İçeriğe atla

Kuşbakışı görünüş

Kuşbakışı görünüş bir nesnenin üstten görünüşüdür. Bu, bir konuma ya da bir coğrafi alana dikey olarak gökyüzünden ya da yüksek bir konumdan bakmaktır.[1] Genellikle haritacılıkta sıkça kullanılan bir tabirdir. Kuşbakışı görünüm hava fotoğrafçılığı ile de ilgili olabilir, aynı zamanda bunda bir çizim de olabilir.

Ayrıca bakınız

Kaynakça

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Phoenix</span>

Phoenix, ABD'nin en büyük 5. şehri ve Arizona eyaletinin başkenti. Uzun yıllar boyunca yerli halkın hakim olduğu bölge, Avrupalılar'ın kıtaya gelmesinden kısa süre sonra, keşfedilerek ABD topraklarına dahil edilmiştir. 1881'de şehir olan Phoenix, yıllar geçtikçe büyümesine devam etti. Doğal kaynakların yoğun olması ve doğu-batı ulaşım hatları üzerinde yer alması, Phoenix'i bir metropol kıldı.

Valletta Limanı. Tüm Malta'nın olduğu gibi Valetta'nın da mimari yapısı tam bir kaleyi andırır. Askeri bir mantıkla inşa edildiği için tamamen savunmaya yönelik bir yapılanmanın izlerini taşıyan kentte, liman bu anlayışın en önemli göstergesidir. Konum olarak Akdeniz'de Sicilya Adası'nın güneyinde kalan liman; derin kanalları ve kayaların üzerindeki kuşbakışı konumuyla şehrin tüm konuklarına güven verir. Valetta limanı iki büyük terminalden meydana gelir. Bunlardan ilki gemiler için tehlikeler arz eden kuzeydoğu rüzgârlarına karşı sığınak konumundaki Grand Terminali'dir. Limanın en büyük terminali olan Grand, 1200 fit uzunluğundadır. Yine Valetta limanı içinde bir Cruise Terminali de bulunmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Karahayıt, Milas</span> Muğla ili Milas ilçesine bağlı mahalle

Karahayıt, Muğla ilinin Milas ilçesine bağlı bir mahalledir.

<span class="mw-page-title-main">Yönetim merkezi</span> bölgesel yönetimin veya bir devletin merkezi yönetiminin bulunduğu yer

Yönetim merkezi, bir bölgesel yönetimin veya yerel yönetimin merkezi, bir ilçe kasabası veya bir belediyenin merkezi yönetiminin bulunduğu yerdir.

<span class="mw-page-title-main">İdealizm</span> felsefi görüş

İdealizm, gerçekliğin özünü yalnızca fenomen olarak kabul ettiği cisimler dünyasında değil, maddesel olma­yan varlıkta arayan, nesnel gerçekliği; idea, us, tin olarak belirleyen ve maddeyi düşüncenin (tinin) bir görünüş biçimi olarak inceleyen görüş. Materyalizmin ve natüralizmin karşıtı.

Peyzaj resmi, dağlar, ovalar, ağaçlar, nehirler ve ormanları içeren manzaraları betimler. Peyzaj resminde gökyüzü vazgeçilmez bir unsur olarak yer alır. Peyzaj, 15. yüzyıl başlarında Avrupa resim sanatında, daha çok dinsel konulu temalarla ortaya çıkmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Cusco</span>

Cusco, Orta Peru'nun And Dağları platosunda bir şehir olup, aynı isimli eyaletin başkentidir. 3.416 m yükseklikte bir konumdaki Cusco'nun 250.000 nüfusu vardır. Şehir, bir başpiskopos ve bir üniversitenin merkezidir. İnka Krallığı'nın başkenti olarak değişken tarihi, çevresindeki görülmeye değer yerleri ve And dağlarının ortasındaki konumu ile sahip olduğu doğa güzellikleri şehri, çok sayıda turist için çekim merkezi haline getirir. İnka harabe şehri Machu Picchu'ya giderken bir çıkış noktası olması, Cusco'yu dünyaca meşhur hale getirmiştir.

<span class="mw-page-title-main">Officium</span>

Officium, Antik Roma'da, "hizmet", "görev bilinci", "nezaket", "seremoni" ve benzer anlamlarda kullanılan Latince kelime.

<span class="mw-page-title-main">Medical Subject Headings</span>

Medical Subject Headings veya MeSH, İngilizce tıbbi ve biyolojik makalelerin indekslenmesi için kullanılan bir kontrollu vokabülerdir. ABD Millî Sağlık Kütüphanesi National Library of Medicine (NLM) tarafından yaratılmıştır ve başlıca MEDLINE/PubMed makale veritabanı ve NLM'in kitaplarının sınıflandırılması için kullanılır. MeSH internet üzerinden incelenebilir veya indirilebilir.

<span class="mw-page-title-main">Korku</span> Gerçek veya beklenen bir tehlike ile yoğun bir acı karşısında uyanan ve coşku, beniz sararması, ağız kuruması, solunum ve kalp atışı hızlanması vb. belirtileri olan veya daha karmaşık fizyolojik değişmelerle kendini gösteren duygu

Korku, bir ya da birçok belirsizlik karşısında çeşitli tehdit algıları ile tetiklenen, rahatsız edici ve olumsuz bir histir. Kaygının gelecekte olabilecek kötü bir durumla ilgili bir kuşkuyu kapsamasından farklı olarak korku hem şimdiki zamandaki hem de gelecek zamandaki bir ya da daha çok kötülüğün oluşabilecek olmasından duyulan olumsuz ve yıpratıcı bir duygudur.

<span class="mw-page-title-main">Helsinki Olimpiyat Stadyumu</span>

Helsinki Olimpiyat Stadyumu, Helsinki'de bulunan bir stadyumdur. Helsinki kent merkezinden 2 km uzakta, Töölö bölgesinde bulunur. Finlandiya'nın en büyük stadyumudur. 40.000 kişilik bir kapasitesi vardır. Kulesinin yüksekliği 72 metredir. Kule ziyaretçilere açıktır ve ziyaretçilerine kuşbakışı Helsinki manzarası sunar. Konser ve sosyal aktiviteler için de kullanılır. 1934 ile 1938 yılları arasında, Helsinki'de yapılan 1952 Yaz Olimpiyatları için inşa edilmiştir. 1983 ve 2005 yıllarında Dünya Atletizm Şampiyonası'na ev sahipliği yapmıştır. Finlandiya millî futbol takımının ana stadyumudur. 2005 yılında yenilenmiştir. 2022 UEFA Süper Kupa maçı burada oynanmıştır.

Nuruosmaniye, İstanbul ilinin Avrupa Yakası'nda bulunan Fatih ilçesinin bir semti. Kesin sınırları çizilememekle birlikte, idari olarak Mollafenari mahallesi içerisinde kaldığı söylenebilir.

<span class="mw-page-title-main">Doğu Bölgesi (Kuzey Makedonya)</span>

Doğu Bölgesi Kuzey Makedonya'nın 8 istatistiksel bölgesinden biridir. Adını da bulunduğu konumdan alan bölge Kuzey Makedonya'nın doğusunda yer alır ve toprakları Bulgaristan devletiyle sınırdaştır. Bölge sınırları içinde İştip ve Koçana şehirleri yer alır.

<span class="mw-page-title-main">Sanal yerküre</span>

Sanal yerküre, Dünya'nın temsilinin bir 3D yazılım modellemesidir. Sanal dünya kullanıcıya serbestçe görüş açısı ve pozisyon değiştirerek sanal ortamda hareket etme yeteneğini sunar. Geleneksel yerküre modelleri ile karşılaştırıldığında, sanal küreler ek olarak Dünya'nın yüzeyinden birçok farklı görünüşü sunma yeteneğine sahiptir. Bu görünüşler coğrafi özellikler, yollar ve binalar gibi insan yapımı nesneler ya da nüfus gibi demografik büyüklüklerin soyut temsilleri olabilir. Geniş bir şekilde ilk kez yayınlanan online sanal küreler NASA World Wind (2004) ve Google Earth'tür (2005).

Beykent, İstanbul ilinin Büyükçekmece ilçesine bağlı yerleşim alanı, bucak. Beykent Eğitim Kurumları ve Beykent Üniversitesi'nin bulunduğu semt Büyükçekmece Gölü'nü kuşbakışı görmektedir.

<span class="mw-page-title-main">Bing Haritalar</span> Microsoft tarafından sunulan internet haritalama sistemi

Bing Haritalar Microsoft Bing paketinin bir parçası olarak bir web harita hizmeti arama motorudur. Bing Haritalar Platformu tarafından desteklenmektedir.

<span class="mw-page-title-main">Anıtkabir Proje Yarışması</span> Anıtkabirin tasarımı ve özellikleri için başlatılan uluslararası proje yarışması

Anıtkabir Proje Yarışması, 1938'de ölen Mustafa Kemal Atatürk'ün naaşının defnedileceği anıt mezar olan Anıtkabir'in tasarımı ve özellikleri için başlatılan uluslararası proje yarışmasıdır. 1 Mart 1941'de başlayan yarışma, 2 Mart 1942'de sona erdi. Yarışmayı, Emin Onat ile Orhan Arda'nın tasarımı kazandı.

<span class="mw-page-title-main">Macaristan-Türkiye ilişkileri</span>

Macaristan-Türkiye ilişkileri, Macaristan ile Türkiye arasında sürdürülen uluslararası politikaları içerir. İki ülke arasındaki ilişkiler tarihsel ve kültürel bağlar ile uluslararası örgütlerde iş birliği nedeniyle dost ve iş birliğine dayalıdır.

<span class="mw-page-title-main">Marina Bay Sokak Pisti</span>

Marina Bay Sokak Pisti, Downton Core ve Kallang bölgelerini kapsayan Singapur şehrinde yer alan motor sporları pistidir.Pist, Circuit de Monaco ve Valensiya Sokak Pisti 'ne benzeyen bir tarzda liman kenarına yapılmış bir sokak pistidir. 90,000 kapasiteye sahip pist, 5.063 km uzunluğundadır ve FIA 1. Sınıf Pist lisansı vardır.

Labirent video oyunları, 1980'li yılların başında popülerleşmiş bir video oyunu türüdür. Bu video oyun türünü diğer oyunlardan farklı kılan şey, oyunun bir labirent ortamında geçmesidir. Oyuncunun hızlı kararlar vererek labirent içerisindeki tehditlerden kaçması ve görevlerini tamamlaması gerekmektedir. Labirent içerisinde birden fazla yaratık veya oyuncu olabilir, zaman kısıtlaması bulunabilir. 1980 yılında Pac-Man video oyununun çıkmasıyla o zamana kadarki labirent anlayışı değişmiş, oyuncunun labirent içerisinde tek bir yol ile ilgilenmesini gerektiren durumlardan ziyade bütün koridorları taramasını gerektiren oyunlar yapılmaya başlanmıştır.