Norman Thomas
Norman Thomas | |
---|---|
Doğum | Norman Mattoon Thomas 20 Kasım 1884 Marion, Ohio, ABD |
Ölüm | 19 Aralık 1968 (84 yaşında) Cold Spring Harbor, New York, ABD |
Milliyet | Amerikalı |
Mezun olduğu okul(lar) | Princeton Üniversitesi Union Theological Seminary |
Siyasi parti | Amerika Sosyalist Partisi |
Evlilik | Frances Stewart (1910-1947) |
Norman Mattoon Thomas (20 Kasım 1884 - 19 Aralık 1968), sosyalist, pasifist ve Amerika Sosyalist Partisi için altı kez başkanlık adayı olmasıyla tanınan bir Amerikalı Presbiteryen papazdır.
İlk yıllar
Thomas, 20 Kasım 1884'te Marion, Ohio'da Emma Williams Mattoon'dan ve Presbiteryen bir papaz olan Weddington Evans Thomas'tan doğan altı çocuğun en büyüğüydü. Thomas, olaysız bir Ortabatı çocukluğu ve ergenliği geçirdi ve Warren G. Harding'in Marion Daily Star gazetesi için kağıt taşıyıcısı olarak çalışması Marion Lisesi'ne girmesine yardımcı oldu.[1] Diğer kağıt taşıyıcılar gibi, doğrudan Florence Kling Harding'e rapor verdi. Thomas onun hakkında "Ondan hiçbir kuruş kaçmazdı." dedi. Liseden mezun olduktan sonraki yaz, babası Lewisburg, Pensilvanya'da papazlık görevini kabul etmesi sonucunda Norman'ın Bucknell Üniversitesi'ne gidebildi. Bir yıl sonra zengin bir üvey amcasının cömertliğinden faydalanarak Princeton Üniversitesi'ne gitmek için Bucknell'den ayrıldı.[2] Thomas, 1905'te Princeton Üniversitesi'nden yüksek onur derecesiyle mezun oldu.[3]
Bazı yerleşim hareketi çalışmaları ve dünya çapında bir geziden sonra Thomas, babasının izinden gitmeye karar verdi ve Union Theological Seminary'e kaydoldu. İlahiyat okulundan mezun oldu ve 1911'de Presbiteryen papazı olarak atandı.[4] Manhattan'ın Beşinci Caddesindeki şık Brick Presbiteryen Kilisesi'nde Henry van Dyke Jr.'a yardımcı olduktan sonra İtalyan-Amerikan Protestanları için Doğu Harlem Presbiteryen Kilisesi'nin papazı olarak atandı.[5] Union Theological Seminary, o zamanlarda Sosyal İncil hareketinin ve liberal siyasetin merkezi olmuştu ve bir papaz olarak Thomas, Amerika'nın Birinci Dünya Savaşı'na katılımına karşı vaaz verdi. Bu pasifist duruş, Princeton'dan mezun arkadaşlarının birçoğu tarafından dışlanmasına ve New York'taki Presbiteryen Kilisesi liderlerinin bir kısmının karşı çıkmasına neden oldu. Amerikan Cemaatinin sosyal programlarının kilise finansmanı durdurulmasının ardından Thomas papazlıktan istifa etti.[6] Thomas istifasına rağmen, annesinin 1931 yılında ölmesine kadar papazlıktan resmi olarak ayrılmadı.
Thomas'ın vicdanı retçi görüşleri, onu antimiltarist bir organizasyon olan Amerika Sosyalist Partisi'ne (SPA) doğru çekti. SPA lideri Morris Hillquit, 1917'de savaş karşıtı bir platformda New York belediye başkanlığı için seçim çalışmaları yaptığında, Thomas ona iyi dileklerini iletti. Hillquit beklenmedik bir şekilde geri cevap yazarak genç papazı, Thomas'ı kampanyası için çalışmaya teşvik etti.[7] Kısa süre sonra kendisi Sosyalist Partiye katıldı.[8] Thomas bir Hristiyan sosyalistiydi.[9]
Thomas, pasifist Uzlaşma Kardeşliği'nin savaştan önce bile sekreteriydi (o sırada ücretsiz bir pozisyondu). Organizasyon Ocak 1918'de The World Tomorrow adlı bir dergi yayınladığında, Thomas ücretli editörü olarak işe alındı. Thomas, Devere Allen ile birlikte The World Tomorrow'u liberal Hristiyan sosyal aktivizminin önde gelen sesi haline getirmeye yardımcı oldu.[9] 1921'de Thomas, The Nation dergisinin yardımcı editörü olarak işe alındığında seküler gazeteciliğe geçti. 1922'de Endüstriyel Demokrasi Birliği'nin eş başkanı oldu. Daha sonra, Amerikan Sivil Özgürlükler Birliği'nin öncüsü olan Ulusal Sivil Özgürlükler Bürosu'nun kurucularından biri oldu.[]
Seçim siyaseti
Thomas, Sosyalist listeden hızlı bir şekilde arka arkaya beş kez aday oldu. 1924'te New York valiliği, 1925'te New York belediye başkanlığı, 1926'da New York Eyalet Senatosu, 1927'de belediye meclisi üyeliği ve 1929'da yine New York belediye başkanlığı için aday oldu. 1934'te New York'ta ABD Senatörlüğü için yarıştı ve yaklaşık 200.000 oy aldı. Bu, 1922'de New York Eyalet Mühendisliği için aday olduğu zaman yaklaşık 300.000 oy alan Charles P. Steinmetz ardından New York eyalet seçimlerinde bir Sosyalist aday için ikinci en iyi sonuçtu.[9]
Thomas'ın siyasi faaliyeti, ABD başkanlığı girişimleri de içeriyordu. Eugene Debs'in 1926'daki ölümünün ardından, Sosyalist Parti'de bir liderlik boşluğu oluştu. Partinin iki üst düzey siyasi lideri olan Victor L. Berger ve Hillquit, yabancı bir ülkede doğdukları için başkanlığa aday gösterilemedi. Üçüncü ana figür Daniel Hoan, Wisconsin, Milwaukee belediye başkanı konumundaydı.[9] Yaklaşık 8.000 aidat ödeyen üyesi olduğundan Sosyalist Parti'nin seçenekleri sınırlıydı. Konuşma becerileri sahip ve hareketin kökeninden olan New York'tan biraz bilinen papaz, Sosyalist Parti'nin 1928 Ulusal Kongresi'nin seçimi oldu.
1928 seçimleri, Thomas'ın Sosyalist Parti'nin cumhurbaşkanlığı adayı olarak üst üste yaptığı altı kampanyadan ilkiydi. Demokratik sosyalizmin açık ve ilgi çekici bir sözcüsü olarak Thomas, tipik bir daimi adaydan çok daha fazla etkiye sahipti. Çoğu üst ve orta sınıf Amerikalı sosyalizmi çirkin bulsa da, genellikle üç parçalı takım giyen, bir başkan gibi görünen ve konuşan iyi eğitimli Thomas, gönülsüz bir hayranlık kazandı.
Thomas sık sık sosyalizm, temsil ettiği hareket ve komünizm, devrimci Marksizm arasındaki fark hakkında konuştu. İlk zamanlarda Rus Devrimi'ne olan hayranlığı, enerjik Stalinizm karşıtlığına dönüşmüştü. Bazı devrimciler onun daha iyi olmadığını düşündü. Leon Troçki, Thomas'ı birden fazla kez eleştirdi.[10]
Birinci Dünya Savaşı vicdani retçilerini tutkulu savunması olan Vicdan Bir Suç mu? ve 1960'ların sosyal demokrat mutabakatına ilişkin açıklaması olan Sosyalizmin Yeniden İncelenmesi dahil olmak üzere birçok kitap yazdı.
Sosyalist Parti siyaseti
1932 Milwaukee Kongresi'nde, Thomas ve partideki radikal pasifist müttefikleri, Ulusal Başkan Morris Hillquit'e bir meydan okumayı desteklemek için Wisconsin'deki yapıcı sosyalistlerle ve "Militanlar" olarak adlandırılan genç Marksist entelektüellerden oluşan bir grupla güçlerini birleştirdiler. Hillquit ve grubu bu sırada organizasyonun kontrolünü elinde tutarken, bu eylem Hillquit'in New York merkezli "Eski Muhafızlar" olarak bilinen müttefiklerinin kalıcı düşmanlığını kazandı. Hillquit ertesi yıl tüberkülozdan öldü ve bu durum kendi fraksiyonunun istikrarını bozdu.
1934 Sosyalist Parti Ulusal Kongresi'nde, Thomas'ın Militanlarla bağlantısı, radikal pasifist dergi The World Tomorrow'dan uzun süredir birlikte olduğu Devere Allen'ın yazdığı radikal İlkeler Bildirgesi'ni desteklediğinde güçlendi. Militanlar, bu toplantıda partinin yönetimdeki Ulusal Yürütme Komitesinde çoğunluk kontrolünü elde ettiler. Eski Muhafızlar ise New York kalelerine çekildiler, grup örgütlenmelerini Sosyalist Partiyi Koruma Komitesi olarak resmîleştirdiler ve New York'ta bir ofis ile Geçici Yürütme Kurulu ile örgütlenmeyi tamamladılar.
Thomas, Kanada Kooperatif Milletler Topluluğu Federasyonu modelini baz alarak geniş bir Çiftçi-İşçi Partisi kurmak için çalışmayı tercih etti [11] ancak Militanların "herkes dahil parti" fikrini destekledi. Bu görüşü destekleyen muhalif komünist örgütlerin (Lovestoneistler ve Troçkistler dahil) ve ABD Komünist Partisi ile ortak Halk Cephesi faaliyetlerinde birlikte çalıştı. New York'taki Eski Muhafızlar'ın Amerika Sosyal Demokrat Federasyonu'nu kurmaya karar vermesi ve Yidiş dilindeki The Jewish Daily Forward, İngilizce dilindeki New Leader, Pennsylvania'daki partinin yaz kampındaki Rand Sosyal Bilimler Okulu gibi parti mülklerinin kontrolünü de yanlarına almasıyla birlikte parti, bir gruplaşmanın içine girdi.
1937'de Thomas, Sosyalist Parti'de düzeni yeniden sağlamaya kararlı olarak Avrupa'dan döndü. O ve partideki takipçileri, Ulusal Yürütme Komitesinin çoğunluğuyla bir araya geldi ve Temyiz grubunu organizasyondan uzaklaştırmak için New York Sağ Kanadı'na yeşil ışık yaktı. Bu ihraçlar, sonrasında yeni Troçkist Sosyalist İşçi Partisi'ne üye olan partinin gençlik bölümünün neredeyse tamamının ayrılmasına yol açtı. Moral kaybı yaşayan Sosyalist Parti'nin üyelik seviyesi 1928'in altındaydı.
Görüşleri
Thomas başlangıçta İkinci Dünya Savaşı'na Birinci Dünya Savaşı'na karşı olduğu kadar karşı olduğu konusunda açık sözlü idi. 1937'de Avrupa turundan döndükten sonra Amerika'yı Savaşın Dışında Tut Kongresi'ni kurdu ve savaşa karşı konuşarak müdahaleci olmayan Amerika Birinci Komitesi ile bir platformu paylaştı.[12] 1940 başkanlık kampanyasında, Cumhuriyetçi Wendell Willkie'nin "Wall Street savaş makinesinin" adayı olduğunu ve "Bay Roosevelt ile hemen hemen aynı şartlarda bizi savaşa götüreceğini" söyledi.[13]
Ocak 1941'de Kongre'ye yemin ederek, İngiltere'ye askeri malzeme gönderme önerisi olan Lend Lease programına karşı çıktı ve bunu "barış adına ilan edilmemiş savaşa ve demokrasiyi savunmak adına diktatörlüğe izin veren bir yasa tasarısı" olarak nitelendirdi. Britanya İmparatorluğu'nun hayatta kalmasının Amerika Birleşik Devletleri'nin güvenliği için hayati önem taşımadığını söyledi, ancak Britanya'nın kendisini saldırılara karşı savunmasına yardım edilmesine katıldığını ekledi.[14]
Japonya'nın 7 Aralık 1941'de Pearl Harbor'a saldırmasından sonra, savaşa destek konusunda Sosyalist Parti içinde şiddetli bir bölünme yaşandı; Thomas gönülsüzce savaşı destekledi, ancak onurlu bir şekilde önlenebileceğini düşündü. Kardeşi ve diğerleri, tüm savaşlara karşı pasifist muhalefetlerini sürdürdüler.[15] Thomas daha sonra öz eleştirel bir tavırla, "hem Birinci Dünya Savaşı'nın bir devamı olduğu anlamını hem de faşist olmayan Avrupa'nın Nazilere direnme kapasitesini aşırı vurguladığını" yazdı.[16]
Thomas, Pearl Harbor saldırısının ardından Başkan Roosevelt'in Japon-Amerikalıları hapsetmesine karşı çıkan az sayıdaki halka açık figürden biriydi. Organizasyon zorla toplu nakil ve hapsedilmeyi desteklediğinde ACLU'yu "görevi ihmal etmekle" suçladı.[17][18] Thomas ayrıca ırk ayrımcılığına, çevresel tükenmeye, çalışma karşıtı yasa ve uygulamalara karşı ve 1930'larda Nazi zulmünün Yahudi kurbanlarına Birleşik Devletler'in açılması lehine kampanya yürüttü.
Thomas, doğum kontrolünün erken dönemdeki bir savunucusuydu. Doğum kontrolü savunucusu Margaret Sanger, 1926'da Sanger tarafından düzenlenen ve yayınlanan Doğum Kontrolünün Dini ve Etik Yönleri kitabındaki "Doğum Kontrolüne Yönelik Bazı İtirazlar" kısmını yazması için onu işe aldı. Thomas, Katolik Kilisesi'ni, rahiplerin bekar olmalarını istemek ve sıradan insanların sadece üremek için seks yapmaları gerektiğini savunmak gibi seks üzerine ikiyüzlü fikirlerinin olmasıyla suçladı. "Bu sınırsız üreme doktrini, bekarlığı uygulayan ve devamlılığı vaaz eden erkeklerin dudaklarında garip bir şekilde tutarsızdır." [19]
Thomas ayrıca, "ırksal ve ulusal" grup düşüncesinden kaynaklandığı için doğum kontrolüne yönelik seküler itirazdan da memnun değildi. "Beyaz ırk, bize söylendiğine göre kendi ulusumuz - bu ulus ne olursa olsun - doğum kontrolü uygulayarak tehlikeye atılıyor. Doğum kontrolü, silahsızlanma gibi bir şeydir - uluslararası anlaşmadan etkilenirse iyi bir şeydir, ancak aksi takdirde hem askeri hem de ekonomik anlamda bizim için tehlikelidir. 'Yükselen renk dalgasından' bunalmayacaksak, dünyaya karşı çiftleşmeliyiz. Ulusumuz hayatta kalacaksa, daha fazla topa ve top için muhtemel yiyecek olarak daha fazla bebeğe sahip olmalıdır."[20]
Thomas ayrıca savaş sonrası yıllarda Siyonizmi (özellikle Süveyş Krizinden sonra) ve İsrail'in Araplara yönelik politikalarını çok eleştirdi ve sık sık Amerikan Yahudilik Konseyi ile işbirliği yaptı.
Sonraki yılları
1945'ten sonra Thomas , Walter Reuther gibi işçi liderleriyle işbirliği içinde, Stalin karşıtı solu sosyal reformun lideri yapmaya çalıştı. 1961'de Folkways Records'tan Amerika'da Azınlık Partisi: Norman Thomas ile Röportaj isimli üçüncü partinin rolüne odaklanan bir albüm çıkardı.[21]
Thomas'ın 1964'teki 80. doğum günü, Manhattan'daki Hotel Astor'da büyük bir şekilde duyurulan bir gala ile kutlandı. Etkinlikte Thomas, Vietnam'da ateşkes çağrısı yaptı ve Hubert Humphrey, Earl Warren ve Martin Luther King'in gönderdiği doğum günü mesajlarını okudu . Destekçilerinden gelen $17,500 (2019'da $144,300'a eşit) değerindeki çeki kabul etti. Çek için "Uzun sürmeyecek, çünkü bağlı olduğum her kuruluş iflas edecek" dedi.[22]
1966'da muhafazakar gazeteci ve yazar William F. Buckley, Jr, Buckley'in yeni televizyon röportaj programı Firing Line'ın üçüncü konuğu olarak Thomas'ı seçti. 1968'de Thomas , Vietnam Savaşı'nı protesto etmek için vergi ödemelerini reddetme sözü veren "Yazarlar ve Editörler Savaş Vergisi Protestosu" taahhüdünü imzaladı.[23]
Yine 1966'da Thomas, gelecekteki Kongre Üyesi Allard K. Lowenstein ile birlikte genel seçimlerini gözlemlemek için Dominik Cumhuriyeti'ne gitti. İkili, seçimleri izleyen ABD merkezli bir örgüt olan "Dominik Cumhuriyeti'nde özgür seçimler Komitesi" liderleriydi.[24] O yılın sonbaharında Thomas, dünya barışını destekleme konusundaki çalışmaları nedeniyle ikinci Eugene V. Debs Ödülü'nü aldı.[25]
Kişisel hayatı
1910'da[26] Thomas, Lincoln ve Cleveland başkanlıkları döneminde mali danışmanı ve uzun yıllar Princeton'ın mütevellisi John Aikman Stewart'ın torunu olan Frances Violet Stewart (1881-1947)[27][28] ile evlendi.[29] Birlikte üç kızı ve iki oğlu oldu:
- Mary "Polly" Thomas (1914-2010),[30] Kansas Üniversitesi'nde pediatri profesörü ve başkanı olan Herbert C. Miller Jr. ile evlendi.[27][31]
- Frances Thomas (1915-2015), John W. Gates, Jr. (2006'da öldü.) ile evlendi.[32]
- Rebekah Thomas (1918-1986),[33] John D. Friebely ile evlendi.
- William Stewart Thomas (d. 1912)
- Evan Welling Thomas II (1920-1999),[34][35] 1943'te Anna Davis ile evlendi.[36]
- Evan Welling Thomas III (d. 1951)
Ölüm
Thomas, 19 Aralık 1968'de 84 yaşında, birkaç yıldır yaşadığı New York'taki Cold Spring Harbor'da öldü. İsteği üzerine yakıldı ve külleri Long Island'a dağıldı.
Mirası
Manhattan'daki Norman Thomas Lisesi'ne (eski adıyla Merkezi Ticaret Lisesi), Princeton Üniversitesi'nin Forbes Koleji'ndeki Norman Thomas '05 Kütüphanesi'ne ve onun sık sık ziyaret ettiği Three Arrows Cooperative Society'deki toplantı salonuna onun adını verilmiştir. Aynı zamanda Newsweek köşe yazarı Evan Thomas'ın büyükbabası ve yazar Louisa Thomas'ın büyük büyükbabasıdır.[37]
Norman Thomas '05 Kütüphanesindeki bir levhada şöyle yazıyor: Norman M. Thomas, 1905 sınıfı. "Kaybedilen davaların şampiyonu değilim, ancak henüz kazanmamış davaların şampiyonuyum."
Çalışmaları
- The Conquest of War. New York: Fellowship Press, 1917.
- War's Heretics : A Plea for the Conscientious Objector 27 Ağustos 2019 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi.. Chicago: American Liberty Defense League, 1917.
- The case of the Christian Pacifists at Los Angeles, Cal. New York City: National Civil Liberties Bureau 1918
- The Conscientious Objector in America. New York: B. W. Huebsch, 1923.
- The League of Nations and the Imperialist Principle: A Criticism. New York: Foreign Policy Association, 1923.
- What Is Industrial Democracy? New York: League for Industrial Democracy, 1925.
- The Challenge of War: An Economic Interpretation. New York: League for Industrial Democracy, 1927.
- Is Conscience a Crime? New York: Vanguard Press, 1927.
- In the League and Out. New York: Foreign Policy Association, 1930.
- America's Way Out: A Program for Democracy. New York: Macmillan, 1931.
- Socialism and the Individual. Girard, KS: Haldeman-Julius Publications, 1931.
- The Socialist Cure for a Sick Society. New York: John Day Company, 1932.
- As I See It. New York: Macmillan, 1932.
- Why I Am a Socialist. New York: League for Industrial Democracy, 1932.
- What Socialism Is and Is Not. Chicago: Socialist Party of America, 1932.
- What's the Matter with New York: A National Problem. With Paul Blanshard. New York: Macmillan, 1932.
- A Socialist Looks at the New Deal. New York: League for Industrial Democracy, 1933.
- The New Deal: A Socialist Analysis. Chicago: Committee on Education and Research of the Socialist Party of America, 1934.
- Human Exploitation in the United States. New York: Frederick A. Stokes, 1934.
- The Choice Before Us. New York: Macmillan, 1934. (UK title: Fascism or Socialism?)
- The Plight of the Share Cropper. New York: League for Industrial Democracy, 1934.
- War – No Glory, No Profit, No Need. New York: Frederick A. Stokes, 1935.
- War As a Socialist Sees It. New York: League for Industrial Democracy, 1936.
- After the New Deal – What? New York: Macmillan, 1936.
- Debate: Which Road for American Workers – Socialist or Communist?[] New York: Socialist Call, 1936.
- Is the New Deal Socialism? An Answer to Al Smith and the American Liberty League. New York: National Office, Socialist Party, n.d. [c. 1936].
- Why I Am a Socialist. New York: League for Industrial Democracy, 1936.
- Shall labor support Roosevelt? Chicago : Labor League for Thomas and Nelson, 1936.
- Emancipate youth from toil, old age from fear, Chicago: Socialist Party, 1936.
- You Can't Cure Tuberculosis with Cough Drops. New York: Socialist Party, n.d. [1936]. – leaflet
- Democracy versus dictatorship New York: League for Industrial Democracy, 1937.
- Socialism on the Defensive. New York: Harper and Brothers, 1938.
- Justice Triumphs in Spain! A Letter about the Trial of the POUM. With Devere Allen. Chicago: Socialist Party, n.d. [c. 1938].
- Collective Security Means War. Chicago: Socialist Party, 1938.
- Keep America Out of War: A Program. With Bertram D. Wolfe. New York: Frederick A. Stokes Co., 1939.
- Russia: Democracy or Dictatorship?[] With Joel Seidman. New York: League for Industrial Democracy, 1939.
- What's Behind the "Christian Front"? 20 Ekim 2020 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. New York: Workers' Defense League, 1939.
- Stop the Draft : An Appeal to the American People. New York: Socialist National Headquarters, 1940.
- We Have a Future. Princeton, NJ: Princeton University Press, 1941.
- World Federation: What Are the Difficulties? New York: Post War World Council, 1942.
- Democracy and Japanese Americans 6 Mart 2016 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi.. New York: Post War World Council, 1942.
- Martin Dies and Socialism. New York: Socialist Party, n.d. [c. 1943].
- Victory's Victims? The Negro's Future. With A. Philip Randolph. Socialist Party, n.d. [c. 1943].
- What Is Our Destiny? Garden City, NY: Doubleday, Doran & Co., 1944.
- Conscription: The Test of Peace. New York: Post War World Council, 1944.
- Russia: Promise and Performance.[] New York: Socialist Party, 1945.
- A socialist looks at the United Nations Syracuse, NY: Syracuse University Press, 1945.
- An Appeal to the Nations. New York: Socialist Party, 1947.
- The One Hope of Peace: Universal Disarmament Under International Control. New York: Post War World Council, 1947.
- Why I am a candidate New York: Socialist Party, 1948.
- How Can the Socialist Party Best Serve Socialism? An Argument in Support of the Position of the Majority of the National Executive Committee Concerning Electoral Activities. 17 Nisan 2015 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. [New York]: [Socialist Party], 1949.
- A Socialist's Faith. New York: W. W. Norton, 1951.
- Democratic Socialism: A New Appraisal.[] New York: League for Industrial Democracy, 1953.
- The Test of Freedom. New York: W. W. Norton, 1954.
- Mr. Chairman, Ladies and Gentlemen... Reflections on Public Speaking. New York: Hermitage House, 1955.
- The Prerequisites for Peace. New York: W. W. Norton, 1959.
- Great Dissenters. New York: W.W. Norton, 1961.
- Eugene V. Debs in the Light of History. Terre Haute, IN: Eugene V. Debs Foundation, 1964.
- Socialism Re-Examined. New York: W. W. Norton, 1963.
Kaynakça
- ^ Kauffman, Bill (2010-08-01) Up Against the Wall, The American Conservative
- ^ David A. Shannon, The Socialist Party of America: A History. New York: Macmillan, 1955; p. 189.
- ^ Johnpoll, Bernard K. Pacifist's Progress: Norman Thomas and the Decline of American Socialism. Quadrangle Books, 1970. p. 13.
- ^ Shannon, The Socialist Party of America, pp. 189-90.
- ^ Current Biography 1945, pp. 688-91.
- ^ Current Biography 1945, p. 688.
- ^ Shannon, The Socialist Party of America, p. 190.
- ^ Shannon, The Socialist Party of America, pp. 190-91.
- ^ a b c d Shannon, The Socialist Party of America, p. 191.
- ^ "Their Morals and Ours". The New International. June 1938. 1 Temmuz 2007 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 21 Haziran 2018.
The drawing-room socialist, Thomas, is [...] only a bourgeois with a socialist 'ideal'. [...] His personal life, interests, ties, moral criteria exist outside the party. With hostile astonishment he looks down upon the Bolshevik to whom the party is a weapon for the revolutionary reconstruction of society, including also its morality." [...] "This righteous man expelled the American 'Trotskyists' from his party precisely as the GPU shot down their co-thinkers in the U.S.S.R. and in Spain.
- ^ Johnpoll, Pacifist's Progress, pp. 138-39.
- ^ Norman Thomas, A Socialist's Faith. (1951); pp. 312-13.
- ^ Facts on File: World News Digest November 5, 1940
- ^ Facts on File: World News Digest, January 28, 1941.
- ^ Swanberg, Norman Thomas, p. 260
- ^ Thomas, A Socialist's Faith, p. 313.
- ^ The ACLU national board supported the government and tried to stop a rogue chapter on the West Coast from going to court. "American Civil Liberties Union," Densho Encyclopedia (2013) 14 Ocak 2021 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi.
- ^ For more detail see In Defense of American Liberties: A History of the ACLU. SIU Press. 1999. ss. 139-43. ISBN 978-0809322701. 16 Mayıs 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 16 Mayıs 2021..
- ^ The Abortion rights controversy in America, A Legal Reader, edited by N.E.H. Hull, William James Hoffer and Peter Charles Hoffer, 2004. p. 60
- ^ The Abortion Rights Controversy, p. 61
- ^ "The Minority Party in America: Featuring an Interview with Norman Thomas". folkways.si.edu. 8 Şubat 2020. 14 Mayıs 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Şubat 2020.
- ^ "People". Time.com. 18 Aralık 1964. 19 Ekim 2008 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Mayıs 2015.
- ^ "Writers and Editors War Tax Protest", New York Post, January 30, 1968.
- ^ The Making of Black Revolutionaries. University of Washington Press. 1972. ss. 358-. ISBN 978-0295976594. 6 Ağustos 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 16 Eylül 2017.
- ^ "Eugene V. Debs Award". Eugene V. Debs Foundation Website. Eugene V. Debs Foundation. 18 Eylül 2017. 28 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi.
- ^ "Rev. N.M. Thomas Weds Miss Stewart; Assistant Pastor of Brick Presbyterian Church and His Bride Active in Charities. "Angel of Hell's Kitchen" Bride Endeared to the Poor by Her Devotion to Them – She Aided Mr. Thomas In Summer Garden Work." The New York Times. 2 Eylül 1910. Erişim tarihi: 13 Nisan 2016.
- ^ a b "Princeton Alumni Weekly". Princeton Alumni Weekly. Cilt 48. 1 Ocak 1947. s. 20. 16 Mayıs 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Nisan 2016.
- ^ "Frances Violet Stewart Thomas". www.ourcampaigns.com. Our Campaigns. 2 Şubat 2009 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Nisan 2016.
- ^ "Thomas, Norman [Mattoon]". etcweb.princeton.edu. Princeton University. 1 Eylül 2006 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Nisan 2016.
- ^ "Paid Notice: Deaths Miller, Mary (Polly)". The New York Times. 1 Ağustos 2010. 24 Nisan 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Nisan 2016.
- ^ "The Country And Our State Are Looking To Us". KU History. University of Kansas. 23 Eylül 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Nisan 2016.
- ^ "Deaths: Gates, Frances Thomas". The New York Times. 18 Aralık 2015. 24 Nisan 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Nisan 2016.
- ^ "1940 Vassar Alumnae/i Hub". alums.vassar.edu. Vassar College. 30 Mayıs 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Nisan 2016.
- ^ "Evan Thomas II". SFGate. SFGate. 6 Mart 1999. 25 Nisan 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Nisan 2016.
- ^ "Paid Notice: Deaths Thomas, Evan Welling II". The New York Times. 1 Mart 1999. 24 Nisan 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Nisan 2016.
- ^ "Paid Notice: Deaths Thomas, Anne Davis Robins". The New York Times. 28 Mart 2004. 28 Mayıs 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Nisan 2016.
- ^ "Biography: Evan Thomas". web.archive.org. 31 Aralık 2006. 31 Aralık 2006 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 16 Mayıs 2021.
Konuyla ilgili yayınlar
- Fleischmann, Harry, Norman Thomas: A Biography. New York, Norton & Co., 1964.
- Hyfler, Robert, Prophets of the Left: American Socialist Thought in the Twentieth Century. Westport, CT: Greenwood Press, 1984.
- Gregory, Raymond F., Norman Thomas: The Great Dissenter. Sanford, NC: Algora Publishing, 2008.
- Johnpoll, Bernard K., Pacifists Progress: Norman Thomas and the Decline of American Socialism. Chicago: Quadrangle Books, 1970.
- Seidler, Murray B., Norman Thomas: Respectable Rebel. Binghamton, New York, Syracuse University Press, 1967. Second Edition.
- Swanberg, W. A., Norman Thomas: The Last Idealist. New York, Charles Scribner and Sons, 1976.
- Thomas, Louisa, Conscience: Two Soldiers, Two Pacifists, One Family – A Test of Will and Faith in World War I. New York, The Penguin Press, 2011.
- Venkataramani, M.S., "Norman Thomas, Arkansas Sharecroppers, and the Roosevelt Agricultural Policies, 1933-1937", Mississippi Valley Historical Review, vol. 47, no. 2 (Sept. 1960), pp .225-46.
Dış bağlantılar
- LONGINES CHRONOSCOPE WITH DR. NORMAN THOMAS
- Thomas'tan Salah Bitar'a Mektup 16 Mayıs 2021 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi.
- Thomas, Norman. Cuarenta anos de comunismo: promesas y realidades New York: Instituto de Investigaciones Internacionales del Trabajo, 1957
- Norman Thomas'ın FBI dosyaları, İnternet Arşivi'nde bulunuyor :
- Norman Thomas hakkında yazılan köşeyazıları 16 Mayıs 2021 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi., 20. Yüzyıl Basın Arşivi
- New York Üniversitesi Özel Koleksiyonları Norman Thomas Makaleleri, Tamiment Kütüphanesi ve Robert F. Wagner İşçi Arşivleri 16 Mayıs 2021 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi.
Otorite kontrolü |
---|