İçeriğe atla

Ne Feryad Edersin Divane Bülbül

"Ne Feryad Edersin Divane Bülbül"
Seha Okuş şarkısı
TarzTürk halk müziği
DilTürkçe
YazarAnonim
BesteciAnonim

Ne Feryad Edersin Divane Bülbül kaynak kişisi Suat Albayrak olan Ahmet Yamacı derlenen ve notaya alınan Elazığ türküsüdür.Hüseyni makamında 10/8 usule sahiptir.

Çeşitlemeleri

Anadolu'daki çeşitlemeleri

Diyarbakır'dan derlenen El Ele Ver Gidah Puruthanaya adı türkü çeşitlemesidir. Grup Knar bu türküyü Ermeniyiz Meskanımız olarak söylemiştir.

Harici video
Seha Okuş - Ne Feryad Edersin divane BÜLBÜL
Cengiz Özkan - Ne Feryad Edersin Divane Bülbül (Kırmızı Buğday © 1998 Kalan Müzik)
Burhan Yıldız - El Ele ver gidek Puruthanaya Feat / Ender Balkır [Official Audio
Grup Knar - Ermeniyiz Meskanımız (Anadolu’dan Kafkaslar’a Ermeni Müziği © 2015 Kalan Müzik)

Kaynakça

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Ağıt</span> halk türküsü

Ağıt, genellikle bir ölümün ya da acı, üzücü bir olayın ardından söylenen halk türküsü. Doğal afet'ler, ölüm, hastalık gibi çaresizlikler karşısında korku, heyecan, üzüntü, isyan gibi duyguları ifade eden ezgili sözlerdir. Ağıt söylemeye ağıt yakma, ağıt söyleyenlere ise ağıtçı denir. Ağıtın İslamiyet öncesi Türk edebiyatındaki adı sagudur ve yuğ adı verilen cenaze törenlerinde okunur; divan edebiyatındaki adı ise mersiyedir.

Necâtî Bey divan edebiyatı şairi.

Gesi Bağları, Kayseri'nin Gesi beldesi kökenli olduğu düşünülen türkü. Garbis Bakırcıyan, Udi Bogos, Refik Başaran, Nezahat Bayram, Nida Tüfekçi, Yıldız Ayhan, Müzeyyen Senar, Hacer Buluş, Nebahat Yıldız gibi sanatçılar tarafından seslendirildi. Barış Manço ve Selda Bağcan bu türküyü yorumlamıştır.

<span class="mw-page-title-main">Kerimoğlu Zeybeği</span>

Kerimoğlu Zeybeği, 1901 yılında geçen ve Muğla'nın Yeşilyurt beldesinden Kerimoğlu Eyüp'ün kahramanı olduğu bir olayı konu edinen ünlü bir türkü.

<span class="mw-page-title-main">Drama Köprüsü (türkü)</span>

Drama Köprüsü günümüzde Yunanistan'ın Doğu Makedonya ve Trakya bölgesinde bulunan, Osmanlı İmparatorluğu dönemi köprüsünün geçtiği bir Türk halk şarkısı/türküsüdür. 5-8 lik ve 6-8 lık versiyonları vardır.

Hey Onbeşli, Anadolu'da yaygın olarak söylenen, Anadolu dışında da çeşitlemeleri bulunan bir türküdür.

Nerden Gelirsin (Keklik) Mersin Silifke den derlenen türküdür.Kaşık havasıdır.1933 yılında Ροζα Εσκεναζυ tarafından Τρείς έμορφες sözleri ile söylenmiştir.

Mavilim Uyanda Gel Orta Anadolu ve Konya'dan derlenen türküdür.Çiftetellidir. Kaşık havasıformun dada oynanır.Dilek Koç tarafından söylenmiştir.

Bülbülüm Altın Kafeste, Şevket Öndesev tarafından hafızaya alınmış ve Muzaffer Sarısözen’e aktarılmış bir Rumeli türküsü.

Asmalı Mencere Saba ve Uşşak makamında,9/8 lik ritime sahip zeybektir.Muzaffer Sarısözen tarafından kaynak kişi Müjgan Aüaoğlu'dan derlenip notaya alınan türkü, 490 repertuvar numarasıyla TRT arşivine kaydedilmiştir.Yemen'de çatışmada ölen Osmanlı askerleri için yakılmış bir ağıttır ve bu türde ağıtlara örnek teşkil eder.

<span class="mw-page-title-main">Küçük Yaşta Aldım Sazı Elime</span>

Küçük Yaşta Aldım Sazı Elime Muhalif,4/4 lik ritime sahip türküdür .Ahmet Yamacı tarafından derlenip notaya alınan türkü,2562 repertuvar numarasıyla TRT arşivine kaydedilmiştir.

<span class="mw-page-title-main">Zeytinyağlı Yiyemem Aman</span>

Zeytinyağlı Yiyemem Aman, Segah makamında,Nîm sofyan ritime sahip türküdür. Muzaffer Sarısözen tarafından derlenip notaya alınan türkü,1133 repertuvar numarasıyla TRT arşivine kaydedilmiştir.

Aman Aman Nalbandım Hüseyni,9/8 lik ritime sahip abdal zeybeğidir .Muzaffer Sarısözen tarafından derlenip notaya alınan türkü,204 repertuvar numarasıyla TRT arşivine kaydedilmiştir.

Kızılcıklar Oldu mu?, Uşşak makamında, 9/8'lik ritim bir sahip karşılamadır. Nimet Çubukoğlu Oğuz tarafından derlenip notaya alınan türkü, TRT arşivine 1711 repertuvar numarasıyla kaydedilmiştir.

Gemilerde Tâlim Var hicaz makamında,9/8 lik ritime sahip abdal zeybeğidir. Muzaffer Sarısözen tarafından kaynak kişi Sarı Recep'den derlenip notaya alınan türkü, 252 repertuvar numarasıyla TRT arşivine kaydedilmiştir. İstanbul Üniversitesi Osmanlı Dönemi Müziği Uygulama ve Araştırma Merkezinde kayıtlı Recebim (Deniz Üstünde Balık), Deniz Üstünde Balık Okkalıktır Okkalık ve Recebim (Gemilerde Talim Var) olarak çeşitlemeleri bulunmaktadır.

Şu Dağları Delmeli(Uyu Demeye Geldim) TRT Türk sanat müziği arşivinde Fahri Kayahan adına 10473 no’lu kayıtlı türküdür. Gerdaniye makamı ve Sofyan usûlündedir.

Yandım Tokat Yandım 4/4 lik ritime sahip türküdür.Yöresi Tokattır.Feryadı Hafız Hakkı Bey Tokat Türküsü olarak söylemiştir. Mary Vartanian Yandım Tokat Yandım olarak bu türküyü söylemiştir.Mihrican Bahar Yandım Tokat olarak söylemiştir.

Sabahın Seher Vaktinde gülizar makamında,9/8 lik ritime sahip karşılamadır. Muzaffer Sarısözen tarafından derlenip notaya alınan türkü, 827 repertuvar numarasıyla TRT arşivine kaydedilmiştir. Türkü ile ilgili ulaşabildiğimiz en eski bilgiye Hammâmîzâde İsmâil Dede Efendi'de rastlıyoruz. Türk Halk Türküleri - Ignácz Kúnos - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları (1.baskı), Ocak 1998, s.77-78'de bu türkü yer almıştır.

Sıra Sıra Siniler (Cilveli Kanaryam) mahur makamında,4/4 lük ritime sahip türküdür. Neriman Altındağ Tüfekçi tarafından derlenip notaya alınan türkü, 2336 repertuvar numarasıyla TRT arşivine kaydedilmiştir.

Katina'nın elinde makina dikemez, 9/8'lik ritime sahip türküdür. Karşılama veya zeybek olarak geçmektedir.Kanto bir şarkıdır. Seyfi Dursunoğlu ile hatırlanan bir türküdür.