Mısır'ın İlk Hanedan Dönemi Hanedan Öncesi Dönem'in hemen sonundaki dönemi anlatır. III. Naqada olarak bilinen arkeolojik evreye denktir. Bazen Hanedan 0 veya Geç Hanedan Öncesi Dönem olarak da adlandırılır.
Narmer Paleti ya da Büyük Hierakonpolis Paleti Antik Mısır'a ait, MÖ 31. yüzyıldan kalma, üzerinde ilk hiyeroglif yazılarının bulunduğu palet. Üzerindeki firavun Narmer tarafından Yukarı ve Aşağı Mısır'ın birleştirildiğini gösteren çizimler olduğu düşünülür. Firavun paletin bir yüzünde Yukarı Mısır'ın (Güney) soğan biçimindeki "Beyaz Taç"ını, diğer yüzde ise Aşağı Mısır'ın (Kuzey) "Kırmızı Taç"ını giyer biçimde çizilmiştir. Nekhen'deki ana mahzende birlikte bulunmuş olduğu Akrep kolonkbaşı ve "Nekhen kolonbaşı" ile birlikte bir Mısır firavununa ait bilinen ilk tasvirleri içerir. Palet aynı zamanda, paletin yapıldığı dönemdeki Antik Mısır sanatına ait klasik eğilimleri de gösterir. Mısırolog Bob Brier Narmer paletini "dünyadaki ilk tarihi belge" olarak tanımladı.
Palermo Taşı Antik Mısır'ın Eski Krallık döneminden kalma Kraliyet Yıllıkları olarak bilinen bir dikili taşın geniş bir parçasıdır. Bu parça Mısır ilk hanedan döneminden Beşinci Hanedan dönemine kadar olan Mısır firavunlarının isim kayıtlarını içermektedir.
Yukarı Mısır Mısır' da, adı ile de bilinen Nil Irmağı vadisinin iki yanı boyunca uzanan, güney ucunda Nübye ve kuzey yönüne doğru akan Nil' in Akdeniz' e ulaşmasından önce başlayan Aşağı Mısır bölgesine kadar uzanan bölgeye verilen isimdir.
Atum veya Atum-Ra, Mısır mitolojisinde diğer her şeyin kendisinden türediği ilksel Tanrı'dır.
Tefnut, Antik Mısır mitolojisinde nem, çiğ ve yağmur tanrısıdır. Hava tanrısı Şu'nun hem eşi hem kız kardeşidir. Geb ve Nut'un annesidir.
Khnum ya da (Khnemu Romalılaştırılmış ), bilinen en eski Mısır tanrılarından biriydi, asıl olarak Nil'in kaynağının tanrısıydı. Nil'in yıllık selinin beraberinde alüvyon ve kil getirmesi ve suyunun çevresine hayat vermesi nedeniyle, çömlekçi çarkında kilden yaptığı ve yerleştirdiği insan çocuklarının bedenlerinin yaratıcısı olduğu düşünülüyordu. Daha sonra diğer tanrıları şekillendirdiği tanımlandı ve "İlahi Potter" ve "Kendinden yaratılan şeylerin Efendisi" unvanlarına sahipti.
Nekhbet bir erken, hanedan öncesi yerel tanrıçadır. Mısır mitolojisinde şehrinin koruyucusu olan Nekheb ile Sonunda, birleştiğinde Yukarı Mısır'ın hamisi ve tüm Eski Mısır'ın iki koruyucu tanrısından biri oldu.
Iusaaset, Iusaas veya Saosis, bir ilkel tanrıçadır Eski Mısır dininde yaratıcı tanrı Atum'un kadınsı halidir. Iusaaset, başında bok böceği olan bir kadın olarak tasvir edilmiştir. Yunan Heliopolis'inde Iwwnw ya da Iunu şehrinde Atum gibi ona tapılırdı. Iusaaset, akasya ağacıyla ilişkilendirildi ve akasalar, Heliopolis'teki Iusaaset'e adanmış kutsal alanda duruyordu.
Maut ve Mout olarak da bilinen Mut, Eski Mısır'da tapılan bir ana tanrıçaydı. Adı, eski Mısır dilinde kelimenin tam anlamıyla anne anlamına geliyor. Mut'un binlerce yıllık eski Mısır kültürü boyunca değişen ve gelişen birçok farklı yönü ve niteliği vardı.
Shed, Eski Mısır dininden bir tanrıdır. Halk arasında "Kurtarıcı" olarak adlandırılan bu tanrı, ilk olarak Amarna Dönemi'nden sonra kaydedilmiştir. Kurtuluş kavramını temsil eden Shed, çoğunlukla Horus, özellikle de Harpocrates ile özdeşleşmiştir. Bir tapınağı, ibadeti, kült merkezi veya ibadet merkezi yoktur. Çoğunlukla sıradan Mısırlıları hastalıktan, talihsizlikten ya da tehlikeden kurtarmaya çalışan bir tanrı olarak bilinirdi. Amarna döneminde kişisel dindarlıkta "Kurtarıcı" isimlerinin yükselişi, Akhenaten'in eski Mısır dinini yasaklama girişimlerine sıradan insanların tepkisi olarak yorumlandı. Shed ayrıca Kenan tanrısı Resheph'in bir formu olarak görülmüştür.
Mehit veya Mehyt eski bir Mısır tanrıçasıydı. Erken Hanedanlık döneminde, sırtından çıkan üç direk ile yatan bir dişi aslan olarak tasvir edildi. O dönemde, birçok erken hanedan mühürlerinde ve fildişi eserlerinde, genellikle bir Yukarı Mısır tapınağının temsiliyle birlikte görülürdü. Ana ibadet yerleri Hierakonpolis ve Thinis'ti.
Wepset (wps.t) eski bir Mısır tanrıçasıdır. Uraeus kobrasının kralları koruyan kişileştirmelerinden biridir. Ayrıca Ra'nın Gözünün formlarından biridir ve Tabut Metinlerinde "Göz" olarak geçmektedir. Adı "yanan kız" anlamına geliyor. Yeni Krallık metinlerinde Osiris'in düşmanlarını yok eder. Biga adasında bir tapınağı olduğu söyleniyordu; orada böyle bir yapı bulunamadı, ancak buradaki ve Aşağı Nübye'deki diğer tanrıların tapınaklarında göründü.
Werethekau eski bir Mısır tanrısıydı. Doğaüstü güçlerin kişileştirilmesi olarak hizmet etti.
Horus'un dört oğlu, Antik Mısır dininde dört tanrıdan oluşan bir gruptu. Esasen mumyalanmış bedenlere eşlik eden dört kanopik kavanozun kişileştirmiş halleridir. Kalp, ruhu cisimleştirdiği düşünüldüğü için bedenin içinde bırakılmıştır. Beyin, sadece mukusun kaynağı olduğu düşünüldüğü için metal kancalarla çıkarılıp atılmıştır. Mide, karaciğer, kalın bağırsaklar ve akciğerler çıkarılıp, mumyalanıp kanopik kavanozlara kondu. Mumyalayıcıların bu ritüelden saptığı zamanlar da oldu: 21. Hanedan döneminde iç organları mumyalayıp sardılar ve onları vücuda geri koyup, kanopik kavanozları boş bıraktılar.
Usermaatre Setepenre Meryamun VII. Ramses Eski Mısır'ın 20. Hanedanlığının altıncı firavunuydu. MÖ 1136'dan MÖ 1129'a kadar hüküm sürdü ve VI. Ramses'in oğluydu.
Usermaatre Akhenamun VIII. Ramses veya Ramses Sethherkhepshef Meryamun, Yeni Mısır Krallığı'nın Yirminci Hanedanı'nın yedinci firavunuydu ve III. Ramses'in 10 oğlunun 9.'suydu.
Seth-Peribsen, Mısır'ın İkinci Hanedanlığı döneminde hüküm süren erken bir Mısır hükümdarının (firavun) serekh adıdır. Bu hanedan içindeki kronolojik konumu bilinmemektedir ve ondan önce ve sonra kimin hüküm sürdüğü tartışmalıdır. Saltanatının süresi de bilinmemektedir.
Sekhemib-Perenma'at, 2. Hanedanlık döneminde hüküm süren erken hanedandan bir Mısır kralının Horus adıdır. Sekhemib, selefi, halefi veya yardımcı hükümdarı Seth-Peribsen'e benzer şekilde, arkeolojik kayıtlarla iyi bir şekilde kanıtlanmıştır, ancak ölümünden sonra herhangi bir belgede yer almamaktadır. Saltanatının kesin uzunluğu bilinmiyor ve mezar yeri henüz bulunamadı.
Ka, ayrıca Sekhen, Yukarı Mısır'ın 0. Hanedanı'na ait bir Hanedan Öncesi firavundur. Muhtemelen MÖ 32. yüzyılın ilk yarısında hüküm sürmüştür. Saltanatının uzunluğu bilinmiyor.