Electronic Arts Inc. (EA), merkezi Redwood, Kaliforniya'da bulunan Amerikalı bir video oyun şirketi. Mayıs 2020 itibarıyla Amerika ve Avrupa'da kâr ve piyasa değeri bakımından ikinci en büyük oyun şirketidir.
Need For Speed: ProStreet, 2007 yılında EA Games tarafından Need For Speed: Carbon'dan sonra çıkarılmış bir oyundur. Bu oyundan sonra Need for Speed: Undercover çıkmıştır. Bu oyun, önceki Need For Speed oyunlarından daha gerçekçidir. Electronic Arts, Need for Speed: Shift ve Shift 2: Unleashed dışında tüm Need For Speed serisinden sadece bu oyunu simülasyon oyunu olarak çıkartmıştır.
EA Vancouver, bir video oyunu yapım şirketidir. Vancouver yakınlarındaki Burnaby, Britanya Kolumbiyası'nda yer almaktadır. Ocak 1999 tarihinde açılan stüdyo, Electronic Arts'ın en büyük stüdyosudur. EA Black Box, EA Vancouver'ın bir yan stüdyosudur.
Need for Speed (NFS), Kanada merkezli şirket EA Black Box ve İngiltere merkezli Criterion Games gibi çeşitli şirketler tarafından geliştirilip Electronic Arts (EA) tarafından yayınlanan yarış türünde video oyunu serisidir. Seri başlangıçta şu anda EA Canada olarak bilinen Kanada merkezli bir şirket olan Distinctive Software tarafından geliştirilmiştir.
Need for Speed: Underground 2, EA Black Box tarafından geliştirilip Electronic Arts tarafından 2004 Mayıs ayında yayımlanmıştır. Underground'dan sonra çıkmış olup Need for Speed serisinin bir parçasıdır. GameCube, PlayStation 2, Xbox, Nintendo DS, Game Boy Advance ve PC için çıkarılmıştır. Ek olarak iptal edilmiş BREW ve Symbian portuda bulunmaktadır. Underground'ın devamı niteliği taşımaktadır.
Need for Speed: Underground, Need for Speed serisinin yedinci oyunudur. EA Black Box tarafından geliştirilip Electronic Arts tarafından 2003 yılında satışa sunulmuştur. Seride THX teknolojisi kullanılan ilk oyundur. Önceki Need for Speed oyunlarından tamamen farklı bir oyundur. Oyunda spor arabalar yerine sokakta görebileceğimiz normal arabalar vardır ve bu arabaları modifiye etme imkânı sunulmuştur. Oyunda gece vakti şehir içinde sokak yarışları yapılmaktadır. Seride senaryosu olan ilk Need For Speed oyunudur. Oyun büyük ölçüde 2001 yapımı Hızlı ve Öfkeli filminden esinlenmiştir. Filmde kullanılan arabalar ile oyundaki arabalar neredeyse bire bir aynıdır. Oyun ticari açıdan başarılı olmuştur ve Need for Speed:Underground 2 yapımında da ilham alınmıştır. Oyun dünya çapında 15 milyon adet kopya satmıştır.Oyun PAL/NTSC Sürüm olarak piyasaya sürüldü. PAL versiyonda Honda İntegra NTSC versiyonda ise Acura İntegra bulunmaktadır.
Need for Speed: Hot Pursuit 2, Need for Speed serisinin altıncı oyunudur. Electronic Arts tarafından 2002 yılında satışa sunulmuştur. Altıncı nesil konsollar için çıkmış ilk Need for Speed oyunudur. 1998 yılında çıkmış olan Need for Speed III: Hot Pursuit oyununun devamıdır. Oyun Japonya'da satışa sunulmamıştır.
Need for Speed: World, Need for Speed isimli yarış oyunu serisinin on beşinci oyunu. EA Black Box ve Quicklime Games ortaklığında geliştirilmiştir. World Dünya çapında 27 Temmuz 2010 tarihinde yayınlanmıştır. Ücretsiz MMORG oyunu olan Need For Speed: World'ün sunucuları 14 Temmuz 2015'te resmi olarak kapatılmıştır. Kapatılmadan önce oyunun toplam 20 milyonu aşan üyesi bulunmaktaydı.
Need for Speed II yarış video oyunu olarak 1997'de piyasaya çıktı. Need For Speed serisinin 2. oyudur.
Super Mario Maker 2015 yılında Nintendo tarafından geliştirilen platform video oyunudur. Oyun, Super Mario serisinin 18. oyunu olup Eylül 2015 tarihinde Wii U için piyasaya sürüldü.
Forza Horizon 4, 2018 yılında Playground Games tarafından geliştirilen ve Microsoft Studios tarafından yayınlanan bir yarış video oyunudur. Oyun, Forza Horizon serisinin dördüncü oyunu olup 2 Ekim 2018 tarihinde Microsoft Windows ve Xbox One için piyasaya sürüldü.
Need for Speed: Hot Pursuit, Criterion Games tarafından geliştirilmiş ve 2010 yılında satışa çıkmış bir Need for Speed oyunu. Kariyerde hem polislik görevleri hem de yarışlar vardır.
Need for Speed, 2015 yılında Ghost Games tarafından geliştirilen ve Electronic Arts tarafından yayınlanan bir sokak yarışı video oyunudur. Oyun, Need for Speed serisinin 22. oyunu olup 3 Kasım 2015 tarihinde PlayStation 4 ve Xbox One, daha sonra 15 Mart 2016 tarihinde Microsoft Windows için piyasaya sürüldü.
Need for Speed Payback, 2015 yılında Ghost Games tarafından geliştirilen ve Electronic Arts tarafından yayınlanan bir sokak yarışı video oyunudur. Oyun, Need for Speed serisinin 22. oyunu olup Kasım 2017 tarihinde Microsoft Windows, PlayStation 4 ve Xbox One için piyasaya sürüldü.
Need for Speed Heat, 2019 yılında Ghost Games tarafından geliştirilen ve Electronic Arts tarafından yayınlanan bir sokak yarışı video oyunudur. Oyun, Need for Speed serisinin 24. oyunu olup Kasım 2019 tarihinde Microsoft Windows, PlayStation 4 ve Xbox One için piyasaya sürüldü.
Need for Speed: Nitro, 2009 yılında Firebrand Games ve EA Montreal tarafından geliştirilen ve Electronic Arts tarafından yayınlanan bir sokak yarışı video oyunudur. Oyun, Need for Speed serisinin 14. oyunu olup Kasım 2009 tarihinde Nintendo DS ve Wii için piyasaya sürüldü.
Superbike 2000, Milestone s.r.l. tarafından geliştirilen ve 2000 yılında Microsoft Windows ve PlayStation için EA Sports tarafından yayınlanan bir motosiklet yarışı video oyunudur. EA'nın Superbike video oyunu serisinin bir parçasıdır.
Cary, Kuzey Karolina merkezli bir Amerikan video oyunu yapım ve bilgisayar programcılığı şirketi olan Epic Games; Tim Sweeney tarafından 1991 yılında, ailesinin Potomac, Maryland'deki evinde Potomac Computer Systems adıyla kuruldu. Bu şirketle ZZT (1991) oyununu yayımladıktan sonra Sweeney, 1992'nin başlarında şirketin adını, başka çalışanı veya ofisi olmamasına rağmen "büyük bir şirketmiş gibi görünmesini sağlamak için" Epic MegaGames olarak değiştirdi. Sonraki birkaç yıl içinde şirket, Jill of the Jungle (1992) ve Jazz Jackrabbit (1994) de dahil olmak üzere video oyunları geliştirmeye ve yayımlamaya devam etti. Bunların yanı sıra, Digital Extremes'in Epic Pinball (1993) ve Eclipse Software'in Tyrian (1995) oyunları gibi diğer geliştiricilerin oyunlarını da yayımladılar. Zamanla genişleyen şirket, 1994 yılı itibarıyla 8 çalışana ulaştı.
Jane's World War II Fighters, 1998 savaş uçuş simülasyonu video oyunudur. II. Dünya Savaşı sırasında Avrupa harekât sahasında geçen bu oyun, Jane's Combat Simulations serisinin bir parçasıdır. Oyun, ticari bir başarısızlık olarak değerlendirilmiş ve Jane's Combat Simulations serisinin bitmesinde büyük rol oynamıştır.
EA Gothenburg, Electronic Arts'a (EA) ait olan ve Göteborg'da bulunan İsveçli bir video oyunu geliştiricisidir. Stüdyonun eskiden iki yeri daha vardı; biri Birleşik Krallık'ta Guildford'da ve diğeri Bükreş, Romanya'da bulunuyor. 2013'ten 2020'ye kadar Need for Speed yarış oyunu serisinin gelişimini denetlediler. Ghost'un çalışanları arasında EA DICE, Black Box, Criterion Games ve Playground Games'in eski çalışanları bulunmaktadır.