İçeriğe atla

Nazi punk

Nazi punk
Müzikal kökenleri
Kültürel kökenleriGeç 1970'ler, Birleşik Krallık
Önemli çalgılar
PopülerlikYer altı. Neo-Naziler ve beyaz üstünlüğünü savunan dazlaklar tarafından dinlenmekte.
Alt tarzlar
Komünizm karşıtı rock
Diğer konular

Nazi punk, punk altkültürünün parçası olan bir neo-Nazi'yi tanımlamak için kullanılır. Terim, aynı zamanda, ilgili bir müzik türünü tarif etmektedir[1] ve bazen hatecore olarak adlandırılır. Nazi Punk, müziksel açıdan genellikle diğer punk rock formları gibidir, ancak etnik azınlıklara, Yahudilere, eşcinsellere, anarşistlere ve diğer algılanan düşmanlara karşı nefret ifade eden sözler içermesi açısından farklılık gösterir.

Tür, punk alt kültüründe yaygın olan otorite karşıtı düşüncelere keskin bir tezatlık oluşturur. Sid Vicious ve Siouxsie Sioux dahil olmak üzere ilk punk sanatçıları, Svastika gibi Nazi sembollerini, Nazizm ilkelerine inanmak yerine, şok edici özelliği nedeniyle kullanmıştır. The Exploited'ın üyesi Wattie Buchan, sahip olduğu gamalı haç dövmesi hakkında düzenli olarak soru sorulmaktadır, ancak sanatçı ırkçı olduğu iddialarını reddetmektedir.[2] 1978'de Britanya'da beyaz milliyetçisi Ulusal Cephe'nin Punk Cephe adlı punka yönelik bir gençlik örgütü vardı.[3] Punk Cephesi sadece bir yıl sürmesine rağmen, birkaç İngiliz punk üyesi olmuş ve The Dentists, The Ventz, Tragic Minds ve White Boss gibi bir dizi beyaz ırkın üstünlüğünü savunan punk grubu kurulmuştur.[3][4] 1980'lerin başlarında, beyaz üstünlüğünü savunan dazlak grubu Brutal Attack geçici olarak Nazi punk grubuna dönüşmüştür.[5]

Nazi punk alt kültürü, Amerika Birleşik Devletleri'nde, 1980'lerin başında hardcore punk sahnesinde ortaya çıktı.[6][7]

Ayrıca bakınız

Kaynakça

  1. ^ Wallace, Amy. The Official Punk Rock Book of Lists. Backbeat Books, 2007. p. 186
  2. ^ https://www.youtube.com/watch?v=aJj6x0neC7E 29 Ocak 2019 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. Documentary on the history of the band The Exploited
  3. ^ a b Reynolds, Simon. Rip It Up and Start Again: Postpunk 1978-1984. Penguin (Non-Classics), 2006. p. 65
  4. ^ Sabin, Roger, Punk Rock: So What?: The Cultural Legacy of Punk. (Routledge, 1999), pp. 207-208.
  5. ^ ""The Straps: History"". 11 Nisan 2008 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 30 Nisan 2019. 
  6. ^ Andersen, Mark. Dance of Days: Two Decades of Punk in the Nation's Capital. Akashic Books, 2003. p. 159
  7. ^ Flynn, Michael. Globalizing the Streets. Columbia University Press, 2008. p. 191

Kitap kaynakları

  • Blush, Steven, American Hardcore: A Tribal History
  • Condemned Magazine issue #2.
  • Morrison, Eddy, Memoirs of a Street Soldier: A Life in White Nationalism
  • National Front, The Punk Front: 1978–79
  • Reynolds, Simon, Rip It Up and Start Again: Postpunk 1978–1984
  • Sabin, Roger, Punk Rock: So What?

Dış bağlantılar

  • Nazi Punk Nazi punk tarihi, ideolojisi ve müziği

İlgili Araştırma Makaleleri

Thrash metal, heavy metal müziğin genel agresifliği ve hızlı temposuyla ayırt edilebilen bir alt türüdür. Thrash metal müzisyenleri şarkılarda genellikle hızlı davul vuruşları, düşük tonda gitar riffleri ve "shredding" tarzında solo gitar tekniği kullanır. Sözel olarak aşırı çeşitlilik olsa da, en yaygın sözel ögeleri toplumsal konular, savaşlar, sistem eleştirileri üstüne kuruludur. Bu tür sözlerde kullanılan dil genelde thrash metalin köklerinden biri olan hardcore punk ile benzerlik gösterir.

<span class="mw-page-title-main">Grunge</span>

Grunge 1980'lerin ortasında Amerika'nın Washington eyaletinde çoğunlukla da Seattle bölgesinde alternatif rockın bir alt türü olarak ortaya çıkmıştır. İlk grunge oluşumları Seattlelı bağımsız plak şirketi Sub Pop etrafında şekillenmiştir, 1990'lı yılların başında da popülaritesi hızla artarak, Kaliforniya ve birçok Amerikan eyaletine yayılarak daha çok hayran kitlesi toplamış ve büyük plak şirketlerinin ilgisini çekmiştir.

Punk rock, kökenleri 1974 ve 1975 yıllarına, Amerika Birleşik Devletleri ve Birleşik Krallık'a dayanan ve kendisini Green Day, The Exploited, Ramones,The Damned ve The Clash gibi gruplarla kanıtlamış düzen karşıtı rock müzik hareketidir.

New wave, müzik alanında pek çok gelişmeyi tanımlamakta kullanılsa da, en yaygın olarak 1970'lerin sonlarında ve 1980'lerin başlarında Batı popüler müziğinde punk rock hareketinden esinlenerek ortaya çıkan müzik akımının adıdır. Bu müzik türü, 1980'ler boyunca popülerliğini sürdürmüş ve 2000'lerde tekrar bunu elde etmiştir. Başlangıçta punk rock'tan esinlenen New Wave; Funk, Disco, Reggae ve Ska türlerinin de bir karışımıdır.

<span class="mw-page-title-main">Hardcore punk</span>

Hardcore punk, 1970'lerin sonunda ortaya çıkan bir punk rock müzik tarzı ve kültürü. Hardcore tarzı genel olarak normal punk rock'tan daha hızlı ve ağırdır. Her ne kadar "hardcore punk" teriminin kökeni belirsiz olsa da Vancouver kökenli D.O.A.'nın 1981'de çıkan albümü Hardcore '81'in terimi popülerleştirdiği düşünülmektedir. Hardcore müzik tarihçisi Steven Blush ayrıca "hardcore" teriminin dönemin punk ve new wave türlerine karşı bir "bıkkınlık" hissi belirttiğini söylemiştir.

Alternatif rock, 1980'lerde underground ve bağımsız müzik kültürlerinden ortaya çıkan ve 1990'larda geniş bir popülariteye ulaşan bir rock müzik alttürüdür. Bu tarzdaki "alternatif" tanımlaması, türün anaakım rock müzikle arasındaki farklardan ortaya çıkmaktadır; nitekim bu farklar arasında alternatif rock'un benimsediği distorsiyonlu gitar ile aykırı ve/veya transgresif şarkı sözleri bulunmaktadır. Terim orijinalde daha geniş bir yelpazeyi kapsamaktaydı; 1970'lerin sonunda punk rock'ın DIY etiğini benimseyen ve modern alternatif müziği etkileyen sanatçılar da bu sınırlandırmaya girmekteydiler. Kimi zaman "alternatif" sınıflandırması sonunda anaakıma giriş yapan underground rock sanatçıları için, kimi zaman da rock olsa da olmasa da punk rock, new wave ve post-punk gibi tarzlardan ilham alan sanatçılar için kullanılmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Dead Kennedys</span>

Dead Kennedys, San Francisco Kaliforniya'da kurulmuş bir hardcore punk grubudur. 80'ler boyunca dünya müzik piyasasında büyük bir hayran kitlesi kazanmıştır. Müzikleri 1970'lerin İngiliz punkının deneysel kısımlarıyla 1980'lerin Amerikan hardcore punk akımının enerjisinin bir karışımıdır. Dead Kennedys'in şarkıları esprili fakat şok edici punk sözleri, günün politika ve dünya görüşlerinin keskin, hicivsel ve iğneleyici sol yorumlarıdır. Aynı zamanda bazı şarkıları, liberal seçkinlerin ikiyüzlülüğü ile dalga geçer. Grubun çoğu şarkısı sağ görüşlülerin inançları ve Ronald Reagan yönetimini eleştirir niteliktedir.

Post-punk, 1970'lerin ortasındaki punk rock'ın popülaritesinin ardından yükselişe geçen bir rock müzik hareketidir. Bu türün her ne kadar kökeni punk rock'a dayansa da bu tür daha içe dönük, karışık ve deneysel bir yapı göstermektedir. Post-punk, bağımsız müziği ve punk rock'ı yaygınlaştırmış, Krautrock'tan synthesizer kullanımı ve tekrar öğelerini alarak alternatif rock'ın doğuşuna zemin hazırlamıştır. Post-punk aynı zamanda Jamaika dub müziğinden ve Amerikan funk'ından etkilenmiş; stüdyo çalışmalarında deneyselliği ön plana çıkarmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Neo-Nazizm</span> ırkçı ve şiddet kullanan ideoloji

Neo-Nazizm veya yeni Nazizm, II. Dünya Savaşı'ndan sonra nasyonal sosyalizmi yeniden canlandırmak ve bu amaçla nasyonal sosyalist yönetimleri demokratik veya silahlı yollarla başa geçirmeyi hedefleyen veya nasyonal sosyalizmi savunan tüm siyasi hareket ve düşüncelere verilen ortak isimdir.

<span class="mw-page-title-main">Hüsker Dü</span>

Hüsker Dü, 1979'de Saint Paul, Minnesota'da kurulan Amerikalı bir rock grubudur. Grup, gitarist Bob Mould, basist Greg Norton ve baterist Grant Hart'dan oluşmaktaydı.

Post hardcore, punk rock'ın bir alt türüdür. Hardcore punk'ın agresifliğini ve "kendin yap" etiğini benimseyen bu tarz, buna karşın hardcore punk'ın aksine post punk ve noise rock gibi tarzların öğelerini ve deneyselliği de benimser. "Post hardcore" terimi, tarz olarak geniş bir yelpazedeki grupları betimlemek için kullanılmıştır.

Komünizm karşıtı rock, 1970'li yıllarda Birleşik Krallık'ta ortaya çıkmış bir rock müzik türüdür. Komünistlere karşı propaganda yapmak amacıyla oluşturulmuştur. Anti-komünizmin yanı sıra milliyetçi, ırkçı, anti-semitist ve beyaz ırk üstünlükçüsü bir içeriğe sahiptir.

<span class="mw-page-title-main">Minor Threat</span>

Minor Threat, 1980'de Washington, DC'de kurulan ve 1983'te dağılan bir hardcore punk grubuydu. Her ne kadar grubun faaliyetleri kısa sürmüş olsa da, grubun hardcore punk tarzına hem müzik hem de etik açısından büyük etkileri olmuştur. Hardcore punk müziğinde müzik dağıtımı ve konser tanıtımı açısından bir "do it yourself" (DIY) etiği getiren grubun "Straight Edge" isimli şarkısı, aynı isimli punk akımının temelini oluşturmuştur. AllMusic Minor Threat'in müziğini "ikonik" olarak tanımlamış, ve grubun müziğinin "dönemindeki grupların çoğununkinden daha kalıcı" olduğunu belirtmiştir.

<span class="mw-page-title-main">Bad Brains</span>

Bad Brains, 1977'de Washington, DC'de kurulmuş bir hardcore punk grubudur. Grup, hardcore punk müzik türünün öncüleri arasında kabul görmekle beraber, bu terimin müziği için kullanımına karşı çıkmıştır. Grup aynı zamanda reggae tarzı müzik yapmaktadır ve son dönem albümlerinde müziklerine funk, heavy metal, hip hop ve soul tarzlarından unsurlar eklemişlerdir. Grup üyeleri Rastafaryanizm dinine mensuptur.

<span class="mw-page-title-main">Minutemen</span>

Minutemen, 1980 yılında San Pedro, Kaliforniya'da kurulmuş bir hardcore punk grubuydu. Gitarist/vokalist D. Boon, bas gitarist/vokalist Mike Watt ve baterist George Hurley'dan oluşan grup, aktif olduğu dönem boyunca dört albüm ve sekiz EP yayınladı. Grup, Ararlık 1985'te D. Boon'un bir trafik kazasında ölmesinin ardından dağıldı.

Art pop, geniş tanımlı bir pop müzik türü olup birçok müzik-dışı sanat etkinliğini içine alır: pop art, sinema, avangart edebiyat, güzel sanatlar, sanat okulu çalışmaları ve moda. Sanatçılar bu kapsamda yüksek ve alçak kültür arasındaki çökmüş sınıra vurgu yaparlar ve bunu yaparken rock müzik veya geleneksel pop dinleyicilerinin normlarından uzaklaşmaya çalışırlar. Ustalık, tarz veya ironi kavramları, türle ilişkilendirilmiş sanatçıların genel olarak odağındadır.

Crust punk, İngiliz punk rock ve ekstrem metal tarafından etkilenen bir müzik türüdür. İngiltere'de 1980'lerin başında gelişen tarz genellikle siyasi ve sosyal sorunlarla alakalı karanlık ve karamsar şarkı sözlerine sahiptir. "Crust" terimi ilk olarak Hellbastard tarafından 1986 tarihli Ripper Crust demosunda kullanıldı.

Anarko punk, anarşizmi destekleyen punk müziğidir. "Anarko punk" terimi bazen sadece 1970'lerin sonunda ve 1980'lerin başlarında Birleşik Krallık'taki orijinal anarko punk hareketinin bir parçası olan gruplara uygulanır. Bazıları ise sözsel açıdan anarşist içeriğe sahip crust punk, hardcore punk ve folk punk grupları için de bu terimi kullanır.

Nasyonal sosyalist black metal, Nazizm'i veya benzer ideolojileri destekleyen politik bir black metal akımıdır. NSBM parçaları, neo-Nazi ideolojisini, etnik Avrupa Paganizmini ve Hristiyanlık, İslam ve Yahudilik gibi "yabancı" dinlere muhalefeti barındırmaktadır. Ancak, bazı sanatçılar pagandan ziyade satanist veya okültistlerdir. NSBM black metalden farklı bir tür olarak görülmemektedir ve black metal içindeki neo-völkisch hareketinin bir parçasıdır. Mattias Gardell'e göre, NSBM müzisyenleri bu ideolojiyi "black metalde var olan politik ve manevi sıkıntının mantıklı bir uzantısı" olarak görmektedir.

<span class="mw-page-title-main">The Exploited</span> İskoç punk rock grubu

The Exploited, 1979'da Stevie Ross ve Terry Buchan tarafından kurulan ve daha sonra kardeşi Wattie Buchan'un katıldığı Edinburgh'dan bir İskoç hardcore punk grubu. 1981 yılının Mart ayında Secret Records ile anlaşan grup, ilk EP'leri olan Army Life ve ilk albümleri Punks Not Dead'i o yıl piyasaya sürdü. Grup, 1980'lerde işçi sınıfı punk ve dazlaklar arasında popüler oldu. The Exploited bu güne kadar canlı performans vermeye devam etse de, 2002'deki son albümleri Fuck the System'dan bu yana hiçbir stüdyo materyali yayınlamadılar. Şarkıları Slayer ve Ice-T tarafından coverlanan grubun yaşadığı birçok üye değişimine rağmen, Wattie The Exploited'ın üyesi ve lideri olarak kaldı.