İçeriğe atla

Kid Icarus: Uprising

Kid Icarus: Uprising
Geliştiriciler
  • Sora
  • Project Sora
YayımcıNintendo
YönetmenlerMasahiro Sakurai
YapımcıYoshihiro Matsushima
Sanatçılar
  • Toshio Noguchi
  • Akifumi Yamamoto
  • Masaki Hirooka
SenaristMasahiro Sakurai
Besteciler
  • Motoi Sakuraba
  • Yuzo Koshiro
  • Masafumi Takada
  • Noriyuki Iwadare
  • Yasunori Mitsuda
  • Takahiro Nishi
SeriKid Icarus
PlatformNintendo 3DS
Çıkış
  • JP: 22 Mart 2012
  • NA/EU: 23 Mart 2012
  • AU: 29 Mart 2012
TürlerÜçüncü şahıs nişancı
Rail shooter
ModlarTek oyuncu, çok oyunculu oyun

Kid Icarus: Uprising (Japonca新・光神話 パルテナの鏡, romanize: Shin Hikari Shinwa: Parutena no Kagami), Sora tarafından geliştirilen ve Nintendo tarafından yayınlanan 2012 yapımı bir rail shooter video oyunudur. Oyun, Kid Icarus serisinin üçüncü oyunu olup Mart 2012 tarihinde tarihinde Nintendo 3DS için piyasaya sürüldü.

Kid Icarus: Uprising, gevşek bir şekilde Yunan mitolojisine dayanan bir ortamda gerçekleşir. Ana kahraman, Işık Tanrıçası Palutena'nın hizmetkarı melek Pit'tir. Karanlığın Tanrıçası Medusa insanlığı yok etmek için geri döndüğünde, Pit önce ona karşı, sonra Yeraltı Dünyasının Efendisi Hades'in güçlerine ve Medusa'nın dönüşünün arkasındaki kaynağa karşı görevlere çıkar. Oyun sırasında oyuncular, havadaki rail shooter bölümleri ve yer tabanlı üçüncü şahıs nişancı bölümleri sırasında Pit'i kontrol eder. Tek oyunculu oyuna ek olarak, çeşitli toplanabilir ve açılabilir öğeler elde edilebilir ve altı oyuncuya kadar çeşitli çok oyunculu modlar mevcuttur.[1]

Uprising, Satoru Iwata'dan o sırada geliştirilmekte olan Nintendo 3DS için bir lansman başlığı oluşturma talebi aldıktan sonra Masahiro Sakurai tarafından yaratıldı. Geliştirme 2009'da başladı, ancak ilk aşamalarında donanıma erişim eksikliği, birçok unsuru arasında denge ve kontrol şemasıyla ilgili sorunlar dahil olmak üzere birçok zorlukla karşı karşıya kaldı. Sakurai, oyunu kesintisiz tutarken ilk Kid Icarus oyununun neşeli tonunu koruyan hikayeyi yazma sorumluluğunu üstlendi. Müzik, aralarında Motoi Sakuraba, Yuzo Koshiro ve Yasunori Mitsuda'nın da bulunduğu bir besteciler ekibi tarafından yaratıldı.

Kid Icarus: Uprising, piyasaya sürüldüğünden bu yana dünya çapında bir milyonun üzerinde kopya sattı ve çoğunlukla olumlu eleştiriler aldı; kontrol şeması sık sık eleştirilse de hikayeye, grafiklere, müziğe ve oynanışa övgü verildi. Oyundan öğeler, dördüncü çıkışından itibaren Super Smash Bros. serisinde belirgin bir şekilde yer aldı.

Kaynakça

  1. ^ "Kid Icarus: Uprising Manual" (PDF). Nintendo. 2012. 11 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi (PDF). Erişim tarihi: 16 Ocak 2023. 

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<i>Resident Evil: Revelations</i> 2012 video oyunu

Resident Evil: Revelations, Japonya'da Biohazard Revelations olarak bilinen, aslında Nintendo 3DS için çıkarılmış bir hayatta kalma-korku oyunudur. Oyun Capcom tarafından geliştirilmiş ve Japonya'da 26 Ocak 2012'de, Avrupa'da 27 Ocak 2012'de, Avustralya'da 2 Şubat 2012'de ve Kuzey Amerika'da 7 Şubat 2012'de yayımlanmıştır.

Super Mario 3D Land, Super Mario serisine Nintendo EAD ile üretim asistanı Brownie Brown tarafından Nintendo 3DS için üretilen platform oyunu. Oyun Nintendo 3DS için çıkarılan ilk Mario oyunudur. San Fransisko'da düzenlenen 2011 Oyun Geliştiricileri Konferansı sırasında Nintendo'nun Keynote Konferansı'nda ortaya çıktı. Koichi Hayashida yönettiği oyun, stereoskopik 3D kullanımını getiriyor. Daha sonra Super Mario 3D World, Wii U için 2013 yılında piyasaya sürüldü. Oyunda diğer oyunlara göre daha fazla ve yeni elementler vardır. Oyunun hikâyesi klasik Mario oyunlarındaki gibi Bowser Prenses Peach kaçırması ve Mario'nun onu kurtarmasıdır.

<i>Monster Strike</i>

Monster Strike veya kısaca Monst , XFLAG tarafından geliştirilen 2013 yapımı bir çok oyunculu rol yapma fizik video oyunudur. Oyun, eski Capcom oyun tasarımcısı Yoshiki Okamoto tarafından yaratılmış olup iOS ve Android platformları için geliştirilmiştir. Oyun, bulmaca, strateji ve kooperatif çok oyunculu unsurları barındırmaktadır.

<i>The Legend of Zelda: Majoras Mask</i> 2000 video oyunu

The Legend of Zelda: Majora's Mask, 2000 yılında Nintendo tarafından geliştirilen aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin altıncı oyunu olup 27 Nisan 2000 tarihinde Japonya'da ve aynı yıl diğer ülkelerde de Nintendo 64 için piyasaya sürüldü. Eiji Auonuma, Yoshiaki Koizumi ve Shigeru Miyamoto liderliğindeki yaratıcı bir ekip tarafından tasarlanan Majora Maskesi iki yıldan daha kısa bir sürede tamamlandı. Geliştirilmiş grafikler ve selefinden birçok oyun değişikliği içeriyordu, ancak oyunun yaratıcılarının zaman kısıtlamaları tarafından gerekli kılan yaratıcı bir karar olarak adlandırdıkları bir takım unsurları ve karakter modellerini tekrar kullandılar.

The Legend of Zelda: A Link to the Past & Four Swords, 2002 yılında Nintendo ve Capcom tarafından geliştirilen bir aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin dokuzuncu oyunu olup 2 Aralık 2002 tarihinde Kuzey Amerika'da, 14 Mart 2003 tarihinde Japonya'da ve 28 Mart 2003 tarihinde Avrupa'da Game Boy Advance için piyasaya sürüldü. Kasette, The Legend of Zelda: A Link to the Past oyununun değiştirilmiş bir portu ve The Legend of Zelda: Four Swords adlı orijinal çok oyunculu oyun bulunur.

Super Smash Bros., Nintendo tarafından yayınlanan bir almaşık dövüş video oyunu serisidir. Seri, öncelikle yapımcıların çeşitli serilerinin karakterlerini içerir ve serideki her oyunu yöneten Masahiro Sakurai tarafından yaratıldı. Oyunun hedefi, geleneksel dövüş oyunlarından farklı olarak yaşam barlarını azaltmak yerine rakipleri sahneden çıkarmaktır.

<span class="mw-page-title-main">Masahiro Sakurai</span> Japon video oyunu tasarımcısı

Masahiro Sakurai, Japon video oyunu yönetmeni ve tasarımcısı. Özellikle Kirby ve Super Smash Bros. serilerinin yaratıcısı olarak bilinmektedir.

Super Smash Bros. Ultimate, 2018 yılında Bandai Namco ve Nintendo tarafından geliştirilen bir almaşık dövüş video oyunudur. Oyun, Super Smash Bros. serisinin beşinci oyunu olup 7 Aralık 2018 tarihinde Nintendo Switch için piyasaya sürüldü.

Super Smash Bros. for Nintendo 3DS ve Super Smash Bros. for Wii U , 2014 yılında Bandai Namco ve Nintendo tarafından geliştirilen iki almaşık dövüş video oyunudur. Oyunlar, Super Smash Bros. serisinin dördüncü oyunları olup Nintendo 3DS sürümü Ekim 2014 ve Wii U sürümü de Kasım 2014 tarihinde piyasaya sürüldü.

Super Smash Bros. Brawl, 2008 yılında Game Arts, HAL Laboratory ve Sora Ltd. tarafından geliştirilen ve Nintendo tarafından yayınlanan bir almaşık dövüş video oyunudur. Oyun, Super Smash Bros. serisinin üçüncü oyunu olup 31 Ocak 2008 tarihinde Japonya ve aynı yıl diğer ülkelerde Wii için piyasaya sürüldü.

<i>Mario Party</i> parti video oyunu serisidir

Mario Party, Hudson Soft ve daha sonra NDcube tarafından geliştirilen ve Nintendo tarafından yayınlanan bir parti video oyunu serisidir. Seri, Super Mario serisinin bir yan ürünü olup en fazla dört, bazen de sekiz oyuncu veya bilgisayar kontrollü karakterler ile oynamaya olanak tanıyan, genellikle öngörülemeyen çok oyunculu modları da içeren parti oyun öğeleriyle tanınmaktadır.

Super Mario Kart, 1992 yılında Nintendo tarafından geliştirilen karting yarış video oyunudur. Oyun, Mario Kart serisinin ilk oyunu olup 27 Ağustos 1992 tarihinde Japonya ve daha sonra diğer ülkelerde Super Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü.

<i>Mario Kart Wii</i> 2008 video oyunu

Mario Kart Wii 2008 yılında Nintendo tarafından geliştirilen bir karting yarış video oyunudur. Oyun, Mario Kart serisinin altıncı oyunu olup Nisan 2008 tarihinde Wii için piyasaya sürüldü.

Mario Kart 7 2011 yılında Nintendo ve Retro Studios tarafından geliştirilen bir karting yarış video oyunudur. Oyun, Mario Kart serisinin yedinci oyunu olup Aralık 2011 tarihinde Nintendo 3DS için piyasaya sürüldü.

Mario Party 5, 2003 yılında Hudson Soft tarafından geliştirilen ve Nintendo tarafından yayınlanan bir parti video oyunudur. Oyun, Mario Party serisinin beşinci oyunu olup Kasım 2003 tarihinde Kuzey Amerika ve Japonya ile aynı yılın Aralık ayında diğer ülkelerde GameCube için piyasaya sürüldü.

Luigi's Mansion 3, 2019 yılında Next Level Games tarafından geliştirilen ve Nintendo tarafından yayınlanan bir aksiyon-macera video oyunudur. Oyun, Luigi's Mansion serisinin üçüncü oyunu olup 31 Ekim 2019 tarihinde Nintendo Switch için piyasaya sürüldü.

Mario & Sonic Londra 2012 Olimpiyat Oyunları'nda, 2011 yılında Sega tarafından geliştirilen bir sıra tabanlı spor parti video oyunudur. Oyun, Mario & Sonic serisinin üçüncü oyunu olup Kasım 2011 tarihinde Wii ve Şubat 2012 tarihinde Nintendo 3DS için piyasaya sürüldü. Oyun, 2012 Yaz Olimpiyatları'na dayanmakta olup özel lisans sahibi International Sports Multimedia tarafından Uluslararası Olimpiyat Komitesi (IOC) tarafından resmi olarak lisanslandı.

Mario & Luigi: Bowser's Inside Story, 2009 yılında AlphaDream tarafından geliştirilen ve Nintendo tarafından yayınlanan bir rol yapma video oyunudur. Oyun, Mario & Luigi serisinin üçüncü oyunu olup 11 Şubat 2009 tarihinde Japonya ve daha sonraki tarihlerde diğer ülkelerde Nintendo DS için piyasaya sürüldü.

Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance, Square Enix tarafından geliştirilen 2012 yapımı bir aksiyon-rol yapma video oyunudur. Oyun, Kingdom Hearts serisinin yedinci oyunu olup Square Enix ve Disney Interactive Studios ortaklığında geliştirilmiştir. Mart 2012 tarihinde Japonya ve aynı yılın Temmuz ayında diğer ülkelerde Nintendo 3DS için piyasaya sürüldü. Oyunun yüksek çözünürlükte yeniden düzenlenmiş sürümü olan Kingdom Hearts Dream Drop Distance HD, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows ve Nintendo Switch için Kingdom Hearts HD 2.8 Remix koleksiyonunun bir parçası olarak küresel olarak yayınlandı.

Shadow the Hedgehog, Sega Studios USA tarafından geliştirilen ve Sonic the Hedgehog serisinin bir parçası olarak Sega tarafından yayınlanan 2005 yapımı bir platform oyunudur. Oyun, Dr. Eggman'ın büyükbabası Prof. Gerald Robotnik'in Black Doom'un yardımıyla yarattığı Kirpi Shadow'un, hafıza kaybından muzdaripken geçmişini öğrenmeye çalışmasını konu almaktadır. Shadow the Hedgehog, Sonic Adventure 1 ve Sonic Adventure 2'deki üçüncü şahıs nişancı öğelerini yeniden sunmakla birlikte konsepti büyük ölçüde genişletir ve Sonic serisine ilk kez çizgisellik sunar.