İçeriğe atla

Ken Levine (oyun geliştiricisi)

2014 Oyun Geliştiricileri Konferansı'nda Ken Levine

Kenneth Marc "Ken" Levine (doğum: 1 Eylül 1966), Amerikalı bir oyun geliştiricisidir. Ghost Story Games şirketinin (eski adı Irrational Games) yaratıcı yönetmen ve kurucularındandır. BioShock serisinin yaratılmasına öncülük etmiştir ve Thief: The Dark Project ve System Shock 2'de yaptığı çalışmalarla da tanınır.

Eserleri

İsim Yıl Yaptığı görev Yayımcı
Looking Glass Studios
Thief: The Dark Project1998 İlk tasarım ve hikâye konsepti Eidos Interactive
Irrational Games
System Shock 21999 Ana tasarımcı, diyalog yazımı, hikâye, seslendirme Electronic Arts
Freedom Force2002 Freedom Force takımı, sesler Electronic Arts, Crave Entertainment
Tribes: Vengeance2004 Yazar Vivendi Games
Freedom Force vs the 3rd Reich2005 Yazar Electronic Arts, 2K Games
SWAT 42005 Yönetici yapımcı Vivendi Games, Sierra Entertainment
BioShock2007 Hikâye, yazım, yaratıcı yönetmen 2K Games, Feral Interactive
BioShock Infinite2013 Baş yazar, yaratıcı yönetmen 2K Games, Aspyr
Ghost Story Games
Açıklanmamış başlık[1]Yayınlanmadı Yayınlanmadı Yayınlanmadı

Kaynakça

  1. ^ Phillips, Tom (30 Mart 2017). "Ken Levine's next game will be "more challenging" than BioShock". Eurogamer. 1 Nisan 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 21 Haziran 2017. 

İlgili Araştırma Makaleleri

<i>BioShock</i>

Bioshock, 2K Boston/2K Australia tarafından geliştirilen ve 2K Games tarafından yayımlanan bir video oyunudur. Oyun, Xbox 360 ve PC için 21 Ağustos 2007 tarihinde çıkmıştır. 2K Games tarafından yapılan bir açıklamada oyunun Playstation 3 için 2K Marin tarafından hazırlandığı ve 17 Ekim 2008 (PAL) ve 21 Ekim 2008 (NTSC-US) tarihlerinde piyasaya sürülmüştür. Seri olarak devam etmiş, Şubat 2010'da BioShock 2, Mart 2013'te BioShock Infinite yayımlanmıştır. Oyun 1960'larda geçer. Ana karakter olan Jack, uçağının okyanusta kaza yapmasından sonra Rapture adlı yer altı şehrini keşfeder. Andrew Ryan adlı iş insanınca yapılan şehir bir ütopya olarak planlanmıştır. ADEM adlı süper insan güçleri veren bir plazmidin keşfi şehrin sonunu hazırlar. Jack ise buradan bir kaçış arar. Hikâye Ayn Rand'ın objektivizm düşüncesi üzerine kuruludur. George Orwell gibi yazarlardan etkiler de barındırır. System Shock adlı oyunun fikren devamı olarak bilinir. Aynı ekip üyeleri iki oyun üzerinde de çalışmıştır.

Ken Low Wai-kwong , Jackie Chan'in dublör takımından ve aynı zamanda oyuncudur.

<i>BioShock Infinite</i>

BioShock Infinite, Ken Levine tarafından tasarlanan Irrational Games'in geliştirdiği bir birinci şahıs nişancı video oyunudur. Dağıtımı 2K Games tarafından yapılmıştır. Oyun, 26 Mart 2013 tarihinde, Microsoft Windows, PlayStation 3 ve Xbox 360 platformları için çıkışını gerçekleştirmiş, ardından oyunun OS X portu, Aspyr tarafından 29 Ağustos 2013 tarihinde, Linux portu ise 17 Mart 2015 tarihinde çıkışını yapmıştır. Geliştirme aşamasındaki adı Icarus Projesi'dir. BioShock oyun serisinin üçüncü oyunudur. Benzer oynanışa, temalara ve konsepte sahip olmasına rağmen önceki iki BioShock oyunundan senaryo olarak ayrılır.

<span class="mw-page-title-main">Oyun Geliştiricilerinin Seçimi Ödülleri</span>

Oyun Geliştiricilerinin Seçimi Ödülleri , her yıl Game Developers Conference tarafından düzenlenen, video oyunları ve video oyunu geliştiricileri için çeşitli kategorilerde ödüllerin verildiği etkinliktir. İlk olarak 2001 yılında düzenlenmiş olup, 1997 ile 1999 yılları arasında düzenlenen Spotlight Awards'ın ardılı niteliğindedir.

<span class="mw-page-title-main">Ghost Story Games</span>

Ghost Story Games, Looking Glass Studios'un 3 çalışanı: Ken Levine Jonathan Chey ve Robert Fermier tarafından 1997'de kuruldu. 9 Ocak 2006'da, Take-Two Interactive Irrational Games'i satın aldığını ve bundan sonra oyunlarını 2K Games adı altında çıkaracaklarını açıkladı. Stüdyo geliştirmiş olduğu System Shock 2, Freedom Force, SWAT 4 ve en önemlisi Bioshock oyunlarıyla bilinir.

<i>BioShock: The Collection</i>

BioShock: The Collection, BioShock video oyunu serisinin remastered(yenilenmiş) hallerini içeren bir koleksiyondur. Bu yenilenmiş halleri Blind Squirrel Games tarafından geliştirilmiş ve 2K Games tarafından yayımlanmıştır. Serinin tüm oyunlarını içeren koleksiyonda oyunlar Microsoft Windows, PlayStation 4 and Xbox One platformlarında daha yüksek çözünürlükleri desteklemek ve oyuncuların daha yüksek kare hızlarıyla oynamalarını sağlamak için yenilenmiştir. Fakat Infinite için zaten yeni nesil grafik şartlarını karşıladığı gerekçesiyle sadece Playstation 4 ve Xbox One sistemlerinde yenilenmiş, PC portunda bir geliştirilme yapılmamıştır. Koleksiyon Eylül 2016 tarihinde çıkışını gerçekleştirmiştir. Windows kullanan oyuncular, orijinal oyunlara önceden sahip olma şartıyla oyunların yenilenmiş hallerini ücretsiz olarak elde edebilmişlerdir.

Feral Interactive, macOS ve Linux platformlarında yayım yapan bir için bir video oyunu yayımcısıdır. 1996 yılında kurulmuş olup Londra, İngiltere merkezlidir. Feral Interactive; Square Enix, 2K Games, Sega, Warner Bros. Interactive Entertainment and Codemasters gibi yayımcılar ile çalışmaktadır. Feral, Total War serisi, Batman: Arkham, Tomb Raider ve XCOM: Enemy Unknown gibi ortaklarının popüler oyunlarının yazılım uyarlamasını yapar ve yayınlar.

System Shock, Looking Glass Technologies tarafından geliştirilen ve Origin Systems tarafından yayımlanan 1994 yılı birinci şahıs aksiyon rol yapma video oyunudur. Warren Spector'ın yapımcı olarak çalıştığı Doug Church tarafından yönetildi. Oyun, 2072 yılının siberpunk vizyonunda bir uzay istasyonunda geçer. İsimsiz bir bilgisayar korsanının rolünü rol alan oyuncu, SHODAN adlı kötü niyetli bir yapay zekanın planlarını engellemeye çalışır. Oyunun devamı olan System Shock 2 11 Ağustos 1999 yılında yayımlandı.

<span class="mw-page-title-main">System Shock 2</span>

System Shock 2, kişisel bilgisayarlar için birinci şahıs hayatta kalma korku video oyunudur. Oyun, Ken Levine tarafından tasarlanmış ve Irrational Games ile Looking Glass Studios tarafından ortak geliştirilmiştir. Başlangıçta bağımsız bir isim olması amaçlanan bu hikâye, üretim sırasında 1994 PC oyunu System Shock'un devamı haline getirildi. Değişiklikler, System Shock'un imtiyaz hakkına sahip olan Electronic Arts'ın yayıncı olarak imzalandığı zaman yapıldı.

Ken Levine adlı kişiler:

BioShock 2, 2K Marin tarafından geliştirilen ve 2K Games tarafından yayımlanan, birinci şahıs nişancı video oyunudur. 2007 video oyunu BioShock'ın devamı olan oyun, 9 Şubat 2010'da Microsoft Windows, PlayStation 3 ve Xbox 360 için dünya çapında piyasaya sürüldü. 13 Eylül 2016'da ise Playstation 4, Xbox One ve Microsoft Windows için remastered olarak piyasaya sürüldü. Feral Interactive, 30 Mart 2012'de oyunun bir OS X sürümünü yayımladı. Kurgusal sualtı distopya kenti Rapture içinde, oyunun hikâyesi ilk BioShock olaylarından sekiz yıl sonra gerçekleşir. Bir dev Big Daddy olan Subject Delta'nın kontrolünü alan oyuncular, silahları ve bir dizi genetik modifikasyon kullanarak kentin psikodeli insan nüfusu olan "mutantlar" (splicer) ile savaşmakla görevlendirilir. Oyun ayrıca, Rapture'ın 1959 iç savaşı sırasında ilk oyunun olaylarından önce gerçekleşen, Fall of Rapture adlı hikâye ile yönlendirilen çok oyunculu modu da bulundurur.

BioShock, daha önceki adı 2K Boston/2K Australia olan Irrational Games stüdyosu tarafından geliştirilen ve Ken Levine tarafından tasarlanıp yönetilen, birinci şahıs nişancı video oyunu serisidir. Bioshock serisi genel olarak, Irrational Games stüdyosundaki çalışanların birçoğunun ve şahsen Ken Levine'in de daha önce üstünde çalıştığı System Shock serisinin ruhani devamı olarak nitelendirilmektedir.

Looking Glass Studios, 1990'lı yıllarda Amerikan bilgisayar oyun geliştirme şirketiydi. Oyunları yenilikçi oynanış, öncü fizik simülasyonu ve iyi yazılmış ilgi çekici hikâyeler barındırıyordu. En tanınmış oyun serileri Ultime Underworld, System Shock ve Thief 1 ile Thief 2 verilebilir.

"Love Games", Belle and the Devotions tarafından seslendirilen 1984 Eurovision Şarkı Yarışması'nda Birleşik Krallık'ı temsil eden şarkı. Şarkı İngilizce dilinde seslendirilmiştir. Şarkı Paul Curtis ve Graham Sacher tarafından yazılmıştır.

<span class="mw-page-title-main">İNaturalist</span>

iNaturalist, bir biyoloji çeşitliliği gözlemini haritalama ve paylaşma konsepti üzerine inşa edilmiş doğa bilimcileri, vatandaş bilim adamları ve biyologların çevrimiçi sosyal ağıdır. iNaturalist'e web sitesi üzerinden veya mobil uygulamalarından erişilebilir. İNaturalist ile kaydedilen gözlemler bilimsel araştırma projelerine, koruma kuruluşlarına, diğer kuruluşlara ve halka değerli veriler sunmaktadır. Proje "doğal tarih mobil uygulamaları için standart taşıyıcı" olarak adlandırıldı.

<span class="mw-page-title-main">Sixaxis</span> gamepad

Sixaxis, Sony tarafından PlayStation 3 oyun konsolu için üretilen kablosuz bir gamepad. 2006 yılında PlayStation 3 ile beraber tanıtılmıştır ve 2008 yılına kadar konsolun resmî kumandası olarak kalmıştır. DualShock ve DualShock 2 kumandaları gibi, kuvvet geri bildirimi olarak da bilinen dokunsal teknolojiyi de içeren Sixaxis kumandası güncellenerek yerini DualShock 3'e bırakmıştır. Bir Sixaxis kumandası, kumandayı PlayStation 3 konsoluna kaydettikten sonra Sony'nin PSP Go'su ile Bluetooth üzerinden de kullanılabilmektedir.

Arkane Studios SASU, Lyon merkezli bir Fransız video oyun geliştiricisidir. 1999'da kurulmuştur ve ilk oyunu olan Arx Fatalis'i 2002'de piyasaya sürmüştür. Arkane Studios, Temmuz 2006'da Austin, Teksas'ta ikinci stüdyoları Arkane Studios Austin'i açtı. Stüdyo en çok Dishonored serisini yaratmalarıyla bilinmektedir.

<span class="mw-page-title-main">Epic Games oyunları listesi</span> Vikimedya liste maddesi

Cary, Kuzey Karolina merkezli bir Amerikan video oyunu yapım ve bilgisayar programcılığı şirketi olan Epic Games; Tim Sweeney tarafından 1991 yılında, ailesinin Potomac, Maryland'deki evinde Potomac Computer Systems adıyla kuruldu. Bu şirketle ZZT (1991) oyununu yayımladıktan sonra Sweeney, 1992'nin başlarında şirketin adını, başka çalışanı veya ofisi olmamasına rağmen "büyük bir şirketmiş gibi görünmesini sağlamak için" Epic MegaGames olarak değiştirdi. Sonraki birkaç yıl içinde şirket, Jill of the Jungle (1992) ve Jazz Jackrabbit (1994) de dahil olmak üzere video oyunları geliştirmeye ve yayımlamaya devam etti. Bunların yanı sıra, Digital Extremes'in Epic Pinball (1993) ve Eclipse Software'in Tyrian (1995) oyunları gibi diğer geliştiricilerin oyunlarını da yayımladılar. Zamanla genişleyen şirket, 1994 yılı itibarıyla 8 çalışana ulaştı.

<span class="mw-page-title-main">1994 Kış Olimpiyatları'nda Ermenistan</span>

Ermenistan, Norveç'in Lillehammer kentinde düzenlenen 1994 Kış Olimpiyatları'na bobsledde iki sporcuyla katıldı. Daha önce Kış Olimpiyatları'na hiç katılamayan ülke, tarihinde ilk kez finallerde yer alma başarısını elde etti. 1994 Kış Olimpiyatları'nda yarışan Ermeni sporcular, bu oyunlarda madalya kazanamadı. Erkekler ikili kategorisinde yarışan Ken Topalian ve Joe Almasian, 3:39.81'lik dereceleriyle yarışmayı 36'ncı sırada tamamladı.

Sürükleyici sim, oyuncu seçimlerine dayanan simülasyon türünde bir video oyunu türüdür. Temel tanımlayıcı özelliği, nispeten geniş bir oyuncu yetenekleriyle birleştiğinde, oyundaki sorunlara çeşitli ve yaratıcı çözümlerin yanı sıra, ortaya çıkan oyun oynamanın ötesindeki yaratıcı çözümleri desteklemesine izin veren oyuncu eylemlerine yanıt veren simüle edilmiş sistemlerin kullanılması, geliştirici tarafından açıkça tasarlanmasıdır. Bu tanım, sınırlı bir anlamda oyuncu seçimine izin veren oyun sistemleri veya oyuncuların seçimlerinin sonuçlarından kolayca kaçmalarına izin veren sistemlerle karıştırılmamalıdır.