İçeriğe atla

Need for Speed: Carbon

Need for Speed: Carbon
Cover art
GeliştiriciEA Vancouver Bunu Vikiveri'de düzenleyin
YayımcıElectronic Arts
YapımcıEA Black Box
BesteciTrevor Morris Bunu Vikiveri'de düzenleyin
SeriNeed for Speed
PlatformPC Windows
ÇıkışPlayStation 2
  • KA: 20 Mayıs 2006
  • AVR: 25 Mayıs 2006

Xbox 360

  • KA: 25 Mayıs 2006
  • AVR: 5 Haziran 2006

GameCube

  • KA: 20 Haziran 2006
  • AVR: 30 Haziran 2006

Game Boy Advance

  • KA: 5 Temmuz 2006
  • AVR: 15 Temmuz 2006

Xbox

  • KA: 20 Temmuz 2006
  • AVR: 15 Ağustos 2006

PlayStation Portable

  • KA: 5 Eylül 2006
  • AVR: 20 Eylül 2006

Wii

  • KA: 25 Eylül 2006
  • AVR: 5 Ekim 2006

Microsoft Windows

  • KA: 10 Ekim 2006
  • AVR: 20 Ekim 2006

Nintendo DS

  • KA: 30 Ekim 2006
  • AVR: 4 Kasım 2006

PlayStation 3 & Macintosh

  • KA: 9 Kasım 2006
  • AVR: 14 Kasım 2006
TürAraba Yarışı
ModTek oyunculu oyun
Çok oyunculu oyun Bunu Vikiveri'de düzenleyin

Need for Speed: Carbon Need for Speed Serisi'nin oyunlarından birisidir. Oyun, sokak yarışlarını konu almaktadır. 2006 senesinde ABD'de sonra da Dünya'da piyasaya sürüldü. Carbon'u Mart 2007'de çıkmış olan Need for Speed: Pro Street takip etti ve Need for Speed: Pro Street'i 2008 yılında çıkan Need for Speed: Undercover takip etti. NFS Most Wanted'ın devamıdır.

Konu

Sergeant Cross, Rockport City'deki eski köprüden atlayarak polislerden kaçan karaktere yetişmek için aracıyla aynı köprüden atlar. Gece vakti karaktere yetişen Cross, karakterin aracına arkadan çarpınca kovalamaca başlar. Cross'dan kaçmaya çalışan karakter, yolun kapalı olduğunu görünce manevra yapmaya çalışır ancak bu sırada karakterin aracı pert olur. Cross karakteri araçtan indirip tutuklayacakken iki araba yanaşır. Arabalardan inen kişileri (Darius ve Nikki) karakter önceden tanımaktadır. Darius, Cross ile konuşur ve Cross'un karakteri tutuklamadan gitmesini sağlar. Sonrasında Darius karaktere 3 arabadan birini seçtirerek ona yardımcı olur. Karakter, seçtiği araçla (veya sonradan satın aldığı araçla) çetelerin bölgelerini ele geçirip çete liderlerini yenerek çetelerin ellerinde tuttukları bölgeleri kontrol altına alır ve her çeteden bir karakter (Yumi, Samson, Colin) karakterin çetesine yardımcı olarak gelir. Karakter, ilk 3 bölgeyi ele geçirince Darius karakteri buluşmaya çağırır. Ancak bu bir tuzaktır. Darius, karakteri Cross'a tutuklatacakken Nikki son anda yetişir ve karakteri tutuklanmaktan kurtarır. Ondan sonra da karakter, Darius'u alt etmek için Darius'un bölgelerindeki yarışları kazanır. Tüm bolgeleri ele geçirince Darius ile yarışır ve Darius'u yener.

Kariyer

Oyunun ana modu, Most Wanted ve Underground 2'deki gibi bireysel yarışçılar yerine rakip sokak yarış ekiplerine karşı yarışlarda yarışan oyuncuya odaklanır. Kariyer modunda başlarken, oyuncular bu oyunda sadece kalıcı olmayan bir sınıf seçmelidir. modu, aynı zamanda oyun ortamındaki ilk üç bölgeden hangisinde başlayacaklarını ve hangi yarış etkinliklerinin ilk önce mevcut olduğunu da belirler. Oyuncu bu modda ilerledikçe ek arabaların ve sınıfların kilidi açılır; Hızlı Yarış modu için Ödül Kartlarından kazanılan tüm arabalar da mevcuttur, ancak bunlarla sınırlı değildir. Oyuncular, Kariyer modunda kendi mürettebatlarını çalıştırır ve her biri farklı bir rol - Blocker, Draft ve Scout - ve uzmanlık - Fixer, Mechanic ve Fabricator altında çalışan AI kanat adamlarını kendilerine yardımcı olmaları için işe alabilirler. Her kanat oyuncusunun altında çalıştığı rol ve uzmanlık türü, oyuncuya nasıl yardımcı olacağını belirler - bazıları yarışlar sırasında kısayollar bulabilir, diğerleri ise polisin hararetini azaltmaya yardımcı olabilir - rolleri ayrıca hangi arabayı kullanacaklarını da belirler; oyuncunun kilidini açtığı ilk iki kanat oyuncusu, arabalarının oyuncunun seçtiği sınıfla eşleşmesini sağlar. Yarışlar sırasında, oyuncular kanat adamlarını bir süre kullanabilirler, daha sonra tekrar kullanabilmek için kanat adam göstergelerinin yeniden şarj olmasını beklemek zorundadırlar.

Kariyer modunu kazanmak için oyuncular, bölgeyi güvence altına almak için diğer ekiplere karşı yarışlarda yarışır - her bölgede, her biri bölgenin ana ekibi veya bir dizi yarış etkinliği aracılığıyla küçük bir ekip tarafından kontrol edilen bir dizi bölge vardır. Bir bölgedeki yarışların çoğunu kazanmak, kontrolü oyuncunun ekibine dönüştürür ve başka yerlerde ek yarışların kilidini açar. Kazanılan yarışlar yeniden başlatılabilir, ancak bunun sonucunda sunulan para ödülü azalır. Tüm bölgelerin kontrolünü ele geçirmek, ana mürettebatın patronu ile bir düello etkinliğinin kilidini açacak ve etkinliği kazanmak, oyuncunun Most Wanted'daki rakip etkinliklerde sunulan ödüllere benzer şekilde özel ödüllerin kilidini açmasına izin verecek. Oyuncu toprakları biriktirirken, yarış etkinlikleri üzerindeki kontrolü küçük ekiplere kaptırarak, ya devralma mücadelelerinde onları yenemeyerek ya da bunu yapma hakkından vazgeçerek kazandıkları her şeyi kaybedebilir.

Oynanış

Oyun, kendinden önceki Most Wanted da dahil olmak üzere, serinin önceki girişlerinde kullanılan aynı oyun mekaniği üzerinde çalışır, ancak Carbon yeni öğeler sunmuştur. Carbon'a özel yeni bir unsur, Canyon etkinlikleridir - oyuncuların oyunun ana ortamının dışındaki kanyon yollarında rekabetçi yarışlarda yarıştığı, Japon Tōge yarışından sonra tasarlanmış özel yarış etkinlikleri. Bu olaylar sprintler, sürüklenme ve düello olaylarından oluşur; son ikisi, oyuncunun çarpmaktan kaçınması gereken veya sonuç olarak bu ilgili olayları kaybetme riskiyle karşı karşıya kalması gereken yıkılabilir korkulukların çoğunluğuna sahiptir. Bu devrelerdeki düello etkinlikleri, Need for Speed oyunlarındaki büyük rakip yarışçıları içeren etkinliklerden farklı şekilde işler, çünkü bunlar bir kanyon devresinde iki aşamada yürütülür - her aşamada, bir sürücü kovalayıcı olarak hareket eder ve diğerini yakın mesafeden takip eder. İlk aşamada oyuncuyu kovalayan ve puan alan oyuncu olarak gören oyuncu rakibini o kadar yakından takip edebilirken, ikinci aşamada rakibi kovalayan olur ve oyuncu, etaptan önce çok fazla puan kaybetmemek için mümkün olduğunca fazla mesafeyi korumalıdır. er iki etap sonunda da skoru pozitifse öne geçen araç kazanır, aksi halde rakibi skoru negatife çevirirse rakibi kazanır. Puanlar dışında, Düellonun hangi modda yapıldığına bağlı olarak anında bir kazanç mümkündür - Kariyer modunda, oyuncu rakibinin on saniye önünde kalabilirse anında kazanabilir, ancak çok uzun süre geride kalırsa kaybeder; Çevrimiçi Çok Oyunculu'da, rakibi bir korkuluktan düşerse bir oyuncu kazanır.

Serinin temel unsuru olan polis takipleri, Canyon Race etkinlikleri ve kontrol noktası yarışları dışında, polisin bir yarış sırasında herhangi bir zamanda ortaya çıkabilmesi ve etkinlik sırasında oyuncuyu engellemeye çalışabilmesi açısından Most Wanted'a benzer şekilde çalışır; Kariyer modunda, polis, Serbest Dolaşım sırasında da ortaya çıkabilir, ancak bir emir (önceki bir takipten kaçınmak için) olmadıkça veya onların gözünde bir suç işlemedikçe oyuncuya karşı hareket etmez, bunun üzerine engellemeye ve oyuncuyu tutuklamaya odaklanır. oyuncu onları kaybetmedikçe ve ısılarını kaybedene kadar saklanacak güvenli bir yer bulmadıkça. Oyuncu takip edilirken, polislerden kaçmaya çalışabilir veya arabalarına çarparak veya takiplerini engellemek için Pursuit Breakers adı verilen yıkılabilir aksesuarlar kullanarak onları devre dışı bırakabilir, ancak kapsamlı takipler oyuncunun ısı seviyesinin yükselmesine neden olur ve buna yol açar. dikenli şeritler, barikatlar ve eyalet/federal yetkililerin katılımı dahil olmak üzere daha güçlü takip taktiklerine. Carbon, polisi daha yüksek ısı seviyelerinde tutuklama taktiklerinde daha az baskın hale getirerek ve bir Pursuit Breaker'ın takip eden bir aracı bloke etme/yok etme şansını azaltarak takip işlevini değiştirdi.

Oyunda kullanılan lisanslı gerçek dünya arabaları üç katmana (performans seviyesi) ve üç sınıfa ayrılmıştır - Egzotik, Tuner ve Muscle. Örneğin, Nissan 240SX 1. seviye tuner seviyesi bir araba iken Corvette Z06 3. seviye Muscle seviyesi bir arabadır. Her araba sınıfının sürüş stilleri açısından avantaj ve dezavantajları bulunmaktadır. Tuner arabalar kontrol ve viraj alabilme konusunda en iyi sınıfken, Muscle ve Exotic sınıfına göre daha düşük hızlanma ve en yüksek hız değerine sahiptir. Muscle sınıfı en kısa sürede hızlanabilen sınıfken, viraj alabilme ve kontrol açısından diğer iki sınıftan daha geridedir. Exotic sınıf araçlar en yüksek hıza ulaşabilmede en iyi sınıfken, kontrol açısından Muscle'a göre daha iyi, Tuner sınıfına göre daha geridedir. Arabalar oyun sırasında görsel hasar alır, ancak fiziksel hasar almaz. Otomobiller, yeni bileşenler ve her bileşenin ince ayarı yoluyla performans açısından yükseltilebilir - bu tür yükseltmeler, örneğin hızı artırmaya veya frenlemeyi iyileştirmeye yardımcı olabilir. Carbon, örneğin bileşenlerin ayarlanmasına izin veren otomatik şekillendirici parçalar aracılığıyla görsel parçaları özelleştirme yeteneği eklerken, viniller ve çıkartmalar ile bunların üst üste katmanlar halinde yerleştirilmesine izin vererek esneklik eklerken, bunları şekil ve boyut olarak değiştirme yeteneği ve onları arabanın herhangi bir yerine yerleştirin. Ödül Kartları tamamlanarak ek arabalar ve özelleştirme parçaları elde edilebilir - her kart, oyuncunun oyun modlarında tamamlaması gereken bir dizi zorluktan oluşur ve oyuncuyu kullanacağı yeni bir araçla veya özelleştirme için yeni parçalarla ödüllendirir.

Karakterler/Ekipler

Karakter Araba Crew İsmi Araba Türleri Mekanı
Wolf 22 Kasım 2022 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. Aston Martin DB9/Lamborghini MurciélagoTFKExotic Fortuna 20 Aralık 2022 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi.
Kenji 22 Kasım 2022 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. Mazda RX-7/Mitsubishi LancerBushidoTuner Downtown Palmont 20 Aralık 2022 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi.
Angie 22 Kasım 2022 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. Dodge Charger/Dodge Challenger Concept21 StreetMuscle Kempton 20 Aralık 2022 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi.
Darius 22 Kasım 2022 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. Audi Le Mans Quattro/Toyota SupraStacked DeckExotic Silverton 20 Aralık 2022 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi.
İyi Karakterler
Karakterler Araba Şu Anki Arabalar
Neville 22 Kasım 2022 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. Değişebilir
  • Exotic

Alfa Romeo BreraLotus Elise 111RLamborghini Gallardo

  • Muscle

Chrysler 300 C SRT-8Ford Mustang GT Shelby G.T.500 1967

  • Tuner

Mazdaspeed 3Renault Clio V6Nissan 350Z

Sal 31 Aralık 2022 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. Değişebilir
  • Exotic

Mercedes-Benz CLK 500Porsche Cayman S Lamborghini Gallardo

  • Muscle

Chevrolet Camaro SS 1967Dodge Charger Shelby G.T.500 1967

  • Tuner

Mazda RX-8Volkswagen Golf R32Toyota Supra

Samson 22 Kasım 2022 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. Değişebilir Chevrolet Camaro SS 1967/Dodge Charger/Plymouth Hemi Cuda
Yumi 22 Kasım 2022 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. Değişebilir Mazda RX-8/Mitsubishi Eclipse GT V6/Subaru Impreza WRX STi "Hawkeye"
Colin 22 Kasım 2022 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. Değişebilir Alfa Romeo Brera/Porsche Cayman S/Porsche Carrera GT
Nikki 22 Kasım 2022 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. Değişebilir Chrysler 300 C SRT-8/Dodge Charger/Ford GT

Diğer

Bu oyun geliştirilirken haritanın daha büyük olması ve grafiklerin daha iyi olması planlanmıştır. Ayrıca, oyunda geliştirilmesi yarıda kalan bayağı bir şey vardır. Bu şeylerin bazılarını ve bazı kaldırılmış şeyleri geri kazandıran Need For Speed Carbon Improvement Mod 11 Ağustos 2020 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. (Need For Speed Carbon Geliştirme Modu) yayınlanmıştır.

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<i>Need for Speed: Most Wanted</i> (2005 video oyunu) 2005 video oyunu

Need for Speed: Most Wanted, Need for Speed serisinin dokuzuncu oyunudur. EA tarafından 2005 yılında satışa sunulmuştur. Oyunda hem spor arabalara hem de sokakta görebileceğimiz normal arabalara yer verilmiştir. Önceki iki oyunun aksine oyun gece değil gündüz vakti geçmektedir. Polis kovalamacaları, modifiye ve senaryo oyunda önemli bir yer tutmaktadır. Oyun tamamen sokak yarışlarına odaklanmıştır.

<i>Need for Speed: ProStreet</i> 2007 video oyunu

Need For Speed: ProStreet, 2007 yılında EA Games tarafından Need For Speed: Carbon'dan sonra çıkarılmış bir oyundur. Bu oyundan sonra Need for Speed: Undercover çıkmıştır. Bu oyun, önceki Need For Speed oyunlarından daha gerçekçidir. Electronic Arts, Need for Speed: Shift ve Shift 2: Unleashed dışında tüm Need For Speed serisinden sadece bu oyunu simülasyon oyunu olarak çıkartmıştır.

Need for Speed (NFS), Kanada merkezli şirket EA Black Box ve İngiltere merkezli Criterion Games gibi çeşitli şirketler tarafından geliştirilip Electronic Arts (EA) tarafından yayınlanan yarış türünde video oyunu serisidir. Seri başlangıçta şu anda EA Canada olarak bilinen Kanada merkezli bir şirket olan Distinctive Software tarafından geliştirilmiştir.

<i>Need for Speed: Undercover</i> 2008 video oyunu

Need for Speed: Undercover, Need for Speed serisinin 12. oyunudur. Bu oyunu EA Black Box geliştirmiş ve Electronic Arts yayınlanmıştır. Undercover, 2008'in nisan ayında çıkmıştır. Oyundaki temel görevler Need for Speed: Most Wanted'taki gibi şehir içinde yasa dışı yarışmak ve polislerden kaçmaktır. Oyunun PC (Avrupa) için çıkış tarihi 14 Kasım 2008 olarak belirlenmiştir. Bütün konsollar için çıkarılan bu oyunda; serinin bir önceki oyunu ProStreet'in aksine pist yarışları değil sokak yarışları bulunur, araçların aldığı hasar araçların performansını etkilemez ve direksiyon tepkileri daha yumuşaktır. Oynayış ve araçların sürüşü, Need for Speed oyunlarından Most Wanted ve Carbon'a benzer. Araç sesleri ProStreet ile aynıdır.

<i>Need for Speed: Underground 2</i> 2004 video oyunu

Need for Speed: Underground 2, EA Black Box tarafından geliştirilip Electronic Arts tarafından 2004 Mayıs ayında yayımlanmıştır. Underground'dan sonra çıkmış olup Need for Speed serisinin bir parçasıdır. GameCube, PlayStation 2, Xbox, Nintendo DS, Game Boy Advance ve PC için çıkarılmıştır. Ek olarak iptal edilmiş BREW ve Symbian portuda bulunmaktadır. Underground'ın devamı niteliği taşımaktadır.

<i>Need for Speed: Underground</i> 2003 video oyunu

Need for Speed: Underground, Need for Speed serisinin yedinci oyunudur. EA Black Box tarafından geliştirilip Electronic Arts tarafından 2003 yılında satışa sunulmuştur. Seride THX teknolojisi kullanılan ilk oyundur. Önceki Need for Speed oyunlarından tamamen farklı bir oyundur. Oyunda spor arabalar yerine sokakta görebileceğimiz normal arabalar vardır ve bu arabaları modifiye etme imkânı sunulmuştur. Oyunda gece vakti şehir içinde sokak yarışları yapılmaktadır. Seride senaryosu olan ilk Need For Speed oyunudur. Oyun büyük ölçüde 2001 yapımı Hızlı ve Öfkeli filminden esinlenmiştir. Filmde kullanılan arabalar ile oyundaki arabalar neredeyse bire bir aynıdır. Oyun ticari açıdan başarılı olmuştur ve Need for Speed:Underground 2 yapımında da ilham alınmıştır. Oyun dünya çapında 15 milyon adet kopya satmıştır.Oyun PAL/NTSC Sürüm olarak piyasaya sürüldü. PAL versiyonda Honda İntegra NTSC versiyonda ise Acura İntegra bulunmaktadır.

<i>MotorStorm: Pacific Rift</i>

Motorstorm: Pacific Rift, Motorstorm serisinin 2. oyunu. Evolution Studios tarafından hazırlanmış ve Sony Computer Entertainment tarafından piyasaya sürülmüştür. Oyun sadece PlayStation 3 oyun konsoluna çıkmıştır. Oyun normal kutu dışında "Best of Playstation 3" etiketli Platinum kutularda da satılmaktadır. Oyun, bir ada üzerindeki 4 elementi temsil eden topraklarda geçen off-road yarışlar üzerinedir. Oyunda araçların bitmeyen nitro özelliği olmasına rağmen nitroya fazla basıldığında araç yanmaktadır.

<i>Need for Speed: Hot Pursuit 2</i> 2002 video oyunu

Need for Speed: Hot Pursuit 2, Need for Speed serisinin altıncı oyunudur. Electronic Arts tarafından 2002 yılında satışa sunulmuştur. Altıncı nesil konsollar için çıkmış ilk Need for Speed oyunudur. 1998 yılında çıkmış olan Need for Speed III: Hot Pursuit oyununun devamıdır. Oyun Japonya'da satışa sunulmamıştır.

<i>Need for Speed: World</i>

Need for Speed: World, Need for Speed isimli yarış oyunu serisinin on beşinci oyunu. EA Black Box ve Quicklime Games ortaklığında geliştirilmiştir. World Dünya çapında 27 Temmuz 2010 tarihinde yayınlanmıştır. Ücretsiz MMORG oyunu olan Need For Speed: World'ün sunucuları 14 Temmuz 2015'te resmi olarak kapatılmıştır. Kapatılmadan önce oyunun toplam 20 milyonu aşan üyesi bulunmaktaydı.

<i>Need for Speed: Most Wanted</i> (2012 video oyunu)

Need for Speed: Most Wanted, Criterion şirketi tarafından yapılan ve Electronic Arts tarafından dağıtılan, Need For Speed serisinin 2012 yazında piyasaya çıkarılan 19. bilgisayar oyunudur. Bu oyunun öncülleri Need for Speed: Shift, Shift 2: Unleashed ve Need for Speed: The Run'dur. Oyun, 2005 yapımı Need for Speed: Most Wanted'ın re-make'idir.

<i>Live for Speed</i> video oyunu

Live for Speed (LFS), Scawen Roberts, Eric Bailey ve Victor van Vlaardingen'den oluşan üç kişilik bir ekip tarafından geliştirilen bir yarış simülatörüdür. Oyunun ana odak noktası, oyunculara çevrimiçi çok oyunculu gerçekçi bir yarış deneyimi sağlamak ve yapay zeka arabalara karşı tek oyunculu yarış deneyimi sunmaktır. Kullanıcılar, daha sonra "Zamanlama turu" modunda LFSWorld'e yüklenebilecek kişisel rekorlar kırabilir ve "Antrenman" modunda sürüş dersleri alabilir.

<i>Need for Speed: Rivals</i> 2013 video oyunu

Need for Speed: Rivals; Ghosts Games ve Criterion Games tarafından geliştirilen, Electronic Arts tarafından ise yayımcılığı yapılan video oyunudur. Oyun, 19 Kasım 2013'te piyasaya sürülmüştür.

Need for Speed II yarış video oyunu olarak 1997'de piyasaya çıktı. Need For Speed serisinin 2. oyudur.

<i>Need for Speed III: Hot Pursuit</i> 1998de satışa sunulan video oyunu

Need for Speed III: Hot Pursuit, 1998'de satışa sunulan yarış video oyunu. Need for Speed serisinin üçüncü oyunudur. Oynanış genel olarak polis takibini içerir. Hot Pursuit egzotik spor araba yarışı odaklıdır. Yarışlar ana olarak Kuzey Amerika'daki mekanlarda geçer. Çeşitli ayarlar ve hava durumları vardır. Ayrıca polis yapay zekası öncekilere oranla geliştirildi, oyuncu ve rakibi durdurmak için farklı birkaç taktik kullanıldı. Oyun Mart 1998'de PlayStation için satışa sunuldu daha sonra Eylül 1998'de Microsoft Windows'a çıktı. PlayStation 2 için geliştirildi fakat iptal edildi. Oyun başlığının eki olan "Hot Pursuit", bir polis takibi terimidir. Oyunun 2002'de yayımlanan Need for Speed: Hot Pursuit 2 adında devam oyunu da vardır.

Need for Speed: High Stakes, Electronic Arts tarafından PlayStation için çıkarılmış 1999 yapımı yarış oyunudur. Oyunun Microsoft Windows sürümü birkaç ay sonra, 29 Eylül'de piyasaya çıkmıştır.

<i>Grand Theft Auto Online</i> 2013te yayımlanan çok oyunculu video oyunu

Grand Theft Auto Online, Rockstar North tarafından geliştirilen ve Rockstar Games tarafından yayınlanan çevrimiçi çok oyunculu bir aksiyon-macera oyunudur. PlayStation 3 ve Xbox 360 için 1 Ekim 2013'te, PlayStation 4 ve Xbox One için 18 Kasım 2014'te, Windows için 14 Nisan 2015'te ve PlayStation 5 ve Xbox Series X/S için 15 Mart 2022'de. Oyun, Grand Theft Auto V'in çevrimiçi bileşenidir. Kurgusal San Andreas eyaletinde geçen,Grand Theft Auto Online, 30'a kadar oyuncunun açık dünya ortamını keşfetmesine ve işbirlikçi veya rekabetçi oyun maçlarına katılmasına izin verir.

Christopher James "Chris" Williams, Amerikalı oyuncu, komedyen ve seslendirme sanatçısı. Ailesi İngiliz, Gana ve Fin asıllıdır.

Need for Speed: Hot Pursuit, Criterion Games tarafından geliştirilmiş ve 2010 yılında satışa çıkmış bir Need for Speed oyunu. Kariyerde hem polislik görevleri hem de yarışlar vardır.

Need for Speed Payback, 2015 yılında Ghost Games tarafından geliştirilen ve Electronic Arts tarafından yayınlanan bir sokak yarışı video oyunudur. Oyun, Need for Speed serisinin 22. oyunu olup Kasım 2017 tarihinde Microsoft Windows, PlayStation 4 ve Xbox One için piyasaya sürüldü.

Need for Speed: Nitro, 2009 yılında Firebrand Games ve EA Montreal tarafından geliştirilen ve Electronic Arts tarafından yayınlanan bir sokak yarışı video oyunudur. Oyun, Need for Speed serisinin 14. oyunu olup Kasım 2009 tarihinde Nintendo DS ve Wii için piyasaya sürüldü.