İçeriğe atla

Nokia Point & Find

Nokia Point & Find, Nokia smartphone kamerasını, hakkında daha fazla bilgi edinmek istediği nesnelere ve görüntülere yöneltmeğd olanak sağlayan bir mobil uygulamadır. Telefonun kamerasını, gerçek zamanlı olarak fiziksel dünyadaki nesneleri, görüntüleri ve yerleri tanımlamak için görüntü tanıma kullanarak bilgi elde etmek için kullanan görsel bir arama teknolojisidir.[1] Örneğin, kullanıcı bir kamerayı film afişlerinde işaretleyerek ve ardından yorumları görüntüleyerek veya yakındaki tiyatrolarda bilet bularak, filmler hakkında bilgi bulmak için uygulamayı kullanabilir. Kullanım alanları arasında şehir işaretleme etiketlemesi, karşılaştırmalı alışveriş için barkod tarama, 2D barkod tarama ve üçüncü taraf yayıncıların sağladığı içeriğe dayalı ürün ve hizmetlerle ilgili bilgileri bulma bulunmaktadır.[2]

Nokia Point & Find, karışık gerçeklik (MR) platformunu kullanır. Karışık Gerçeklik, gerçeklik-sanallık sürekliliği'nde tanımlandığı gibi Artırılmış gerçeklik (AR) ve Artırılmış Sanallığın bir birleşimidir. Nokia Point & Find, Nokia tarafından satın alınan bir başlangıç şirketi olan PIXTO'nın kurucusu Philipp Schloter tarafından geliştirilen gerçek zamanlı görüntü işleme ve nesne tanıma teknolojisine dayanmaktadır.[3]

Kaynakça

  1. ^ "Arşivlenmiş kopya". 6 Ocak 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 5 Ocak 2019. 
  2. ^ "Arşivlenmiş kopya". 22 Ekim 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 5 Ocak 2019. 
  3. ^ "Arşivlenmiş kopya". 6 Ocak 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 5 Ocak 2019. 

Dış bağlantılar

Ayrıca bakınız

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Mobil cihaz</span> bilgisayar türü

Mobil cihaz, elinde tutabilmek ve kullanabilmek için yeterince küçük olan bir bilgisayardır. Genel olarak, herhangi bir el tipi bilgisayar cihazında dijital düğmeler ve klavye ile fiziksel bir klavye ile birlikte fiziksel düğmeler ile bir dokunmatik ekran arayüzü sağlayan bir LCD veya OLED düz ekran arayüzü bulunur. Bu tür cihazların çoğu internete bağlanabilir ve araç eğlence sistemleri veya kulaklık gibi diğer cihazlarla Wi-Fi, Bluetooth, hücresel ağlar ve NFC aracılığıyla birbirine bağlanabilir. Entegre kameralar, sesli ve görüntülü telefon görüşmeleri yapma ve alma yeteneği, video oyunları ve GPS özellikleri yaygındır. Güç genellikle lityum pil ile sağlanır. Mobil cihazlar, söz konusu yetenekler için uzmanlaşmış üçüncü taraf uygulamaların yüklenmesine ve çalıştırılmasına izin veren mobil işletim sistemleri çalıştırabilmektedir.

<span class="mw-page-title-main">Sanal gerçeklik</span> gerçek veya kurgusal bir ortamda bulunmanın bilgisayar tarafından yapılan simülasyonu

Sanal gerçeklik, teknoloji kullanılarak oluşturulan kurgular ile gerçek ve hayalin birleştirilmesidir. Sanal öğrenme ortamları, gelişen teknolojinin eğitim-öğretim ortamlarına dahil edilmesiyle birlikte öğrencilerin öğrenme deneyimlerini zenginleştirmek için tasarlanmış platformlardır. Sanal öğrenme ortamları da teknoloji ile birlikte değişim ve gelişim göstermektedir. Son olarak sanal gerçeklik teknolojilerinin eğitim-öğretim ortamlarına dahil edilmeye hazır durumda olduğu ve eğitsel kazanımlar bakımından yüksek potansiyel taşıdığı görülmektedir.

<span class="mw-page-title-main">Giyilebilir bilgisayar</span>

Giyilebilir bilgisayar, vücuda giyilen bilgisayarlardır. Giyilebilir bilgisayar teknolojisi etkin bir araştırma alanıdır ve insan bilgisayar etkileşimi, giyilebilir teknoloji, taşınabilir teknolojiler ve kablosuz teknolojilerden yararlanır. 2010 yıllarından sonra popüler olmuştur.

<span class="mw-page-title-main">Artırılmış gerçeklik</span>

Artırılmış gerçeklik, gerçek dünyadaki çevrenin ve içindekilerin, bilgisayar tarafından üretilen; ses, görüntü, grafik ve GPS verileriyle zenginleştirilerek meydana getirilen canlı veya dolaylı fiziksel görünümüdür. Bu kavram kısaca gerçekliğin bilgisayar tarafından değiştirilmesi ve artırılmasıdır. Teknoloji kişinin gerçekliğini zenginleştirme işlevini görür. Buna karşın sanal gerçeklikte ise gerçek dünya yerine tasarlanıp canlandırılmış bir dünya vardır.

<span class="mw-page-title-main">Nokia Lumia 920</span>

Nokia Lumia 920, Nokia tarafından üretilen Windows Phone 8 işletim sistemine sahip ilk telefondur. Daha sonra Windows Phone 8.1 güncellemesi aldı. 5 Eylül 2012'de duyurulmuş, 2 Kasım 2012'den itibaren satışa sunulmaya başlanmıştır. Nokia Lumia 900 modelinin yerine geldi. Qualcomm Krait temelli 1.5 GHz hızında çift çekirdek bir işlemcisi ve Gorilla Glass'a sahip ultra hassas kapasitif bir IPS TFT LCD ekranı vardır. Qi Kablosuz şarj (Wireless-charging) özelliği ile gelen telefon; 8.7 megapiksellik Nokia PureView teknolojisiyle geliştirilen Optik Görüntü Sabitleme özellikli bir kameraya sahiptir. 1 GB RAm, 32 GB dahili hafızası, ayrıca 7 GB OneDrive bulut depolaması vardır. Soğuk havalarda eldivenle kullanılabilir.

<span class="mw-page-title-main">Google Goggles</span>

Google Goggles, Google LLC tarafından oluşturulan indirilebilir görüntü tanıma uygulamasıdır. Mobil cihazlar ile çekilen fotoğraflara göre arama yapmak için kullanılır. Örneğin; ünlü bir mekandan çekilen fotoğraflar ile bu mekan hakkında bilgi aranabilir ya da barkodunun fotoğrafı çekilen bir ürün hakkında bilgi aramak için kullanılabilir.

<span class="mw-page-title-main">Bing Vision</span>

Bing Vision veya Bing Vizyon Microsoft tarafından oluşturulan bir görüntü tanıma uygulamasıdır. Windows Phone 8 dahil olmak üzere, Windows Phone 7.5 ve yukarı sürümünde çalıştıran Windows Phone telefonlarında yüklenir. Bu hizmetler Bing Mobile paketinin bir parçasıdır ve çoğu cihazda arama düğmesini kullanarak ulaşılabilir. Microsoft Cortana kullanılabilir Windows Phone 8.1 cihazlarda, bu, yalnızca Kamera uygulamasının lensleri sayesinde geçerlidir.. Bing Vision barkod, QR kodu, Microsoft Etiketler, kitaplar, CD'ler ve DVD'ler tarayabilir. Kitaplar, CD'ler ve DVD'ler Bing Shopping aracılığıyla sunulmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Bing Mobile</span>

Bing Mobile Microsoft'un Bing arama motorunun bir parçası olarak taşınabilir mobil cihazları için bir arama aracıdır. Mobil cihaz ekranları için tasarlanmıştır. Bing Mobileye, Windows phone 7 ve Windows Phone 8 aygıtlarında Arama anahtarı aracılığıyla erişilir, tescilli yazılım olarak Windows Mobile ve Windows Phone'ye dahildir. Ayrıca, Windows Phone 8.1'de mevcuttur ve iOS ve Android de dahil olmak üzere diğer platformlar için indirilebilir.

<span class="mw-page-title-main">Windows Live Barkod</span>

Windows Live Barkod Microsoft'un Windows Live hizmetlerinin bir parçasıydı. Kullanıcıların, iki boyutlu bir matris barkodu olan Hızlı Yanıt Kodu aracılığıyla çeşitli ortamlar ve el cihazları arasında bilgi aktarmasına izin verildi. İnsanlara bilgi alışverişinde bulunmak ve mobil cihazlarda çeşitli çevrimiçi hizmetleri kullanmak için bir yöntem sundu.

<span class="mw-page-title-main">Windows Karma Gerçeklik</span>

Windows Holographic veya Windows Karışık Gerçeklik Microsoft tarafından geliştirilen karışık gerçeklik platformudur. 21 Ocak 2015'te "Windows 10: Sonraki Bölüm" basın toplantısında ilan edildi ve Microsoft HoloLens'in Geliştirme Basımının başlamasıyla eş zamanlı olarak 30 Mart 2016'da çıktı. 2017'de PC'ler ve 2018'de Scorpio Proje'si de dahil olmak üzere Xbox One Family için yaygın olarak bulunması bekleniyor.

<span class="mw-page-title-main">Nokia 808 PureView</span> Nokianın çıkardığı akıllı telefon

Nokia 808 PureView; 27 Şubat 2012'de Mobile World Congress'da duyurulan, Symbian destekli bir akıllı telefondur. Cihaz, Nokia'nın PureView Pro teknolojisini kullanan ilk Nokia akıllı telefondu. Cihazdaki tam çözünürlükte alınan görüntüyü düşük çözünürlüklü bir resim haline getiren bir piksel numuneleyici tekniği sayesinde kamerada yüksek çözünürlük ve ışık duyarlılığı elde edilir ve kayıpsız yakınlaştırma yapılabilir. Cihaz, Mayıs 2012'de piyasaya çıktığında kamerası en gelişmiş telefonlardan biriydi.

Microsoft mobil hizmetler, özellikle mobil cihazlar için oluşturulmuş bir dizi özel mobil hizmettir, bunlar genellikle Windows Phone, Android, iOS, BlackBerry, Nokia platformları, BREW ve Java ME için mobil uygulamalar ve mobil tarayıcı aracılığıyla sunulur. Microsoft'un mobil hizmetleri genellikle bir Microsoft hesabı ile bağlantılıdır, genellikle Microsoft'un kendi mobil işletim sistemlerine önceden yüklenmiş olarak gelir ve diğer platformlar için çeşitli yollarla sunulur. Microsoft, 1996 yılında Windows CE lansmanı ile mobil bilgisayar platformları için geliştirmeye başladı ve daha sonra Nisan 2000'de Microsoft'un Pocket Office paketini PDA El bilgisayarlarına ekledi. Aralık 2014'ten Haziran 2015'e kadar Microsoft, bir dizi kurumsal satın alma işlemi gerçekleştirdi Google Play ve App Store'da Acompli, Sunrise Takvimi, Datazen, Wunderlist, Echo Notification Lockscreen ve MileIQ aldı.

MOSH, Nokia tarafından başlatılan mobil içerik için kullanıcı tanımlı bir dağıtım kanalıdır. "MOSH" adı "Mobilize et ve Paylaş" dan geliyor. Kanal, cep telefonları veya diğer platformlar için çeşitli içerikleri indirmek ve yüklemek için kullanılmış olabilir. Ele alınan dosya türleri: ses, görüntüler, uygulamalar, oyunlar, videolar, belgelerdir.

OTA Bitmap, Nokia tarafından cep telefonları için siyah beyaz görüntüler amacıyla tasarlanan bir özelliktir.

Python for S60' PyS60 olarak da adlandırılan, Nokia'nın, orijinal Python 2.2.2'den S60 yazılım platformunda genel Python programlama dilinin limanıydı. 11 Şubat 2010'da yayınlanan en son son sürüm olan PyS60-2.0.0, python çekirdeğini 2.5.4 sürümüne güncelledi.

Scalable Network Application Package, Nokia'nın çevrimiçi bir oyun platformudur. Java çok oyunculu çevrimiçi oyunlar için kullanılmak üzere tasarlanmıştır. İstemci için SNAP Mobile API'sinden oluşur ve SNAP Mobile ağ geçidine bağlanmak için HTTP veya TCP kullanır.

<span class="mw-page-title-main">Üç boyutlu tarama</span>

Üç boyutlu tarama, şekli ve görünümü hakkında veri toplamak için gerçek dünyadaki bir nesneyi veya ortamı analiz etme işlemidir. İşlem sonucunda toplanan veriler daha sonra dijital üç boyutlu modeller oluşturmak için kullanılabilir. Eğlence endüstrisi tarafından sanal gerçeklik de dahil olmak üzere film ve video oyunlarının oluşturulmasında yaygın olarak kullanılmaktadır. Bu teknolojinin diğer yaygın uygulamaları arasında artırılmış gerçeklik, hareket yakalama, jest tanıma, robotik haritalama, endüstriyel tasarım, ortez ile protezler, tersine mühendislik gibi farklı alanlar bulunmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Nokia 6</span>

Nokia 6; Nokia markalı, Android işletim sistemini kullanan orta seviye bir akıllı telefondur. Cihaz, Nokia'nın cihaz bölümünün kısmen elden çıkarılmasıyla oluşturulan Fin şirket HMD Global'in ilk akıllı telefonudur; Nokia Lumia 638'den sonra ilk Nokia markalı ve kısa ömürlü Nokia X2'den sonra Android işletim sistemini kullanan ilk Nokia markalı akıllı telefondur. 8 Ocak 2017'de, cihazın ilk olarak Çin'de satışa çıkarıldığı duyuruldu; bundan bir ay sonra da cihazın dünya çapında satılacak modeli duyuruldu.

<span class="mw-page-title-main">Bilgisayarlı görü</span> görsellerden veri bilgisi çıkartmak

Bilgisayarlı görü, bilgisayarların dijital görüntülerden veya videolardan nasıl bir anlam kazanabileceğiyle ilgilenen disiplinler arası bilimsel bir alandır. Mühendislik yöntemleriyle, insan görsel sisteminin yapabileceği görevleri anlamaya ve otomatikleştirmeye çalışmaktadır.

Artırılmış öğrenme, ortamın öğrenene uyum sağladığı isteğe bağlı bir öğrenme tekniğidir. İsteğe bağlı iyileştirme sağlayarak, öğrenciler keşfetmeyi ve öğrenmeyi uyarırken bir konuyu daha iyi anlayabilirler.