear VR, Samsung Electronics şirketinin ilk nesil Sanal gerçeklik kulaklığıdır. Oculus VR ile işbirliği içinde Samsung tarafından üretilmiştir. Kulaklık, 27 Kasım 2015 tarihinde serbest bırakıldı.

<span class="mw-page-title-main">Microsoft HoloLens</span>

Microsoft HoloLens, Microsoft şirketi tarafından tanıtılan birinci nesil Sanal gerçeklik başa takılı akıllı gözlüktür. Geliştirme aşamasında Proje Baraboo olarak bilinen HoloLens, Windows 10 işletim sistemi altında, Windows Holographic veya Windows Karma Gerçeklik platformunu çalıştıran ilk bilgisayarlardan biri olarak popülerlik kazandı.

<span class="mw-page-title-main">HTC Vive</span> sanal gerçeklik seti

HTC Vive, HTC ve Valve Corporation şirketi tarafından tanıtılan sanal gerçeklik gözlüğü'dür (VR). Bu kulaklık "oda ölçeği" teknolojisini sensörler ile 3D uzaya bir oda açmak için kullanmak üzere tasarlanmıştır. Teknoloji kullanıcıya sanal dünya ile doğal olarak gitmek, çevresinde dolaşma yeteneği, canlı nesneleri hareket ettirmek için hareket izleyici el kontrolörleri kullanmak, hassas etkileşim ve iletişim için izin verir. Mart 2015 yılında HTC tarafından Mobile World Congress açılış sırasında tanıtıldı ve 5 Nisan 2016 tarihinde serbest bırakıldı.

<i>Metaverse</i> Sanal evren

Metaverse veya Türkçe tabiriyle sanal evren, geleneksel kişisel bilgisayarların yanı sıra sanal ve artırılmış gerçeklik cihazları aracılığıyla kalıcı çevrimiçi 3 boyutlu sanal ortamları destekleyen, İnternet'in varsayımsal bir yinelemesidir. Aynı zamanda evren ötesi ya da öte evren olarak da adlandırılan Metaverse, bilgisayarlar, android cihazlar, VR lensler ve çeşitli 3D kullanıcı ara yüzleri sayesinde içinde bulunulan zaman ve mekân boyutundan uzaklaşılarak, fiziksel olarak içinde bulunulan evrenin ötesine geçme potansiyeli olarak da tanımlanmaktadır. Metaverse'ü iletişim perspektifinden yeni bir gerçeklik, anlam dünyası ve iş birliği fırsatları sunan; kültürel, entelektüel ve ekonomik üretim için altyapı ve etkileşim olanakları tanıyan; farklı gelişmiş teknolojilerin eş zamanlı ve entegre bir biçimde kullanıldığı; siber toplumsal bir düzlem şeklinde de tanımlamak mümkündür. Bu açıdan Metaverse 4. Sanayi devriminin çıktılarından bir tanesi Toplum 5.0 ve daha ilerisinin ise en görünür yaşam tarzlarından biri olmaya adaydır.

<span class="mw-page-title-main">Sanal gerçeklik gözlüğü</span>

Sanal gerçeklik gözlüğü, kullanıcı için sanal gerçeklik (VR) ve artırılmış gerçeklik (AR) sağlayan bir cihazdır. Sanal gerçeklik gözlükleri, video oyunlarında yaygın olarak kullanılır. Ancak simülatörler ve eğitmenler dahil olmak üzere diğer uygulamalarda da kullanılırlar. Bazı sanal gerçeklik gözlüklerinde ayrıca göz takibi sensörleri ve oyun kumandası bulunur.

<span class="mw-page-title-main">Oculus Rift CV1</span>

Oculus Rift CV1, Meta Inc. 'in bir bölümü olan Oculus VR tarafından oluşturulan bir sanal gerçeklik kulaklığı ve başa takılı ekrandır. Ocak 2016'da duyuruldu ve aynı yılın Mart ayında piyasaya sürüldü. Cihaz, Oculus Rift serisindeki ilk ticari sürümünü oluşturdu. Mart 2019'da, aygıtın üretimi durduruldu ve Oculus Rift S ile değiştirildi, ancak yazılımda desteklenmeye devam etti. Cihaz Oculus Touch hareket denetleyicisi ile çalışır.

<span class="mw-page-title-main">Oculus Rift S</span>

Oculus Rift S, Facebook Inc.'in bir bölümü olan Oculus VR tarafından oluşturulan bir sanal gerçeklik kulaklığı ve başa takılı ekrandır. 20 Mart 2019'da piyasaya sürüldü. Cihaz, Oculus Rift serisinde birinci nesil Oculus Rift CV1'in yerini aldı. Piyasaya sürüldüğü sırada, Rift S, CV1 ile aynı donanım gereksinimlerine ve yazılım uyumluluğuna sahip olarak 399 $ 'lık aynı fiyat noktasında ticarileştirildi.

<span class="mw-page-title-main">Oculus Go</span>

Oculus Go, Facebook'un bir bölümü olan Facebook Technologies tarafından oluşturulan bir sanal gerçeklik kulaklığı ve başa takılı ekrandır. Qualcomm ve Xiaomi ile ortaklıkla geliştirildi. Facebook Technologies'in ilk sanal gerçeklik kulaklıkları ve şirketin bağımsız VR kulaklıklar kategorisindeki ilk cihazı idi.

<span class="mw-page-title-main">Oculus Quest</span>

Oculus Quest, Facebook'un bir bölümü olan Oculus VR tarafından oluşturulan bir başa takılı ekran ve sanal gerçeklik kulaklığıdır. 21 Mayıs 2019'da piyasaya sürüldü. Bağımsız bir cihaz olarak veya USB aracılığıyla bir bilgisayara bağlanarak PC VR oyunlarıyla birlikte kullanılabilir. İki adet altı serbes dereceli (6DOF) denetleyiciye sahiptir ve Qualcomm Snapdragon 835 sistemi üzerinde çalışır.

<span class="mw-page-title-main">Oculus Touch</span>

Oculus Touch, Facebook'un bir bölümü olan Oculus VR tarafından oluşturulan bir hareket denetleyicisi türüdür. Oculus Rift CV1, Oculus Rift S ve Oculus Quest sanal gerçeklik sistemlerinde mevcuttur. Denetleyicilerin iki yinelemesi geliştirilmiştir; ilki harici izleme kullanan orijinal Oculus Rift'te, ikincisi ise içten dışa izleme kullanan Rift S ve Oculus Quest ile uyumludur. Oculus Touch'ın ilk yinelemesi 11 Haziran 2015'te ortaya çıktı. Denetleyicinin ikinci bir revizyonu Mart 2019'da hem Oculus Rift S hem de Oculus Quest ile birlikte yayınlandı.

<span class="mw-page-title-main">Oculus Medium</span>

Oculus Medium, Facebook'un bir bölümü olan Oculus VR tarafından oluşturulan bir dijital şekillendirme türüdür. Yalnızca Windows 10 için uyumludur. Sanal gerçeklik kulaklıkları ve 6DoF hareket denetleyicileri ile çalışır. Dijital heykeller oluşturmak ve boyamak için kullanılır. Medium, yalnızca Oculus Rift'te çalışır. İlk kez 5 Aralık 2016'da yayınlandı. Aralık 2019 yılında Adobe tarafından satın alındı.

Oculus Story Studio, Oculus VR'nin bir bölümü olan orijinal bir animasyonlu sanal gerçeklik film stüdyosuydu. Stüdyo, Oculus VR tarafından animasyonlu sanal gerçeklik film yapımına öncülük etmek ve VR ile ilgilenen film yapımcıları için topluluğu eğitmek, ilham vermek ve teşvik etmek için kuruldu.

<span class="mw-page-title-main">Meta, Inc.</span> Amerikan çok uluslu teknoloji şirketi

Meta Inc. veya eski ismiyle Facebook Inc., Menlo Park, Kaliforniya merkezli bir Amerikan sosyal medya ve medya holdingidir. Mark Zuckerberg, oda arkadaşları ve Harvard Koleji'ndeki Eduardo Saverin, Andrew McCollum, Dustin Moskovitz ve Chris Hughes ile birlikte kuruldu. Facebook, dünyanın en değerli şirketlerinden biridir. Microsoft, Amazon, Apple ve Google ile birlikte en büyük beş teknoloji şirketinden biri olarak kabul edilir.

<i>Medal of Honor: Above and Beyond</i>

Medal of Honor: Above and Beyond, Respawn Entertainment tarafından geliştirilen ve 2020'de piyasaya sürülmesi planlanan yeni bir birinci şahıs nişancı sanal gerçeklik video oyunudur.

Robo Recall, Epic Games tarafından Oculus Rift ve Oculus Quest platformları için geliştirilen ve yayınlanan bir sanal gerçeklik birinci şahıs nişancı oyunudur.

Horizon Worlds, Microsoft Windows ve Oculus Quest sistemleri için Reality Labs ve Meta Platforms tarafından geliştirilen ve yayınlanan entegre bir metaverse tabanlı çevrimiçi video oyunudur. Şu anda beta sürümü yayındadır.

Five Nights at Freddy's: Help Wanted, 2019 yılında yayınlanan serinin sekizinci video oyunudur. Sanal gerçeklik veya bilgisayar üzerinden oynanabilir ve serinin ilk Sanal gerçeklik ile oynanabilen oyunudur.