İçeriğe atla

Mike Harrington

Mike Harrington
Harrington in 2009
İşverenDynamix (1985–1987)
Microsoft (1987–1996)
Valve (1996–2000)
Picnik (2005–2010)
Google (2010–2011)
Catnip Labs (2012–2015)
Committee for Children (2016-2018)
Amplion (2018-mevcut)
Tanınma nedeniEş kurucu Valve

Mike Harrington Amerikalı bir bilgisayar programcısı ve iş insanı. Video oyunu geliştirme ve dijital dağıtım şirketi Valve'ın kurucu ortağıdır.[1] Daha önce Dynamix'te bir oyun programcısı ve Microsoft'ta Windows NT işletim sisteminde bir tasarımcı olan Harrington, 1996 yılında başka bir Microsoft[2] çalışanı olan Gabe Newell ile Valve'ı kurdu.

Harrington ve Newell, Valve'ın programa yardımcı olduğu ilk ürünü Half-Life'ın (1998) geliştirilmesini özel olarak finanse etti.[1][3] Dedi ki: "Microsoft'ta hep merak ediyorsun, 'Benim başarılı mıyım yoksa Microsoft mu?' Ancak Half-Life ile Gabe'yi tanıyordum ve o ürünü ve şirketi sıfırdan inşa etmiştim. "[1] 15 Ocak 2000'de Harrington, Newell ile olan ortaklığını feshetti ve Valve ile karısıyla vakit geçirmek için ayrıldı.[1] Newell'e göre Harrington, Half-Life'ın başarısından sonra başka bir projeyi riske atmak istemedi.[1]

2006 yılında Harrington, Picnik'i arkadaş ve eski meslektaşı Darrin Massena ile kurdu. Harrington, 2016-2018 yılları arasında Çocuk Komitesi'nde CTO'dur ve şu anda Amplion'un CTO'sudur.[4][5]

Dipnotlar

  1. ^ a b c d e Keighley, Geoff. "The Final Hours of Half-Life and Half Life 2". Gamespot UK. 18 Ekim 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 5 Ocak 2008. 
  2. ^ "Mike Harrington Interview". PlanetHalfLife.com. 20 Kasım 1999. 3 Kasım 1999 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 6 Ocak 2008. 
  3. ^ CVG Staff (28 Eylül 2007). "Creative Minds: Gabe Newell". computerandvideogames.com. 6 Ocak 2011 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 5 Ocak 2008. 
  4. ^ "Mike Harrington's LinkedIn profile". LinkedIn. 4 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 2 Ekim 2014. 
  5. ^ "Amplion Accelerates Precision Medicine". 12 Ağustos 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 6 Temmuz 2020. 

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Microsoft</span> Amerika Birleşik Devletleri merkezli çok uluslu teknoloji şirketi

Microsoft Corporation, ABD merkezli çok uluslu teknoloji şirketidir. Bilgisayar yazılımları, elektronik cihazlar, kişisel bilgisayarlar ve bilişim hizmetleri geliştirir, üretir, lisanslar ve satar. Şirketin en çok bilinen yazılımları Microsoft Windows ve MS-DOS işletim sistemi aileleri, Microsoft Office paketi, Bing adlı arama motoru, Internet Explorer ve Edge web tarayıcılarıdır. Öne çıkan donanım ürünleri ise Xbox video oyun konsolları, Microsoft Hololens sanal gerçeklik gözlükleri ve Microsoft Surface dokunmatik ekranlı kişisel bilgisayar ürün ailesidir. Microsoft, 2016 itibarıyla dünyanın en büyük yazılım geliştiricisi ve dünyanın en değerli şirketlerinden birisidir. Şirketin adı, "microcomputer" (mikrobilgisayar) ve "software" (yazılım) sözcüklerinin birleşmesinden meydana gelir.

<i>Half-Life</i> 1998 video oyunu

Half-Life, 1998 yılında Valve tarafından üretilen ve Sierra Studios tarafından yayımlanan birinci şahıs nişancı bilimkurgu video oyunudur. Oyun, serinin ilk oyunu olmakla beraber aynı zamanda Valve'ın ürettiği ilk oyundur.

Valve Corporation ; Bellevue, Washington merkezli, Ağustos 1996'da eski Microsoft çalışanları Gabe Newell ve Mike Harrington tarafından kurulan video oyunu geliştiricisi ve video oyunu yayımcısı şirket. Özellikle 1998 yılında geliştirdikleri birinci şahıs nişancı türündeki bilimkurgu-aksiyon oyunu Half-Life ile birçok video oyunu eleştirmeninden beğeniler almıştır. Geliştirdikleri bir diğer birinci şahıs nişancı türündeki aksiyon oyunu Counter-Strike, dünya çapında en fazla kullanıcıya sahip birinci şahıs nişancı oyunu olarak bir fenomene dönüşmüştür.

<i>Half-Life 2</i> 2004 video oyunu

Half-Life 2, bilimkurgu temalı, birinci tekil şahıs gözünden oynanan, Half-Life'ın devamı olarak Valve Corporation tarafından yapılan bir bilgisayar oyunu. Valve Corporation tarafından geliştirilen oyun 16 Kasım 2004 tarihinde piyasaya çıkarılmıştır. 2004 yılında 40'ın üzerinde yılın oyunu ödülü almıştır. Oyunun ana karakteri Gordon Freeman ise gelmiş geçmiş en iyi oyun karakteri seçilmiştir. 7 Aralık 2012'de yapılan 10. Spike TV Video Oyun Ödülleri'nde son on yılın en iyi oyunu seçilmiştir

<i>Half-Life 2: Episode One</i> 2006 video oyunu

Half-Life 2: Episode One, Valve Corporation tarafından geliştirilen birinci şahıs nişancı oyunudur ve 1 Haziran 2006'da yayımlanmıştır. 2004'te yayımlanan Half-Life 2'nin birinci devam bölümüdür. Valve'in Half-Life 2'nin devamını bölümler olarak getireceğine karar vermeden önceki ismi Half-Life 2: Aftermath'dir. Half-Life 2'nin de kullandığı Source motorunu kullanır. Oyun yeni ışıklandırma ve animasyon teknolojileri getirmiştir. Ayrıca yardımcı yapay zekayı da daha iyi hale getirmiştir.

<i>Portal</i> (video oyunu) 2007 yapımı bulmaca-platform oyunu

Portal, Valve Corporation tarafından geliştirilmiştir. Orange Box'ın bir parçası olarak 9 Ekim 2007'de Microsoft Windows ve Xbox 360, 11 Aralık 2007'de PlayStation 3 için dağıtılan bir FPS bilimkurgu, macera, bulmaca oyunudur. Windows sürümü Valve'ın içerik dağıtım yazılımı Steam üzerinde indirebilir olarak bulunması dışında 9 Nisan 2008'de tek ürün olarak Electronic Arts tarafından dağıtılmıştır.

<i>The Orange Box</i> video oyunu paketi

The Orange Box, içinde Half-Life 2, Half-Life 2: Episode One, Half-Life 2: Episode Two, Team Fortress 2 ve Portal oyunları olan bir oyun paketidir. Valve şirketi tarafından çıkarılan Half-Life 2 serisine yeni başlayanlar için alternatif bir pakettir.

Source motoru, Valve Corporation tarafından geliştirilen bir 3B, oyun motorudur. Bu motor, Microsoft Windows, OS X, Linux, Xbox, Xbox 360 ve PlayStation 3 tarafından desteklenir.

<span class="mw-page-title-main">GoldSrc</span> video oyunu motoru

GoldSrc ya da GoldSource ismiyle bilinen oyun motoru Valve Corporation tarafından Quake motoru yeniden düzenlenerek oluşturulmuştur. İlk olarak Half-Life (1998) isimli oyunda kullanılmıştır. GoldSrc motorunun arkasından çıkan takipçisi ise Half-Life 2'yi destekleyen Source motoru olmuştur.

<span class="mw-page-title-main">Gabe Newell</span> Oyun geliştirici, yazılımcı ve iş insanı

Gabe Logan Newell ya da GabeN, Valve Corporation şirketinin kurucularındandır ve icra kurulu başkanıdır. Half-Life adlı video oyununu yapmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Steam Machine</span>

Steam Machine, oyun konsolu benzeri bir deneyim sağlamak için Valve'ın SteamOS'sini çalıştırmak üzere tasarlanmış bir dizi önceden oluşturulmuş küçük form faktörlü oyun bilgisayarıydı. Birkaç bilgisayar satıcısı, kendi Steam makineleri sürümlerini perakende satış için geliştirmek üzere Valve ile anlaştı ve Valve'ın gereksinimlerine ek olarak Microsoft Windows ile çift önyükleme seçenekleri ve bilgisayarı yükseltme yeteneği gibi ek seçenekler sundu. Tüketiciler, Steam OS'de yer alan Valve'ın aynı adı taşıyan popüler Steam mağazası aracılığıyla Steam Makineleri dijital olarak video oyunları satın alabilirler.

Source Filmmaker, Valve tarafından animasyon filmleri oluşturmak için yayınlanan ve Source oyun motorunu kullanan bir 3 boyutlu bilgisayar grafik yazılımı aracıdır. Source Filmmaker, Team Fortress 2, Left 4 Dead serisi ve Half-Life 2 gibi çeşitli Source oyunları için topluluk tabanlı birçok animasyonlu kısa film oluşturmak için kullanılmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Mike Morasky</span> Amerikalı besteci, animatör, görsel efekt sanatçısı, yönetmen ve programcı

Mike Morasky Amerikalı bir besteci, animatör, görsel efekt sanatçısı, yönetmen ve programcıdır. Valve'ın Portal 2, Team Fortress 2, Left 4 Dead ve Left 4 Dead 2 oyunlarının müziklerini bestelemesiyle tanınır. Ayrıca Yüzüklerin Efendisi ve Matrix üçlemelerinde görsel efekt çalışmaları yapmıştır ve Steel Pole Bath Tub, Milk Cult ve DUH müzik gruplarının kurucusudur.

Valve Corporation, Bellevue, Washington merkezli, Ağustos 1996'da eski Microsoft çalışanı Gabe Newell ve Mike Harrington tarafından kurulan, video oyunu geliştiricisi ve video oyunu yayımcısı şirkettir. Tüm oyunları GoldSrc, Source ve Source 2 motorlarıyla geliştirilmiştir.

<i>Ricochet</i> (2000 video oyunu)

Ricochet, çok oyunculu bir Half-Life modudur ve GoldSource motoru üzerinde çalışır. Valve Corporation tarafından geliştirilmiştir ve orijinal çıkış tarihi 1 Kasım 2000'dir. Ricochet resmî bir moddur ve Steam üzerinden satın alımı mevcuttur. Fakat Steam yayınlanmadan önce Half-Life'ı perakende olarak satın alanlara ücretsiz olarak verilmiştir.

<i>Half-Life: Alyx</i> 2020 video oyunu

Half-Life: Alyx, Valve tarafından geliştirilen ve yayımlanan birinci şahıs nişancı sanal gerçeklik oyunudur. Half-Life 2: Episode Two'dan sonra yayımlanmış ilk Half-Life oyunudur. Konusu Half-Life ile Half-Life 2 arasında geçmektedir. Oyuncu, bir Combine süper silahını ele geçirmekle görevlendirilen Alyx Vance'i kontrol eder. Oyun; bir sanal gerçeklik oyunudur ve oyuncu, nesnelerle etkileşime geçmek için Half-Life 2'deki yer çekimi silahına benzeyen "yer çekimi eldivenlerini" kullanır. Serideki fizik tabanlı bulmaca, çatışma ve keşif yapma ögeleri bu oyunda da mevcuttur; ayrıca hayatta kalma-korku ögeleri de yer alır.

<i>Counter-Strike</i> (video oyunu) Valve yapımı video oyunu (1999)

Counter-Strike, Valve tarafından geliştirilen birinci şahıs nişancı oyunudur. Başlangıçta, 1999'da Minh "Gooseman" Le ve Jess Cliffe tarafından, Le ve Cliffe işe alınmadan ve oyunun fikir hakkı edinilmeden önce bir Half-Life modifikasyonu olarak geliştirilmiş ve yayınlanmıştır. Counter-Strike, 2000 yılında Valve tarafından Microsoft Windows için piyasaya sürülmüştür. Oyun, Counter-Strike serisinin ilkidir. Xbox'ta, OS X ve Linux'ta birkaç yeniden yapımı (remake) ve porting'i yayımlanmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Source 2</span> video oyunu motoru

Source 2, Valve tarafından orijinal Source motorunun halefi olarak geliştirilen bir video oyun motorudur. Motor ilk olarak 2015 yılında duyuruldu ve hemen ardından Dota 2'de kullanılmaya başlandı. Artifact, Dota Underlords, Half-Life: Alyx ve Counter-Strike 2 gibi diğer Valve oyunları da Source 2 motoruyla geliştirildi.

Mike Schroepfer, Mart 2013'ten bu yana Meta Platformlarında baş teknoloji sorumlusu (CTO) olan girişimci, teknik mimar ve yöneticidir.

<span class="mw-page-title-main">Marc Laidlaw</span> Amerikalı yazar

Marc Laidlaw, Amerikan bilimkurgu korku yazarı. Oyun dünyasında 1998 yılından 2016 yılına kadar çalıştığı Valve'ın en ünlü oyunu olan Half-Life'ın senaryosunu yazmasıyla tanınır.