İçeriğe atla

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Metal Gear Solid V afişlerinden bir tanesi.
GeliştiriciKojima Productions Konami Digital Entertainment
YayımcıKonami
YönetmenHideo Kojima
YapımcılarHideo Kojima
Kenichiro Imaizumi
TasarımcıHideo Kojima
SanatçıYoji Shinkawa Bunu Vikiveri'de düzenleyin
SenaristlerHideo Kojima
Shuyo Murata
Hidenari Inamura
BesteciHarry Gregson-Williams Ludvig Forssell
SeriMetal Gear Solid
MotorFox Engine
PlatformlarMicrosoft Windows
PlayStation 3
PlayStation 4
Xbox 360
Xbox One
ÇıkışPlayStation 3 - 4
Xbox 360 - One
1 Eylül 2015
Microsoft Windows
15 Eylül 2015
TürlerÜçüncü Şahıs Nişancı
Aksiyon
Açık Uçlu Oynanış
Gizlilik
ModTek oyunculu oyun
Çok oyunculu oyun Bunu Vikiveri'de düzenleyin

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain; Kojima Productions ve Konami Digital Entertainment tarafından geliştirilen; Konami tarafından ise yayımcılığı yapılmış olan bir video oyunudur.

Konami, Metal Gear Solid 5'e ayırabileceği bir bütçeye sahip değildi. Bu yüzden oyunun planlanan çıkış yılı olan 2015 geldiğinde, yapım aşaması olması gerekenden çok daha gerideydi. Oyunun mekanikleri basın tarafından oldukça fazla övüldü fakat hikâyesinin yarım bitmesi oyunun sevenlerini hayal kırıklığına uğrattı. Oyuncular yeterince yardım etmediğini düşünerek Konami'yi suçladı. Bunun ardından Hideo Kojima'nın The Game Awards'da ödülünü almasını engellediği için Konami oyuncuların kötü tepkisiyle karşılaştı. (Kojima ödülünü 2016'da aldı.) Konami ise bunun ardından bilgisayar ve konsol platformlarındaki video oyunlarının popülerliğinin düşeceğini düşünerek, akıllı telefon ve Pachinko oyunları geliştirme kararını verdi.

Hikâye

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain; 2014 yılında çıkan Metal Gear Solid V: Ground Zeroes'un devamı niteliğindedir. Ground Zeroes'dan sonra 9 yıllık bir komadan uyandığını zanneden Venom Snake, kendini bir hastanede bulur ve o sırada XOF tarafından Venom Snake ve Big Boss'un bulunduğu hastaneye saldırı düzenlenir.[1] Hastaneden sağ çıkmayı başaran bu ikili, arabayla kaçarken kaza yaparlar. Kazadan kurtulmayı başaran Venom Snake, eski oyunlardan tanıdığımız Revolver Ocelot ile karşılaşır ve Phantom Pain'in hikâyesi bu şekilde başlar. Daha sonradan Venom Snake, Revolver Ocelot ve Kazuhira Miller önderliğinde Diamond Dogs kurulur. Hikâye yarım bittiği için hayranları tarafından yıllarca bu oyunun devamı veya bir ek paketi beklenmektedir. Fakat Kojima ve Konami'nin tekrar bir araya gelmesi zor olduğundan bu pek mümkün değil gibi durmaktadır.

Oynanış

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain tıpkı eski Metal Gear oyunlarındaki gibi gizlilik üzerine kurulmuş bir oyundur. Fakat Phantom Pain ile Metal Gear serisi büyük bir değişikliğe uğradı ve açık dünya bir oynanışa sahip oldu. Phantom Pain, Afganistan ve Afrika topraklarında geçmekte ve oyun size haritada büyük bir özgürlük sunduğu gibi at, araba, motosiklet ve tank gibi araçları kullanma fırsatı da vermektedir.

Oyun gizlilik üzerine kurulduğu için oyunun yapısı ona uygun bir şekilde tasarlanmıştır. Oyunda gizli ilerleyebilmek için bütün araç gereçlere ve eylemlere yer verilmiştir. Oyunda sürünerek ilerleyebilir otların arasına saklanılabilirsiniz. Düşmanların dikkatini dağıtmak için oynanış videolarında gördüğümüz Venom Snake'in şeklinde bir şişme balon atabilirsiniz, o sayede düşmanları balonun bulunduğu tarafa çekip öbür taraftan sıvışabilirsiniz. Bu tarz yeni araç gereçlerin yanında eski oyunlarda varolan meşhur karton kutusu, bayıltıcı dart atan silah ve akla gelebileçek diğer araç gereçler de yerlerini korumaktadır.

Oyunun gizlilik üzerine kurulmasına rağmen aksiyondan taviz verilmemiştir.. Venom Snake çatışma sahnelerinde oldukça rahat hareket etmektedir. Siper alma, akıcı silah kontrolü ve eski oyunlarda olan CQC daha da geliştirilmiştir ve oyun alanında rahatça kullanılabilinmektedir.

Venom Snake'in önderliğini yaptığı Diamond Dogs üssü oyunun yapı taşı gibidir. Harita içerisinde Fulton Recovery diye adlandırılan bir sistem ile düşmanları, önemli konteynerleri, araçları hatta hayvanları bile üssünüze gönderebiliyorsunuz. Gönderdiğiniz kişileri ya da askerleri kendi himayenize alabildiğiniz gibi kişiler hangi alanda yetenekli ise üssünüzde yeteneğine göre görev verebilmektesiniz. Bu sistemi 2010 yılında çıkan Metal Gear Solid: Peace Walker'da görmüştük. Üste çeşitli araçları, suitleri ve silahları geliştirebilmektesiniz. Geliştirdiğiniz silahları oyun içinde istediğimiz zaman kullanabilmektesiniz ve en önemlisi görev içerisinde bile üssümüzden paraşüt ile istediğiniz araç ve gereci getirebilmektesiniz

Karakterler

Venom Snake (Ahab, Punished Snake): Oyunun ana karakteri olup, Big Boss'un geçirdiği 9 yıllık komada, Big Boss'u korumak adına kendisi hipnoterapi yöntemi altında suni bir komaya sokulmuş, plastik cerrahiden geçmiştir.[2] Big Boss'un hayaletidir.

Snake (Big Boss, Naked Snake, Ishmael): Ground Zeroes vakasının (1975) ardından dokuz yıl boyunca kaldığı komadan uyanır (1984), kaldığı hastaneden Venom Snake'i kaçırmayı başarır ve ortalıktan bir süreliğine çekilir.

Revolver Ocelot: Binbir türlü yüzü olan Revolver Ocelot'un, Eski oyunlarda Snake'ye düşman bir karakterdi. Hatta Metal Gear Solid 3:Snake Eater'da boss fight'ı bile mevcuttur. 1964 yılından beri ne işler çevirdiği belli değildi. Fakat bu sefer Phantom Pain'de Venom Snake'in hastaneden kaçmasına yardım eli uzatıyor ve Diamond Dogs'a katılıyor.

Kazuhira Miller (Kaz): Kaz 1974'ten beri Big Boss'un sağ koludur. Boss komaya girdikten sonra Soğuk Savaşta bir guerilla grubunu eğitirken Sovyetler birliği tarafından yakalanmıştır.

Quiet: Kadın bir sniper olan Quiet kendine ait birtakım özel güçlere sahip ve bilinmedik sebeplerden dolayı Diamond Dogs'a getiriliyor.

Huey Emmerich: Solid Snake oyunlarından tanıdığımız Otacon'un öz babasıdır. Peace Walker oyununda Big Boss tarafından kurtarılmış ve Big Boss için çalışmaya başlamıştır. Ta ki Ground Zeroes vakasına kadar. Phantom Pain'de Venom Snake ve ekibinin kendisine işkence yapıldığı görülmüştür.

Skull Face: Kendisi ilk kez Ground Zeroes'da görülmüştür ve gerçek kimliği şu ana kadar bilinmemektedir. Fakat çok nefret dolu bir adam olduğu referans edilmiştir.

Dış bağlantılar

Kaynakça

  1. ^ https://metalgear.fandom.com/wiki/XOF 1 Nisan 2020 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. (İngilizce)
  2. ^ https://metalgear.fandom.com/wiki/Venom_Snake 7 Mayıs 2020 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. (İngilizce)

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Solid Snake</span> Metal Gear karakteri

Solid Snake, Hideo Kojima tarafından yaratılan Metal Gear adlı oyun serisinin baş kahramanıdır. "İmkansızı mümkün hale getiren adam" olarak bilinir. Geçmişi tamamen bir sırdır ve oyun serileri boyunca açıklanmaktadır. Babası Big Boss annesi Eva kardeşleri Liquid ve Solidus Snake'dir.

<i>Metal Gear Solid</i> 1998 yapımı video oyunu

Metal Gear Solid, Metal Gear serisinin üçüncü oyunudur. Önceki oyunlar; Metal Gear, Metal Gear 2: Solid Snake'tir. Bu oyundan sonra yapılmış olan Metal Gear oyunları ise Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty, Metal Gear Solid 2:Substance, Metal Gear Solid 3:Snake Eater, Metal Gear Solid 3: Subsistence, Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots ve Metal Gear Solid: Peace Walker'dir. Metal Gear Solid: Peace Walker, PSP için yapıldı. Metal Gear Solid: Rising isimli bir oyun PS3, Xbox360 ve PC'e çıkmak üzere yapım aşamasındadır. Aynı zamanda Nintendo Gamecube için Metal Gear Solid: The Twin Snakes oyunu çıkarılmıştır ki bu Metal Gear Solid'in grafiklerinin geliştirilmiş versiyonudur. İlk MGS'den çok üstün grafiklere ve efektlere sahiptir.

<span class="mw-page-title-main">Oyun motoru</span>

Oyun motoru, kişilerin veya şirketlerin oyun geliştirmek amacıyla kullandığı ücretli veya ücretsiz olan programlara verilen isimdir. Bu program, esasında kütüphanelerden oluşmuş bir yapıdır. Bu kütüphanelerin içinde bilgisayar programlama dilleri ile tanımlanmış fonksiyonlar, sınıflar vb. veriler bulunmaktadır. Kişi oyun motorunu kullandığında, başkası tarafından önceden tanımlanmış olan bu verileri kullanarak oyun geliştirir. Oyun motorunun geliştiriciye sağladığı fayda; önceden başkası tarafından kodlanarak tanımlanmış olan bu verileri yeniden kodlama zahmetinden kurtarması ve bunun sonucunda daha az kod ve bunun getirdiği daha az karmaşıklıktır, zamandan tasarruf etmesini de sağlar.

<i>Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty</i>

Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty (ˈmetl ɡɪə ˈsɒlɪd tuː sʌnz ˈʌv lɪbətɪ 2001 yılında çıkan ve Konami tarafından geliştirilen bir gizlilik- aksiyon oyunudur. Metal Gear serisinin yedinci, yönetmen Hideo Kojima tarafından yapılan dördüncü oyunudur ve Metal Gear Solid'in doğrudan devam oyunudur. İlk olarak 12 Ekim 2001 tarihinde Playstation 2 için, genişletilmiş sürümü Metal Gear Solid 2: Substance da bir sene sonra Xbox ve Windows için çıkmıştır. Daha sonra oyunun remastered sürümü Metal Gear Solid HD Collection adı altında Playstation 3, Xbox 360 ve Playstation Vita'ya çıkmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Kirpi Sonic</span> video oyunu karakteri

Kirpi Sonic, ilk olarak 1991 yılında Sega'nın oyun konsolunda ortaya çıkan, mavi renkli, hızlı, kırmızı ayakkabılı ve sürekli Dr. Robotnik (Eggman)'le mücadelede olan ve aynı zamanda Sega firmasının maskotu olan, Mobius ismindeki farklı bir boyutta Dünya'ya paralel bir gezegende yaşayan kurgusal uzaylı ve tasarlanış itibarı ile kirpiyi andıran bir karakterdir.

<span class="mw-page-title-main">Kiefer Sutherland</span>

Kiefer William Frederick Dempsey George Rufus Sutherland, Kanadalı oyuncu.

<i>Grand Theft Auto IV</i> Rockstar Gamesin 2008 yapımlı video oyunu

Grand Theft Auto IV, Rockstar North tarafından geliştirilen ve Rockstar Games tarafından yayınlanan 2008 yapımı bir aksiyon-macera oyunudur. Bu, 2004'teki Grand Theft Auto: San Andreas'tan sonra Grand Theft Auto serisi'nin altıncı ana girişi ve genel olarak on birinci bölümdür. New York'yi temel alan kurgusal Liberty City'de geçen tek oyunculu hikâye, Doğu Avrupalı savaş gazisi Niko Bellic'in ve onun yüksek profilli suçluların baskısı altındayken geçmişinden kaçma girişimlerini konu alıyor. Açık dünya tasarımı, oyuncuların üç ana adadan oluşan Liberty City'de ve New Jersey merkezli komşu eyalet Alderney'de özgürce dolaşmasına olanak tanıyor.

<i>Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots</i>

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots , Kojima Productions tarafından PlayStation 3 için özel olarak geliştirilerek, Konami tarafından 3 Mart, 2008'de dünya çapında dağıtılan bir gizlilik-aksiyon, video oyunu. Metal Gear Solid serisinin 7. oyunu olması ile birlikte Solid Snake karakterinin yeralacağı son Metal Gear oyunu olmaktadır.

Spike TV Video Oyun Ödülleri 2003 yılından 2013 yılları arasında her yıl düzenli olarak Spike TV tarafından düzenlenen video ve bilgisayar oyunları arasından çeşitli dallarda en iyilerin seçildiği bir ödül törenidir. 2013 yılı itibarıyla Spike TV on yıllık süren desteğini çekti ve ödülün adı The Game Awards olarak güncellendi.

Game Critics Awards, 1998'den beri her yıl düzenli olarak E3 video oyunu konferansının ardından düzenlenen video oyunu ödülleri. Tanıtımı E3'te yapılan oyunlara, çeşitli kategorilerde dağıtılır. Ödüller, Kuzey Amerika'da faaliyet gösteren çeşitli kuruluşları temsil eden jüriler tarafından belirlenir. 2013'teki ödüller için bu sayı 30'dur.

<span class="mw-page-title-main">Oyun Geliştiricilerinin Seçimi Ödülleri</span>

Oyun Geliştiricilerinin Seçimi Ödülleri , her yıl Game Developers Conference tarafından düzenlenen, video oyunları ve video oyunu geliştiricileri için çeşitli kategorilerde ödüllerin verildiği etkinliktir. İlk olarak 2001 yılında düzenlenmiş olup, 1997 ile 1999 yılları arasında düzenlenen Spotlight Awards'ın ardılı niteliğindedir.

Kojima Productions Co., Ltd., Japonya merkezli bir video oyunu geliştiricisidir. Şirket, 1 Nisan 2005 tarihinde Hideo Kojima tarafından Konami'nin yan kuruluşu olarak kurulmuş olup 2015 yılında bağımsız bir stüdyo haline geldi. Şirketin merkezi Tokyo'nun Shinagawa semtinde yer almaktadır.

SXSW Oyun Ödülleri, South by Southwest (SXSW) kapsamında 2014'ten beri düzenlenen video oyunu endüstrisine yönelik ödül töreni. Mart ayında Austin'de düzenlenen törende 31 farklı kategoride ödül dağıtılmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Japonya Oyun Ödülleri</span>

Japonya Oyun Ödülleri, Ekonomi, Ticaret ve Sanayi Bakanlığınca 1996 yılından beri video oyunu endüstrisine yönelik düzenlenen ödül töreni. Etkinlik yalnızca Japon video oyunu endüstrisine yönelik olmayıp aynı zamanda uluslararası video oyunlar da adaylık alabilmektedir.

Metal Gear, Konami tarafından geliştirilen bir aksiyon-macera video oyunu serisidir. Seri, genellikle, nükleer silahları fırlatma kabiliyetine sahip iki ayaklı yürüme tankı olan "Metal Gear" adı verilen süper silahı bulma görevi verilen özel kuvvetler görevlisini takip etmektedir. İlk Metal Gear oyunu 1987 yılında MSX2 için piyasaya sürüldü.

Konami tarafından geliştirilen veya yayımlanan oyunlar listesi:

<span class="mw-page-title-main">2014 The Game Awards</span>

The Game Awards 2014, 2014'ün en iyi video oyunları ödüllerinin dağıtıldığı ödül törenidir. Tören, 5 Aralık 2014'te Las Vegas'ta, o zamanlar AXIS olarak isimlendirilen Zappos Tiyatrosu'nda Geoff Keighley'nin sunuculuğunda gerçekleşmiştir. Tören, 2013'te son defa dağıtılan Spike Video Oyunu Ödülleri'nin yerini alarak The Game Awards olarak dağıtılmaya başlanmıştır. Dragon Age: Inquisition, törenden Yılın Oyunu ödülünü alarak ayrılmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Fox Engine</span>

Fox Engine Konami oyunlarında kullanılmak üzere Kojima Productions tarafından inşa edilen bir oyun motorudur. Motorun gelişimi, "dünyanın en iyi motorunu" yapma hedefiyle 2008'deki Metal Gear Solid 4'ün tamamlanmasından sonra başladı. Fox Engine motorunu kullanan ve ticari olarak yayınlanan ilk oyun PES 2014'dür.

Metal Gear Solid Mobile, Metal Gear serisinin ilk kez Kojima Productions'ın 20.Yıldönümü partisinde tanıtılan bir mobil oyunudur. Oyun 2008 yılında dünya çapında piyasaya sürüldü. 14 Şubat 2008'de Metal Gear Solid Mobile, 2008 Uluslararası Mobil Oyun Ödülleri'nde "Grand Prix" ve "Operator's Choice" ödüllerini kazandı.

Metal Gear Rising: Revengeance, PlatinumGames tarafından geliştirilip, Konami tarafından yayınlanan bir aksiyon-macera oyunudur. Oyun, PlayStation 3 ve Xbox 360 için Şubat 2013, Windows ve OS X için Ocak ve Eylül 2014, Nvidia Shield için ise Ocak 2016'da yayınlanmıştır.