Margaret Singer
Margaret Singer | |
---|---|
Doğum | 29 Temmuz 1921 Denver, Colorado, ABD |
Ölüm | 23 Kasım 2003 (82 yaşında) Berkeley, Kaliforniya, ABD |
Eğitim | Denver Üniversitesi, BA, MS Denver Üniversitesi, PhD |
Çocuk(lar) | 2 |
Kariyeri | |
Dalı | Klinik psikoloji |
Çalıştığı kurumlar |
|
Doktora öğrencileri | Jesse S. Miller |
Margaret Thaler Singer (29 Temmuz 1921 - 23 Kasım 2003), ailesel iletişim üzerine araştırmalar yürüttüğü meslektaşı Lyman Wynne ile birlikte çalışan Amerikalı bir klinik psikolog ve araştırmacıydı.[1] Sosyal ve dini bağlamlarda ''haksız etki'' çalışmalarında önemli bir figürdü ve yeni dinî hareketlerin beyin yıkama teorisinin bir savunucusuydu.
Singer'ın ana araştırma alanları arasında şizofreni, aile terapisi, beyin yıkama ve zorlayıcı ikna yer alıyordu. 1960'larda, sosyal ve dini grup etkisinin ve zihin kontrolünün doğasını incelemeye başladı ve Amerikan Aile Vakfı'nın yönetim kurulu üyesi ve Cult Awareness Network'ün danışma kurulu üyesi olarak görev yaptı. Ayrıca, Cults in Our Midst kitabının da yazarlarındandı.
Eğitim
Singer, Denver, Colorado'da Margaret McDonough Thaler ve Raymond Willard Thaler'ın kızı olarak dünyaya geldi.[2] Annesi federal bir yargıcın sekreteriydi ve babası ABD Darphanesinde baş işletme mühendisiydi.[3] Denver Üniversitesi'nde okurken bir yandan Denver Sivil Senfonisi'nde çello çalıyordu.[3] Denver Üniversitesi'nde sanatta fakülte uzmanlığını, konuşma patolojisi ve özel eğitim dalında yüksek lisansını tamamlamıştır.[3] Singer , Doktora (PhD) derecesini 1943 yılında klinik psikoloji alanında[4] Denver Üniversitesi'nden aldı.
Kariyer
Singer, klinik psikoloji alanında doktora derecesini aldıktan sonra, Colorado Üniversitesi Tıp Fakültesi'nin psikiyatri departmanında sekiz yıl çalıştı.[4] 1953'te Walter Reed Ordu Tıp Merkezi'nde çalışmaya başladı ve burada esir alanlar tarafından Amerika Birleşik Devletleri'ni kınamak ve Kuzey Kore ile Çin'i desteklemek için beyinleri yıkanmış olup geri dönen savaş esirlerini inceledi ve bu konuda uzmanlaştı.
Bilim camiasında, Singer en çok şizofreni ve aile terapisi alanındaki çalışmalarıyla tanınıyor ve saygı görüyordu.[5] Ulusal Ruh Sağlığı Enstitüsü, Amerika Birleşik Devletleri Hava Kuvvetleri ve Massachusetts Teknoloji Enstitüsü ile birlikte araştırmalar yürüttü.[3] Singer, 1964'ten 1991'e kadar Kaliforniya Üniversitesi, Berkeley'de psikoloji alanında ziyaretçi öğretim görevlisiydi ve diğer Kaliforniya Üniversitesi kampüslerinin yanı sıra Albert Einstein Tıp Fakültesi, Rochester Üniversitesi'nde vb. kurumlarda öğretim üyesi olarak görev yaptı.[6]
Singer'ın aile iletişimi üzerine çalışması, ona gelişmekte olan aile terapisi alanında öncülerden biri olarak yer kazandırdı.[7] Bir ölüm ilanında belirtildiği gibi, Lyman Wynne ile olan işbirliği özellikle önemliydi.
Singer, beyin yıkamayla ilgili çalışmalarına 1950'lerde Washington DC'deki Walter Reed'de başladı ve burada Kore Savaşı sırasında esir alınan Birleşik Devletler askerleriyle röportaj yaptı.[3][8] 1960'ların sonlarından başlayarak kült alanındaki çalışmalarını genişletti ve zihin kontrolü ("psikolojik zorlama") ve benzeri alanlarda bir dizi makale yayınladı. Tarikatların üyeleri nasıl işe aldığına ve elinde tuttuğuna dair teoriler geliştirdi (Sosyal ve Psikolojik Etkilerin Sistematik Manipülasyonu Teorisi gibi) ve Amerika Birleşik Devletleri'ndeki birçok büyük kült karşıtı grup ve örgütün yönetim kurulunda yer aldı. Bir noktada Singer, Charles Manson ile röportaj yaptı.[9]
1970'lerde Singer, psikosomatik tıp alanında önde gelen bir araştırmacıydı ve[10] Amerikan Psikosomatik Derneği'nin ilk kadın psikolog Başkanı oldu. Bu derneğin daha önce hiçbir başkanı olmamıştı ve bu sebepten ötürü kendisi aynı zamanda derneğin ilk başkanıydı.Ayrıca Kaiser Vakfı Araştırma Enstitüsü inceleme kurulu ve Amerikan Aile Vakfı kurulu üyesi olarak görev yaptı.[11]
Singer, Patty Hearst'ün duruşmasında beyin yıkama uzmanı olarak ifade verdi ve Hearst'ün beyninin yıkandığına dair sonuçlar elde etti fakat bu sonuçlarını jürinin huzurunda sunmadı.[3] Singer, Hearst'ü "düşük IQ'lu, düşük etkili bir zombi " olarak tanımladı ve konuşma kalıplarını kullanarak, Hearst'ün onu tutsak edenler tarafından hazırlanan ifadeleri okuduğunu belirlediğine tanıklık etti.[3] Savcılar, Singer'ın ifadesinin jüriye sunulmaması gerektiğini, çünkü beyin yıkamanın daha önce hiçbir zaman bilirkişi tanıklığının sunulabileceği bir uzmanlık alanı olarak kabul edilmediğini savundu.[3] Yargıç, iddia makamının lehine karar verdi ve Hearst mahkûm edildi.[3] Singer'ın ifadesi geniş çapta bildirildi ve bu onun bir beyin yıkama uzmanı olarak itibarını artırdı.[3]
Singer, Kenneth Bianchi'nin " Hillside Strangler " davasında yer aldı. Singer, Kenneth Bianchi'nin çoklu kişilik bozukluğusemptomlarıyla ilgili yalan söylediğine ve bunu Los Angeles'taöldürdüğü birkaç kadının sorumluluğundan kaçmak için yaptığı sonucuna vardı.[9] Daha sonra, "Bir Katilin Zihni" başlıklı özel bir programda PBS Frontline'daki duruşma hakkında konuştu. Singer, Bianchi'nin bir psikopat olduğunu iddia etti ve onun hakkında "O sadece kötü olabilir" dedi.[9]
Başkanlığını yürüttüğü APA Görev Gücü'nün Aldatıcı ve Dolaylı İkna ve Kontrol Yöntemleri Üzerine Çalışma Grubu'nun raporu Amerikan Psikoloji Derneği'nin Psikoloji için Sosyal ve Etik Sorumluluk Kurulu (BSERP) tarafından reddedilmesinin ardından bilirkişi tanıklığı artık kabul edilmedi. Dernek[12] Melton, sonrasında mahkemelerin, yeni dini hareketleri inceleyen uzmanların büyük çoğunluğunun benimsediği pozisyona doğru kaymaya başladığını ve Singer ve onun beyin yıkama iddialarına sempati duyan diğer azınlık bakış açısından uzaklaştığını yazmıştır.[13] Melton'a göre, bu daha sonraki dönemlerde önemli sonuçları olan bir durumdu, çünkü beyin yıkama, artık deprogramlamaya (yeniden programlama) ilişkin savunma olarak kullanılamaz hale gelmişti.
DIMPAC görev gücü tartışması ve sonrası
1980'lerin başlarında, bazı Amerikan ruh sağlığı uzmanları, tarikat olarak gördükleri gruplara karşı açılan davalarda bilirkişi olarak yer almaları nedeniyle tanınmış figürler haline geldi. Tanıklıklarında, eski grup üyelerinin eski gruplarına karşı yasal konumlarını desteklemek için beyin yıkama, zihin kontrolü veya zorlayıcı ikna teorileri sundular.
1983'te Amerikan Psikoloji Derneği (APA), zorlayıcı ikna teorilerinin önde gelen savunucularından biri olan Singer'dan beyin yıkamanın veya "zorlayıcı iknanın" bu tür gruplar tarafından işe alınmasında gerçekten bir rol oynayıp oynamadığını araştırmak için bir görev gücüne başkanlık etmesini istedi. Görev gücünün adı APA Aldatıcı ve Dolaylı İkna ve Kontrol Yöntemleri Görev Gücü (DIMPAC) idi. Görev gücü nihai raporunu Kasım 1986'da tamamladı. Mayıs 1987'de, Psikoloji için APA Sosyal ve Etik Sorumluluk Kurulu (BSERP), DIMPAC'in nihai raporunu, ''APA onayı için gerekli olan bilimsel titizlik ve tarafsız eleştirel yaklaşımının yoksun olduğu'' gerekçesiyle reddetti ve ayrıca BSERP, bu konuda bir pozisyon almalarını yönlendirebilecek yeterli bilgiye sahip olmadıklarını belirtti.[14]
Singer ve ortağı sosyolog Richard Ofshe, daha sonra 1992'de APA'ya ve bir grup akademisyen ve avukata "iftira, dolandırıcılık, yardım, yataklık ve komplo"[15] nedeniyle dava açtı ve 1994'te davayı kaybetti.[16] Daha da ileri bir kararda, James R. Lambden, Kaliforniya'nın SLAPP davası yasası kapsamında Ofshe ve Singer'a avukat masrafları olarak 80.000 ABD doları ödemelerini emretti. O sırada Singer ve Ofshe, davada kendilerini temsil eden avukat Michael Flomenhaft'a görevi kötüye kullanma nedeniyle dava açma niyetlerini açıkladılar.[17]
Daha sonra, Singer, hakimler tarafından dört beyin yıkama ve zihin kontrolü iddiasını içeren davaların uzman tanığı olarak kabul edilmedi.[18][19][20][21]
Rapor reddedildikten sonra Singer, reddedilen materyallerin çoğunu Janja Lalich ile birlikte yazdığı Cults in Our Midst: The Hidden Menace in Our Everyday Lives adlı kitapta yeniden düzenledi.[22]
Landmark Eğitimi yasal anlaşmazlığı (1996)
1996'da Landmark Eğitimi, Singer'a iftira davası açtı.[23] Singer, "Cults in our Midst" adlı eserinde Landmark Eğitimi'nden bahsetti; ancak, Landmark Eğitimi'ni bir tarikat olarak etiketleyip etiketlemediği belirsizdi. Singer, Landmark'ı bir tarikat olarak adlandırma niyetinde olmadığını ve onu bir tarikat olarak görmediğini belirten bir açıklama yaptı.[24] Singer, kitabın sonraki baskılarından Landmark Eğitimi'ne yapılan atıfları kaldırdı.
Amanda Scioscia, Phoenix New Times gazetesinde Singer'ın Landmark'ı asla bir kült olarak adlandırmadığını, ancak bunu "tartışmalı bir yeni çağ eğitim kursu" olarak tanımladığını bildirdi. Ayrıca grubu kimseye tavsiye etmeyeceğini ve Landmark'tan gelebilecek yasal suçlama korkusundan ötürü şirket tarafındanzorlayıcı ikna tekniklerinin kullanılması konusunda herhangi bir yorum yapmayacağını belirtti.[25]
Taciz ve ölüm tehdidi şikayetleri
Singer, kültler hakkındaki görüşlerine katılmayan gruplardan ölüm tehditleri ve kapısının önüne bırakılan ölü hayvanlar da dahil olmak üzere birçok kez tacizle karşı karşıya kaldı.[3][6] Richard Behar'ın Time dergisindeki makalesine göre Singer, Scientology'nin açık sözlü bir eleştirmeniydi ve tacizden kaçınmak için sahte bir isimle seyahat ettiği biliniyordu.[26]
Kültler ve zihin kontrolü taktiklerine yönelik her eleştiri, Singer'ın ailesine ve öğrencilerine yönelik tacizlere neden oldu. Bu tacizler arasında Singer'ın ofisine girme, öğrencilerin ders notlarını çalma ve Singer'ın öğrencilerine notlar gönderme gibi eylemler yer aldı.[8] Los Angeles Times'a göre, diğer örnekler arasında Singer'ın çöplerini ve postalarını karıştıran, derslerini toplayan, bilgisayarını hackleyen ve evine canlı fareler bırakan tarikat "ajanları" vardı.[3][26]
Onurlar ve ödüller
- Hofheimer Ödülü, Amerikan Psikiyatristler Koleji, 1966 [3]
- Stanley R. Dean Ödülü, Amerikan Psikiyatristler Koleji, Şizofreni Araştırmaları, 1976[3]
- Başarı Ödülleri, Amerika Birleşik Devletleri Ruh Sağlığı Derneği[11]
Kişisel hayat
Singer, Kaliforniya Üniversitesi, Berkeley'de fizikçi ve profesör olan[3] Jerome R. Singer ile evliydi. Çiftin iki çocuğu vardı.[3]
Ölüm
Margaret Singer, 23 Kasım 2003'te Kaliforniya, Berkeley'de Alta Bates Tıp Merkezi'nde 82 yaşında zatürreden hayatını kaybetti. Singer, kocası, iki çocuğu ve beş torunu tarafından yaşatılmıştır.[4][6]
Kitaplar
- Singer, Margaret Thaler; Lalich, Janja (27 Eylül 1996). "Crazy" Therapies: What Are They? Do They Work?. San Francisco, Calif.: Jossey-Bass. ISBN 978-0-7879-0278-0.
- Singer, Margaret Thaler; Lalich, Janja (1 Mart 1995). Cults in our Midst. San Francisco, Calif.: Jossey-Bass. ISBN 978-0-7879-0051-9.
- Singer, Margaret Thaler; Nievod, Abraham (2003). Lilienfeld, Scott O.; Lynn, Steven Jay; Lohr, Jeffrey M. (Ed.). Science and Pseudoscience in Clinical Psychology (Pbk. bas.). New York: Guilford Press. ss. 176-204. ISBN 978-1-59385-070-8.
Kaynakça
- ^ "Lyman Wynne". isps.org. 5 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi.
- ^ Cults in our midst. First. Lalich, Janja,, Lifton, Robert Jay, 1926-. San Francisco. 1994. ss. XIV. ISBN 0-7879-0051-6. OCLC 31170479. Yazar
|ad1=
eksik|soyadı1=
(yardım) - ^ a b c d e f g h i j k l m n o p McLellan, Dennis (28 Kasım 2003). "Margaret Singer, 82; Expert on Brainwashing, Cults Testified at 1976 Trial of Patricia Hearst". Los Angeles Times Articles. 2 Kasım 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 20 Şubat 2015.
- ^ a b c Oransky (January 2004). "Margaret Thaler Singer Obituary". The Lancet. 363 (9406): 403. doi:10.1016/S0140-6736(04)15460-3. PMID 15124608. 12 Aralık 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 20 Şubat 2015.
- ^ "Margaret Singer, Expert On Cults, Brainwashing". Sun Sentinel. 29 Kasım 2003. 20 Şubat 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 20 Şubat 2015.
- ^ a b c O'Connor, Anahad (7 Aralık 2003). "Margaret Singer, a Leading Brainwashing Expert, Dies at 82". The New York Times. 14 Haziran 2009 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 20 Şubat 2015.
- ^ Nichols, M., & Schwartz, R. (2005). Family Therapy: Concepts and Methods (7th Ed.). New York: Prentice Hall.
- ^ a b Fagan, Kevin (26 Mayıs 2002). "PSYCH SLEUTH / Margaret Singer has made history delving into the psychology of brainwashing". SFGate. 4 Ağustos 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 20 Şubat 2015.
- ^ a b c Lilienfeld (23 Kasım 2003). "In Memoriam: Dr. Margaret Thaler Singer". The Scientific Review of Mental Health Practice. 3 (1).
- ^ Singer (February 1974). "Presidential Address". Psychosomatic Medicine. 36 (1): 1-17. doi:10.1097/00006842-197401000-00001. PMID 4810834.
- ^ a b Rubenstein, Steve (25 Kasım 2003). "Margaret Singer -- expert on brainwashing". SFGate. 12 Ekim 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 20 Şubat 2015.
- ^ J. Gordon Melton, "Anti-cultists in the United States: An historical perspective," in New Religious Movements: Challenge and Response, edited b Bryan R. Wilson and Jamie Cresswell, 213–33. London and New York: Routledge, 1999. p. 227.
- ^ Ashcraft, William Michael, (Ed.) (30 Ekim 2006). Introduction to new and alternative religions in America. Westport, Conn.: Greenwood Press. s. 137. ISBN 978-0275987121. r eksik
|soyadı1=
(yardım) - ^ "CESNUR - APA Memo of 1987 with Enclosures". www.cesnur.org. 29 Ağustos 2000 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Ağustos 2022.
- ^ Dr. Margaret Singer and Dr. Richard Ofshe Sue Associations, The Cult Observer, Vol. 9 No. 8, 1992
- ^ Case No. 730012-8, Margaret Singer, et al., Plaintiff v. American Psychological Association, et. Al., Defendants
"This case, which involves claims of defamation, frauds, aiding and abetting and conspiracy, clearly constitutes a dispute over the application of the First Amendment to a public debate over matters both academic and professional." - ^ Allen. Charlotte, Brainwashed! Scholars of Cults Accuse Each Other of Bad Faith, December 1998. Available online 13 Ekim 2008 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi.
- ^ District of Columbia Court of Appeal, case 853 F.2d 948, Kropinski v. World Plan Executive Council.
"Kropinski failed to provide any evidence that Singer’s particular theory, namely that techniques of thought reform may be effective in the absence of physical threats or coercion, has a significant following in the scientific community, let alone general acceptance. - ^ Robin George v. International Society for Krishna Consciousness of California, District Court of California Appeals, August 1989, case cited in Lewis, James R. The Oxford Handbook of New Religious Movements, pp.194, 0-19-514986-6
- ^ Boyle, Robin A., Women, the Law, and Cults: Three Avenues of Legal Recourse—New Rape Laws, Violence Against Women Act, and Antistalking Laws, Cultic Studies Journal, 15, 1–32. (1999) in reference to United States v. Fishman, United States District Court of California, CR–88-0616; DLG CR 90 0357 DLG
- ^ Jane Green and Patrick Ryan v. Maharishi Yogi, US District Court, Washington, DC, March 13, 1991, Case #87-0015 OG
- ^ Bill Piekarski, Southwestern Coll. Lib., Chula Vista, California, Library Journal, 1995, Reed Business Information, Inc.
In 1992, Singer (emeritus adjunct, psychology, Univ. of California at Berkeley) unsuccessfully sued the American Psychological Association and the American Sociological Association, alleging conspiracy to discredit her research and destroy her reputation. - ^ Drive through Deliverance, Phoenix New Times, October 19, 2000
- ^ "STATEMENT BY MARGARET SINGER" (PDF). 3 Temmuz 2008 tarihinde kaynağından (PDF) arşivlendi. Erişim tarihi: 31 Temmuz 2008.
- ^ Scioscia (19 Ekim 2000). "Drive-thru Deliverance". Phoenix Times. 16 Ekim 2006 tarihinde kaynağından arşivlendi.
- ^ a b Behar (6 Mayıs 1991). "Scientology: 'Religion' a Thriving Cult of Greed, Power". Time. 25 Şubat 2007 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 20 Şubat 2015.