İçeriğe atla

Need for Speed: ProStreet

Need for Speed: ProStreet
GeliştiriciEA Vancouver Bunu Vikiveri'de düzenleyin
YayımcıElectronic Arts
YapımcıEA Black Box
BesteciJunkie XL Bunu Vikiveri'de düzenleyin
SeriNeed for Speed
PlatformlarPC, Xbox 360, PS2, PS3, Wii, Mobile, Nintendo DS, PSP
ÇıkışPlayStation 2
  • KA: 20 Mayıs 2007
  • AVR: 25 Mayıs 2007

Xbox 360

  • KA: 25 Mayıs 2007
  • AVR: 5 Haziran 2007

Wii

  • KA: 5 Haziran 2007
  • AVR: 10 Haziran 2007

Mobile Phone

  • KA: 15 Haziran 2007
  • AVR: 25 Haziran 2007

Nintendo DS

  • KA: 30 Haziran 2007
  • AVR: 5 Temmuz 2007

PlayStation Portable

  • KA: 10 Temmuz 2007
  • AVR: 25 Temmuz 2007

Microsoft Windows

  • KA: 5 Ağustos 2007
  • AVR: 25 Ağustos 2007

PlayStation 3

  • KA: 5 Ekim 2007
  • AVR: 25 Kasım 2007
TürAraba Yarışı
ModTek oyunculu oyun
Çok oyunculu oyun Bunu Vikiveri'de düzenleyin

Need For Speed: ProStreet, 2007 yılında EA Games tarafından Need For Speed: Carbon'dan sonra çıkarılmış bir oyundur. Bu oyundan sonra Need for Speed: Undercover çıkmıştır. Bu oyun, önceki Need For Speed oyunlarından daha gerçekçidir. Electronic Arts, Need for Speed: Shift ve Shift 2: Unleashed dışında tüm Need For Speed serisinden sadece bu oyunu simülasyon oyunu olarak çıkartmıştır.

Oynanış

Araçların kontrolü birçok insan tarafından zor olarak karşılanmıştır, diğer Need for Speed serilerine göre yeni ancak beğenilmeyen bazı özellikler eklenmiştir. Araçların kontrolü, modelden modele oldukça değişkendir. Araçların ağırlığı, ağırlık-güç oranı, çekiş sistemi, motor gücü, motor karakteri araçların sürüşünü oldukça etkiler. Bu oyunda; Grip, Drift, Drag ve Speed Challenge olmak üzere 4 ana yarış türü ve bunların alt türleri bulunur. Önden çekişli ve 4 tekerlekten çekişli araçlar drift yarışlarında kullanılamaz. Oyunda, serinin önceki oyunlarına göre çok daha gelişmiş bir hasar modellemesi kullanılmıştır. Araçların hasarlı olması araçların performansını olumsuz etkiler.

Pistlerde Yarışmak

Diğer Need for Speed oyunları gibi şehir içinde gezip araba modifiye etmek yerine sadece pistlerde yarışılmaktadır. Bu da oyunun simülasyon oyunu olduğunu açıkça belli etmektedir. Hikâye modu diğer oyunlara nazaran fazla geliştirilmemiştir. Oyundaki yarışlar yasaldır. Araç takla attığında yarış dışı olunmaktadır ve oyunda her yarış türünün bir ustası bulunur.

Yapay Zeka

Yapay zeka pek fazla geliştirilmemiştir. Önceki oyunlardaki yapay zekanın aynısı gibidir.

Araçların Modifiye Edilmesi

Araçların modifiye edlmesi genel anlamda serinin bir önceki oyununa benzer. Bir önceki oyuna göre daha fazla desen ve yeni desen türleri bulunur. Araçlara boyayla ilgili yapılan modifiyeler ücretsizdir. Araç gövdesi modifiyelerinde yarış koltuğu ve yarış kafesi ekleme modifiyeleri eklenmiştir. Önceki oyunlardaki ayarlanamayan parçalar kaldırılmıştır. Serinin önceki oyunlarından farklı olarak tüm gövde parçaları resmi markalara aittir. Gövde kitlerinin sayısı azaltılmıştır. Serinin bir önceki oyunundaki Autoscolp (ayarlanabilir parçalar) özelliği tüm gövde parçaları ve jantlara uyarlanmıştır. Performans modifiyeleri serinin önceki oyunlarıyla benzerlik gösterir. Bu oyun simülasyon ağırlıklı olduğu için araç perfomans ayarları oyunda önemli yer tutar. Oyunda, serinin önceki oyunlarına göre daha fazla araç performans ayarı vardır.

Araç Çeşitliliği

Oyunda, serinin önceki oyunlarına kıyasla daha fazla araç bulunur.

Araç listesi:

Ayrıca bakınız

Need for Speed serisi 8 Eylül 2008 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi.

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Grand Tourer</span>

Grand tourer, kısaca GT, uzun mesafe sürüşleri için tasarlanmış yüksek performanslı otomobil. Herhangi bir araç grand tourer olarak isimlendirilebilir, ancak genel kabul iki kapılı coupé gövde ve iki veya 2+2 koltuk, 1991/1995 OBDI standartlarına göre 260Hp, 1996/1999 OBDII standartlarına göre 310Hp 2004/2011 EOBD&HDOBD standartlarına göre 430Hp düzenlemesidir.

<i>Need for Speed: Most Wanted</i> (2005 video oyunu) 2005 video oyunu

Need for Speed: Most Wanted, Need for Speed serisinin dokuzuncu oyunudur. EA tarafından 2005 yılında satışa sunulmuştur. Oyunda hem spor arabalara hem de sokakta görebileceğimiz normal arabalara yer verilmiştir. Önceki iki oyunun aksine oyun gece değil gündüz vakti geçmektedir. Polis kovalamacaları, modifiye ve senaryo oyunda önemli bir yer tutmaktadır. Oyun tamamen sokak yarışlarına odaklanmıştır.

Sports Car International, ABD'de yayımlanan, spor otomobiller konusuna odaklanmış otombil dergisi. Konunun uzmanlarına hitap eder. Editörü Jay Lamm, Autoweek gibi diğer otomobil dergilerinde de çalışmış, Mazda Miata gibi araçlar üzerine kitaplar yazmıştır.

Need for Speed (NFS), Kanada merkezli şirket EA Black Box ve İngiltere merkezli Criterion Games gibi çeşitli şirketler tarafından geliştirilip Electronic Arts (EA) tarafından yayınlanan yarış türünde video oyunu serisidir. Seri başlangıçta şu anda EA Canada olarak bilinen Kanada merkezli bir şirket olan Distinctive Software tarafından geliştirilmiştir.

<i>Need for Speed: Undercover</i> 2008 video oyunu

Need for Speed: Undercover, Need for Speed serisinin 12. oyunudur. Bu oyunu EA Black Box geliştirmiş ve Electronic Arts yayınlanmıştır. Undercover, 2008'in nisan ayında çıkmıştır. Oyundaki temel görevler Need for Speed: Most Wanted'taki gibi şehir içinde yasa dışı yarışmak ve polislerden kaçmaktır. Oyunun PC (Avrupa) için çıkış tarihi 14 Kasım 2008 olarak belirlenmiştir. Bütün konsollar için çıkarılan bu oyunda; serinin bir önceki oyunu ProStreet'in aksine pist yarışları değil sokak yarışları bulunur, araçların aldığı hasar araçların performansını etkilemez ve direksiyon tepkileri daha yumuşaktır. Oynayış ve araçların sürüşü, Need for Speed oyunlarından Most Wanted ve Carbon'a benzer. Araç sesleri ProStreet ile aynıdır.

<i>Need for Speed: Underground 2</i> 2004 video oyunu

Need for Speed: Underground 2, EA Black Box tarafından geliştirilip Electronic Arts tarafından 2004 Mayıs ayında yayımlanmıştır. Underground'dan sonra çıkmış olup Need for Speed serisinin bir parçasıdır. GameCube, PlayStation 2, Xbox, Nintendo DS, Game Boy Advance ve PC için çıkarılmıştır. Ek olarak iptal edilmiş BREW ve Symbian portuda bulunmaktadır. Underground'ın devamı niteliği taşımaktadır.

<i>Need for Speed: Underground</i> 2003 video oyunu

Need for Speed: Underground, Need for Speed serisinin yedinci oyunudur. EA Black Box tarafından geliştirilip Electronic Arts tarafından 2003 yılında satışa sunulmuştur. Seride THX teknolojisi kullanılan ilk oyundur. Önceki Need for Speed oyunlarından tamamen farklı bir oyundur. Oyunda spor arabalar yerine sokakta görebileceğimiz normal arabalar vardır ve bu arabaları modifiye etme imkânı sunulmuştur. Oyunda gece vakti şehir içinde sokak yarışları yapılmaktadır. Seride senaryosu olan ilk Need For Speed oyunudur. Oyun büyük ölçüde 2001 yapımı Hızlı ve Öfkeli filminden esinlenmiştir. Filmde kullanılan arabalar ile oyundaki arabalar neredeyse bire bir aynıdır. Oyun ticari açıdan başarılı olmuştur ve Need for Speed:Underground 2 yapımında da ilham alınmıştır. Oyun dünya çapında 15 milyon adet kopya satmıştır.Oyun PAL/NTSC Sürüm olarak piyasaya sürüldü. PAL versiyonda Honda İntegra NTSC versiyonda ise Acura İntegra bulunmaktadır.

Küçük sınıf otomobil, Avrupa'da B-segmenti ya da Supermini, genellikle 3700 ile 4099 mm arası uzunluğa sahip, donanım bakımından zayıf, kaliteleri nispeten daha düşük, performansları pek başarılı olmayan giriş modelleridir. Son dönemlerde Mini Sınıfın ortaya çıkmasıyla, küçük sınıf otomobiller giderek büyümeye başlamış, alt küçük sınıf ve üst küçük sınıf olarak ikiye ayrılmıştır. Küçük sınıf, sedanlarda iyi bir aile otomobili, SW'lerde geniş bir iç hacim, sportif hatchbacklerdeyse etkileyici bir çeviklik sunabilmektedir.

<span class="mw-page-title-main">Alt orta sınıf otomobil</span>

Alt orta sınıf, compact car, Avrupa'da C segmenti, Small family car ya da medium car olarak da bilinen otomobiller uzunlukları yaklaşık 4100–4600 mm arasında olan, yeterli bir donanım ve performans sunan otomobilleridir. Çok geniş bir model yelpazesine sahip olan alt orta sınıfta, her karoser tipinden araç bulmak mümkündür. Bu nedenle, otomobil dünyasında en çok satılan sınıf kompakt sınıftır.

<i>Need for Speed: Hot Pursuit 2</i> 2002 video oyunu

Need for Speed: Hot Pursuit 2, Need for Speed serisinin altıncı oyunudur. Electronic Arts tarafından 2002 yılında satışa sunulmuştur. Altıncı nesil konsollar için çıkmış ilk Need for Speed oyunudur. 1998 yılında çıkmış olan Need for Speed III: Hot Pursuit oyununun devamıdır. Oyun Japonya'da satışa sunulmamıştır.

Need for Speed: The Run, EA Black Box tarafından geliştirilip Electronic Arts tarafından yayınlanacak olup Need for Speed serisinin 18. çalışması olarak kaydageçen bir yarış oyunudur. Kuzey Amerika'da 15 Kasım 2011'de satışa sunulmuştur.

<i>Need for Speed: Most Wanted</i> (2012 video oyunu)

Need for Speed: Most Wanted, Criterion şirketi tarafından yapılan ve Electronic Arts tarafından dağıtılan, Need For Speed serisinin 2012 yazında piyasaya çıkarılan 19. bilgisayar oyunudur. Bu oyunun öncülleri Need for Speed: Shift, Shift 2: Unleashed ve Need for Speed: The Run'dur. Oyun, 2005 yapımı Need for Speed: Most Wanted'ın re-make'idir.

Asphalt 8: Airborne, Gameloft firması tarafından 2013'te piyasaya sürülen bir yarış oyunudur. iOS ve Android için 8 Ağustos 2013, Windows 8 için ise 13 Kasım tarihinde yayımlandı.

Road & Track Presents: The Need for Speed, Japonya'daki adıyla Road & Track Presents: Over Drivin', ilk olarak 1994'te 3DO için çıkan daha sonra sırayla DOS, PlayStation ve Sega Saturn çıkan yarış oyun'dur. Need for Speed serisinin yayınlanan ilk oyunudur. Araba yarış oyunlarının öncülüdür. Oyun gerçekçiliği, sesleri ve görüntüsüyle önplana çıkmıştır.

<span class="mw-page-title-main">CarPlay</span> Apple araba sağlayıcısı.

CarPlay bir araba radyosu sağlayan bir Apple standardı veya bir iPhone için bir görüntüleyici ve denetleyici olan gösterge ünitesidir. En azından iOS 7.1 ile iPhone 5-den sonra tüm iPhone'larda kullanılabilir. Dünya çapında araç üreticilerinin çoğu zamanla kendi eğlence sistemlerine CarPlay-in dahil olacağını söyledi. CarPlay ayrıca otomotiv satış sonrası oto teyp donanımı ile en araçlara entegre edilebilir. Apple'ın web sitesine göre, tüm büyük araç üreticilerinin CarPlay ile ortaklıkları vardır.

<span class="mw-page-title-main">Süperspor otomobil</span>

Süperspor otomobil, yüksek performanslı pahalı spor otomobiller için kullanılan bir terimdir.

LEGO Speed Champions, ilk kez 2015 yılında piyasaya sürülen Lego yapım kitlerinin otomobil yarışlarından esinlenilmiş bir temasıdır. Serinin ilk sürümünde Ferrari, McLaren ve Porsche modelleri yer almıştır. Temaya daha sonra Audi, Chevrolet, Ford, Mercedes-Benz, Bugatti ve Jaguar eklenmiştir. Lego City ve Yıldız Savaşları'nın ardından en popüler üçüncü LEGO serisidir.

<span class="mw-page-title-main">Kompakt SUV</span>

Kompakt SUV orta boyutlara sahip, alt orta sınıf otomobil ve SUV türüdür. Boyutları mini SUV ve kompakt sınıf otomobilden büyükdür. Kompakt SUV olarak etiketlenen birçok yeni araç, teknik olarak kompakt crossover otomobillerdir ve C-segmentli otomobil platformu üzerine inşa edilmiştir.

<span class="mw-page-title-main">D segmenti</span>

D segmenti, Avrupa Komisyonu tarafından tanımlanan binek araç sınıflandırma sisteminde dördüncü kategoridir ve kompakt üst sınıf otomobiller için kullanılır.

<span class="mw-page-title-main">Asphalt 9: Legends</span>

Asphalt 9: Legends, 26 Şubat 2018 tarihinde Gameloft tarafından piyasaya sürülmüş bir mobil yarış oyunudur. Oyun iOS ve Android platformlarının yanı sıra; Microsoft Windows, Xbox One, Nintendo Switch, Xbox Series X ve Series S, macOS ve fireOS gibi birçok platformda oynanabilmektedir. Oyunda, diğer Asphalt oyunlarından farklı olarak "touchdrive " özelliği de mevcuttur.