İçeriğe atla

Night Trap

Night Trap
GeliştiriciDigital Pictures
Yayımcılar
  • Sega (Sega CD ve 32X)
    Virgin Interactive (3DO)
    Digital Pictures (MS-DOS ve Mac OS)
    Screaming Villains (PS4, Vita, PC, Switch)
YönetmenJames Riley
YapımcılarRic LaCivita
Kevin Welsh
TasarımcılarJames Riley
Rob Fulop
ProgramcıGene Kusmiak
SenaristTerry McDonell
BestecilerSunny BlueSkyes
Martin Lund
Platform3DO Interactive Multiplayer
DOS
Klasik Mac OS
Mega Drive
Microsoft Windows Bunu Vikiveri'de düzenleyin
Çıkış
15 Ekim 1992
  • Sega CD
    • KA: 15 Ekim 1992
    • AVR: Mayıs 1993
    • AU: 23 Haziran 1993
    32X
    • : 1994
    3DO
    • KA: Aralık 1993
    MS-DOS & Mac OS
    • KA: Ekim 1994
    • KA: 1995 (Director's Cut)
    Microsoft Windows
    • : 15 Ağustos 2017
    PlayStation 4
    • : 15 Ağustos 2017
    Nintendo Switch
    • : 24 Ağustos 2018
    PlayStation Vita
    • : 2 Kasım 2018
TürEtkileşimli film
ModTek oyunculu

Night Trap, Digital Pictures tarafından geliştirilip Sega CD için Sega tarafından yayımlanan 1992 yapımı etkileşimli filmdir. Öncelikle tam hareketli video (FMV) aracılığıyla sunulan Night Trap, oyuncuya pijama partisi yapan genç kızların, farkında olmadan vampirlerin istila ettiği bir evi ziyaret etmesini izlemesini sağlar. Oyuncu, canlı görüntüleri izler ve kızları tehlikeye atan herkesi yakalamak için kurulmuş tuzakları tetikler. Oyuncu, kızları izlemek için farklı kameralar arasında geçiş yapabilir ve hikâyeyi takip etmek ve ipuçlarını dinlemek için konuşmaları gizlice dinleyebilir.

Night Trap konsepti başlangıçta, kendi Control-Vision oyun konsolunu Hasbro'ya göstermek için Axlon tarafından geliştirilen 1986 prototip oyununda ortaya çıktı. Sistemde film benzeri oyun deneyimleri sunmak için VHS bant teknolojisi kullanıldı. Hasbro'nun aldığı sistemle Night Trap oyununun yapımına başlandı. Video görüntüleri 1987 yılında kaydedildi, ardından altı aylık düzenleme ve oyun programlaması yapıldı. Hasbro 1989 yılında aniden Control-Vision'ı iptal etti ve bu da oyunun baş yapımcısı Tom Zito'nun film görüntülerini satın almasını ve Night Trap'i tamamlamak için Digital Pictures'ı bulmasını sağladı. Night Trap, sonunda Ekim 1992'de Sega CD'deki ilk interaktif film olarak yayımlandı.

Night Trap karışık eleştiriler aldı. Eleştirmenler B film benzeri kalitesini, mizahını ve video animasyonunu överken; ancak oynanışı sığ olarak eleştirdi. Oyun, Mortal Kombat ile birlikte şiddet içeren video oyunları üzerine yapılan 1993 Amerika Birleşik Devletleri Senatosu komitesi duruşmasının temel konularından biriydi. Duruşma sırasında Night Trap oyununun kadınlara karşı nedensiz şiddeti ve cinsel saldırganlığı teşvik ettiği belirtildi ve oyuncak perakendecileri Toys "R" Us ve Kay-Bee Toys'un oyunu Aralık ayında raflardan kaldırmasına ve Sega'nın Ocak 1994'te kopya üretimini durdurmasına sevk etti. Senato duruşması, bugün hala kullanılan Kuzey Amerika video oyunu derecelendirme kurulu olan Eğlence Yazılımı Derecelendirme Kurulunun (ESRB) oluşturulmasını sağladı.

Tarışma sona erdikten sonra Night Trap, 32X, 3DO Interactive Multiplayer, MS-DOS, and Mac OS dâhil olmak üzere diğer konsollara taşındı. Sekizinci nesil konsollar için 25. yılını kutlamak için 2017 ve 2018 yılında yeniden piyasaya sürüldü. Night Trap'in geriye dönük incelemeleri, FMV'nin bir oyun ortamı olarak eski çekiciliği nedeniyle olumsuzdu ve tüm zamanların en kötü video oyunlarından biri olarak gösterildi.

Kaynakça

Kaynak hatası: <references> üzerinde tanımlanan "Polygon: rerelease" adındaki <ref> etiketi önceki metinde kullanılmıyor. (Bkz: )

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">PlayStation 2</span> video oyunu konsolu

PlayStation 2 ya da resmî kısaltmasıyla PS2, Sony Computer Entertainment'in PlayStation'dan sonra 2000 yılında ürettiği ikinci video oyunu konsoludur. Yapımı 1998 senesinde duyurulan konsol, 4 Şubat 2000'de Japonya'da, 3 Ağustos 2000'de Kuzey Amerika'da, 10 Eylül 2000'de Avrupa'da satışa sunulmuş, kısa sürede herkes tarafından beğeni kazanmıştır. PlayStation 2 çıkışından itibaren şu ana kadar yaklaşık 150 milyon adet satılmıştır. Kalın ve ince olmak üzere iki ayrı boyutta satışa çıktı. Donanım olarak rakibi Xbox'dan düşük olmasına rağmen yüksek oyun bulunabilirliğiyle Xbox'ın önüne geçmiştir. Yakın bir zamanda ise PlayStation 3, kullanıcılarıyla tanıştı.

<span class="mw-page-title-main">Çok oyunculu oyun</span> birden çok oyuncunun birlikte oynayabileceği video oyunu

Çok oyunculu bir video oyunu, aynı oyun ortamında aynı anda birden fazla kişinin yerel olarak oynayabildiği bir video oyunu türüdür. veya internet üzerinden çevrimiçi olarak oynanabilir. Çok oyunculu oyunlar genellikle oyuncuların tek bir oyun sisteminin kaynaklarını paylaşmasını veya daha uzak bir mesafeden birlikte oynamak için ağ teknolojisini kullanmasını gerektirir. Oyuncular bir veya daha fazla insan yarışmacıya karşı yarışabilir, ortak bir hedefe ulaşmak için bir insan partnerle işbirliği içinde çalışabilir veya diğer oyuncuların faaliyetlerini denetleyebilir. Çok oyunculu oyunlar, oyuncuların diğer kişilerle ortaklık veya rekabet içinde etkileşim kurmasına izin vererek onlara tek oyunculu oyunlarda olmayan sosyal iletişimi sağlar.

<span class="mw-page-title-main">PlayStation (konsol)</span> sony tarafından 1994 yılında piyasaya sürülen 5. nesil oyun konsolu

PlayStation,, Sony Interactive Entertainment tarafından geliştirilen PlayStation serisinin ilk modeli olan video ve oyun konsoludur.

<span class="mw-page-title-main">Super Nintendo Entertainment System</span> 1990 ve 1993 arasında Nintendo tarafından piyasaya sürülen 16 bit teknolojisine sahip 4.nesil bir oyun konsolu

Super Nintendo Entertainment System, Türkçe karşılığı ile Süper Nintendo Eğlence Sistemi Güney Amerika, Kuzey Amerika, Avrupa, Avustralya’da (Okyanusya) 1990 ve 1993 arasında Nintendo tarafından piyasaya sürülen 16 bit teknolojisine sahip bir oyun konsolu. Japonya ve Güneydoğu Asya'da sistem Süper Famicom veya kısaca SFC olarak adlandırılır. Güney Kore'de, Süper Comboy olarak bilinen bu konsol o bölgede ise Hyundai Electronics tarafından dağıtıldı. Her sürüm aslında aynı olmasına rağmen çeşitli bölgesel kilitleme formları farklı bölgelerdeki konsolları birbiriyle uyumlu olmaktan alı koymuştur.

<span class="mw-page-title-main">Amiga CD32</span>

Amiga CD32, Commodore firmasının çıkardığı güçlü ve yenilikçi olmasına karşın piyasada tutunamayan, 32-bit gücünde, oyunları CD-ROM formatında olan oyun konsoludur. Özellikle Commodore kültürünün yaygın olduğu Batı Avrupa ve ABD'de tutunamamıştır. İlk CD-ROM kullanan 32 bit oyun konsolu olmasına rağmen oyuncular tarafından beklenen ilgiyi görmemiş ve Commodore'un sıkıntılı durumu sebebiyle piyasada kendine kalıcı yer edinememiştir.

Oyun konsolu, harici televizyon bağlantısı yoluyla oyun oynama imkânı veren bilgisayar kökenli eğlence cihazıdır. Temeli 1947 yılına kadar uzanan bilgisayar oyunları, oyun konsolu gelişim sürecinin de tohumlarını ekmiştir.

<span class="mw-page-title-main">Sega</span> Japon oyun şirketi

Sega Corporation, Japonya merkezli bir çok uluslu video oyunu geliştirme ve yayımlama şirketidir. Şirket, 3 Haziran 1960 tarihinde kurulmuş olup ağırlıklı olarak video oyunları ve arcade oyun makineleri üretmektedir. Şirketin merkezi Tokyo'nun Shinagawa semtinde yer almakta olup Avrupa şirketi olan Sega Europe Londra'da, Kuzey Amerika şirketi olan Sega of America Irvine'da yer almaktadır.

FIFA Dünya Kupası video oyunları FIFA Dünya Kupası'nı konu alan futbol video oyunları. FIFA, 1986 yılından itibaren, Dünya Kupası'nı konu alan oyunların lisansına sahiptir. İlk olarak U.S. Gold tarafından 1986'da üretilmeye başlanan oyunlar, 1997'den beri Electronic Arts tarafından üretmektedir.

Video oyunlarına ilişkin içerik sınıflandırma sistemleri, bir dijital oyun içeriğinin çocuk veya yetişkinlere uygunluğu hakkında fikir vermeyi amaçlar. Sistemler çoğunlukla hükûmetler tarafından destek görmektedir. Bu sistemlerin bazı ülkelerde oyuncuya fikir vermenin de ötesine geçtiği görülmektedir. Örneğin Avustralya'da, çocuklar için uygunsuz olarak işaretlenmiş oyunların çocuklara satışı yasaklanmıştır. Yine Almanya'da, 18 yaş ve üzeri için etiketlenmiş, şiddet içerikli kimi oyunların, çocuklar tarafından temin edilebildiği gerekçesiyle ülke genelinde satışının tümüyle yasaklandığı görülmüştür. Sınıflandırmalar çoğunlukla benzer ölçütlerde yapılmakla beraber, kimi zaman kültürel farklılıklardan kaynaklı değişimler gösterebilmektedir.

Bu maddede tüm video oyunları listeleri almaktadır. Çeşitli sınıflara göre kategorize edilen bu listelere, kendi listesi olan arcade oyunları dahil değildir.

Kirpi Sonic 2, Sonic Team ve Sega Teknik Enstitüsü tarafından geliştirilen ve Sega Mega Drive, Genesis konsolu için Sega tarafından yayınlanan bir platform video oyunudur. Oyunda Kirpi Sonic ve onun yeni arkadaşı, Miles "Tails" Prower adında bir tilki kaos zümrütlerini Dr.Ivo Robotnik'ten geri almalı ve onu Death Egg'de yenmelidir. Oyun müziği Kirpi Sonic 'daki gibi Masato Nakamura tarafından bestelendi.

Super Mario Nintendo tarafından yaratılmış, firmanın maskotu Mario'yu temel alan bir video oyunu serisidir. Super Mario Bros. veya kısaca Mario (マリオ) adlarıyla da bilinen seri, daha geniş kapsamlı Mario markasının temelini oluşturur. Nintendo'nun tüm önemli oyun konsolları ve el konsolları için en az bir Super Mario oyunu geliştirilmiştir.

<span class="mw-page-title-main">Xbox Live Vision</span>

Xbox Live Vision Xbox 360 video oyun konsolu için bir aksesuar olarak geliştirilen bir web kamerası aksesuarıdır. E3 2006'da ilan edildi ve Kuzey Amerika'da 19 Eylül 2006, Avrupa ve Asya'da 2 Ekim 2006'da, Japonya'da 2 Kasım 2006'da serbest bırakıldı. Xbox Live Vision, 2010'da bir hareket izleme sistemi de içeren ve konsola ses tanıma işlevi ekleyen yeni bir kamera aksesuarı olan Kinect'in yerine geçti. Xbox 360, Microsoft Windows, Mac OS X ve PlayStation 3 platformunda çalışır.

<span class="mw-page-title-main">Sega Mega-CD</span>

Sega Mega-CD, Sega tarafından Mega Drive oyun konsolu için üretilen bir aparattır. Sega Mega-CD, kullanıcının CD tabanlı oyunlar oynamasına izin vermektedir ve daha hızlı bir merkezi işlem birimi ve grafik geliştirmeleri gibi donanım işlevselliğine sahiptir. Ayrıca audio CD ve CD+G diskleri de oynatabilmektedir. Mega-CD, ilk olarak 1991 Tokyo Oyuncak Fuarı'nda tanıtılmış olup 12 Aralık 1991 tarihinde Japonya'da, 15 Ekim 1992 tarihinde Kuzey Amerika'da ve 1993'te Avrupa'da satışa sunuldu.

<span class="mw-page-title-main">EyeToy</span>

EyeToy, PlayStation 2 ile kullanım için renkli bir web kamerasıdır. Desteklenen oyunlar, EyeToy tarafından çekilen görüntüleri işlemek için bilgisayarlı görü ve jest tanıma işlevini kullanır. Bu, oyuncuların dahili mikrofonu aracılığıyla hareket, renk algılama ve aynı zamanda sesi kullanarak oyunlarla etkileşime girmelerini sağlar. Ekim 2003 tarihinde piyasaya sürülmüştür.

<i>Sonic Advance</i> 2001 video oyunu

Sonic Advance, 2001 yılında Dips ve Sonic Team tarafından geliştirilen ve Sega tarafından yayınlanan bir side-scrolling platform video oyunudur. Oyun, Sonic serisinin 10. yıldönümü için hazırlanmış olup 20 Aralık 2001 tarihinde Japonya ve daha sonraki aylarda diğer ülkelerde Game Boy Advance için piyasaya sürüldü.

<span class="mw-page-title-main">Analog çubuğu</span> Video oyun denetleyicisi için giriş cihazı

Analog çubuğu, diğer adlandırılan şekilleriyle kontrol çubuğu, joystick veya oyun çubuğu, iki boyutlu giriş için kullanılan bir kumanda giriş cihazı. Analog bir çubuk, kumandadan bir çıkıntıdan oluşan bir oyun çubuğu çeşididir; giriş, bu çıkıntının varsayılan "merkez" konumuna göre konumunu temel alır. Dijital çubuklar hareket için tek elektrik bağlantılarına güvenirken, analog çubuklar, çubuğun tam hareket aralığı içindeki tam konumunu ölçmek için potansiyometrelerden geçen sürekli elektriksel aktiviteyi kullanır. Analog çubuk, konsol video oyunlarında hem ön planda hem de kullanımda D-pad'in üstesinden gelmiştir.

<span class="mw-page-title-main">Asmik Ace</span>

Asmik Ace, Inc. veya eski adıyla Asmik Ace Entertainment, Inc. , Japon film yapım ve dağıtım şirketidir. Şirket önceden aynı zamanda bir video oyunu geliştiricisi ve dağıtımcısıydı. İkisi de Japonya merkezli olan Asmik Corporation ve Ace Entertainment şirketlerinin 1997'de birleşmesiyle kurulmuştur. Şirketin merkezi Minato, Tokyo'daki Lapiross Roppongi binasında bulunur. Şirket Jupiter Telecommunications (J:COM) bünyesindedir.

<span class="mw-page-title-main">Amerika Birleşik Devletleri'nde video oyunculuğu</span>

Amerika Birleşik Devletleri'nde video oyunculuğu, ülkedeki en hızlı büyüyen eğlence endüstrilerinden biridir. Eğlence Yazılımı Derneği tarafından yayınlanan 2010 tarihli bir araştırmaya göre bilgisayar ve video oyun sektörü ABD ekonomisine ilaveten 4.9 milyar $ katkı sağlıyor.

Korku oyunları, korku kurgu merkezli ve genellikle oyuncuyu korkutmak için tasarlanmış bir video oyunu türüdür. Oynanışlarına göre sınıflandırılan diğer çoğu video oyunu türünün aksine, korku oyunları neredeyse her zaman anlatıya veya görsel sunuma dayanır ve çeşitli oyun türleri kullanır.