İçeriğe atla

Looking Glass Studios

Looking Glass Studios, 1990'lı yıllarda Amerikan bilgisayar oyun geliştirme şirketiydi. Oyunları yenilikçi oynanış, öncü fizik simülasyonu ve iyi yazılmış ilgi çekici hikâyeler barındırıyordu. En tanınmış oyun serileri Ultime Underworld, System Shock ve Thief 1 ile Thief 2 verilebilir.

Şirket, Eidos Interactive dağıtıcısının yaşadığı mali kriz nedeniyle 24 Mayıs 2000'de kapandı. Warren Spector Looking Glass Studios çalışanlarının çoğunu Ion Storm Austin şirketine aldı.

Oyunlar

Lerner Research Olarak

  • Car and Driver (1992)

Blue Sky Productions Olarak

  • Ultima Underworld: The Stygian Abyss (1992)
  • John Madden Football '93 (Genesis) (1992)

Looking Glass Technologies Olarak

  • Ultima Underworld II: Labyrinth of Worlds (1993)
  • System Shock (1994)
  • Flight Unlimited (1995)
  • Terra Nova: Strike Force Centauri (1996)
  • British Open Championship Golf (1997)

Looking Glass Studios Olarak

Kaynakça

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

Electronic Arts Inc. (EA), merkezi Redwood, Kaliforniya'da bulunan Amerikalı bir video oyun şirketi. Mayıs 2020 itibarıyla Amerika ve Avrupa'da kâr ve piyasa değeri bakımından ikinci en büyük oyun şirketidir.

<span class="mw-page-title-main">Blizzard Entertainment</span> video oyun üreticisi

Blizzard Entertainment, bilgisayar oyunları üreten Irvine, Kaliforniya merkezli bir şirkettir. 1991'de elektronik oyunlara ilgisi bulunan 3 UCLA mezunu tarafından Silicon & Synapse adı altında kurulmuştur. 1994'te şirketin ismi halen daha kullanılan Blizzard Entertainment olarak değiştirilmiştir.1994'te Warcraft oyununu çıkardığından beri, dünyaca bilinen bir oyun şirketi olmuştur. Ürettiği Diablo, StarCraft, Warcraft oyunları ve bunların devam oyunları sayesinde tek oyunculu ve çok oyunculu video oyunları alanında büyük hayran kitlesi elde etmiştir.

<span class="mw-page-title-main">Lara Croft</span>

Lara Croft, Tomb Raider video oyun serisinin ana karakteridir. Film serisinde Lara Croft'u Angelina Jolie ve Alicia Vikander canlandırmıştır.

Bu liste Electronic Arts tarafından yapılan oyunların listesidir.

Ascaron, Almanyalı video oyun geliştirici kuruluştur. İlk ismi " Ascon " olarak konsa da 1996'da bugünkü biçimini almıştır.

<span class="mw-page-title-main">Philip Glass</span> Amerikalı besteci

Philip Glass, üç kez Akademi Ödülleri'ne aday olmuş Yahudi asıllı Amerikalı besteci. 20. yüzyılın son döneminin en etkili bestecilerinden biri ve genel olarak sanatsal müziği halkla buluşturan bestecilerden biri kabul edilir.

<span class="mw-page-title-main">Westwood Studios</span> Video oyunu stüdyosu

Westwood Studios, 1985 yılında Brett Sperry ve Louis Castle'ın ortaklaşa kurduğu, merkezi Las Vegas, Nevada'da bulunan bir video oyunu geliştiricisiydi.

Brett Sperry, Amerikalı video oyunu tasarımcısı. Tasarım rolleri, üretim, destek ve içerik alanlarında güvenilen bir isim olan Sperry aynı zamanda Westwood Studios'un kurucusudur.

Swingin' Ape Studios, 2000 yılında kurulmuş bir video oyun geliştirme şirketiridir. Şirketin kurucuları, Midway Games şirketinin yayınladığı Hydro Thunder video oyunu projesinde çalışmışlardır. Daha sonra bu şirket bünyesinden ayrılıp kendi şirketlerini kurdular. İlk oyunlarını 2003 yılında çıkaran şirket, Mayıs 2005 tarihinde Blizzard Entertainment tarafından satın alındı. Daha sonra konsollar için hazırlanan StarCraft: Ghost video oyunu projesinin gelişimi sırasında proje süresiz ertlenmiştir.

<span class="mw-page-title-main">THQ</span> feshedilmiş Amerikalı video oyunu dağıtım şirketi

THQ Inc., Agoura Hills, Kaliforniya merkezli bir video oyunu dağıtım ve yapım şirketiydi. Nisan 1990'da Jack Friedman tarafından ilk olarak Calabasas'ta kuruldu ve sonraki yıl ters devralma ile halka açık şirket haline geldi. Şirket, başlangıçta oyuncak sektöründe çalışırken, tamamen bu sektörden çıkmadan önce video game sektörüne çeşitli yatırımlarla girdi. 2000'lere kadar THQ, başka şirketleri bünyesine katmaya devam etti.

<span class="mw-page-title-main">Ghost Story Games</span>

Ghost Story Games, Looking Glass Studios'un 3 çalışanı: Ken Levine Jonathan Chey ve Robert Fermier tarafından 1997'de kuruldu. 9 Ocak 2006'da, Take-Two Interactive Irrational Games'i satın aldığını ve bundan sonra oyunlarını 2K Games adı altında çıkaracaklarını açıkladı. Stüdyo geliştirmiş olduğu System Shock 2, Freedom Force, SWAT 4 ve en önemlisi Bioshock oyunlarıyla bilinir.

System Shock, Looking Glass Technologies tarafından geliştirilen ve Origin Systems tarafından yayımlanan 1994 yılı birinci şahıs aksiyon rol yapma video oyunudur. Warren Spector'ın yapımcı olarak çalıştığı Doug Church tarafından yönetildi. Oyun, 2072 yılının siberpunk vizyonunda bir uzay istasyonunda geçer. İsimsiz bir bilgisayar korsanının rolünü rol alan oyuncu, SHODAN adlı kötü niyetli bir yapay zekanın planlarını engellemeye çalışır. Oyunun devamı olan System Shock 2 11 Ağustos 1999 yılında yayımlandı.

<span class="mw-page-title-main">System Shock 2</span>

System Shock 2, kişisel bilgisayarlar için birinci şahıs hayatta kalma korku video oyunudur. Oyun, Ken Levine tarafından tasarlanmış ve Irrational Games ile Looking Glass Studios tarafından ortak geliştirilmiştir. Başlangıçta bağımsız bir isim olması amaçlanan bu hikâye, üretim sırasında 1994 PC oyunu System Shock'un devamı haline getirildi. Değişiklikler, System Shock'un imtiyaz hakkına sahip olan Electronic Arts'ın yayıncı olarak imzalandığı zaman yapıldı.

<span class="mw-page-title-main">Ken Levine (oyun geliştiricisi)</span> Amerikalı sanat yönetmeni

Kenneth Marc "Ken" Levine, Amerikalı bir oyun geliştiricisidir. Ghost Story Games şirketinin yaratıcı yönetmen ve kurucularındandır. BioShock serisinin yaratılmasına öncülük etmiştir ve Thief: The Dark Project ve System Shock 2'de yaptığı çalışmalarla da tanınır.

<span class="mw-page-title-main">989 Studios</span>

989 Studios, Sony Computer Entertainment America'nın (SCEA) bir bölümü olan ve PlayStation konsolları ve Windows için oyun geliştirmiş bir şirketti. Geliştirdiği oyunlar arasında EverQuest, Twisted Metal III, Twisted Metal 4, Syphon Filter, Syphon Filter 2, Jet Moto 3, Bust a Groove yer alır.

Arkane Studios SASU, Lyon merkezli bir Fransız video oyun geliştiricisidir. 1999'da kurulmuştur ve ilk oyunu olan Arx Fatalis'i 2002'de piyasaya sürmüştür. Arkane Studios, Temmuz 2006'da Austin, Teksas'ta ikinci stüdyoları Arkane Studios Austin'i açtı. Stüdyo en çok Dishonored serisini yaratmalarıyla bilinmektedir.

Sürükleyici sim, oyuncu seçimlerine dayanan simülasyon türünde bir video oyunu türüdür. Temel tanımlayıcı özelliği, nispeten geniş bir oyuncu yetenekleriyle birleştiğinde, oyundaki sorunlara çeşitli ve yaratıcı çözümlerin yanı sıra, ortaya çıkan oyun oynamanın ötesindeki yaratıcı çözümleri desteklemesine izin veren oyuncu eylemlerine yanıt veren simüle edilmiş sistemlerin kullanılması, geliştirici tarafından açıkça tasarlanmasıdır. Bu tanım, sınırlı bir anlamda oyuncu seçimine izin veren oyun sistemleri veya oyuncuların seçimlerinin sonuçlarından kolayca kaçmalarına izin veren sistemlerle karıştırılmamalıdır.

Thief II: The Metal Age, Looking Glass Studios tarafından geliştirilen ve Eidos Interactive tarafından 2000 yılında yayınlanan gizlilik oyunudur. Serinin bir önceki oyunu Thief: The Dark Project gibi, City adlı steampunk temalı bir metropolde iş yapan baş hırsız Garrett, yeni bir dini meshep hakkındaki komplo teorilerini çözmeye çalışır. Garrett, güvenlik ve korumalar tarafından tespit edilmekten kaçınmaya çalışırken, hırsızlık gibi görevleri üstlenir.

Jane's World War II Fighters, 1998 savaş uçuş simülasyonu video oyunudur. II. Dünya Savaşı sırasında Avrupa harekât sahasında geçen bu oyun, Jane's Combat Simulations serisinin bir parçasıdır. Oyun, ticari bir başarısızlık olarak değerlendirilmiş ve Jane's Combat Simulations serisinin bitmesinde büyük rol oynamıştır.

Bu, geçmiş ve şimdiki önemli video oyunu tasarımcılarının alfabetik sırayla bir listesidir. Bu listedeki kişiler zaten Wikipedia girişlerine sahiptir ve bu nedenle, dikkate değer bilgisayar oyunları, konsol oyunları veya atari oyunları için önemli tasarımlar yapmışlardır. Yönetim rollerindeki kişileri veya oyunun kendisi üzerinde gerçek tasarım çalışması yapmadan bir konsept geliştiren kişileri içermez." roller). Bir oyunun bir tasarımcının adının yanında listelenmesi, o kişinin tek tasarımcı olduğu anlamına gelmez. Filmlerde olduğu gibi, video oyunlarının jeneriği karmaşık olabilir.