Münih Residansı
Münih Residansı | |
---|---|
Münchner Residenz | |
Konum | Münih, Almanya |
Koordinatlar | 48°08′28″K 11°34′43″D / 48.14111°K 11.57861°D |
Residenz (Almanca: Residenz), Münih'in merkezinde, Bavyera'nın Wittelsbach hükümdarlarının eski kraliyet sarayıdır. Residenz, Almanya'nın en büyük şehir sarayıdır ve bugün mimarisi, oda süslemeleri ve eski kraliyet koleksiyonlarından sergilenen sergileriyle ziyaretçilere açıktır. Residenz, 1918 yılına kadar Wittelsbach hanedanının eviydi. Binaların geçmişi, Neuveste'nin Münih'in surlarla çevrili bölümünde inşa edildiği 1385 yılına dayanmaktadır. 16. yüzyılda Antiquarium ve başka bir kanat eklenerek Grottenhof avlusu oluşturuldu. Kaiserhof 17. yüzyılda eklendi. Barok ve Rokoko dönemlerinde yeniden yapılandıktan sonra, topluluk 19. yüzyılda Königsbau ve Festsaalbau tarafından çevrelenmiştir.
Almanya'nın en büyük şehir sarayı olan ve Bavyera krallarının bu eski ikametgâhı 1920'den beri bir müzeye ev sahipliği yapmaktadır. Bugün, Avrupa'nın en seçkin saray müzelerinden biridir ve ilgi çekici yerleri arasında güzel bir Rönesans cephesi, muhteşem bir ziyafet salonu ve çeşitli müzeler bulunmaktadır. altın ve gümüş hazineler. Münih Residenz, önemli bir iç dekorasyon müzesi olarak halka açıldığı 1508'den 1918'e kadar Bavyera'da bir güç merkeziydi. Yıllar geçtikçe, Wittelsbach hanedanının sahip olduğu genişleyen kompleks kademeli olarak genişletildi. 17. yüzyıldaki önemli çalışmalar arasında Brunnenhof (Çeşme Avlusu) için yeni çevre ve imparatorluk avlusu, Hofkapelle (Saray Şapeli) ve Reiche Kapelle (Zengin Şapel) etrafındaki binaların inşası yer alırken, Königsbau ve Festsaalbau ilk yarısında eklendi. 19. yüzyıl. Rönesans cephesi iki muhteşem portal içerir ve Bavyera Patronisi (Patrona Boiariae) olarak Kutsal Bakire'nin bir heykeline sahiptir.
Bina kompleksi on avlu içerir ve 130 oda görüntüler. Üç ana bölüm Königsbau (Max-Joseph-Platz yakınında), Alte Residenz (Eski Residenz; Residenzstraße'ye doğru) ve Festsaalbau'dur (Hofgarten'e doğru). Festsaalbau'nun bir kanadı, II. Dünya Savaşı'ndan sonra Residenz'in yeniden inşasından bu yana Cuvilliés Tiyatrosu'nu içeriyor. Ayrıca Bavyera Radyo Senfoni Orkestrası'nın ana konser mekanı olan Herkulessaal'a (Herkül Salonu) ev sahipliği yapmaktadır. Doğu tarafındaki Bizans Mahkemesi All Saints Kilisesi (Allerheiligen-Hofkirche), Marstall'a, eski Saray Binicilik Okulu binasına ve kraliyet ahırlarına bakmaktadır. Almanya'nın en büyük şehir sarayı olan ve Bavyera krallarının bu eski ikametgâhı 1920'den beri bir müzeye ev sahipliği yapmaktadır. Bugün, Avrupa'nın en seçkin saray müzelerinden biridir ve ilgi çekici yerleri arasında güzel bir Rönesans cephesi, muhteşem bir ziyafet salonu ve çeşitli müzeler bulunmaktadır. altın ve gümüş hazineler. Münih Residenz, önemli bir iç dekorasyon müzesi olarak halka açıldığı 1508'den 1918'e kadar Bavyera'da bir güç merkeziydi. Yıllar geçtikçe, Wittelsbach hanedanının sahip olduğu genişleyen kompleks kademeli olarak genişletildi. 17. yüzyıldaki önemli çalışmalar arasında Brunnenhof (Çeşme Avlusu) için yeni çevre ve imparatorluk avlusu, Hofkapelle (Saray Şapeli) ve Reiche Kapelle (Zengin Şapel) etrafındaki binaların inşası yer alırken, Königsbau ve Festsaalbau ilk yarısında eklendi. 19. yüzyıl. Rönesans cephesi iki muhteşem portal içerir ve Bavyera Patronisi (Patrona Boiariae) olarak Kutsal Bakire'nin bir heykeline sahiptir.
Saray avlusu
Büyük kompleksin içinde on avlu bulunabilir: Perseus Çeşmesi ile Grotto Avlusu (Grottenhof), 1581–1586 yılları arasında William V (1579–1597) tarafından Friedrich Sustris tarafından önde gelen mimar olarak inşa edilmiştir ve adını 17. yüzyıldaki mağaradan alır. Antiquarium'un batı cephesi. Residenzstraße'nin yan tarafında yer alan avlu, dört ana erdemi temsil eden figürlerle iki Maniyerist kapı yoluna sahiptir: Adalet, Sağduyu, Cesaret ve Temperance. Güney kapısı Kapellenhof'a (Chapel Yard) açılmaktadır. 1615 yılında inşa edilen Residenz kulesi ile çevrilidir. Grottenhof (Grotto Mahkemesi) sağdaki kapılardan görülebilir. Friedrich Sustris tarafından tasarlanan bu Maniyerist avlu, Perseus Çeşmesi'ni çevreliyor. Kuzey kapısı, Residenz'in 17. yüzyılın başlarında Maximilian tarzında inşa edilen bölümünün merkezi olan Kaiserhof'a açılmaktadır. Bu, kuzey tarafında 1835–42 Festsaalbau (Tören Salonu Kanadı) tarafından kapatılan anıtsal Apothekenhof'a götürür. Antiquarium'a paralel olarak, Hans Krumpper ve Hubert Gerhard (1611–23) tarafından ünlü Wittelsbach Çeşmesi'nin bulunduğu uzun sekizgen Brunnenhof bulunur. Otto I'yi Bavyera nehirlerinin kişileştirmeleriyle çevrili gösterir.
Bugünkü bina, mimarı Leo von Klenze'ye sarayı genişletme talimatını veren Bavyera Kralı I. Ludwig (1825-1848) zamanından kalmadır. 1825 ve 1835 yılları arasında Kral'ın binası (Königsbau ) güneye Floransalı Palazzo Pitti tarzında inşa edilmiştir. Binanın yüksekliği 30 metredir. Residenzmuseum'a erişim, Max-Joseph-Platz'dan ve Leo von Klenze tarafından 182635'te inşa edilen Königsbau'dan sağlanır. Ziyaretler, giriş kapısından ve cömert sıva işçiliği ile Ahnengalerie'ye (Atalar Galerisi) giden iki bahçe salonundan başlar. ve Wittelsbach'ların 121 portresi. François Cuvilliés'in porselen dolabını geçtikten sonra ziyaretçiler, Residenz'in en eski bölümü olan ve 1568-71'de Prens Albrecht V için inşa edilen Grottenhof ve Antiquarium'a ulaşırlar. heykel. Bu kattaki son oda, tavanında trompe l'oeil resimleri bulunan 1590 tarihli Schwarzer Saal'dır (Kara Salon). Ardından Antonio Canova'nın Venüs Italica heykelinin bulunduğu Gelbe Treppe'ye (Sarı Merdivenler) ve Avrupa ve Doğu porselenleri ile İran divanlarının sergilendiği odalara çıkıyor. Maximilian III Joseph ve eşinin 1763 yılında Cuvilliés tarafından tasarlanan yatak odalarının ötesinde Allerheiligengang (All Saints Passage) bulunur. 1966'da Hofgarten pasajlarından buraya taşınan Carl Rottmann'ın 18 resmi ile dekore edilmiştir. Buradan uzaklaşan Charlottentrakt, adını bir zamanlar Residenz'de yaşayan Maximilian I Joseph'in kızı Prenses Karoline Charlotte Auguste von Bayern'den almıştır. Sonraki 17. yüzyıl Trierzimmer (Trier Odası). Tavan Peter Candid ve diğerleri tarafından boyanmıştır ve Tureen'in duvarları 1604-15'ten kalma Silberkammern duvar halılarıyla asılmıştır. St GeorgsRittersaal (Şövalyeler Salonu), 1730'larda Cuvilliés tarafından erken dönem Rokoko dekorasyonuyla inşa edilen Reiches Zimmer'e (Zengin Oda) götürür. Bu odalarda ayrıca Grüne Galerie (Yeşil Galeri), Paradeschlafzimmer (Geçit Yatak Odası) ve Spiegelkabinett (Aynalı Dolap) bulunmaktadır. Diğer önemli odalar arasında Ahnengalerie (Atalar Galerisi) ve Porzellankabinett (Porselen Dolap), Reiches Zimmer (Zengin Oda), Päpstliches Zimmer (Papa'nın Odası), Nibelungensäle ve sergilenen geniş Avrupa porselen koleksiyonları sayılabilir.
Festsaalbau
Eski Residenz Tiyatrosu
Residenz Tiyatrosu'nun kilisenin yanındaki binası, 1751'den itibaren Seçmen III. Maximilian (1745-1777) altında inşa edildi. Dünya Savaşı'ndan önce, Eski Residenz Tiyatrosu'nu barındırıyordu. Dikkatlice sökülüp kaldırılan eski tiyatronun dekorasyonu, savaştan sonra Festsaalbau'nun güneydoğu kanadına, Allerheiligen-Hofkirche'nin yanına taşındı. Burada Cuvilliés Tiyatrosu olarak yeniden açıldı. 2008 yılında tiyatronun önündeki avlu da yeniden tasarlanmış ve yeni bir cam çatı ile kaplanmıştır. Daha sonra, bağış toplayarak tiyatronun yenilenmesini mümkün kılan bir girişim olan Comité Cuvilliés'den sonra Comité Avlusu adını aldı. Altes Residenztheater olarak da bilinen Avrupa'nın ayakta kalan en iyi Rokoko tiyatrosu, 1751-53'te Johann Baptist Straub ve Johann Baptist Zimmermann ile işbirliği içinde François Cuvilliés tarafından tasarlandı. Balkonlar, kraliyet sundurmaları ve proscenia'daki ağırlıklı olarak altın ve kırmızı ahşap oymalar hala hayatta. Mozart'ın Idomeneo'sunun ilk performansı 1781'de burada gerçekleşti. İkinci Dünya Savaşı'nda yıkılan tiyatro, günümüze ulaşan orijinal oymalar kullanılarak yeniden inşa edildi.
Sarayın içinde
Residenz Müzesi
Antiquarium 1569-71'de inşa edilen bu büyük salon, Alpler'in kuzeyindeki en büyük Rönesans tören salonu ve Residenz'in ayakta kalan en eski bölümüdür. Wilhelm Egkl ve Jacobo Strada tarafından Duke Albert V'in (1550-1579) antik koleksiyonu için 1568-1571 yılları arasında inşa edilen Eski Eserler Salonu (Antiquarium), Alpler'in kuzeyindeki en büyük Rönesans salonudur. Salon, Peter Candid, Antonio Ponzano ve Yaşlı Hans Thonauer'in tablolarıyla süslendi, ancak bazıları başlangıçta Sustris'in kendisi tarafından tasarlandı. Hans Krumpper tarafından genel tasarım) ve Trier Odaları (Trierzimmer); Seçmen Maximilian I için inşa edilen Peter Candid tarafından yapılan tavan freskleri, 17. yüzyılın başlarından tipik örneklerdir.
Barok dönemi, oğlu Seçmen Ferdinand Maria (1651-1679) altında dikilen Papalık Odaları (Päpstlichen Zimmer) ile temsil edilir. Papa Pius VI, 1782'de Münih'i ziyareti sırasında burada yaşadı. Sonuç olarak, odalara onun adı verildi. Seçmen Maximilian II Emanuel'in (1679-1726) uzantıları, özellikle Alexander odası ve Yaz odası, temsili oturma odalarıdır. Ölümünden kısa bir süre sonra değiştirildiler. Kalıntılar, 1729 konut yangını sırasında yok edildi. 1565'te Albrecht V, Wittelsbach'ların mücevherlerinin ölümünden sonra satılmamasını emretti. Bu, bir hazine evinin yaratılmasına yol açtı. Seçmen Karl Theodor ona Heidelberg, Düsseldorf ve Mannheim'dan gelen Pfalz hazinesinin içeriğini ekledi.
Neo-klasik dönem, Königsbau'daki Charlotte Odaları (Charlottenzimmer), Kraliyet Daireleri ve Savaş Salonları (Schlachtensäle) ile temsil edilir. Duvar ve tavan resimleri, Nibelungensäle'deki (Nibelungen Salonları; 1827–1834) Julius Schnorr von Carolsfeld'e aittir. Bunlar, Nibelungenlied Nibelungen Şarkılar Destanının ilk anıtsal temsilleridir. Burada, ana Bavyera hükümdarlarını temsil eden Ferdinand von Miller tarafından yontulmuş on iki devasa heykelle çevrili en önemli kraliyet törenleri düzenlendi. Nibelungensäle Julius Schnorr von Carolsfeld'in Hagen von Tronje'nin Siegfried'i yendiğini gösteren bu duvar resmi, Nibelungenlied'in resimlerinden biridir.
Zengin mobilya, resim ve heykel birikimine ek olarak, bugün müzede bronz eserler, saatler, duvar halıları, porselen ve bronz sanatın şaheserleri, Avrupa minyatürleri ve ayin kıyafetleri gibi çeşitli özel koleksiyonlar bulunmaktadır. Wittelsbach hanedanı porselen koleksiyonu, kendi Nymphenburg Porselen Fabrikasının yanı sıra Fransa'daki Sèvres ve Berlin'den Royal Porcelain gibi ünlü porselen üreticilerinin ürünlerini içerir. Wittelsbach Doğu Asya koleksiyonu, 500'den fazla porselen parçası ve bazı tablolar içermektedir. Kraliyet Gümüş Odalarında değerli parçalar barındırılır. Münih Residenz'in kalıntıları koleksiyonu , Karşı Reform döneminden geliyor. Festsaalbau'da, Maniyerizm ve erken Barok dönemlerine ait Avrupa bronz sanatının en zengin koleksiyonlarından biri olan 16. yüzyılın sonları ve 17. yüzyılın başlarına ait bronz heykeller sunulmaktadır. Residenz, dünyanın en büyük madeni para koleksiyonuna sahiptir. Çekirdeği Albrecht V ve Ludwig I tarafından oluşturulan bir koleksiyondan kaynaklanmaktadır. Tüm dönemlerden kalma ve dünyanın her yerinden gelen madeni para ve madalyaları içerir. Mühürler, ağırlıklar ve banknotlar da ekranın bir parçasını oluşturuyor.
Hazine
Duke Albert V tarafından kurulan Hazine, Wittelsbach hanedanının mücevherlerini barındırıyor. Bavyera krallarının tacı ve küresi, 1806'da Bavyera bir krallık olarak kabul edildiğinde ve Maximilian I kral ilan edildiğinde Martin Guillaume Biennais tarafından yapıldı. Ancak, taç giyme töreninin kendisi gerçekleşmedi.
Sergiler arasında, yaklaşık 860'tan kalma İmparator Kel Charles'ın dua kitabı, yaklaşık 890'dan Karintiya İmparatoru Arnulf'un sunak-ciborium'u, İmparatoriçe Cunigunde'nin tacı , İmparator II. Henry'ye ait Gerçek Haç'ın kutsal emaneti, bir haç Kraliçe Gisela'ya ait olan, yaklaşık 1000'den, Henry II'nin Reliquary Crown'u yaklaşık 1270'ten, bir İngiliz Kraliçesi'nin yaklaşık 1370'ten kalma tacı (Wittelsbach hanedanının palatinate hattına çeyiz olarak gelen İngiltere'nin hayatta kalan en eski tacı). İngiltere'nin Blanche, kızı İngiltere Kralı Henry IV ), Aziz George ünlü heykelcik (Münih, 1599 yaklaşık) dahil olmak üzere Bavyera hükümdarları arasında nişan ve sipariş kron ve rütbelerini İmparator ait Charles VII (1742), Bavyera Tacı (1807), Kraliçe Therese'e ait tören kılıçları ve yakut mücevherler. Yolculukları sırasında Fransız İmparatoriçesi Marie Louise'e değerli bir takım eşleşen yemekler servis edildi. Çin porselenleri, Seylan fildişi ve ele geçirilen Türk hançerleri de dahil olmak üzere Avrupa dışı sanat ve el işleri de sergileniyor. Uzak doğu Doğu Asya sanatı koleksiyonu, 500'den fazla porselen obje ve bazı lake eşyalardan oluşmaktadır. Sergilenen eserlerin çoğu 1700 civarında Seçmen Maximilian Emanuel tarafından satın alındı. Koleksiyondaki en eski porselen eşyalar, Ming hanedanlığı döneminde 1600 civarında Çin'de yapılan mavi ve beyaz kase ve tabaklardır. Koleksiyonda ayrıca Japon ve Çin Imari porselenleri de bulunuyor. Diğerlerinin yanı sıra, ince işlenmiş ateş yaldızlı bronzdan binekleri olan eşyalar özel bir öneme sahiptir. Binekler, Paris'teki ustalar tarafından görevlendirildi ve nesnelerin zenginliğini arttırmayı amaçladı.
Madeni para koleksiyonu
Residenz, dünyanın en büyük madeni para koleksiyonuna sahiptir. Çekirdeği Albrecht V ve Ludwig I tarafından oluşturulan bir koleksiyondan kaynaklanmaktadır. Tüm dönemlerden kalma ve dünyanın her yerinden gelen madeni para ve madalyaları içerir. Mühürler, ağırlıklar ve banknotlar da ekranın bir parçasını oluşturuyor. Residenz, Bavyera devlet madeni para koleksiyonu olan Almanca: Staatliche Münzsammlung . Duke Albert V tarafından bulundu. Seçmen Palatine Charles Theodore'un (1777-1799) katılımıyla, Palatine ve Seçim Bavyera koleksiyonu birleştirildi. Napolyon döneminde birçok manastır madeni para koleksiyonu Bavyera devletinin himayesine girdi. Veliaht Prens Ludwig, daha sonra Kral I. Ludwig, Antik Yunan sikkeleri için çok hevesliydi ve koleksiyonu incelemek için çok zaman harcadı. 20. yüzyılın ilk otuz yılında, koleksiyon Rönesans sikkelerini, madalyalarını ve nişanlarını içerecek şekilde genişletildi. 1963'te Münih Residenz'de mevcut sergi salonları açıldı. Antik dünyadan günümüze kadar 300.000'den fazla madeni para, madalya ve banknot ile dünyanın önde gelen koleksiyonlarından biridir.
Galeri
- Hofgarten tapınağı ve çeşmesi
- Kaiserhof veya İmparatorun Avlusu
- Grottenhof
- koridor
- Bavyera Seçmeninin Yatak Odası
- Kaisertreppe veya İmparatorun merdivenleri
- Kraliçenin İncisi, Hazine
- Hazine odası
- Diana'nın Hofgarten'deki tapınağı
- Büyük İskender, Peter Candid'in tavan dekorasyonu