DirectX, Microsoft'un video oyunları başta olmak üzere çoklu ortam yazılımlarını rahat, hızlı ve uyumlu şekilde hazırlayabilmek için yarattığı bir uygulama programlama arayüzüdür (API). Şu andaki en güncel resmî sürüm DirectX 12'dir. İçerdiği bileşenlerden bazıları şu şekilde özetlenebilir:
- Direct3D hem iki hem üç boyutlu grafikleri ekrana dökmeye yarar. Piyasadaki çoğu ekran kartının en modern donanım hızlandırma özelliklerini destekler. En büyük rakibi OpenGL'dir
- DirectSound hem iki hem üç boyutlu ses için kullanılır. Windows altında çalışabilen her ses kartı en azından yazılım ile DirectSound ve DirectSound 3D desteğine sahiptir. Piyasadaki tüm rakipleri göz ardı edebilecek bir popüleriteye sahiptir.
- DirectInput, klavye, fare ve oyun çubuğu gibi bileşenlerin giriş ve çıkışlarını basit bir şekilde yönetebilmek için olan arabirimdir.
- DirectPlay ise TCP/IP, modem ve Bluetooth gibi birçok protokol üzerinden bağlantı ve mesajlaşma bileşenlerini içerir. TCP/IP üzerinde NAT veya uPnP geçişlerini desteklemesi ve DirectPlay Voice ile saniyede 1.2 kbit'e kadar inebilen ses sıkıştırma codec'leri ile göz doldurur. Açık kaynak dünyasında en bilinen rakibi HawkNL'dir.
GLSL, C tabanlı yüksek seviye bir programlama dilidir.OpenGL ARB tarafından,geliştiricilerin grafik işhattına assembly veya donanım-bağımlı bir dil bilmeden direkt erişim sağlaması için yaratılmıştır.
Cg Nvidia tarafından Microsoft la yakın işbirliği ile, tepe ve nokta tarayıcıları programlayabilmek için geliştirilen yüksek seviye bir tarayıcı dilidir. Microsoft un HLSL sine benzer. Cg C tabanlı olması ve aynı söz dizilimini kullanmasına rağmen,C nin bazı özellikleri düzenlenmiş, renk ve normal gibi yeni veri tipleri eklenmiştir.
Karesel gölgelendirme anlamına gelen Pixel Shader DirectX 9 ve üzeri oyun grafik kütüphanesinde bulunan grafik işleme komut fonksiyonudur. Yeni nesil olarak tanımlanan birçok oyunda bu özellik şartı aranıldığı için bir önceki nesil ekran görüntü kartları bu özelliği desteklemediği için birçok oyun yazılımı çalışmama durumu yaşanmaktadır.
Mac OS X Snow Leopard veya Mac OS X 10.6 Snow Leopard, Apple'ın desktop ve sunucu işletim sistemi, Mac OS X'in yedinci ana sürümüdür. Apple CEO'su Steve Jobs, Snow Leopard'ı WWDC 'da 9 Haziran 2008 tarihinde duyurdu ve Yazılım Mühendisliğinden Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Bertrand Serlet tarafından geliştiricilere özel olarak gösterildi. İlk genel gösteri, Dünya Çapında Pazarlamadan Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Serlet ve Phil Schiller tarafından, WWDC 2009'da sunulmuştur.
Unity, öncelikli olarak bilgisayarlar, konsollar ve mobil cihazlar için video oyunları ve simülasyonları geliştirmek için kullanılan ve Unity Technologies tarafından geliştirilen çapraz platform bir oyun motorudur. İlk kez yalnızca Apple'ın 2005'teki Worldwide Developers Conference'da OS X için ilan edildi, bu tarihten itibaren 27 platformu hedeflemek üzere genişletildi. Unity oyun motoru; film sektörü, otomotiv sektörü, mimari, mühendislik ve inşaat gibi video oyunları dışındaki farklı endüstriler tarafından da benimsenmiş ve kullanılmaktadır.
GLFW, temelde ve ilk olarak OpenGL ile kullanılmak üzere geliştirilmiş hafif bir yardımcı kütüphanedir. Programcıya, üzerinde çalışılan işletim sisteminden bağımsız olarak OpenGL ve Vulkan için 'context' ve pencere yaratma, klavye, fare, oyun çubuğu girdi ve çıktılarını yönetme kolaylığı sağlar.
OS X El Capitan veya OS X 10.11 El Capitan, OS X işletim sisteminin 12. büyük sürümü olup, kişisel bilgisayar Macintosh bilgisayarlar için masaüstü ve sunucu işletim sistemidir. 15A284 yazılımda yapılmıştır. Bu sürümün temelini Darwin işletim sistemi oluşturur.Sürümün Unamesi Darwin 15.0.0'dır. Bu OS X Yosemite-nin ardılı olmakla, özellikle performans, istikrar ve güvenlik üzerinde duruluyor. Sürümün güncelleme yöntemi Mac App Store ile oluyor. Kaliforniya dönüm noktası tabanlı adlandırma planı OS X Mavericks ile tanıtıldı, bu sürümden itibaren Apple OS X versiyonlarına Kaliforniyada bulunan yer isimlerini verdi.Bu kez yeni tanıtılan sürüme ise Kuzey Kaliforniya eyaletindeki Yosemite Ulusal Parkı'nda bir kaya oluşumunun ismini El Capitan adını almıştır. Tim Cook, yeni işletim sisteminin ana fikrinin birçok yeni özellik eklenmesi ve her işletim sisteminde:OS X, iOS ve WatchOS'ta gelişmiş performans olduğunu kaydetti.
Android 7.0 - 7.1.2 "Nougat" Android sürümünün Google tarafından geliştirilen 14. versiyonudur. Yeni sürümün daha önceki kod adı Android N oldu. 9 Mart 2016 tarihinde önce mevcut Nexus cihazları için fabrika görüntüleri ile bir geliştirici önizlemesi olarak yeni "Android Beta Programı" ile piyasaya sürüldü. Versiyon API level 24'te oluşturulmuştur. Resmen ilk olarak Google Nexus cihazları için güncelleme almakla, 22 Ağustos 2016 tarihinde serbest bırakıldı. LG V20, Nuga ile piyasaya çıkan ilk akıllı telefon oldu.
Mac OS X Server 1.0, NeXT teknolojiye dayalı Apple Computer tarafından perakende pazarında satılan ilk işletim sistemidir. 16 Mart 1999 tarihinde yayımlandı. Bu, OpenStep sisteminin ve Mac OS 8-in geçici bir kombinasyonu olmuş Rhapsody adlı ürün kodunun son sürümü oldu.
Vulkan düşük maliyetli ve Çapraz platform 3D grafik ve işlem API-sidir. İlk kez Khronos Group tarafından GDC 2015'te açıklandı. Vulkan API başlangıçta, Khronos tarafından yeni nesil "OpenGL girişimi" veya "OpenGL-in sonrakısı" olarak sevk edildi. Vulkan, AMD'nin Mantle API bileşenleri üzerine türetilmiş ve inşa edilmiştir. Khronos'a, bir vakıf niyetiyle AMD tarafından bağışlanmıştır. OpenGL gibi, Vulkan da yüksek performanslı video oyunu ve interaktif medya gibi, gerçek zamanlı 3D grafik uygulamalara hedeflenir ve Direct3D 12 ve Mantle gibi, daha yüksek performans ve daha düşük CPU kullanımı sunuyor. Vulkanın ayrıca 2D grafik uygulamaları işlemek için yeteneği vardır, ancak genellikle 3D için uygundur. Alt CPU kullanımı yanı sıra, Vulkan da daha Çok çekirdekli işlemciler arasında eser yapabiliyor.
macOS Mojave, Apple'ın bilgisayar işletim sistemi, macOS'un 15'inci sürümüdür. macOS High Sierra'nın yenilenmiş hâli olarak, WWDC toplantısında 4 Haziran 2018'de kamuoyuna tanıtıldı. 4 aylık bir beta sürecinin ardından, 24 Eylül 2018 tarihinde de piyasaya sürüldü. Bu ana sürüm işletim sistemi ismini, bir kısmı Kaliforniya eyaleti sınırlarında kalan Mojave Çölü'nden alıyor.
Cocoa, masaüstü işletim sistemi macOS için Apple'ın yerel nesne yönelimli programlama ve uygulama programlama arayüzüdür (API).
Carbon, Macintosh bilgisayarları çalıştıran işletim sistemi olan Mac OS X için Apple'ın C tabanlı uygulama programlama arayüzlerinden (API) biridir. Carbon, Mac OS 8 ve Mac OS 9 işletim sistemlerinde çalışan programlar için iyi bir geriye dönük uyumluluk sağlamıştır. Geliştiriciler, “klasik” Mac OS ve Macintosh işletim sistemleri yazılımlarını OS X platformuna taşımak için uygulamayı azami çaba harcayarak çok az bir çaba ile kullanabilirler. OpenStep'te ortaya çıkan tamamen farklı Cocoa API sistemidir.
Bu, macOS bileşenlerinin bir listesidir. Bunlar mevcut Mac işletim sisteminde bulunan özelliklerdir.
3D grafikler, özellikle video oyunlarında o kadar popüler hale geldi ki, bilgisayar grafiği üretiminin tüm aşamalarında süreçleri kolaylaştırmak için özel API'ler oluşturuldu. Bu API'ler, programcıların donanıma soyut bir şekilde erişmeleri için bir yol sağlarken, herhangi bir belirli grafik kartının özel donanımından yararlanmaya devam ettikleri için bilgisayar grafik donanımı üreticileri için de hayati önemde olduklarını kanıtladılar. İlk 3D grafik çerçevesi, muhtemelen 1977'de ACM tarafından yayınlanan Core idi.
iPad 8 veya iPad 2020 Apple tarafından tasarlanmış, iPad ailesinin 8. nesli olan 9.7 inçlik bir tablet bilgisayardır. iPad 'in yerini aldı. 15 Eylül 2020'de duyuruldu ve 18 Eylül 2020'de yayınlandı. 2021 yılında iPad sunuldu.
MoltenVK, Vulkan uygulamalarının Apple'ın macOS, iOS ve tvOS işletim sistemlerinde Metal üzerinde çalışmasına izin veren bir yazılım kütüphanesidir. Vulkan sürücüleri olmayan platformlarda çalıştırılmasına yönelik bir proje olan Vulkan Taşınabilirlik Girişimi için piyasaya sürülen ilk yazılım bileşenidir.
Android-x86, Open Handset Alliance tarafından geliştirilen Android mobil işletim sisteminin RISC tabanlı ARM çipleri yerine x86 işlemcili cihazlarda çalışmasını sağlayan, resmi olmayan bir açık kaynaklı bir projedir.
RPCS3, Windows, Linux, FreeBSD ve MacOS sistemlerinde çalışan PlayStation 3 için ücretsiz ve açık kaynaklı bir konsol emulatoru ve hata ayıklayıcısıdır. PlayStation 3 oyunlarının ve yazılımlarının kişisel bir bilgisayarda oynatılmasına ve hatalarının ayıklanmasına olanak tanır. Program C++ dilinde yazılmıştır ve X86-64 CPU'larında çalışabilmektedir. Arka uç oluşturucuları olarak OpenGL ve Vulkan'ı içeriyior.