İçeriğe atla

Münafık

Münafık veya sahte Müslüman, insanlara kendini Müslüman olarak tanıtan fakat içten inanmayan kişilere denir.[1]

Münafık sıfatının Kuran'da yeri

Münafıklar: “Biz Allah’a ve Rasûlü’ne inandık ve itaat ettik” derler; ama sonra da içlerinden bir grup gerisin geri dönüverirler. Böyleleri mü’min değildir.[2]

— Nur Suresi:47

Ayrıca bakınız

Kaynakça

İlgili Araştırma Makaleleri

Cihat, İslami bir terim. Arapça "mücadele" kökünden gelir ve güncel Türkçede çoğunlukla "İslam uğruna savaşma" anlamında kullanılır.

Nifak, bir İslam dini terimi.

<span class="mw-page-title-main">İnşirah Suresi</span> Kuranın 94. suresi

İnşirah Suresi, Kur'an'ın 94. suresidir. Sure, 8 ayetten oluşur.

<span class="mw-page-title-main">Meryem</span> İsa peygamberin annesi; Hristiyanlık ve İslamda iffet simgesi

Meryem, Nasıralı İsa'nın annesi olan Yahudi kadındır. Yeni Ahit'te ve Kur'an'da önemli ve kutsal kişilerden biridir. Meryem Ana ve Bakire Meryem olarak da anılır.

<span class="mw-page-title-main">Nahl Suresi</span> Kuranın 16. suresi

Nahl Suresi, Kur'an'ın 16. suresidir. Sure, 128 ayetten oluşur.

Nefis ya da Nefs (نفس), Arapça kökenlidir, sözlükte ruh, bir şeyin kendi, akıl, insan bedeni, ceset, kan, azamet, arzu ve kötü istekler gibi manalara gelmektedir.

<span class="mw-page-title-main">Fetih Suresi</span> Kuranın 48. suresi

Fetih Suresi, Kur'an'ın 48. suresidir. Sure, 29 ayetten oluşur.

Büyük günah işleyenin durumu, İslam ilimlerinden biri olan kelâmın tartışmalı ve önemli konularından biridir. Kısacası büyük günah işlemiş bir kişinin dini anlamda durumu, yeri ve ahiretteki durumunu konu alır. Farklı itikadi mezhepler bu konuda farklı görüşlere sahiptir.

<span class="mw-page-title-main">Âl-i İmrân Suresi</span> Kuranın 3. suresi

Âl-i İmrân Suresi, Kur'an'ın 3. suresidir. Sure, 200 ayetten oluşur.

<span class="mw-page-title-main">Münafikun Suresi</span> Kuranın 63. suresi

Münafikun Suresi, Kur'an'ın 63. suresidir. Sure 11 ayetten oluşur.

<span class="mw-page-title-main">Hadid Suresi</span> Kuranın 57. suresi

Hadid Suresi, Kur'an'ın 57. suresidir ve 29 ayetten oluşur, ismini 25. ayette geçen ve demir anlamına gelen “hadid” kelimesinden alır.

<span class="mw-page-title-main">Haşr Suresi</span> Kuranın 59. suresi

Haşr Suresi, Kur'an'ın 59. suresidir. Sure 24 ayetten oluşur.

<span class="mw-page-title-main">Zariyat Suresi</span> Kuranın 51. suresi

Zariyat Suresi Kur'an'ın 51. suresidir. Sure 60 ayetten oluşur.

<span class="mw-page-title-main">Kaf Suresi</span> Kuranın 50. suresi

Kaf Suresi Kur'an'ın 50. suresidir. Sure 45 ayetten oluşur.

<span class="mw-page-title-main">Muhammed Suresi</span> Kuranın 47. suresi

Muhammed Suresi, Kur'an'ın 47. suresidir. Sure, 38 ayetten oluşur.

<span class="mw-page-title-main">Kalem Suresi</span> Kuranın 68. suresi

Kalem Suresi, Kur'an'ın 68. suresidir. Sure, 52 ayetten oluşur.

<span class="mw-page-title-main">Müzzemmil Suresi</span> Kuranın 73. suresi

Müzzemmil Suresi, Kur'an'ın 73. suresidir. Sure, 20 ayetten oluşur.

Takiye, İslam dininde bir Müslümanın zor bir durumdan kurtulmak için İslam'ı inkâr ederek Müslüman değilmiş gibi davranmasıdır. Kur'an Nahl suresinde takiye yapmaya izin vermektedir.

Kur'an mucizeleri ya da orijinal adıyla Îcâzü'l-Kur'ân, İslam peygamberi Muhammed'in ümmi olduğu inancıyla birlikte, Kur'an'ın söz söyleme sanatı, gelecekten haber verme, yazılım zamanındaki bilimsel seviyenin çok ilerisinde bilimsel temellere dayalı alegorik anlatımlar ve ifadeler içerdiği inancıyla ileriki zamanlardaki gelişmelerin bu ifadeleri doğruladığı, dolayısıyla Kur'an'ın taklit edilemez ve insanüstü bir kaynaktan geldiğine verilen isimdir. İslam'a göre eski peygamberlere verilen mucize gösterme yetkisi Muhammed'e gelince, bu, mucize kitap şeklinde ortaya çıkar.

<span class="mw-page-title-main">Ehl-i kitap</span> Yahudiler ve Hristiyanlar için kulanılan İslami terim

Ehl-i Kitâp, Müslümanların Musevileri ve Hristiyanları değerlendirme şekli. İslâm, başka inançların varlığını kabul etmekle beraber onların hepsini ayrı kategori içine dahil etmemiştir. Onlardan putperest olanlara çok şiddetli karşı çıkarken Ehl-i Kitâp kabul ettiği Museviler ve Hristiyanları menşe itibarıyla daha farklı değerlendirmiştir. Bunlardan dolayı Müslüman erkeklerin Ehl-i Kitâp hanımlarla evlenmelerine izin verilmiştir. Müslümanlara Musevilerin kestiği hayvanların etleri aynı sebepten helâl kılınmıştır.