İçeriğe atla

Nina (opera)

Nina
Nina, o sia La pazza per amore

Nina operasının librettosunun 1879 Napoli baskısının başsayfası
Özgün isimNina, o sia La pazza per amore
MüzikGiovanni Paisiello
LibrettoGiambattista Lorenzi
Gala1. versiyon: 25 Haziran 1789
2. versiyon:Sonbahar 1790
İlk gösterim yeri1. versiyon: Caserta'da Teatro del Reale Sito di Belvedere (Belvedere'de Krallık Sarayı Tiyatrosu)
Teatro dei Fiorentini, Napoli
Oyuncular
  • Nina: Lindoro'ya aşık, Kont'un kızı - soprano
  • Lindoro: Nina'nin sevgilisi, bir çoban - tenor
  • Kont: Nina'nın babası - bas
  • Susanna: Nina'nın mürebbiyesi - soprano
  • Giorgio: Kont'un vekilharcı - bas
  • Bir çoban - tenor
  • Altı hasta kız - sopranolar
  • Gayda çalan bir çoban
  • Sanatoryumdaki hastalar ve hasta bakıcıları korosu


Nina (Dizin no.: R.1.78), (İtalyanca: Nina, o sia La pazza per amore, (Nina, Aşkdan Aklını Kaybetmiş Kız) ), libretto'su İtalyanca olarak "Giambatista (Giovanni Battista) Lorenzi" tarafından yazılmış; besteci Giovanni Paisiello tarafından hazırlanmış "a commedia per musica" adı verilen komedi janrında bir opera buffa'dır.

Bu eser için "Giambattista (Giovanni Battista) Lorenzi"'nin hazırladığı libretto Fransız "Benoît-Joseph Marsollier de Vivetières"'nin yazdığı "Nina ou la Folle par amour" adlı Fransızca komedi tiyatro oyunundan uyarlanarak besteci "Giuseppe Carpani"'nin operası için Fransızcadan İtalyancaya tercüme ile "Nicolas Dalayrac" tarafından 1786'da hazırlanmış librettoya dayanmaktadır.


Temsiller

Paisiello'nun "Nina" operasının ilk temsili 1 perdelik versiyon olarak 25 Haziran 1789'de Caserta'de bulunan Napoli Krallığı Sarayı'nın Belverde mevkiinde Tiyatro Salonu'nda (Teatro del Reale Sito di Belvedere, Caserta) da tek bir etkenlik olarak, Napoli Krallığı kraliçesi Maria Carolina dahil, seçkin davetliler grubu huzurunda yapılmış ve büyük bir sükse toplamıştır.

Daha sonra besteci Paisiello bu esere bir çoban şarkısı (canzone del pastore), Giorgi için bir arya ve 1. perde finale için bir dörtlü ekleyip revize edip 2. versiyonu uygulamıştır. 2 perdeden oluşan bu 2. versiyonun prömiyeri sonbahar 1790'da halka açık olarak, Fiorentini Tiyatrosu (Teatro dei Fiorentini) Napoli' de yapımlanıp temsil edilmiştir. Bu eserdeki kırsal ve köysel pastoral müzik (örneğin gayda çalan bir çoban, Nina'nın "Il mio ben quando verrà" aryasına eşlik yapan flüt müziği) ) seyirciler için gayet etkili olmuştur. Hemen yine 1790'da Viyana'da yapımlanmış ve bu yapım için tanınmış librettist Lorenzo Da Ponte librettoyu yeniden elden geçirmiş ve besteci Joseph Wengl birkaç müziksel parça ekleme yapmıştır. 1791'de Paris'te yapımı yapılmış ve bu yapım için Luigi Cherubini yeni resitatif aranjmanları ve 1 yeni orijinal arya ek yapmıştır. Bundan sonra Paisiello eserini yeniden elden geçirip konuşma parçaları yerine resitatifler eklemiştir. 1794'te Parma'daki yapım için kullanılan versiyon bu eserin kesin versiyonu olarak kabul edilmiştir.

Roller

Rol Ses tipi Prömiyerde roller, 25 Haziran 1789
(Orkestra şefi:--)
Nina Lindoro'ya aşık, Kont'un kızısopranoCeleste Coltellini
Lindoro Nina'nin sevgilisi, bir çobantenorGustavo Lazzarini
Kont Nina'nın babasıbas Luigi Tasca
Susanna Nina'nın mürebbiyesiSoprano Camilla Guida
Giorgio Kont'un vekilharcıBas Giuseppe Trabalza
Bir çoban Tenor Pasquale De Giovanni
Altı hasta kız Sopranolar
Gayda çalan bir çoban
Sanatoryumdaki hastalar ve hasta bakıcıları korosu

Konu özeti

Bu konu özeti 1790'da prömiyer "Teatro Fiorenitini", Napoli'de temsili yapılan 2 perdelik 2. versiyon içindir.
Zaman: XVIII. yüzyıl
Mekan: İtalya

Perde I

Nina aklını kaybetmiştir ve etrafındaki yakınlarını bile artık tanıyamayacak bir duruma gelmiştir. Mürebbiyesi olan Susanna onun niçin aklını kaybettiğini açıklamaya çalışmaktadır. Susanna'ya göre Nina, bir çoban olan Lindoro'ya âşık olmuş ve iki genç önceden Nina'nın babası Kont'un tasvibi ile evlenmeye karar vermişlerdir. Fakat Nina'nın babası Kont sonradan kızının bir çobanla evlenmesini uygun görmemiş ve kızının sosyal durumuna daha uygun ve daha fazla servetli bir koca talibi aramaya ve kızının Lindorio ile ilişkisini bozmaya çalışmaya başlamıştır. Lindoro ise Nina'ya talip olanları ondan uzaklaştırmak için girişmler yapmıştır. Bu taliplerden biri ile düelloya girişmiş ve bu düelloda gayet ciddi, belki de ölümcül olarak yaralanmıştır. Olayların bu gelişimini gören Nina aklını başından kaybetmiş ve babası tarafından iyileşmesi için bir sanutoruyuma gönderilmiştir. Nina burada sevgilisini tekrar görme hayalleri ile yaşamaktadır. Kont ne yapacağını bilememektedir. Kontun vekilharcı Giorgio kontu avutup biraz daha optimist olması için gayret göstermektedir.

Perde II

Lakin Lindoro gayet ağır olarak yaralanmakla beraber hayatını kaybetmemiştir. Sonunda hayatını kurtarıp iyileşmeye başlamıştır. Bunu Kont da bilmektedir ve kızının gayet kıymet verdiği Lindoro'yu bir oğlu olarak kabul etmeye başlamıştır. Lindoro Nina ile bir karşılaşma yapmak için tertibi alır. Fakat yapılan bu toplantıya gelen aklını kaybetmiş olan Nına Lindoro'yu da tanıyamamaktadır. Lindoro bunun için kendini ona Lindoro'nun bir yakın arkadaşı olarak tanıtır. Nina'ya kendinin ondan haberler getirmek için görevli olduğunu söyler. Nina da devamlı Lindoro hakkında hayal kurmakla beraber ondan haberler getiren sözde arkadaşı ile gayet iyi ilişkiler kurar ve hatta ona aşık olur. Bu gelişme ve daha uygun ve asude yaşama Nına'nın aklının başına gelmesine yol açar. Nina etrafındakileri tanımaya başlar. Bu arada arkadaş ve hatta âşık olduğu kişinin gerçek Lindoro olduğunu da anlar. Kendine gelmiş olan Nına ile Lindoro hemen bir evlilik yaparlar.

Eserdeki müziksel parçalar[1]

Perde I

  • Giriş:Dormi, o cara: e nel tuo core - Koro, Susanna, Giorgio
  • Arya:È sì fiero il mio tormento- Kont
  • Arya:Del suo mal non v'affliggete - Giorgio
  • Arya:Il mio ben quando verrà - Nina
  • Koro:Se il cor, gli affetti suoi - Koro, Susanna
  • Koro:Lontana da te - 7 soprano kızlar
  • Çoban şarkısı:Già il sol si cala dietro la montagna - Çoban
  • Finale I. Dörtlü: Come! Ohimè! Partir degg'io - Susanna, Kont, Çoban, Nina

Perde II

  • Arya:Per l'amata padroncina - Susanna
  • Kavatina:Eccellenza: allegramente… - Giorgio
  • Ikili:Io son desto, o pur deliro? -Lindoro, Kont
  • Kavatina ve arya: Questo è dunque il loco usat,br/>o/Rendila al fido amante
  • Koro: Cantiam, Nina, cantiamo - Erkekler ve kizlar korosu, 7 kiz, Nina
  • Ikili: Oh momento fortunato! - Lindoro, Nina
  • Finale: Mi sento… oh Dio!… che calma - Susanna, Kont, Giorgio, Lindoro, Nina, Koro

Enstrümantasyon

Bu eserin partitur notalarında şu küçük orkestra öngörülmüştür:

Seçilmiş disk kayıtları

Yıl Roller
(Nina, Lindoro, Kont, Susanna, Giorgio, Bir çoban,Villanella )
Orkestra şefi
Orkestra ve koro
Marka
1998[2]Adam Fischer
Hungarian Chamber Orkestrasi ve Concentus Hungaricus Korosu
2 CD, Arts Music 1202035
2003[3]Marina Bolgan,
Carlo Bosi,
Don Bernardini,
Fiorella Pediconi,
Francesco Musinu
Richara Bonynge
Teatro Massimo "Bellini" de Catania Orkestra ve Korosu
2 CD, Nuova Era 1121546
2002[4]Cecilia Bartoli,
Jonas Kaufmann,
Jonas Kaufmann,
László Polgár,
Juliette Galstia,
Angelo Veccia
Federica Bartoli
Thomas Grimm
Zürih Operasi
DVD, Arthaus Musik
2007 (Kayıt:1956)[5]Dora Gatta,
Salvatore Gioia,
Giuseppe Zecchillo,
Agostino Ferrin,
Angela Vercelli,
Alfredo Nobile
Ennio Gerelli
I Commedianti di Musica
2 CD, Arcipel 357

Ayrıca bakınız

Kaynakça

  • Bu madde kısmen İtalyanca Wikipedia "Nina, o sia La pazza per amore" maddesi kaynaklıdır. Online:[1]3 Şubat 2017 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. (İtalyanca)
  • Bu madde kısmen Almanca Wikipedia "Nina (Oper)" maddesi kaynaklıdır. Online:[2]24 Eylül 2017 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. (Almanca)
  1. ^ "Kaynak:Librettidopera.it websitesi". 24 Eylül 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 24 Eylül 2017.  |başlık= dış bağlantı (yardım)
  2. ^ "CD Universe.com websitesi". 24 Eylül 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 24 Eylül 2017. 
  3. ^ "CD Universe.com websitesi". 24 Eylül 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 24 Eylül 2017. 
  4. ^ "IMBD.com websitesi". 9 Şubat 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 24 Eylül 2017. 
  5. ^ "CD Universe.com websitesi". 17 Ekim 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 24 Eylül 2017. 

Dış kaynaklar

  • Holden, Amanda (Ed.), (2001), The New Penguin Opera Guide, New York: Penguin Putnam, ISBN 0-14-029312-4 (İngilizce)

Dış bağlantılar

  • IMSLP.org websitesinde "Nina_R.1.78 (Paisiello_Giovanni)" maddesinde sesler için ve tüm eser için partitür notaları ve genel enformasyon, Online: [3][] (İngilizce)
  • Braidensee.it websitesinde Paisiello'nun "Nina" operasinin "Giovanni Battista Lorenzi" tarafından yazılmış İtalyanca metninin tıpkı basımı. Online:[4]4 Mart 2016 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. (İtalyanca)
  • Librettidopera.it websitesinde Paisiello'nun "Nina" operasının "Giovanni Battista Lorenzi" tarafından yazılmış İtalyanca metni. Online:[5]27 Ekim 2017 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. (İtalyanca)
  • You Tube websitesinde "NINA - Jonas KAUFMANN - Cécilia BARTOLI" maddesinde Thomas Grimm rejisörlüğü, Aadam Fischer orkestra şefliği altında Zurih Operaevi Orkestrası ve Korosu tarafından temsil edilen Giovanni Paisiello, Nina opera eserinin tümünün İtalyanca altyazılı video kaydı. Online:[6] 2 Ocak 2021 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. (İtalyanca)

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">La traviata</span>

La traviata Giuseppe Verdi'nin bestelediği Francesco Maria Piave'nin libretto'sunu yazdığı 3 perdelik opera eseri. Alexandre Dumas'nın 1848 yılında yazdığı Kamelyalı Kadın romanını temel almıştır. İlk defa 6 Mart, 1853 tarihinde Venedik'te, Teatro la Fenice tiyatrosunda oynanmıştır. "La Traviata" başlığı doğru yoldan çıkmış kadın anlamındadır. Opera hazırlanmaktayken libretto yazarı Piave ve besteci Verdi orijinal hikâyenin yazarı Dumas gibi zamanın çağdaş olmasını istediler; fakat eseri sipariş veren yapımcı La Fenice Tiyatrosu eserin geçmişte yer almasında ısrar etti. Fakat 1880'lerden sonraki yapımlarda hep besteci ve librettocunun isteğine uygun olarak 19. yüzyıl zaman olarak uygulanmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Cezayir'de İtalyan kız</span>

Cezayir'de İtalyan Kız Gioacchino Rossini tarafından bestelenmiş 2 perdelik bir "drama giocoso" türünde bir operadır. Eserin librettosunu, İtalyanca olarak daha önce 1808'de "Luigi Mosca" tarafından yazılmış bir libretto metninden uyararak, "Angelo Anelli" yazmıştır. Eserin prömiyeri 22 Mayıs 1813'te Venedik'te "Teatro San Benedetto"da yapılmıştır. Bu opera çok tutulmuştur ve Rossini'nin bu eseri yapılan bazı değişikliklerle sonraki iki yılda Vicenza, Milano ve Napoli'de sahnelenmiştir.

<span class="mw-page-title-main">Sevil Berberi</span>

'Sevil Berberi veya Yararsız Önlem, (İtalyanca: Il barbiere di Siviglia, ossia L'inutile precauzione) Gioachino Rossini tarafından bestelenmiş 2 perdelik dramma comico janrında bir opera veya melodramatik opera buffa'dır.

<span class="mw-page-title-main">Hanım Olan Hizmetçi</span>

Hanım Olan Hizmetçi Napolili İtalyan besteci Giovanni Battista Pergolesi tarafından bestelenmiş olan 2 sahnelik intermezzo buffo janrında bir operadır. Librettosu "Gennaro Antonio Federico" tarafından "Jacopo Angello Nelli"'nin bir oyunundan uyarlanarak hazırlanmıştır. Opera sadece tek bir perdelik eser gibi 45 dakika sürmekte ve bir başka opera eserinin temsili sırasında oynanmak üzere, yani intermezzo olarak bestelenmiştir.

<span class="mw-page-title-main">Giovanni Paisiello</span>

Giovanni Paisiello, klasik opera müziği dönemi içinde çalışan ve bu dönem ilkelerine uygun operalar ve diğer müzik türleri eserler hazırlamış olan bir İtalyan besteci.

<span class="mw-page-title-main">Önce müzik sonra söz</span>

Önce müzik sonra söz Antonio Salieri tarafından bestelenen 1-perdelik operadır. Bu operanin janrı "divertimento teatrealle"" olarak verilmiştir. Libretto Giovanni Battista Casti tarafından yazılmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Aşık Birader</span>

Aşık Birader Napolili İtalyan besteci Giovanni Battista Pergolesi tarafından bestelenmiş olan 2 sahnelik opera buffo janrının gayet az değişik bir şekli olan commedia musicale janrında bir operadır. Librettosu İtalyanca ve Napoli lehçesi ile "Gennaro Antonio Federico" tarafından hazırlanmıştır. Prömiyeri 27 Eylül 1732'de Napoli'de "Teatro dei Fiorentin" Tiyatrosunda yapılmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Acis ve Galatea (Handel)</span>

Acis ve Galatea George Frideric Handel tarafından, librettosu John Gay tarafından İngilizce olarak hazırlanmış bir "müziksel eğlence" tipi. Bu eser ilk olarak 1718'de Handel tarafından yapımlanarak bir perde olarak ana pastoral konulu bir mask veya semi-opera eseri olarak temsil edilmiştir. 1732'de Handel bu eserdeki müziksel parçaları ve yeni hazırladığı ek parçaları birleştirerek Londra'da temsiller yapan bir İtalyan Opeara trüpü için 3 perdelik bir "serenata" olarak hazırlamıştır. Handel bu eseri hazırlamakta iken yazdığı bir notta eseri bir "küçük opera" olarak nitelendirmiştir. Genel olarak bir "müziksel eğlence" olarak isimlendirilmektedir. İngilizce opera konusunda en önemli otoriter kaynak eseri olarak kabul edilen "New Grove Dictionaray of Music" ise bu eseri oratoryo olarak isimlendirmektedir.

<span class="mw-page-title-main">La finta giardiniera</span>

Finta Giardiniera İtalyanca adı ile genellikle anılan; Türkçe adı Bahçıvan Taklidçisi Genç Kız olan, bestesi daha 18 yaşında olan Wolfgang Amadeus Mozart tarafından, İtalyanca liberettosu tartışmalı olarak günümüzde Giuseppe Petrosellini'ye atıfedilen ama uzun bir dönem Ranieri de Cazalbigi'ye atıflı olan bir uvertür ve 3 perde ihtiva eden bir opera buffa janrında opera eseri.

<span class="mw-page-title-main">Tancredi</span>

Tancredi Gioacchino Rossini tarafından bestelenen 2-perdelik opera seria veya "kahramanlik melodrami " janrindan opera eseridir.Gaetano Rossi tarafından yazılan İtalyanca libretto Voltaire tarafından 1760'ta Fransızca yazılan Tancrède adlı bir tiyatro oyunundan uyarlanmıştır. Bu eserin prömiyer temsili 9 Mayıs, 1812'de Venedik'te Fenice Tiyatrosu'nda yapılmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Elizabet, İngiltere kraliçesi</span>

Elizabet, İngiltere kraliçesi Gioacchino Rossini tarafından bestelenmiş iki perdelik dramma per musica janrinda operadır. Eserin librettosu, İngiliz yazar "Sophie Lee" tarafından İngiltere Kraliçesi I. Elizabeth'in hayatı hakkında İngilizce yazdığı tarihsel roman olan The Recess, or a Tale of other Times (1783-1785) adlı eserinden uyarlanarak İtalyanca Carlo Federici tarafından hazırlanmış Il paggio di Leicester (Leicester'in Genç Erkek Hizmetlisi adli tiyatro oyunundan uyarlanarak İtalyanca olarak Giovanni Schmidt tarafından yazılmıştır. Eserin prömiyer temsili 4 Ekim 1815'te Napoli'de San Carlo Tiyatrosu'nda verilmiştir.

<span class="mw-page-title-main">Ayda Dünya</span>

Ayda Dünya Hob. dizini: 28-7, libretto'su 1750'de Carlo Goldoni tarafından İtalyanca yazılmış; besteci Joseph Haydn tarafından hazırlanmış "opera buffa" janrında bir 3 perdelik operadır. İlk temsili 3 Ağustos 1777'de modern Macaristan'da Eszterháza'da yapılmıştır.

Hanım olan hizmetçi Napolili İtalyan besteci Giovanni Paisiello tarafından bestelenmiş olan 2 sahnelik intermezzo buffo janrında bir operadır. Librettosu "Jacopo Angello Nelli"'nin bir oyunundan uyarlanarak "Gennaro Antonio Federico" tarafından hazırlanmıştır. Bu eser 1733'te tanınmış Napolili İtalyan opera besteci Pergolessi tarafından hazırlanıp yapımlanıp Avrupa'nın birçok operaevlerinde popüler olarak yapımlanan intermezzo janrındaki La serva padrona operasına atıfla bestelenmiştir.

<span class="mw-page-title-main">Falstaff (Salieri)</span>

Falstaff veya Üç Șaka İtalyan asıllı ama Viyana'da çalışıp yaşayan Antonio Salieri tarafından bestelenmiş iki perdelik, bazen "dramma giocoso" janrında olarak nitelendirilen, bir opera eseridir. Eserin librettosu İngiliz oyun yazarı William Shakespeare'in Windsor'un Şen Kadınları tiyatro komedi oyunundan uyarlanarak İtalyanca olarak Carlo Prospero De Franceschi tarafından hazırlanmıştır. Eserin prömiyer temsili 3 Ocak 1799'de Viyana'da Theater am Kärntnertor'da yapılmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Le astuzie femminili</span>

Kadınlık Fendi, bestesi Domenico Cimarosa tarafından, librettosu "Giuseppe Palomba" tarafından Giovanni Bertati'nin L'amor rende sagace adlı liberettosundan uyarlanarak İtalyanca olarak hazırlanmış, 2 perdeden oluşan, melodramma giocoso janrında bir opera eseri. Eserin prömiyer temsili 26 Agustos 1794'te Teatro dei Fiorentini, Napoli'da yapılmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Sevil Berberi (Paisiello)</span>

Sevil Berberi Opus:R 1.64, libretto'su İtalyanca olarak "Giuseppe Petrosellini" tarafından Fransız Pierre Augustin Caron de Beaumarchais'nin yazdığı "Le Barbier de Séville" adlı komedi tiyatro oyunundan uyarlanarak yazılmış; besteci Giovanni Paisiello tarafından hazırlanmış "dramma giocoso" janrında bir 2 perdelik opera buffadır. İlk temsili 26 Eylül 1782'de Sankt-Peterburg Rusya'da Ermitaj Sarayı'nda "Zimnevo Dvortsa" salonunda yapılmıştır.

<span class="mw-page-title-main">L'amor contrastato</span>

L'amor contrastato Opus:R 1.76 ve bazen 3 perdelik versiyonu ile La Molinera , libretto'su İtalyanca olarak "Giovanni Palomba" tarafından yazılmış; besteci Giovanni Paisiello tarafından hazırlanmış "commedia per musica" janrında bir 2 perdelik opera buffadır. İlk temsili Sonbahar 1788'de, Napoli, İtalya "Teatro Fiorentini"'de yapılmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Otello (Rossini)</span>

Otello Gioacchino Rossini tarafından bestelenen 3-perdelik operatik müzikli dram janrında bir operadır. Salsa Markisi Francesco Mario Berio tarafından İtalyanca olarak yazılan opera librettosu, 1792'de Jean François Ducis'in Fransızca çevirisi Othello ou Le More du Venise oyununa ve 1813'te Giovanni Carlo Baron Cosenzas'ın İtalyanca çevirisi olarak hazırladığı Othello oyununa dayandırılmıştır. Bu Fransızca ve İtalyanca oyun eserlerinin orijinali ise tanınmış İngiliz oyun yazarı William Shakespeare'in 1603 basımlı İngilizce yazılmış Othello, the Moore of Venice tregedyasıdır.

<span class="mw-page-title-main">Musa Mısır'da</span>

Musa Mısır'da , Gioacchino Rossini tarafından bestelenen 3-perdelik "azione tragico-sacra " janrında bir operadır. "Andrea Leone Tottola" tarafından İtalyanca olarak yazılan opera librettosu, 1760'ta "Francesco Ringhieri" tarafından hazırlanmış "L'Osiride" adlı tragedya tiyatro oyunundan uyarlanarak yazılmıştır. Bu opera eserinin Musa Mısır'da adlı Napoli versiyonunun prömiyer temsili 5 Mart, 1818'de o zaman binası yeniden yapılmış olan San Carlo Tiyatrosu, Napoli'de seyirciye sunulmuştur.

<span class="mw-page-title-main">Don Giovanni Tenorio</span>

'Don Giovanni Tenorio veya tüm ismiyle Giuseppe Gazzaniga tarafından bestelenen 1-perdelik dramma giocoso janrında bir operadır. Giovanni Bertati tarafından İtalyanca olarak yazılan opera librettosu, orijinal "Tirso de Molina" tarafından İspanyolca olarak hazırlanmış El burlador de Sevilla y convidado de piedra (Sevilla'lı Aldatıcı ve Taştan Misafir oyunundan uyarlanmıştır.