İçeriğe atla

Kuzma Petrov-Vodkin

Kuzma Sergeevich Petrov-Vodkin, (Rusça: Кузьма Сергеевич Петров-Водкин) (1878, Khvalynsk - 15 Şubat 1939, Leningrad) önemli Rus ressam ve yazar.

Biyografisi

Gençlik yılları

Kuzma Petrov Vodkin Saratov'un dışında Khvalynsk (şimdi Engels)'de bir ayakkabıcının oğlu olarak doğdu. Sanatla tanışması ikon ressamlarından ders almaya başlamasıyla çocukluk dönemine rastlar. Petrov Vodkin sanatta hâlâ kendisini gösteremedi. Samara'da Şimendifer Okulu'na girmek için küçük bir tersanede bir yaz işinde çalıştı. Sınavlarda başarısız olduktan sonra, 1893'te Fedor Burov'un sanat derslerine döndü.

Nisan 1895'te Burov öldü ve Petrov Vodkin Saratov çevresindeki diğer ressamlarla çalışmaya başladı. Şans eseri annesinin işvereni çok ünlü bir mimar olan R. Meltzer'i davet etti. Petrov Vodkin bu konukla tanıştırıldı ve Sankt-Peterburg'da sanat üzerinde çalışması için davet edilecek düzeyde hayran bıraktı. Eğitimi yerel tüccarların yardımsever ödemeleriyle finanse edildi. Petrov Vodkin'i cesaretlendiren Saratov'un tanınmış ressamı Borisov Musatov ile bu eğitim sırasında karşılaştı.

St. Petersburg'da 1895'ten 1897'e kadar Baron Stieglits okulunda eğitim gördü. Moskova Resim okuluna gitmeden önce yontma ve mimari üzerine çalıştı. Valentin Serov, Isaak Levitan ve özellikle Konstantin Korovin'in öğrencisiydi. 1901'de ders almak için Anton Aschbe'yle birlikte Münih'e yolculuk yaptı. 1904'te mezun oldu.

Bağımsız çalışmalarının başlaması (1899-1912)

The iconic work of Petrov-Vodkin - "Bathing of a Red Horse".

1906'da Paris'teyken Sırp göçmeni Maria Jovanovic ile tanışıp evlendi. Ömrü boyunca eşi olarak kaldı. İki kızları vardı, doğrulanmadığı halde bir çocuğunun küçükken öldüğü söylenir.

Fakülte yıllarında Petrov Vodkin, Rus Ortodoks Kilisesi ile çatışmaya girdi ve Samara'da ki bir şapelde çalışması kabul edilemez bulundu. İlk çalışmalarından bazıları fazla erotik bulundu. İyi olarak bilinen ilk işi Rüya çağdaş Rus ressamlar arasında bir tartşmanınn kıvılcımlarını başlattı. Resimlerinin başlıca savunucusu Alexandre Benois ve başlıca kötüleyicisi Ilya Repin'di. Böylece çalışmaları zamanın iki büyük ressamı tarafından tartışılmaya başlandı. O zamanın diğer büyük çalışmaları Boys at play ile en önemli ikonik çalışması olan Bathing of a Red Horse'yi kapsar. Bundan hemen sonra gelenler, anında klasik oldu ve sanatçı için bir kanı ve ticari marka oluşturdu.

Sanatsal gelişmelerinin safhaları sırasında, Ortodoks ikonunun estetikliğini parlak renkler ve farklı düzenlemelerle birlikte kullandı. Onun çalışmalarının genellikle kutsal değerlere hakaret ettiği ve erotik olduğu sanılırdı.

Olgunlaşma (1912-1928)

1922 portrait, Anna Akhmatova

Petrov Vodkin 1924'ten 1926'ya kadar ailesiyle birlikte Fransa'da yaşadı. 1922'de Rus şair Anna Ahmatova'nın bir portresini yaptı.

During his earlier years, Petrov-Vodkin developed his "spherical perspective": a unique twist that distorted the drawing as to represent the viewer high enough to actually notice the spherical curve of the globe.

He used it extensively through his works like Death of a Comissar and In the Line of Fire, which make the observer seem more distant, but actually close. It is argued that this twist has been built upon Byzantine perspective - an inverted perspective used in iconography.

Petrov-Vodkin used darker tones with time, but his paintings became more detailed. He started painting still life and portraits, stepping further away from his previous themes.

With help from the Soviet government, he made several trips across the Soviet Union, producing many works with didactic purposes.

Sonraki yıllar (1928-1937)

1927'de Petrov Vodkin'in akciğerlerinde tüberküloz olduğu saptandı. Birkaç yıl boyunca resme ara vermek zorunda kaldı. Bu süre içerisinde edebiyata döndü. Üç büyük yarı otobiyografik cilt: Khvalynshk, Euclid's Space ve Samarkandia'yı yazdı. Bunlardan ilk ikisi en iyi Rus edebiyatıyla eşdeğer düzeyde düşünülür. Resme dönüşü şüpheliydi: teknik ressamlığı karikatür gibi oldu ve konuları genellikle hicivliydi. 1930'lu yıllar sırasında Stalinist kültürel politikalar ve 1937-1939 boyunca yaşanan Büyük Temizlik'in sebep olduğu boğucu atmosfere atfedilir. Bu dönemin dikkate değer işlerinden bir tanesi Alarm (1934) temelde zamanın huzursuzluğunu gösterir.

Petrov Vodkin, 1939 Şubatı'nda tüberkülozdan öldü.

Heritage

1960lar'ın ortasında kadar, Sovyetler Birliği'nde Petrov Vodkin neredeyse unutulmaya yüz tutmuştu, Sosyalist gerçekçlik için uygun değildi.Yine de, Nikita Khrushchev zamanında tekrar keşfedildi ve resmî olarak büyük Rus ressamları arasına girdi.

Petrov-Vodkin'in yazdığı yarı otobiyografik kısa romanlar; Khlynovsk, Euclid's Space ve Samarkandia uzun bir süre unutulduktan sonra, 1970'li yıllarda tekrar yayımlandı. Bunların içerisinde en önemlisi ikincisidir ve önemli ayrıntılarıyla bir sanatçı olab Petrov-Vodkin'in dünya görüşünü iletir.

Petrov-Vodkin aynı zamanda kusursuz, yarı profesyonel bir kemancaydı.

Çalışmalar

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Anton Çehov</span> Rus oyun ve öykü yazarı

Anton Pavloviç Çehov, Rus oyun ve kısa öykü yazarıdır. Tarihte kısa öykü alanında en iyi yazarlar arasında sayılmaktadır. Oyun yazarı olarak kariyerinde dört klasik eser üretmiş ve en iyi kısa öyküleri, yazarlar ve eleştirmenler tarafından olumlu eleştiriler almıştır. Çehov, Henrik Ibsen ve August Strindberg ile birlikte çoğu zaman tiyatroda erken modernizmin doğuşundaki üç yaratıcı figürden biri olarak anılmaktadır. Çehov, edebî kariyerinin çoğunda tıp doktoru olarak çalışmış ve "Tıp benim nikâhlı karım, edebiyat ise metresim." sözlerini dile getirmiştir.

<span class="mw-page-title-main">Vincent van Gogh</span> Hollandalı ressam

Vincent Willem van Gogh, Hollandalı ard izlenimci ressamdır. Batı dünyası sanat tarihinin en tanınmış ve en etkili şahsiyetlerinden biridir. On yıldan biraz fazla bir süre içinde aralarında 860 yağlı boya tablonun da olduğu 2.100 kadar resim ve çizim çalışması üretti ve bunların çoğu yaşamının son iki yılında yapıldı. Bunların arasında manzaralar, natürmortlar, portreler ve otoportreler bulunmaktadır ve modern sanatın temelleri sayılan cüretkâr renkler ile canlı, fevrî ve ifade dolu fırça darbeleriyle ayırt edilirler. 37 yaşında yıllardır süren psikolojik rahatsızlığı ve yoksulluğun ardından trajik bir biçimde kimilerine göre intihar, kimilerine göre bir cinayet sebebiyle silahla yaralandıktan otuz saat sonra hayata veda etti.

<span class="mw-page-title-main">İzlenimcilik</span>

İzlenimcilik veya empresyonizm, ışık, renk ve an kavramını öne çıkartan, doğadaki görünümlerin sürekli değişim içinde olduğundan herhangi bir zamanın herhangi bir anına denk gelen görünümün bir daha aynı şekilde görünemeyeceğini fikrini temel alan sanat akımdır.

<span class="mw-page-title-main">Ömer Hayyam</span> Fars şair, filozof, matematikçi ve astronom (1048–1131)

Gıyaseddin Ebu'l-Feth Ömer ibni İbrahim Nişaburi, yaygın olarak bilinen ismiyle Ömer Hayyam, Fars polimat, matematikçi, astronom, tarihçi, filozof ve şairdi. Selçuklu İmparatorluğu'nun ilk başkenti olan Nişabur'da doğdu. Bir bilgin olarak, Birinci Haçlı Seferi sırasında Selçuklu hanedanının yönetimiyle çağdaştı.

<span class="mw-page-title-main">Jean-Léon Gérôme</span> Fransız heykeltıraş ve ressam (1824 – 1904)

Jean-Léon Gérôme, Fransız ressam, heykeltıraş ve öğretmen.

<span class="mw-page-title-main">Paul Klee</span> Alman kökenli İsviçreli ressam (1879 – 1940)

Paul Klee, Alman kökenli İsviçreli ressam. İlk olarak oryantalizmi öğrenen Klee, kendisine özgü tarzı ile dışavurumculuk, kübizm, gerçeküstücülük gibi pek çok akımda etkili oldu. Sanatçı renk teorisi hakkında çok fazla tecrübe sahibiydi ve bu tecrübelerini yazdı. Çalışmaları ressamın çocuksu perspektifini, mizah anlayışını, kişisel hislerini, inançlarını ve müzikselliğini yansıttı. Klee ve Rus ressam arkadaşı Wassily Kandinsky, Bauhaus okulunda eğitmenlik yapmalarıyla da ünlendiler.

Édouard Manet, Fransız ressam. 19. yüzyılda modern hayatı konu alan resimler yapmaya başlamış ilk ressamlardandır. Manet, gerçekçilik akımından izlenimciliğe geçişte önemli bir rol oynadı. İlk dönem başyapıtlarından Kırda Öğle Yemeği ve Olympia, kendisinden genç ressamlara esin kaynağı oldu. Daha sonraki yıllarda ise o ressamlar izlenimciliğin en önemli isimleri oldular. Günümüzde, bu iki resim, modern sanatın başlangıcı kabul edilir.

<span class="mw-page-title-main">İvan Ayvazovski</span> Ermeni kökenli Rus ressam (1817-1900)

İvan Konstaninoviç Ayvazovski, denizcilik sanatı üzerine yoğunlaşan Ermeni asıllı Rus romantik ressam. Ovanes Ayvazyan ismiyle vaftiz edilen İvan, Kırım yarımadasının güneydoğu kıyısında yer alan liman şehri Feodosia'da Ermeni bir ailenin çocuğu olarak dünyaya geldi ve hayatının çoğunluğunu orada geçirdi.

William-Adolphe Bouguereau Fransız akademik ressamıydı. Klasik konuların modern yorumlarını kadın vücudunu vurgulayarak resim yaptı. Gerçekçi tür resimlerinde mitolojik konuları kullandı.

<span class="mw-page-title-main">Camille Pissarro</span> Fransız ressam (1830-1903)

Jacob-Abraham-Camille Pissarro, izlenimci Fransız ressam. İzlenimcilik ve Art izlenimcilik akımlarına yaptığı katkıların dışında meslektaşlarına özellikle de Paul Cézanne ve Paul Gauguin'e verdiği destekle tanınır.

<span class="mw-page-title-main">Otto Dix</span>

Wilhelm Heinrich Otto Dix,, Alman ressam ve gravürcü. Weimar Cumhuriyeti'ndeki sosyal hayat hakkında yaptığı sert ve acımasız betimlemelerle tanınan Dix, George Grosz ile birlikte Yeni Nesnellik akımının öncülerinden biridir.

<i>Kırda Öğle Yemeği</i> Fransız ressam Édouard Manetnin tablosu

Kırda Öğle Yemeği ya da Kırda Piknik Fransız ressam Édouard Manet'nin 1862 - 1863 yılları arasında tamamladığı tablosudur. Eser, şu anda Paris'teki Orsay Müzesi'nde sergilenmektedir.

Amedeo Clemente Modigliani, Yahudi kökenli İtalyan ressam ve heykeltıraş.

<span class="mw-page-title-main">Theodore Robinson</span> Amerikalı sanatçı (1852 – 1896)

Theodore Robinson, izlenimci manzara tablolarıyla tanınmış Amerikalı ressam.

<span class="mw-page-title-main">Ashcan okulu</span> Amerikalı sanat hareketi

Ashcan okulu veya Ashcan ekolü 20. yüzyılın başlarında New York şehrinde yaşayan gerçekçi ressamların oluşturduğu topluluk. Ashcan okulu, The Eight (Sekizler) olarak adlandırılan ve William Glackens (1870-1938), Robert Henri (1865-1929), George Luks (1867-1933), Everett Shinn (1876-1953), John French Sloan (1871-1951), Arthur B. Davies (1862-1928), Ernest Lawson (1873-1939) ve Maurice Prendergast (1859-1924) olmak üzere 8 Amerikan ressamının oluşturduğu grubun çalışmaları sonucu ortaya çıkmıştır.

Sovyetler Birliği'nde sanat, Sovyetler Birliği'nde üretilen sanat eserlerinin genel adıdır. 1917-1991 yıllarını kapsar. Sovyetler'de özellikle 1950'lerde nonkonformist olmayan bir sanat gelişme göstermiştir.

<i>Sigara İçen Kafatası</i> Vincent van Goghun erken dönem çalışması

Sigara İçen Kafatası, Vincent van Gogh'un erken dönem çalışması. Küçük, tarihsiz, tuval üzerine yağlı boyayla çizilmiş resimde ağzında sigara bulunan bir kafatası betimlenmiştir. Amsterdam'daki Van Gogh Müzesi'nin envanterinde yer alır.

Bu, hem etnik Ruslar hem de diğer etnik kökenlerden insanların Rusya, Sovyetler Birliği ve Rus İmparatorluğu'nun 20. yüzyıl Rus ressamları listesi'dir. Bu liste, hem Rusya'da doğan fakat sonra göç eden hem de başka yerde doğan fakat Rusya'ya göç eden ve/veya uzun zamandır orada çalışan ressamları içermektedir. Ressamlar, alfabetik tablolarda kronolojik sıralamada düzenlenmişlerdir.

<span class="mw-page-title-main">Jan van de Cappelle</span>

Jan van de Cappelle (veya çeşitli kombinasyonlarda Joannes / van der / Capelle ; 25 Ocak 1626 – 22 Aralık 1679 tarihleri arasında yaşamış Hollandalı bir Altın Çağı deniz ve kış manzaraları ressamı ve sanat koleksiyoncusu. "Günümzde 17. yüzyıl Hollanda'sının seçkin deniz ressamlarından biri olarak kabul edilir " Hayatının çoğunu Amsterdam'da yaşan sanatçı eserlerinin de çoğunu bu şehirde yapmıştır. Hollanda Altın Çağı'nın çalışkan ressamları için nispeten küçük bir sayıda eser verse bile dönemin ressamları arasında saygın bir yeri vardır. Deniz resimleri genellikle açık denizden ziyade haliç veya nehir manzaralarını gösteriyor ve su her zaman çok sakin, yukarıdaki bulut oluşumlarını yansıtan bir ayna görevi görmesine izin veriyor; bu etki Cappelle'in uzmanlık alanıydı. Babası kumaş boyacıydı, annesi Rotterdam'dan geldi; 1622'de Amsterdam'da evlendiler

<span class="mw-page-title-main">Adolf Hitler'in iddia edilen dublörleri</span>

Nazi lideri Adolf Hitler, yaşamı boyunca yaptığına dair bir kanıt olmamasına rağmen, benzerleri siyasi tuzaklar olarak kullanmış olabilir. Sovyetler Birliği, Hitler'in intihar ettiği Berlin Savaşı'nın ardından Hitler'e benzeyen cesetlerin bulunduğunu çeşitli şekillerde iddia etti. En belirgin kanıt, Reich Şansölyeliği bahçesinde bulunan Gustav Weler olarak tanımlanan bir cesedin Sovyet görüntüleridir. Weler'in Reich Şansölyesinde, belki de bir aşçı olarak çalıştığı söyleniyordu. Komplo teorisyenleri, Hitler'in Almanya'dan kaçtığına dair iddia edilen kanıtların bir örneği olarak bu bedeni dublörü olarak gösterdiler. Uzmanlar genel olarak Hitler'in dublörü olduğu ve Hitler'in Almanya'dan kaçtığı iddiasını reddederler.