İçeriğe atla

Nintendo 64DD

Nintendo 64DD
Üretici(ler)Nintendo, Alps Electric
TipVideo oyunu konsolu eklentisi
NesilBeşinci nesil
Çıkış tarihi
  • JP: 1 Aralık 1999
Son üretim2001
Satış adedi15,000'den fazla[1]
OrtamManyetik disk (64 MB)

Nintendo 64DD (Japoncaロクヨンディーディー Rokuyondīdī), Nintendo'nun Nintendo 64 video oyunu konsolunun bir çevre birimidir. İlk olarak 1995'te Nintendo 64'ün çıkışından önce duyuruldu ve sayısız gecikmeden sonra yalnızca 1 Aralık 1999'da Japonya'da piyasaya sürüldü. "64", adını Nintendo 64 konsolunu hem de 64 MB depolama kapasitesinden,[2] "DD" ise "disk sürücüsü" veya "dinamik sürücü" kelimelerinin kısaltmasıdır.[3]

64DD, Şubat 2001'de durdurulmuş olup kadar yalnızca on disk piyasaya sürüldü ve o sırada 15,000 abonesi bulunmaktaydı.[4] Yaklaşık yalnızca 15,000 adet satış rakamı[1] ile ticari bir başarısızlık olarak kabul edilmektedir.

Kaynakça

  1. ^ a b "The 64 Dream". The 64 Dream. Şubat 2001. 
  2. ^ "Ultra 64 Tech Specs". Next Generation, 14. Imagine Media. Şubat 1996. s. 40. 
  3. ^ Schneider, Peer (9 Şubat 2001). "Everything About the 64DD". IGN. 8 Ağustos 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Eylül 2019. 
  4. ^ "Super Nintendo Entertainment System Unrivaled Champion of the Fourth Generation". GameConsoles.co.uk. 2007. 27 Haziran 2008 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Eylül 2019. 

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Nintendo</span> çok uluslu video oyunu ve elektronik şirketidir

Nintendo Co., Ltd., Japonya merkezli bir çok uluslu video oyunu ve elektronik şirketidir. Şirket, 23 Eylül 1889'da hanafuda oyun kartları üreticisi olarak kurulmuş olup daha sonra oyuncak ve video oyunu sektörüne girdi. Nintendo günümüzde dünyanın en büyük video oyunu şirketlerinden biridir ve Mario, The Legend of Zelda, Animal Crossing ve Pokémon gibi tüm zamanların en iyi bilinen ve en çok satan video oyun serilerinden bazılarına sahiptir. Şirketin merkezi Kyoto'da yer almaktadır.

<span class="mw-page-title-main">PlayStation (konsol)</span> sony tarafından 1994 yılında piyasaya sürülen 5. nesil oyun konsolu

PlayStation,, Sony Interactive Entertainment tarafından geliştirilen PlayStation serisinin ilk modeli olan video ve oyun konsoludur.

<span class="mw-page-title-main">Super Nintendo Entertainment System</span> 1990 ve 1993 arasında Nintendo tarafından piyasaya sürülen 16 bit teknolojisine sahip 4.nesil bir oyun konsolu

Super Nintendo Entertainment System, Türkçe karşılığı ile Süper Nintendo Eğlence Sistemi Güney Amerika, Kuzey Amerika, Avrupa, Avustralya’da (Okyanusya) 1990 ve 1993 arasında Nintendo tarafından piyasaya sürülen 16 bit teknolojisine sahip bir oyun konsolu. Japonya ve Güneydoğu Asya'da sistem Süper Famicom veya kısaca SFC olarak adlandırılır. Güney Kore'de, Süper Comboy olarak bilinen bu konsol o bölgede ise Hyundai Electronics tarafından dağıtıldı. Her sürüm aslında aynı olmasına rağmen çeşitli bölgesel kilitleme formları farklı bölgelerdeki konsolları birbiriyle uyumlu olmaktan alı koymuştur.

<span class="mw-page-title-main">Nintendo 64</span> Nintendonun ürettiği 5. nesil oyun konsolu

Nintendo 64 , genellikle N64 ismi kullanılmaktadır, Nintendo'nun uluslararası pazar için ürettiği 5. nesil video oyun platformudur. 32/64-bit olduğu için konsola N64 ismi verilmiştir. Konsol; 23 Haziran 1996'da Japonya'da, 29 Eylül 1996'da Kuzey Amerika'da, 1 Mart 1997'de Avrupa'da ve Avustralya'da ve 1 Eylül 1997'de Fransa'da çıkmıştır.

Oyun konsolu, harici televizyon bağlantısı yoluyla oyun oynama imkânı veren bilgisayar kökenli eğlence cihazıdır. Temeli 1947 yılına kadar uzanan bilgisayar oyunları, oyun konsolu gelişim sürecinin de tohumlarını ekmiştir.

Beşinci nesil oyun konsolları sektörde önce 32-bit çağı olarak tanımlanmıştır. Atari firmasının "Jaguar" modeli ve Nintendo firmasının "Nintendo 64" model konsollarının da bu dönem dahilinde piyasaya dahil olması ile, 5. jenerasyon 32-64 bit veya bir diğer tanımı ile 3D çağı olarak adlandırılmaktadır. 5. Jenerasyon 1993-2006 yılları arasında piyasaya sunulan cihazlar dönemini kapsamakta olup, bu jenerasyonun lokomotifleri Sega Saturn (1994), Sony Playstation (1994) ve Nintendo 64 (1996) cihazlarıdır. Bu nesile gelinceye kadar CPU da kullanılan bit işlem gücü, cihazların da statü ve sınıfını belirlemekte kullanılan ana ölçekti. Hatta firmalar bu unsuru cihaz model isimlerine kadar taşıdılar.. Atari firmasının Jaguar modeli de tüm reklam kampanyalarında 64 bit unsurunu bir statü ayracı olarak kullandıysa da, bu sınıfta görüntü kalitesi ve sistem performansını etkileyen faktörlerin çok daha çeşitli unsurlara yayılmış olduğu net olarak görüldü. Özellikle Sony Playstation modeli ile bu döneme damgasını vurdu. Bu jenerasyonla beraber oyun konsolları artık sadece oyun konsolu olmaktan çıkarak birer multi-media araca dönüşmeye başladılar. Bu konsolların çoğunda kullanılan CD sürücüler sayesinde MP3 müzik dinleme, VCD film izleme gibi özellikler, konsolları salonun birer parçası halinde getirdi.

<span class="mw-page-title-main">Wii U</span> 2012 yılında Nintendo tarafından piyasaya sürülen oyun konsolu

Wii U, Nintendo'nun Wii'nin ardılı olarak piyasaya sürdüğü ev konsolu. 18 Kasım 2012'de Amerika'da 30 Kasım 2012'de Avrupa'da ve 8 Aralık 2012'de Japonya'da satışa sunulmuştur. Ancak, Nintendo Türkiye distrübitör'ü Nortec Euroasia kapandığından Türkiye'ye resmi olarak satışa sunulmamıştır. Cihaz, sekizinci neslin ilk konsolu olarak kabul edilip Microsoft'un Xbox One'ı ve Sony'nin PlayStation 4'ü ile karşılaştırılır.

Japonya'da Winning Eleven adıyla bilinen Pro Evolution Soccer dizisi,, Konami tarafından geliştirilen ve çeşitli oyun konsolları ve kişisel bilgisayarlar için tasarlanan bir futbol simülasyonu dizisidir. Winning Eleven'ın piyasaya sürüldüğü 1995 yılından beri geliştirilmekte ve her yıl oyunun yeni bir sürümü yayınlanmaktadır. En son sürüm 15 Eylül 2020'de PC ve çeşitli konsollar için yayınlandı.

<span class="mw-page-title-main">Nintendo Switch</span> 2017 oyun konsolu

Nintendo Switch, Nintendo tarafından üretilen bir video oyunu konsoludur. 3 Mart 2017 tarihinde piyasaya sürülmüş olup özellikle farklı tuşlara sahip olmasına rağmen iki kişinin aynı anda oynayabilmesini sağlayan kumandaları (Joy-Con) ve Wii U'dan farklı olarak her yerde ve televizyonsuz oynanabilme gibi özellikleriyle dikkat çekmektedir. Nintendo Switch'in yazılımı, İnternet bağlantısı üzerinden çevrimiçi oyun oynamanın yanı sıra diğer Switch konsolları ile yerel kablosuz özel bağlantıyı da destekler. Nintendo Switch oyunları ve yazılımı hem fiziksel flash tabanlı ROM kartuşlarında hem de Nintendo eShop üzerinden dijital dağıtımda mevcuttur ve sistem bölge kilitlemesi kullanmıyor. Nintendo Switch, sekizinci nesil video oyunu konsolu olarak başlıca rakipleri Xbox One ve PlayStation 4'tür.

iQue Player

iQue Player, iQue ve Nintendo tarafından ortak üretilen bir video oyunu konsoludur. 17 Kasım 2003 tarihinde piyasaya sürülmüş olup Nintendo 64'e dayanmaktadır. Bölgedeki oyun korsanlığını engelleme girişimi nedeniyle yalnızca Çin'de satışa sunuldu.

<span class="mw-page-title-main">Xbox</span> Microsoftun geliştirdiği video oyun konsolu

Xbox Microsoft tarafından oluşturulan ve sahip olunan bir Xbox kumandası ve video oyunu markasıdır. Sırasıyla altıncı nesil video oyunu konsolları, yedinci nesil video oyunu konsolları ve sekizinci nesil video oyunu konsollarında çıkan üç video oyunu konsolu ile Microsoft tarafından geliştirilen bir dizi video oyun konsolunu temsil ediyor. Bu marka aynı zamanda uygulamaları (oyunlar), akış hizmetlerini, Xbox Live Marketplace, Xbox Live adına çevrimiçi bir hizmeti ve Xbox Game Studios adına geliştirme kolunu temsil ediyor. Marka ilk olarak ABD’de Kasım 2001’de orijinal Xbox konsolunun lansmanıyla tanıtıldı.

<i>The Legend of Zelda: Ocarina of Time</i> 1998 video oyunu

The Legend of Zelda: Ocarina of Time, 1998 yılında Nintendo tarafından geliştirilen aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin beşinci oyunu olup 21 Kasım 1998 tarihinde Japonya'da ve aynı yıl diğer ülkelerde de Nintendo 64 için piyasaya sürüldü. Asıl olarak 64DD çevre birimi için geliştirildi, bunun yerine o sırada üretilen en büyük kapasiteli Nintendo kasedi olan 256 megabit bir kasedi ile piyasaya sürüldü.

Super Smash Bros., Nintendo tarafından yayınlanan bir almaşık dövüş video oyunu serisidir. Seri, öncelikle yapımcıların çeşitli serilerinin karakterlerini içerir ve serideki her oyunu yöneten Masahiro Sakurai tarafından yaratıldı. Oyunun hedefi, geleneksel dövüş oyunlarından farklı olarak yaşam barlarını azaltmak yerine rakipleri sahneden çıkarmaktır.

<i>Mario Kart</i> Yarış video oyunu serisi

Mario Kart, Nintendo tarafından geliştirilen bir karting yarış video oyunu serisidir. Seri, Super Mario serisinin bir yan ürünü olup ilk oyunu olan Super Mario Kart 1992'de Super Nintendo Entertainment System için yayınlandı.

F-Zero, Nintendo tarafından geliştirilen bir futuristik yarış video oyunu serisidir. Serinin ilk oyunu olan F-Zero 1990'da Super Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü ve yakaladığı başarı sayesinde Nintendo'nun sonraki oyun konsollarında birden fazla oyunu daha yayınlandı.

Wrecking Crew, 1985 yılında Nintendo tarafından geliştirilen bir bulmaca video oyunudur. Oyun, 18 Haziran 1985 tarihinde Japonya ve daha sonraki tarihlerde diğer ülkelerde Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü.

<span class="mw-page-title-main">Satellaview</span>

Satellaview, Nintendo'nun Super Nintendo Entertainment System video oyunu konsolunun bir uydu modem çevre birimidir. Sistem, Nintendo tarafından WOWOW uydu radyo yan kuruluşu St.GIGA uydu TV istasyonundan yayın yapan sinyalleri almak için geliştirilmiş ve piyasaya sürülmüştür. St.GIGA, "SoundLink" oyunlarının dosya sunucusu yönetimi, bakımı ve seslendirmesinden sorumluydu. Satellaview, 24 Nisan 1995 tarihinde yalnızca Japonya pazarında satışa sunuldu.

<span class="mw-page-title-main">Amstrad GX4000</span> video oyun konsolu

Amstrad GX4000, Amstrad tarafından üretilen bir video oyunu konsoludur. Eylül 1990 tarihinde Avrupa'da piyasaya sürülmüş olup şirketin video oyunu konsolu pazarına kısa süreli bir girişimiydi. Konsol, o dönem hala popüler olan CPC teknolojisine dayanan yükseltilmiş bir tasarımdı ve aynı anda piyasaya sürülen CPC Plus bilgisayar serisiyle donanım mimarisini paylaşmaktaydı. Bu sayede sistemin CPC Plus yazılımının çoğuyla uyumlu olmasını sağladı.

<span class="mw-page-title-main">Nintendo veri sızıntısı</span>

2020 Nintendo veri sızıntısı veya daha çok Nintendo Gigaleak olarak anılan, sosyal medya sitesi 4chan'da yayınlanan Japon video oyun şirketi Nintendo'nun bir dizi verisinin sızdırılması olayıdır; Nisan 2020'den başlayarak, 4chan'da dokuz veri seti sızdırıldı. En sonuncusu Nintendo Switch ve diğer iç donanımlarla ilgili taslak belgeleri içermektedir. Diğer şeylerin yanı sıra, çeşitli oyunlar ve konsol üretici yazılımı için kaynak kodunu, yayınlanmamış oyunları ve piyasaya sürülen oyunlar için kullanılmayan içerikleri içermekte. "Gigaleak" adı esas olarak, 24 Temmuz 2020'de 3 gigabayt büyüklüğündeki ikinci sızıntıyı ifade ediyor. Sızıntıların ya bu konsolların tasarımında Nintendo ile anlaşmalı şirketlerden ya da daha önce Nintendo sistemlerine sızmış kişiler tarafından gerçekleştirildiğine inanılıyor. 2018'de Pokémon Gold ve Silver ve Nintendo Space World 1997 demolarının sızdırıldığı çok daha küçük bir sızıntı da olmuştu.

iQue

iQue, Ltd., merkezi Suzhou'da bulunan yerleşik bir Çinli video oyunu yerelleştirme ve destek geliştirme şirketidir. Wei Yen ve Nintendo'nun ortak girişimi olarak 2002 yılında Çinli bir video oyun konsolu üretim şirketi olarak kuruldu. Sonraki yıl, şirket iQue Player'ı piyasaya sürdü. Şirket, 2018 yılına kadar iQue markası altında, Çin pazarı için resmi Nintendo ürünleri üretti ve dağıttı.