İçeriğe atla

Oculus Quest

Oculus Quest
GeliştiriciOculus VR
TipSanal gerçeklik kulaklığı
Çıkış tarihi21 Mayıs 2019
İşletim sistemiAndroid
GüçQualcomm Snapdragon 835
CPU4 Kryo 280 Gold (ARM Cortex-A73) @ 2.45 GHz + 4 Kryo 280 Silver (ARM Cortex-A73) @ 1.9 GHz
Depolama kapasitesi64 GB, 128 GB
Hafıza4 GB
GörüntüPenTile OLED 1440 × 1600 per eye @ 72 Hz
GrafikAdreno 540
Girişkonumsal olmayan 6DOF izleme
Kontrolcü girişi2. nesil Oculus Touch hareket izlenen denetleyiciler
BağlantıUSB-C, Bluetooth, Wi-Fi
Ağırlık571 g (20.1 oz)
Resmî siteResmi Web Sitesi

Oculus Quest, Facebook'un bir bölümü olan Oculus VR tarafından oluşturulan bir başa takılı ekran ve sanal gerçeklik kulaklığıdır. 21 Mayıs 2019'da piyasaya sürüldü.[1] Bağımsız bir cihaz olarak veya USB aracılığıyla bir bilgisayara bağlanarak PC VR oyunlarıyla birlikte kullanılabilir. İki adet altı serbes dereceli (6DOF) denetleyiciye sahiptir ve Qualcomm Snapdragon 835 sistemi üzerinde çalışır.[2]

2018'de Oculus Connect 5'te, sistemin 399 ABD Doları olarak fiyatlandırılacağını ve Oculus Quest olarak adlandırılacağı açıklandı. Facebook F8 konferansında Quest'in 21 Mayıs 2019'da gönderileceği açıklandı.[3][4]

Oculus Quest, fiyatı ve rahatlığı nedeniyle olumlu eleştiriler aldı, ancak lansman sırasında kullanıcıları Oculus Mağazasında bulunan yazılımlarla sınırlayan kapalı bir platform olduğu için eleştirildi. Eleştirmenler, kullanıcıların diğer sistemlerden yazılım çalıştırmasına olanak tanıyan Oculus Link'in daha sonra eklenmesini övdü.[5]

Donanım

Oculus Touch kontrol cihazı

Oculus Quest, Oculus Go'ya benzer bir tasarıma sahiptir, ancak daha güçlü bir grafik yongası, aktif soğutma ve altı serbestlik dereceli izleme özelliklerine sahiptir. Kulaklık, 470 g (17 oz) ağırlığındaki orijinal Oculus Rift'e kıyasla 571 g (20.1 oz) ağırlığındadır. Pil ömrü yaklaşık 2–3 saattir.[6]

Oculus Quest, her biri 1440 × 1600 ayrı çözünürlüğe ve 72 Hz yenileme hızına sahip iki Pentile OLED ekran kullanır. Kulaklık, merceğin tatlı noktasını büyütmeye yardımcı olan, orijinal olarak Oculus Go'da tanıtılan "yeni nesil" mercek teknolojisini kullanır. Ayrıca fiziksel gözbebekleri arası mesafe (IPD) ayarına sahiptir.[7]

Oculus Quest, Oculus Rift S'de kullanılan Oculus Insight adlı içten dışa izleme sistemine sahiptir. Görevde sistem, kulaklığı izlemek için kulaklığın her bir köşesinde bulunan dört geniş açılı kameraya güveniyor.[8] Oculus Quest, Oculus Rift S tarafından kullanılan ikinci nesil Oculus Touch kontrol cihazlarını kullanır. Yeni içten dışa izleme sistemini barındırmak için, yeni kontrol cihazlarındaki izleme halkası kontrol cihazının üst kısmına taşınırken, eski Oculus'ta Dokunmatik kontrolörler, arka taraftaydı. Bu, halkaların kulaklıktaki izleme kameraları tarafından görünür hale getirilmesine hizmet eder.

Quest'in kafa bandı, kullanıcının harici kulaklık kullanmasına olanak tanıyan, kulaklığa gömülü iki 3,5 mm ses jakına sahip yerleşik kulaklıklara sahiptir.[9]

Oculus Quest yerleşik sese sahip olsa da, Oculus'tan kulak içi kulaklık satın almak mümkündür. Ayrıca resmi seyahat çantası var. En popüler Oculus Quest aksesuarı, bağımsız Oculus Quest sanal gerçeklik başlığını bir bilgisayara bağlamağa olanak tanıyan "Link " kablosudur.[10][11] Bağlandığında, kullanıcı Oculus Link Beta aracılığıyla Quest'de PC-VR oyunlarına erişebilir ve oynayabilir.

Yazılım

Oculus, Beat Sabre, VRChat, Superhot VR, Moss ve Robo Recall gibi başlıklar da dahil olmak üzere, 50'den fazla oyunla başlığını piyasaya sürdü.[12] Rec Room ve VRChat gibi bazı oyunlar, platformlar arası çok oyunculu oyunlara izin verir.[13]

Oculus Passthrough, Oculus Quest'in yerleşik kameralar aracılığıyla kullanıcının gerçek dünyayı monoskopik siyah beyaz olarak görmesini sağlayan bir özelliğidir. Oculus Connect 6'da, Passthrough için bir güncelleme duyuruldu. Bu Passthrough sistemini Oculus Rift S ile aynı Passthrough+'a yükselterek stereoskopik ve stereo-doğru hale getirir.[7] Oculus Connect 6'da, Quest için bu Passthrough sistemini Oculus Rift S ile aynı Passthrough + 'ya yükseltecek ve stereoskopik ve stereo olarak doğru hale getirecek bir güncelleme duyuruldu.

Oculus Connect 6'da Oculus, Quest'in normal bir USB-C kablosuyla bilgisayara bağlı olarak çalışmasına, hem Oculus hem de Steam VR oyunları da dahil olmak üzere PC VR oyunlarını çalıştırmasına olanak tanıyan Oculus Link'i duyurdu.[14] Oculus Link, USB 3.0 veya 2.0 kablolarıyla kullanılabilir. Voltaj düşüşü nedeniyle, aktif olmayan iletken USB kabloları yalnızca maksimum 3–4 metre uzunluğunda olabilir. Daha uzun bir bağa izin vermek için Oculus, 5 metrelik bir optik fiber kabloyu piyasaya sürdü.

Oculus Connect 6 sırasında, el izlemenin yazılım aracılığıyla Quest'e ekleneceği duyuruldu. Ancak, 9 Aralık 2019'da Oculus, tam bağımsız el izleme demolarının yanı sıra SDK'da bir güncelleme yayınladığını duyurdu.[15] Bu özellik, kullanıcıların sadece ellerini kullanarak sanal dünya ile etkileşime girmesine olanak tanır. Sistem, dört kameradan gelen girdileri analiz etmek için makine öğrenimini kullanır ve bu da kullanıcının ellerinin konumunu ve pozunu tanımasına olanak tanır. Bu, işlev açısından Leap Motion denetleyicisine benzer.

Kaynakça

  1. ^ "Arşivlenmiş kopya". 13 Ağustos 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 12 Ağustos 2020. 
  2. ^ "Arşivlenmiş kopya". 18 Ağustos 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 12 Ağustos 2020. 
  3. ^ "Arşivlenmiş kopya". 5 Ağustos 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 12 Ağustos 2020. 
  4. ^ "Arşivlenmiş kopya". 29 Ekim 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 12 Ağustos 2020. 
  5. ^ "Arşivlenmiş kopya". 19 Temmuz 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 12 Ağustos 2020. 
  6. ^ "Arşivlenmiş kopya". 29 Temmuz 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 12 Ağustos 2020. 
  7. ^ a b "Arşivlenmiş kopya". 14 Ağustos 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 12 Ağustos 2020. 
  8. ^ "Arşivlenmiş kopya". 22 Ağustos 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 12 Ağustos 2020. 
  9. ^ "Arşivlenmiş kopya". 19 Eylül 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 12 Ağustos 2020. 
  10. ^ "Arşivlenmiş kopya". 20 Eylül 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 12 Ağustos 2020. 
  11. ^ "Arşivlenmiş kopya". 11 Ağustos 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 12 Ağustos 2020. 
  12. ^ "Arşivlenmiş kopya". 6 Ağustos 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 12 Ağustos 2020. 
  13. ^ "Arşivlenmiş kopya". 30 Temmuz 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 12 Ağustos 2020. 
  14. ^ "Arşivlenmiş kopya". 6 Ağustos 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 12 Ağustos 2020. 
  15. ^ "Arşivlenmiş kopya". 14 Ağustos 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 12 Ağustos 2020. 

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Sanal gerçeklik</span> gerçek veya kurgusal bir ortamda bulunmanın bilgisayar tarafından yapılan simülasyonu

Sanal gerçeklik, teknoloji kullanılarak oluşturulan kurgular ile gerçek ve hayalin birleştirilmesidir. Sanal öğrenme ortamları, gelişen teknolojinin eğitim-öğretim ortamlarına dahil edilmesiyle birlikte öğrencilerin öğrenme deneyimlerini zenginleştirmek için tasarlanmış platformlardır. Sanal öğrenme ortamları da teknoloji ile birlikte değişim ve gelişim göstermektedir. Son olarak sanal gerçeklik teknolojilerinin eğitim-öğretim ortamlarına dahil edilmeye hazır durumda olduğu ve eğitsel kazanımlar bakımından yüksek potansiyel taşıdığı görülmektedir.

<span class="mw-page-title-main">Oculus Rift</span> sanal gerçeklik cihazı

Oculus Rift, Facebook'un bir bölümü olan Oculus VR tarafından oluşturulan bir sanal gerçeklik kulaklığı ve başa takılı ekran serisidir. Kullanıcı için sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik sağlar. Mart 2016 yılında Oculus Rift CV1, Mart 2019 yılında ise Oculus Rift S sunuldu. Kısa adıyla Rift, Amerikalı girişimci Palmer Luckey önderliğindeki Oculus VR şirketi tarafından ve bilgisayar oyunu piyasasının önderlerinden John Carmack desteğiyle geliştirilmektedir.

<span class="mw-page-title-main">Oculus VR</span>

Oculus VR, Palmer Luckey, Brendan Iribe, Michael Antonov ve Nate Mitchell tarafından kurulan Amerikalı sanal gerçeklik teknoloji ve yazılım ürünleri şirketidir. Sanal gerçeklik kulaklığı ve başa takılı ekran'lar üretir. Temmuz 2012'de Irvine, Kaliforniya'da kuruldu, şimdi Menlo Park, Kaliforniya'da bulunuyor. Şirketin ilk ürünü hala geliştirilme aşamasında olan Oculus Rift'tir. Mart 2014'te Facebook, Inc., 400 milyon dolar nakit, 23.1 milyon adedi hisse senedi olacak şekilde toplam 2 milyar dolar ödeme yaparak satın almıştır.

<span class="mw-page-title-main">Nokia Lumia 820</span> 2012 Nokia akıllı telefon

Nokia Lumia 820, Nokia tarafından tasarlanan, geliştirilen ve piyasaya sürülen bir Windows Phone akıllı telefonudur. Windows Phone 8 işletim sistemine sahiptir. Daha sonra Windows Phone 8.1 güncellemesine yükseltildi. Nokia Lumia 800'un devamı niteliğindedir ve Nokia'nın Windows Phone 8 içeren Nokia Lumia 920 ve Nokia Lumia 820'den sonraki 3. telefonudur. Nokia Lumia 800'un varisi olan telefon, çift çekirdek 1.5 GHz işlemcisi ile daha iyi performans sunmaktadır. Aralık 2012 de duyurulmuştu ve 249$ fiyatından satışa sunulması beklenmekteydi.

<span class="mw-page-title-main">Samsung Gear VR</span>

Samsung Gear VR, Samsung Electronics şirketinin ilk nesil Sanal gerçeklik kulaklığıdır. Oculus VR ile işbirliği içinde Samsung tarafından üretilmiştir. Kulaklık, 27 Kasım 2015 tarihinde serbest bırakıldı.

<span class="mw-page-title-main">HTC Vive</span> sanal gerçeklik seti

HTC Vive, HTC ve Valve Corporation şirketi tarafından tanıtılan sanal gerçeklik gözlüğü'dür (VR). Bu kulaklık "oda ölçeği" teknolojisini sensörler ile 3D uzaya bir oda açmak için kullanmak üzere tasarlanmıştır. Teknoloji kullanıcıya sanal dünya ile doğal olarak gitmek, çevresinde dolaşma yeteneği, canlı nesneleri hareket ettirmek için hareket izleyici el kontrolörleri kullanmak, hassas etkileşim ve iletişim için izin verir. Mart 2015 yılında HTC tarafından Mobile World Congress açılış sırasında tanıtıldı ve 5 Nisan 2016 tarihinde serbest bırakıldı.

<span class="mw-page-title-main">USB-C</span> 24 pinli, tamamen geri çevrilebilir bir fiş USB bağlantı düzeni

USB-C ayrıca USB Type-C olarak da bilinen 24 pinli, tamamen geri çevrilebilir bir fiş USB konnektördür. Bu sistem veri ve enerjinin taşınmasına izin verir. Son versiyonlar 2010 yılında sunulan USB 3.0 versiyonu, 29 Ağustos 2019 tarihinde, USB Implementers Forum tarafından sunulan USB4 versiyonudur.

<span class="mw-page-title-main">Google Pixel</span>

Google Pixel, Google'ın Chrome OS veya Android işletim sistemini çalıştıran bir tüketici elektron cihazları satırıdır. Cihazların Pixel satırı, Pixel C ve Pixel Slate tableti, Chromebook Pixel, Google Pixelbook, Google Pixelbook Go dizüstü bilgisayarlarını ve Pixel akıllı telefonlarını, Pixel Buds kulaklıklarını içerir. Ürünler Google Store veya perakende satış mağazalarında satın alınabilir.

<span class="mw-page-title-main">Nokia Lumia 720</span>

Nokia Lumia 720, Nokia tarafından üretilmiş Nokia Lumia serisine mensup bir Windows Phone sistemli akıllı telefondur. 29 Nisan 2013 yılında Mobile World Congress etkinliğinde sunuldu. Windows Phone 8 işletim sisteminde çalışır. Windows Phone 8.1 Lumia Cyan ve Lumia Denim sürümleri alabilir. 2011 yılın Nokia Lumia 710 modelinin yerini aldı. Modelin yerine ise 2014 yılında Nokia Lumia 730 ve Nokia Lumia 735 modelleri keçti.

Nokia 702T Nokia tarafından piyasaya sunulan dokunmatik ve qwerty özellikli akıllı telefon. Haziran 2011'de Nokia tarafından Nokia T7 modeli ile ilan edilerek 3. çeyrekde açıklandı. S60 Symbian sisteminde çalıştı.

<span class="mw-page-title-main">Sanal gerçeklik gözlüğü</span>

Sanal gerçeklik gözlüğü, kullanıcı için sanal gerçeklik (VR) ve artırılmış gerçeklik (AR) sağlayan bir cihazdır. Sanal gerçeklik gözlükleri, video oyunlarında yaygın olarak kullanılır. Ancak simülatörler ve eğitmenler dahil olmak üzere diğer uygulamalarda da kullanılırlar. Bazı sanal gerçeklik gözlüklerinde ayrıca göz takibi sensörleri ve oyun kumandası bulunur.

<span class="mw-page-title-main">Oculus Rift CV1</span>

Oculus Rift CV1, Meta Inc. 'in bir bölümü olan Oculus VR tarafından oluşturulan bir sanal gerçeklik kulaklığı ve başa takılı ekrandır. Ocak 2016'da duyuruldu ve aynı yılın Mart ayında piyasaya sürüldü. Cihaz, Oculus Rift serisindeki ilk ticari sürümünü oluşturdu. Mart 2019'da, aygıtın üretimi durduruldu ve Oculus Rift S ile değiştirildi, ancak yazılımda desteklenmeye devam etti. Cihaz Oculus Touch hareket denetleyicisi ile çalışır.

<span class="mw-page-title-main">Oculus Rift S</span>

Oculus Rift S, Facebook Inc.'in bir bölümü olan Oculus VR tarafından oluşturulan bir sanal gerçeklik kulaklığı ve başa takılı ekrandır. 20 Mart 2019'da piyasaya sürüldü. Cihaz, Oculus Rift serisinde birinci nesil Oculus Rift CV1'in yerini aldı. Piyasaya sürüldüğü sırada, Rift S, CV1 ile aynı donanım gereksinimlerine ve yazılım uyumluluğuna sahip olarak 399 $ 'lık aynı fiyat noktasında ticarileştirildi.

<span class="mw-page-title-main">Oculus Go</span>

Oculus Go, Facebook'un bir bölümü olan Facebook Technologies tarafından oluşturulan bir sanal gerçeklik kulaklığı ve başa takılı ekrandır. Qualcomm ve Xiaomi ile ortaklıkla geliştirildi. Facebook Technologies'in ilk sanal gerçeklik kulaklıkları ve şirketin bağımsız VR kulaklıklar kategorisindeki ilk cihazı idi.

<span class="mw-page-title-main">Oculus Touch</span>

Oculus Touch, Facebook'un bir bölümü olan Oculus VR tarafından oluşturulan bir hareket denetleyicisi türüdür. Oculus Rift CV1, Oculus Rift S ve Oculus Quest sanal gerçeklik sistemlerinde mevcuttur. Denetleyicilerin iki yinelemesi geliştirilmiştir; ilki harici izleme kullanan orijinal Oculus Rift'te, ikincisi ise içten dışa izleme kullanan Rift S ve Oculus Quest ile uyumludur. Oculus Touch'ın ilk yinelemesi 11 Haziran 2015'te ortaya çıktı. Denetleyicinin ikinci bir revizyonu Mart 2019'da hem Oculus Rift S hem de Oculus Quest ile birlikte yayınlandı.

<span class="mw-page-title-main">Oculus Medium</span>

Oculus Medium, Facebook'un bir bölümü olan Oculus VR tarafından oluşturulan bir dijital şekillendirme türüdür. Yalnızca Windows 10 için uyumludur. Sanal gerçeklik kulaklıkları ve 6DoF hareket denetleyicileri ile çalışır. Dijital heykeller oluşturmak ve boyamak için kullanılır. Medium, yalnızca Oculus Rift'te çalışır. İlk kez 5 Aralık 2016'da yayınlandı. Aralık 2019 yılında Adobe tarafından satın alındı.

Oculus Quill, sanal gerçeklik için bir boyama ve animasyon yazılımıdır. Microsoft Windows üzerinde Oculus Rift kulaklıklarla çalışır. 3 boyutlu bilgisayar grafikleri, 3D resimler ve animasyonlu çizgi filmler oluşturmak için kullanılır. Quill, orijinal olarak Oculus Story Studio tarafından yaratıcı ihtiyaçlar için dahili bir araç olarak geliştirilmiştir.

<span class="mw-page-title-main">Samsung Galaxy A70</span> Akıllı cep telefonu modeli

Samsung Galaxy A70 ve A70s; Galaxy A serisinin 5. nesline ait modeller olarak Samsung Electronics tarafından geliştirilmiş, Android işletim sistemini kullanan bir dizi phablettir. Cihazlarda; Samsung'un kendi kullanıcı arayüzü One UI bulunan Android 9 (Pie) işletim sistemi, 128 GB depolama alanı ve 4500 mAh batarya bulunur. A70, 26 Mart 2019'da Güney Kore'de tanıtıldı.

Sanal gerçeklik seksi, sanal seks türüdür. Kullanıcının bilgisayar kontrollü seks oyuncakları kullanarak uzaktaki katılımcılardan dokunsal hisler veya kurgusal karakterler almasını sağlar. Genellikle kullanıcı, partneri görebilmesi ve onunla etkileşim kurabilmesi için bir sanal gerçeklik kulaklığı da takar.

Horizon Worlds, Microsoft Windows ve Oculus Quest sistemleri için Reality Labs ve Meta Platforms tarafından geliştirilen ve yayınlanan entegre bir metaverse tabanlı çevrimiçi video oyunudur. Şu anda beta sürümü yayındadır.