İçeriğe atla

Mixer

Mixer
SahipMicrosoft
OluşturanMatthew Salsamendi
James Boehm
URLmixer.com
Ticari?Evet
Kayıtİsteğe bağlı
Kullanılabilir dil(ler)
  • Basitleştirilmiş Çince
  • Yöresel Çince
  • Danish
  • Dutch
  • İngilizce
  • Fince
  • Fransızca
  • Almanca
  • İtalyanca
  • Japonca
  • Korece
  • Norveççe
  • Polish
  • Portekizce
  • Rusça
  • İspanyolca
  • İsveççe
  • Türkçe
Başlama tarihi5 Ocak 2016 (8 yıl önce) (2016-01-05)
Bitiş tarihiHaziran 2020 (4 yıl önce) (2020-06)
Geçerli durumKapatıldı

Mixer, Microsoft'un sahip olduğu Seattle merkezli bir canlı yayın ve video oyunu yayıncılığı platformudur. Hizmet resmen 5 Ocak 2016 tarihinde Beam olarak başlatıldı, daha sonra Mayıs 2017'de Mixer olarak yeniden adlandırıldı.

Hizmet, düşük akış gecikme süresi ve izleyicilerin akışı etkileyebilecek eylemler gerçekleştirmelerine olanak sağlayan bir platform olarak etkileşime önem verir.

Mixer, Haziran 2020'de kapılarını kapatmıştır. Mixer tüm yayıncı ve izleyicilerini Facebook Gaming]'e göndererek orada yayın yapmalarını önermiş ve tüm etkileşimlerini durdurmuştur.

Özellikleri

Mixer, yayıncılar ve izleyiciler arasındaki etkileşimi vurgulayarak kendisini diğer akış platformlarından ayırır; hizmet, orijinal yayın arasında ve 10-20 saniye yerine kullanıcılar tarafından alındığında bir saniyeden daha kısa ping olacağını bildirdi. Bu özellik, izleyicilerin akışı etkilemek için bir akışın yanında görüntülenen düğmeleri kullanabildiği (oylamayı veya oylamayı etkilemek gibi) bir etkileşim platformu tarafından geliştirilir. İzleyiciler, bu etkileşim özelliklerini etkinleştirmek için "Sparks" (yayınları izleyen ve katılım sağlayınca kazanılan sanal para birimi) harcayabilir ve Mixer desteğini SDK aracılığıyla oyunlara entegre edilebilir.[1][2]

Kasım 2018'de, site hemen yayınlanan ve gelecek özellikleri planlayan "Sezon 2" olarak adlandırılan büyük bir güncellemeyi duyurdu. Platformla ortak olan yayıncılar, kanallarında harcanan Sparkların hacmine göre ödeme bonusu alabilir.[3] Nisan 2019'da; Mixer, kullanıcıların belirli bir kanala zamanla katılımlarını izlemek için kullanılan bir seviye sistemi olan "Kanal İlerlemesi"ni ekledi. Kullanıcılar, uzun vadeli katılımlara karşılık ödül olarak avantajlar alabilirler.[4][5]

Tarihçe

Beam 5 Ocak 2016'da hizmete sunuldu.[6] Mayıs 2016'da Beam, TechCrunch Disrupt konferansında Startup Battlefield yarışmasını kazandı ve özsermayesiz fondan 50.000 dolar aldı.[7][8]

11 Ağustos 2016'da Beam, açıklanmayan bir miktar için Microsoft tarafından satın alındı. Servis ekibi Xbox bölümüne entegre edildi.[6][9][10] 26 Ekim 2016'da Microsoft, Beam'in Windows 10'a entegre olacağını açıkladı.[11] Beam yayını, Mart 2017 yazılım güncellemesinde Xbox One'a da entegre edildi.[12]

25 Mayıs 2017'de, Microsoft, eski adı global olarak kullanılamadığından Beam'in Mixer olarak yeniden adlandırıldığını duyurdu.[13] Ayrıca Mixer'in, Xbox One paneline en üst düzeyde entegre olacağı açıklandı.[1]

31 Temmuz 2019'da video oyunu yayınlayan Ninja, 1 Ağustos'tan itibaren Twitch'ten Mixer'a taşınacağını açıkladı. Anlaşma, Ninja'nın 14 milyondan fazla takipçisi ile Twitch'in en iyi bireysel kanalı olduğu için, Twitch için büyük bir darbe olarak kabul edildi.[14][15] Streamlabs ve Newzoo tarafından yayınlanan bir raporda, 2019'un üçüncü çeyreğinde, Mixer'in hizmete özgü benzersiz içerik içeriği miktarında çeyreklik bazda %188 oranında bir artış olduğunu, ancak eşzamanlı izleyicilerin yüzdesinin %11.7 düştüğünü bildirdi.[16]

Mixer kurucuları Boehm ve Salsamendi, Ekim 2019'da Microsoft'tan ayrıldılar.[17][18] Aynı ay Shroud, Mixer ile münhasırlık sözleşmesine girdi.[19]

Kapanış

COVID-19 pandemisiyle karşı karşıya kalındığı dönemde iyi bir izlenme grafiği çizemedi. 24 Temmuz 2020 tarihinde ise tamamen kapatıldı.[20]

Ayrıca bakınız

Kaynakça

  1. ^ a b "Arşivlenmiş kopya". 14 Ağustos 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Ekim 2019. 
  2. ^ "Arşivlenmiş kopya". 23 Kasım 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Ekim 2019. 
  3. ^ "Arşivlenmiş kopya". 27 Eylül 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Ekim 2019. 
  4. ^ "Arşivlenmiş kopya". 5 Kasım 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Ekim 2019. 
  5. ^ "Microsoft's Mixer now lets streamers reward fans for participation, not just subscriptions". 30 Nisan 2019. []
  6. ^ a b "Arşivlenmiş kopya". 11 Ekim 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Ekim 2019. 
  7. ^ "Beam wants to turn gaming streams wildly dynamic". 9 Mayıs 2016. []
  8. ^ "And the winner of TechCrunch Disrupt NY 2016 is… Beam". 12 Mayıs 2016. []
  9. ^ "Arşivlenmiş kopya". 14 Ağustos 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Ekim 2019. 
  10. ^ "Arşivlenmiş kopya". 20 Haziran 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Ekim 2019. 
  11. ^ "Arşivlenmiş kopya". 30 Ekim 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Ekim 2019. 
  12. ^ "Arşivlenmiş kopya". 14 Ağustos 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Ekim 2019. 
  13. ^ "Arşivlenmiş kopya". 11 Ekim 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Ekim 2019. 
  14. ^ "Arşivlenmiş kopya". 21 Kasım 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Ekim 2019. 
  15. ^ "Arşivlenmiş kopya". 5 Aralık 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Ekim 2019. 
  16. ^ "Arşivlenmiş kopya". 28 Ekim 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Ekim 2019. 
  17. ^ "Arşivlenmiş kopya". 15 Ekim 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Ekim 2019. 
  18. ^ "Arşivlenmiş kopya". 22 Ekim 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Ekim 2019. 
  19. ^ "Arşivlenmiş kopya". 30 Ekim 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Ekim 2019. 
  20. ^ "Microsoft, Canlı Yayın Platformu Mixer'i Resmen Kapattı". Webtekno. 25 Temmuz 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 21 Ağustos 2020. 

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Bilgisayar oyunu</span> bilgisayarda oynanan oyun türü

Bilgisayar oyunu veya kişisel bilgisayar oyunu olarak da bilinen PC oyunu, bir video oyun konsolu veya atari makinesi yerine kişisel bilgisayarda oynanan bir tür video oyunudur. Tanımlayıcı özellikleri şunları içerir: daha çeşitli türleri ve kullanıcı tarafından belirlenen oyun donanımı ve yazılımı; genellikle giriş, işleme, video ve ses çıkışında daha büyük kapasite. Bilgisayar oyunu oynamak için özel olarak oyun bilgisayarı modelleri, farklı aksesuarlar tasarlanmıştır. Mobil oyunların son yıllarda büyümesine rağmen, 2018 yılında, küresel PC oyunları pazarı yaklaşık 27,7 milyar dolar değerindeydi.

<span class="mw-page-title-main">Twitch</span> elektronik, spor veya video oyunu odaklı canlı yayın platformu

Twitch, müzik yayınları, yaratıcı içerik ve "gerçek hayatta" yayınlar sunmanın yanı sıra, e-spor yarışmalarının yayınları da dahil olmak üzere video oyunu canlı yayınlarına odaklanan bir Amerikan video canlı yayın hizmetidir. Twitch, Amazon şirketinin bir iştiraki olan Twitch Interactive tarafından işletilmektedir. Haziran 2011'de genel ilgi alanına yönelik yayın platformu Justin.tv'nin bir yan kuruluşu olarak tanıtıldı. Sitedeki içerik canlı olarak ya da talep üzerine video aracılığıyla izlenebilmektedir. Twitch'in mevcut ana sayfasında gösterilen oyunlar izleyici tercihine göre listelenir ve gerçek zamanlı strateji oyunları (RTS), dövüş oyunları, yarış oyunları ve birinci şahıs nişancılar gibi türleri içerir.

<span class="mw-page-title-main">Filmler ve TV (Windows)</span> Çevrimiçi video akış hizmeti

Microsoft Movies & TV Microsoft tarafından geliştirilen Full HD (1080p) film ve televizyon programı sunmakta olan bir dijital video hizmetiydi. Video Store'da kiralama veya satın alma için kullanılabiliyordu. Önceki ismi Xbox Video ve Zune Video idi. Hizmet Xbox 360 ve Xbox One konsollarında, Windows 8,Windows 8.1 ve Windows 10 bilgisayar işletim sistemlerinde, Windows Phone 8, Windows Phone 8.1 ve Windows 10 Mobile telefon işletim sistemlerinde mevcuttu. Hizmete web üzerinden de erişilebiliyordu.

<span class="mw-page-title-main">Xbox One ve Xbox Series X/S'nin sistem yazılımı</span> Xbox konsolları için sistem yazılımı

Bazen Xbox OS olarak da bilinen Xbox One ve Xbox Series X / S'in içinde bulunan sistem yazılımı, Xbox One'ın ve Xbox Series X ve Series S'in şletim sistemidir. Hyper-V sanal makine izleyicisini kullanan, Microsoft Windows tabanlı bir işletim sistemidir ve konsolda çalışabilecek oyunlar ve uygulamalar için ayrı işletim sistemleri içerir. Xbox 360 sistem yazılımının ardılı oldu. Günlük kullanım için dahili sabit disk'de bulunurken, kurtarma amacıyla ve fabrika ayarlarına sıfırlama işlevi için konsolun dahili NAND flaş bellek deposunda çoğaltılmıştır.

Xbox Game Pass Microsoft’un Xbox One, Xbox Series X/S ve Windows 10, Windows 11’de mevcut olan abonelik hizmetidir. Xbox Cloud Gaming ile birlikte IOS ve Android’de de kullanılabilir. "Video oyunları için Netflix" olarak tanımlanan Xbox Game Pass, kullanıcılara tek bir abonelik ücret karşılığında bir dizi yayıncının oyun kataloğuna erişim izni verir. Servis 1 Haziran 2017'de başlatıldı, Xbox Live Gold aboneleri 24 Mayıs'ta öncelikli erişim aldı. 3 farklı abonelik sistemi bulunmaktadır. Bir tane PC sürümü, iki tanede konsol sürümü bulunmaktadır. Ultimate sürümünde Xbox Live Gold aboneliği gibi birçok özellik bulunmaktadır.18 Mart 2020’de EA Play’i de bünyesine katmıştır ve yalnızca PC ve Ultimate sürümünde bulunmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Xbox Cloud Gaming</span>

Xbox Cloud Gaming (xCloud) Microsoft'un Xbox bulut oyun akışı hizmetinin çalışma başlığıdır. GamePass sistemine bağlıdır.

<span class="mw-page-title-main">Stadia</span> Google çevrim içi oyun servisi

Stadia, Google tarafından işletilen bir bulut oyun hizmetidir. Hizmet, Kasım 2019 tarihinde başlatılmış olup yeterli yüksek hızlı internet kullanıyor olmaları koşuluyla, dünyanın dört bir yanındaki çok sayıda veri merkezi aracılığıyla oyunculara yüksek dinamik aralık desteği ile saniyede 60 kare sayısında 4K çözünürlüğe kadar video oyunları aktarabildiği belirtildi. Stadia'ya masaüstü Google Chrome web tarayıcısından, akıllı telefonlardan, akıllı televizyonlardan ve tabletlerden veya Chromecast'ten erişilebilmektedir.

<span class="mw-page-title-main">Video oyunu yayıncılığı</span> oyun içi görüntüyü internet üzerinde yayınlamak

Canlı video oyunu, insanların çevrimiçi olarak canlı bir kitleye oyun oynarken kaydettikleri bir etkinliktir. İçerik 2010'ların ortalarında Twitch.tv, YouTube, Facebook ve diğer sitelerde popüler hale geldi. 2014 itibarıyla Twitch akışları HBO Go'nun çevrimiçi hizmetinden daha fazla trafiğe sahipti. Profesyonel yayıncılar ve oyuncular genellikle üst düzey oyun ve eğlenceli yorumları birleştirir ve sponsor ticareti, abonelik iş modeli ve bağışlardan gelir elde eder.

<span class="mw-page-title-main">Çevrimiçi yayıncı</span> bilgisayarındaki aktiviteleri ve kendisini canlı bir çevrimiçi kitleye aktaran kişi

Çevrimiçi yayıncı veya canlı yayıncı, canlı yayın aracılığıyla kendilerini çevrimiçi olarak bir kitleye yayınlayan fenomen türüdür.

<span class="mw-page-title-main">Canlı yayın</span>

Canlı yayın, aynı anda kaydedilen ve gerçek zamanlı olarak yayınlanan çevrimiçi akış ortamını ifade eder. İsteğe bağlı video, vlog'lar ve YouTube videoları gibi canlı olmayan medya tekniki olarak yayınlanır, ancak canlı akış gerçekleştirilmez. Sohbet odası aracılığıyla kullanıcı etkileşimi, canlı akışın önemli bir bileşenini oluşturur. Platformlar genellikle yayıncıyla konuşma veya sohbetlere katılma özelliğini içerir. Canlı akış hizmetleri, sosyal medyadan video oyunlarına ve profesyonel spor dallarına kadar çok çeşitli konuları kapsar. Facebook Watch, Facebook Live, Periscope, Kuaishou, Douyu, bilibili ve başka platformlar, videotelefonda olduğu gibi planlanmış promosyonları, ünlü etkinliklerin akışını ve kullanıcılar arasında akışı içerir.

<span class="mw-page-title-main">YouTube Gaming</span>

YouTube Gaming, YouTube tarafından farkı oyunlar için amaçlanan video oyunu yayıncılığı uygulamasıdır. 26 Ağustos 2015'te şirket, YouTube Gaming'i başlattı. Hizmet Facebook Gaming, Amazon'a ait olan Twitch, Microsoft'a ait Mixer hizmetleri ile rekabet etmeyi amaçlayan video oyun odaklı bir sektör ve videolar ve canlı akış için bir uygulama idi.

<span class="mw-page-title-main">Facebook Gaming</span>

Facebook Gaming, Meta, Inc. tarafından farkı oyunlar için amaçlanan video oyunu yayıncılığı uygulamasıdır. Facebook Gaming 1 Haziran 2018'de resmi olarak Darkness429, Stonemountain64, ThePoolshark ve Alodia Gosiengfiao dahil olmak üzere birkaç gamer ve çevrimiçi yayıncılar ile başladı.

<span class="mw-page-title-main">Facebook Live</span> Facebookun kullandığı yayın hizmeti

Facebook Live, Meta, Inc. tarafından sunulan canlı yayın hizmetidir. Şu an Facebook Watch hizmetinin bir parçasıdır. Ağustos 2015'te Facebook, kullanıcıların canlı video yayınlamasına izin vermeye başladı. Akışlar, Haber Kaynağında görünür ve kullanıcılar bunlara gerçek zamanlı olarak yorum yapabilir. Canlı yayınlar, otomatik olarak yayıncının sayfasına bir video gönderisi olarak kaydedilir. Bu özellik, Meerkat ve Periscope gibi hizmetlere rakip olarak konumlandırıldı.

<span class="mw-page-title-main">DLive</span> Video canlı yayın servisi

DLive, 2017'de kurulmuş bir Amerikan video canlı yayın hizmetidir. 2019'da BitTorrent tarafından satın alındı. Sitenin yasaklı içerik yönergelerini gevşek uygulaması nedeniyle, DLive, beyaz milliyetçiler, komplo teorisyenleri, neo-Naziler ve diğer aşırılık yanlıları arasında YouTube ve Twitch'e popüler bir alternatif haline geldi. Site ayrıca oyuncular tarafından Twitch'e alternatif olarak kullanılıyor.

<span class="mw-page-title-main">Hasan Piker</span> Türk asıllı Amerikan politik yorumcu

Hasan Doğan Piker, HasanAbi olarak da bilinir, Türk asıllı Amerikan Twitch yayıncısı ve politik yorumcu. The Young Turks'te eski sunucu, gazeteci ve yapımcı ve HuffPost'ta eski köşe yazarıdır. Şu anda politikadan bahsettiği ve çeşitli video oyunları oynadığı Twitch platformunda yayın yapmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">TwitchCon</span> Amerikan hayran buluşma etkinliği

TwitchCon bir hayran buluşması etkinliğidir. Canlı yayın video barındırma platformu Twitch için Kuzey Amerika'da ve Avrupa'da olmak üzere yılda iki kez gerçekleşir. Twitch Interactive tarafından organize edilmektedir ve ana odak noktası, genel olarak video oyunu yayıncılığı ve video oyunu kültürü etrafında şekillenmiştir.

<span class="mw-page-title-main">Shroud</span> Kanadalı yayıncı

Michael Grzesiek, daha çok shroud olarak bilinir, Kanadalı bir yayıncı, YouTuber ve eski profesyonel Counter-Strike: Global Offensive oyuncusudur. Counter-Strike: Global Offensive, PlayerUnknown's Battlegrounds, Apex Legends, Escape from Tarkov, Valorant ve daha fazlası gibi birinci şahıs nişancı ve battle royale oyunlarını oynamasıyla tanınır. Grzesiek genellikle en iyi "hedefleyicilerden" biri olarak tanınır. Temmuz 2021 itibarıyla, Twitch kanalı 9 milyonun üzerinde takipçiye ulaştı ve platformda en çok takip edilen üçüncü kanal oldu ve YouTube kanalının 6,82 milyonun üzerinde abonesi var.

Trovo Live, Tencent tarafından kurulmuş video oyunu odaklı canlı görüntü akışı platformudur. Diğer bir popüler canlı yayın platformu Twitch'e benzer ara yüze sahip site 2020 yılından beri yayında.

<span class="mw-page-title-main">XQc</span> Sosyal medya fenomeni

Félix Lengyel ya da bilinen adıyla xQc, Kanadalı yayıncı ve eski profesyonel Overwatch oyuncusudur.

Kick bir canlı yayın hizmetidir. Kick Streaming Pty Ltd tarafından işletilmekte ve Stake.com'un kurucu ortakları Bijan Tehrani, Ed Craven ve yayıncı Trainwreckstv tarafından desteklenmektedir. Kick, 2022 yılında Amazon'un sahibi olduğu Twitch'e rakip olarak, daha gevşek denetim ve yayıncılar için daha yüksek gelir paylarına odaklanarak kuruldu. Yayın platformları arasında en düşük oran olan yayıncının gelirinden %5'lik pay alır. Ayrıca 2023'te daha önce Twitch'te öne çıkan birçok yayıncıyla yaptığı anlaşmalarla tanınıyor; bunlardan en önemlileri satranç büyükustası Hikaru Nakamura, Nickmercs, Adin Ross, Amouranth, Ice Poseidon ve XQc.