İçeriğe atla

MachineGames

MachineGames
TipAlt şirket
EndüstriVideo oyunları
Kuruluş2009 (15 yıl önce) (2009)
Kurucu
  • Kjell Emanuelsson
  • Jerk Gustafsson
  • Magnus Högdahl
  • Jim Kjellin
  • Fredrik Ljungdahl
  • Jens Matthies
  • Michael Wynne
Genel merkezi,
Sweden
Önemli kişiler
  • Lars Johansson
  • (idari yönetici)
  • Jim Kjellin
  • (CTO)
ÜrünWolfenstein (2014–günümüz)
SahibiZeniMax Media (2010–günümüz)
Çalışan sayısı~125 (2021)
Web sitesimachinegames.com

MachineGames, Uppsala merkezli İsveçli bir video oyunu geliştiricisidir. Stüdyo, 2009 yılında, aralarında Magnus Högdahl'ın da bulunduğu Starbreeze Studios'un yedi eski çalışanı tarafından kuruldu. Birkaç yayımcıya oyun fikirlerini başarısız bir şekilde sunduktan sonra MachineGames, Temmuz 2010'da Wolfenstein serisinden yeni bir oyun geliştirmek için Bethesda Softworks ile anlaştı ve Kasım ayında Bethesda'nın ana şirketi ZeniMax Media tarafından satın alındı. Wolfenstein serisinde MachineGames, The New Order (2014), The Old Blood (2015), The New Colossus (2017), Youngblood (2019) ve Cyberpilot (2019) oyunlarını geliştirdi.

Tarih

MachineGames'in Kjell Emanuelsson, Jerk Gustafsson, Magnus Högdahl, Jim Kjellin, Fredrik Ljungdahl, Jens Matthies ve Michael Wynne'den oluşan kurucu ekibi daha önce Högdahl'ın aynı zamanda kurucusu olduğu İsveçli video oyun şirketi Starbreeze Studios'ta çalışıyordu.[1] 2009 yılının ortalarında, ekip Syndicate oyunu üzerinde çalışırken, Starbreeze 100'den fazla çalışana ulaşmıştı ve bu yedi kişilik ekip ayırılıp, baştan bir girişim başlatmak istede.[2] Stüdyodan ayrıldılar ve Uppsala, İsveç'te MachineGames'i kurdular. Bu sıralarda şirket için düşünülen alternatif bir isim de "Tungsten" idi. Matthies şirketin yaratıcı yönetmeni olurken, Gustafsson genel müdür ve yönetici yapımcı oldu. Högdahl ve Wynne kısa bir süre sonra kişisel nedenlerle şirketten ayrıldılar. İlk bir buçuk yıl boyunca MachineGames ekibi, oyun fikirleri üzerine beyin fırtınası yaptı ve bunları Bethesda Softworks de dahil olmak üzere çeşitli yayımcılara sundu ve hepsinde reddedildi. Fonları tükenen ekip ya stüdyoyu daha fazla finanse edebilmek için evlerini satacaklardı ya da stüdyoyu tamamen kapatacaklardı.

Bu süre zarfında bir başka geliştirici id Software ve onların Wolfenstein oyun serisinin hakları Bethesda'nın ana şirketi ZeniMax Media tarafından satın alındı.[1] Bu satın alımın ardından Bethesda, MachineGames'e fikri mülkiyetlerinden birisi üzerinde çalışmayı teklif etti ve Matthies o sırada kimsenin bir Wolfenstein oyunu geliştirmediğini öğrendiğinde MachineGames'in bir tane Wolfenstein oyunu üzerinde çalışabileceğini belirtti. Matthies, Gustafsson ve diğer MachineGames çalışanları, bu proje ihtimali hakkında konuşmak için Temmuz 2010'da Mesquite, Teksas'ta id Software'i ziyaret etti. id Software, ekibin Starbreeze'deki çalışmalarından zaten etkilenmişti ve tek istekleri MachineGames'in bu proje için id Software'in id Tech 5 motorunu kullanması oldu. MachineGames'in bir Wolfenstein oyunu geliştirmesi için gerekli tüm evrak işi Kasım ayına kadar tamamlanmıştı ve stüdyo, daha sonra Wolfenstein: The New Order adını alacak olan oyunu geliştirmek için ZeniMax'ın bir yan kuruluşu haline geldi. Bu satın alım ile MachineGames yasal adını ZeniMax Sweden AB olarak değiştirdi.[3] Bunu takiben, MachineGames yeni personel almaya başladı ve Haziran 2013'e kadar en az 50 çalışana ulaştı.[2] Gustafsson'a göre, o sırada şirket çalışanlarının yaklaşık %70'ini eski Starbreeze çalışanları oluşturuyordu.

MachineGames, Wolfenstein: The New Order'ı (2014) ve The New Order'ın öncesini konu alan Wolfenstein: The Old Blood'ı (2015) geliştirdi.[4] Haziran 2016'da MachineGames, id Software'in 1996 oyunu Quake'in yirminci yıldönümünü kutlamak için için ücretsiz bir bölüm çıkardı.[5] Electronic Entertainment Expo 2017'de, The New Order'ın devam oyunu olan Wolfenstein II: The New Colossus duyuruldu. Wolfenstein II, Microsoft Windows, PlayStation 4 ve Xbox One için 27 Ekim 2017'de piyasaya sürüldü.[6] MachineGames The New Colossus'tan sonra her ikisi de 2019'da piyasaya sürülen eşli oyuncu oynanış bazlı Wolfenstein: Youngblood'u ve bir sanal gerçeklik oyunu olan Wolfenstein: Cyberpilot'u geliştirdi.[7][8]

ZeniMax Media, Microsoft tarafından 7,5 milyar dolar karşılığında satın alındı ve Mart 2021'de Xbox Game Studios'un bir parçası oldu.[9][10] MachineGames Ocak 2021'de bir sonraki oyunlarının Lucasfilm ile birlikte çalışacakları Indiana Jones serisine dayalı bir oyun olacağını ve Todd Howard'ın oyunun yönetici yapımcılığını üstleneceğini duyurdu.[11]

Geliştirilen oyunlar

Yıl Başlık Platform(lar)
2014 Wolfenstein: The New OrderMicrosoft Windows, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One
2015 Wolfenstein: The Old BloodMicrosoft Windows, PlayStation 4, Xbox One
2016 Quake: Dimension of the PastMicrosoft Windows
2017 Wolfenstein II: The New ColossusMicrosoft Windows, Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One
2019 Wolfenstein: YoungbloodMicrosoft Windows, Nintendo Switch, PlayStation 4, Stadia, Xbox One
Wolfenstein: CyberpilotMicrosoft Windows, PlayStation 4
TBA İsimsiz Indiana Jones oyunu[12]Duyurulacak
Wolfenstein III[13]

Kaynakça

  1. ^ a b "Making Wolfenstein: A fight club on top of the world". Polygon. 15 Mayıs 2014. 15 Mart 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 12 Haziran 2017.  Kaynak hatası: Geçersiz <ref> etiketi: "Polygon: fight club" adı farklı içerikte birden fazla tanımlanmış (Bkz: )
  2. ^ a b "The team reviving Wolfenstein". Polygon. 14 Haziran 2013. 5 Mayıs 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 5 Mayıs 2019.  Kaynak hatası: Geçersiz <ref> etiketi: "Polygon: reviving" adı farklı içerikte birden fazla tanımlanmış (Bkz: )
  3. ^ "Did The House of Fallout Just Buy *Another* Studio?". Kotaku. 3 Kasım 2010. 5 Mayıs 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 5 Mayıs 2019. 
  4. ^ "Wolfenstein: The New Order revealed". GameSpot. 7 Mayıs 2013. 5 Mayıs 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 5 Mayıs 2019. 
  5. ^ "Um, There's A New, Official Quake 1 Episode Out". Rock, Paper, Shotgun. 24 Haziran 2016. 2 Ocak 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 12 Şubat 2017. 
  6. ^ "BJ Blazkowicz is back in Wolfenstein 2: The New Colossus". Polygon. 12 Haziran 2017. 12 Haziran 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 12 Haziran 2017. 
  7. ^ "What do we know about Wolfenstein Youngblood?". Polygon. 12 Haziran 2018. 23 Haziran 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 23 Haziran 2018. 
  8. ^ "Prey and Wolfenstein take two very different approaches in VR spinoffs". Polygon. 12 Ağustos 2018. 29 Haziran 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 17 Mart 2019. 
  9. ^ "Microsoft to Buy Bethesda for $7.5 Billion to Boost Xbox". Bloomberg News. 21 Eylül 2020. 21 Eylül 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 21 Eylül 2020. 
  10. ^ "Microsoft confirms its Bethesda acquisition is complete and 'some games' will be exclusive". Video Games Chronicle. 9 Mart 2021. 9 Mart 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 9 Mart 2021. 
  11. ^ "New Indiana Jones Game Coming From Wolfenstein Studio". GameSpot. 12 Ocak 2021. 12 Ocak 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 12 Ocak 2021. 
  12. ^ Webster (12 Ocak 2021). "Bethesda is making an Indiana Jones game". The Verge. 12 Ocak 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 12 Ocak 2021. 
  13. ^ Lanier (24 Eylül 2018). "Bethesda is Making 'Wolfenstein III,' Not Abandoning Single Player". Variety. 12 Ocak 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Aralık 2020. 

İlgili Araştırma Makaleleri

id Software, ABD tabanlı, Ağustos 1991 senesinde John Carmack, John Romero, Tom Hall ve Adrian Carmack tarafından kurulan, oyun geliştirici bir şirket. FPS türünün ilk öncüsü denilebilir.

<span class="mw-page-title-main">Raven Software</span>

Raven Software Amerika merkezli bir video oyun geliştiricisidir. Şirket, kardeşler Brian ve Steve Raffel tarafından 1990 yılında kurulmuştur. 1997 yılında, Activision ile özel bir yayın anlaşma yaptı ve daha sonra aynı şirket tarafından satın alındı. Satın alınmasından sonra, Heretic ve Hexen gibi meşhur oyunları geliştiren çalışanları ayrılarak Human Head Stüdyolarını kurdu.

ZeniMax Media Inc., yan kuruluşları aracılığıyla video oyunları geliştiren ve yayımlayan bir şirkettir.

<span class="mw-page-title-main">Xbox Game Studios</span>

Xbox Game Studios, Xbox, Xbox 360, Xbox One, Windows, Steam, Windows Store ve Windows Phone platformları için oyun üretimi yapan Microsoft'un video oyunu prodüksiyon kanadıdır. 2002 yılında Microsoft Game Studios adıyla kurulmuş, 2011 yılında yeniden markalaşma yoluna gitmiş ve şimdiki adını almıştır. Bu departman 2002 yılından öncesinde Microsoft Game Division veya kısa haliyle Microsoft Games olarak adlandırılırdı. Microsoft Studios kendi etiketi altında birinci veya üçüncü parti geliştirme stüdyolarıyla beraber oyunlar geliştirmekte ve yayınlamaktadır. MSN Oyunlar da Studios'un bir parçası olmuştur.

<span class="mw-page-title-main">Take-Two Interactive</span> Amerikan merkezli global eğlence şirketi

Take-Two Interactive Software, Inc. Amerikan uluslararası video oyunu yapımcısı ve dağıtıcısıdır. Take-Two, Rockstar Games ve 2K Games şirketlerini bünyesinde barındırır. Şirketin merkezi New York şehrindedir. Take-Two şirketi Grand Theft Auto, Mafia, Manhunt ve Bioshock gibi ünlü video oyunlarını yayımlamıştır. Sahibi olduğu 2K Games'in 2K Sports yapımlarını yayımlamaktadır. Firma Bethesda Softworks firmasının The Elder Scrolls IV: Oblivion adlı oyununun da yayımcılığını üstlenmiştir.

<i>Wolfenstein: The New Order</i>

Wolfenstein: The New Order, MachineGames tarafından geliştirilen ve Bethesda Softworks tarafından yayımlanan bir aksiyon-macera birinci şahıs nişancı video oyunudur. 20 Mayıs 2014'te Xbox 360, Xbox One, PlayStation 3, PlayStation 4 ve Microsoft Windows için yayımlanmıştır. Oyun, Nazilerin II. Dünya Savaşı'nı kazandığı 1960'ların Avrupa'sındaki bir alternatif tarihte geçmektedir. Oyunun ana karakteri savaş gazisi William "B.J." Blazkowicz'dir.

Bethesda Softworks, LLC, Amerikalı bir video oyunu yayımcısıdır. 1986'da Christopher Weaver tarafından kurulmuştur. ZeniMax Media'nın bir yan kuruluşudur, şirket aslen Bethesda, Maryland merkezlidir ve yerini Rockville, Maryland'e taşımıştır. Microsoft, 2020 yılında, holding şirketi ZeniMax Media'yı 7,5 milyar ABD Doları karşılığında satın aldığını duyurdu.

<span class="mw-page-title-main">Bethesda Game Studios</span> Amerikan video oyunu geliştiricisi

Bethesda Game Studios, 2001 yılında kurulmuş olan ana şirket Bethesda Softworks için şirket içi geliştirme ekibi olarak hareket eden bir Amerikan video oyun geliştiricisidir. Daha önce, üst yayıncısının aynı olduğu stüdyo adı ve logosu 2002 yılında The Elder Scrolls III: Morrowind'ün piyasaya sürülmesiyle değişti. Stüdyoya, yönetici yapımcı olan Todd Howard öncülük yapmaktadır. İkinci bir stüdyo olan Bethesda Game Studios Montreal, Montreal, Quebec, Kanada'da açıldı.

<span class="mw-page-title-main">Overkill Software</span> İsveçli video oyunu geliştiricisi

Overkill Software, iflas etmiş oyun geliştiricisi Grin'in kurucuları Ulf Andersson, Bo Andersson ve Simon Viklund tarafından 2009'da kurulan Stockholm merkezli İsveçli video oyunu geliştiricisi. 2012'de İsveçli oyun stüdyosu Starbreeze Studios, Overkill'i satın aldı.

<span class="mw-page-title-main">Starbreeze Studios</span> İsveçli video oyunu geliştiricisi ve yayıncısı

Starbreeze Studios AB, Stockholm merkezli bir İsveçli video oyunu geliştiricisi ve yayıncısıdır. Stüdyonun geliştirdiği önemli oyunlar arasında The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay, Payday 2, Payday 3 ve Brothers: A Tale of Two Sonsbulunmaktadır. Demo grubu Triton'un üyeleri tarafından kurulan şirket 2002'de O3 Games ile Starbreeze adı korunarak birleşti. Şirket Enclave ve Knights of the Temple: Infernal Crusade gibi oyunlar üretti. 2000'lerin başlarında, yayıncı ile anlaşmazlıklar nedeniyle projelerinin iptali ve başarısız bir satın alım şirketin dördüncü oyunu The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay'in geliştirilmesi sırasında çalışanların işten çıkarılmasıyla sonuçlanan ciddi bir finansal krize yol açtı. Bu oyun eleştirel övgü topladı ve Starbreeze'e kaliteli lisanslı ürünler üretmek için iyi bir itibar sağladı. Şirket satışları tatmin edici olarak görülen The Darkness üzerinde çalışmaya baladı.

<span class="mw-page-title-main">Splash Damage</span>

Splash Damage Ltd., çok oyunculu birinci şahıs nişancı video oyunları konusunda uzmanlaşmış bir İngiliz video oyunu geliştiricisidir. Stüdyo, Wolfenstein: Enemy Territory ve Enemy Territory: Quake Wars'un geliştiricisi olarak bilinir.

<span class="mw-page-title-main">Avalanche Studios Group</span>

Avalanche Studios Group, Stockholm merkezli İsveç video oyunu geliştiricisi ve yayımcısıdır. Avalanche Studios, Expansive Worlds ve Systemic Reaction şirketlerinin üst şirketidir. Mart 2003'te Linus Blomberg ve Christofer Sundber tarafından kurulan Avalnche Studios açık dünya geliştirme projelerine odaklanmıştır ve projeleri kendi Apex oyun motorunda geliştirir. Şirket Just Cause oyun serisini geliştirmesi ile tanınır.

Arkane Studios SASU, Lyon merkezli bir Fransız video oyun geliştiricisidir. 1999'da kurulmuştur ve ilk oyunu olan Arx Fatalis'i 2002'de piyasaya sürmüştür. Arkane Studios, Temmuz 2006'da Austin, Teksas'ta ikinci stüdyoları Arkane Studios Austin'i açtı. Stüdyo en çok Dishonored serisini yaratmalarıyla bilinmektedir.

Michael John Gordon Avustralyalı bir müzik bestecisi ve ses tasarımcısıdır. Doom (2016), Doom: Eternal, Wolfenstein: The New Order, Wolfenstein: The Old Blood, Wolfenstein II: The New Colossus, Prey, Lawbreakers ve Killer Instinct isimli dövüş oyunun 1. ve 2. sezonuna yaptığı müzikler ile bilinir.

Deathloop, Arkane Studios tarafından geliştirilen ve Bethesda Softworks tarafından yayınlanan bir aksiyon-macera oyunudur. Oyunun 14 Eylül 2021'de PlayStation 5 ve Microsoft Windows için piyasaya sürülmesi planlanmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Wolfenstein II: The New Colossus</span> 2017 video oyunu

Wolfenstein II: The New Colossus, MachineGames tarafından geliştirilen ve Bethesda Softworks tarafından yayınlanan bir 2017 aksiyon macera birinci şahıs nişancı video oyunudur. Wolfenstein: The New Order'ın devamı olan oyun, İkinci Dünya Savaşı'ndaki Nazi zaferinin ardından 1961'de gerçekleşen alternatif bir tarihte geçiyor. Bunun yanı sıra oyunun hikâyesinde savaş gazisi William B.J.’nin, Blazkowicz ve ABD'deki Nazi rejimine karşı savaşma çabaları anlatılmaktadır.

Creation Engine, Gamebryo motorunu baz alınarak Bethesda Game Studios tarafından geliştirilmiş bir video oyun motorudur. Creation Engine, The Elder Scrolls V: Skyrim, Fallout 4, Fallout 76 ve Starfield gibi rol yapma video oyunlarında kullanılmıştır.

<i>Starfield</i> 2023 video oyunu

Starfield, Bethesda Game Studios tarafından geliştirilmekte olan uzay temalı bir aksiyon rol yapma oyunudur. 2018 yılında gerçekleşen E3 oyun fuarında duyurulan oyun, 6 Eylül 2023'te Microsoft Windows ve Xbox Series X/S’e özel olarak çıktı.

Irene Engel, daha çok bilinen adıyla Frau Engel, Wolfenstein video oyunu serisinde yer alan kurgusal karakterdir. İlk olarak MachineGames tarafından geliştirilen ve Bethesda Softworks tarafından yayınlanan 2014 yapımı Wolfenstein: The New Order oyununda ortaya çıkmıştır. II. Dünya Savaşı'nı Müttefikler yerine Alman İmparatorluğu'nun kazandığı kurgusal bir evrende geçen Wolfenstein serisinin temel düşman grubunun bir üyesi olan Engel, Nazi Almanyası rejiminin zalim ve fanatik bir yüksek rütbeli subayı olarak tasvir edilmiştir. The New Order'ın başlıca düşman figürlerinden biridir ve 2017 yapımı devam oyunu Wolfenstein II: The New Colossus'un ana kötü karakteridir.