İçeriğe atla

Kelime oyunu

Kelime oyunu; her defasında harf ekleyerek veya harfleri birleştirerek kelime oluşturma oyunudur. Kelime oyunları genellikle eğlence olarak kullanılsa da eğitim amacına da hizmet edebilir.[1]

Türler

Kaynakça

  1. ^ "Word game | Britannica". www.britannica.com (İngilizce). 17 Nisan 2023 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Ekim 2023. 

Ayrıca bakınız

İlgili Araştırma Makaleleri

C, c, ISO temel Latin alfabesi ve Türk alfabesinin üçüncü harfidir. İngilizce söylenişi şeklindedir. Türkçedeki söylenişi [d͡ʒ] şeklindedir.

<span class="mw-page-title-main">Rusça</span> Doğu Slav dili

Rusça, Hint-Avrupa dil ailesinin Slav dilleri koluna bağlı bir dil. Rusça, Belarus ve Ukrayna dilleri ile yaşayan üç Doğu Slav dilinden biridir. Yaklaşık 260 milyon konuşanı olan Rusça dünyanın en çok konuşulan dillerinden biri olup Rusya, Belarus, Kazakistan, Kırgızistan, Moldova (Gagavuzya) ile kısmî olarak tanınan Abhazya, Güney Osetya, Transdinyester'de resmî dil statüsündedir. Aynı zamanda Birleşmiş Milletler'in altı resmî dilinden biri ve Uluslararası Uzay İstasyonu'nun İngilizce ile birlikte kullanılan iki dilinden biridir. Orta Asya, Kafkasya, Ukrayna ve kısmen Baltık devletlerinde lingua franca olarak kullanılmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Kiril alfabesi</span> Slav dillerinin kullanımında rol oynayan bir alfabe

Kiril alfabesi, Avrasya'da çeşitli dillerin yazımı için kullanılan alfabedir. Çeşitli Slav, Kafkas, Moğol, Ural, ve İranî dillerinin resmî alfabesidir. En eski Slav kitaplarının yazıldığı iki alfabeden biri olan Kiril yazısı, Aziz Kiril ve kardeşi Metodius tarafından 9. yüzyılın ilk çeyreğinde oluşturulmuştur.

Yunan alfabesi, tarihî dönemden çağdaş döneme kadar çeşitli değişikliklerle aslen Yunancanın yazımında kullanılan alfabedir. Aslen Fenike alfabesinden türetilmiş ve ilk olarak MÖ 9. yüzyıl sonlarında ya da MÖ 8. yüzyıl başlarında kullanılmaya başlanmıştır. Latin ve Kiril alfabelerinin atasıdır. Günümüzde Yunanca yazmak dışında matematikte, temel bilim ve mühendislik bilimlerinde bilimsel gösterimler olarak kullanılır. Alfabe, yedisi ünlü, on dördü ünsüz, üçü ise birleşik yirmi dört harften oluşur:

Yy, Türk alfabesinin 28. harfidir. Türkçede /j/ sesini temsil eder.

<i>Half-Life: Decay</i>

Half-Life: Decay, Valve Software'ın bilimkurgu, birinci şahıs nişancı video oyunu. Half-Life için bir eklentidir. Gearbox Software tarafından geliştirilerek, Sierra Entertainment tarafından 14 Eylül 2001 tarihinde Half-Life'ın PlayStation 2 sürümünün bir parçası olarak dağıtılmıştır.

Lje Kiril alfabesinin bir harfidir. "л" ile "ь" birleşimi şeklindedir. Sırpça, Makedonca ve Abhazcada kullanılır. Latin alfabesinde ise "lj" olarak kullanılır.

<span class="mw-page-title-main">Macera oyunu</span>

Macera oyunları, araştırma, keşif, bulmaca çözme gibi unsurları içeren, hikâyeye odaklı bir çeşit video oyunu ve türüdür. Bu terim macera filmleri ya da macera romanlarıyla doğrudan ilgili değildir.

<span class="mw-page-title-main">Bulmaca</span> çözücünün yaratıcılığını test eden problem veya muamma

Bulmaca; oyuncuların zeka, mantık, dikkat ve hafıza gibi zihinsel yeteneklerini kullanarak çözdükleri; yazılı, sözlü veya mekanik formatlardaki problemlerden oluşan genellikle tek kişilik oyun. Türkçede zeka oyunu kavramı da sıklıkla zeka ve mantığa dayalı bulmacaları tanımlamak için kullanılır.

Video oyunu türleri belirlenirken sınıflandırmada video oyunlarının mekanikleri, tasarım aşamasında, tasarımcının verdiği kritik kararlar yani daha basit bir şekilde oynanış tarzları esas alınır. Lakin bu sınıflandırma her zaman tutarlı veya sistematik bir yol izleyememiştir. Bunun nedeni kriterlerin, ayrımı yapan kişi ya da kuruma göre farklılık göstermesidir. Tümüyle akademik çalışmaların yürütülmemesinden ötürü kimi zaman keyfi isimlendirmeler de söz konusudur. Buna rağmen dünya genelinde benimsenmiş tür kalıpları da mevcuttur.

<i>Habertürk</i> (gazete) Türkiye merkezli günlük gazete (2009–2018)

Habertürk, 1 Mart 2009 tarihinde yayın hayatına başlayan günlük gazeteydi. Son sayısı 5 Temmuz 2018'de çıktı. Gazete internet ortamında haberturk.com adresinden yayın hayatına devam etmektedir. Genel yayın yönetmenliğini Yavuz Barlas yapmaktadır.

Yunancanın romanizasyonu, genelde Yunan alfabesi ile yazılan Yunanca metinlerin, Latin alfabesi ile temsili veya bunu yapmayı sağlayan bir sistemdir. Yunancanın romanizasyonu için çeşitli yöntemler kullanılmaktadır. Bu yöntemler, kaynak metnin Eski Yunanca mı Modern Yunanca mı olduğuna ve arzu edilen dönüştürmenin transkripsiyon mu transliterasyon mu olduğuna bağlı olarak değişiklik göstermektedir.

<span class="mw-page-title-main">Sokoban</span> 1982 video oyunu

Sokoban, bir taşıma bulmacası türü. Oyuncu, bulmacada kutuları veya sandıkları depolama yerlerine taşımaya çalışır. Bulmaca, genellikle video oyunu olarak oynanır.

<span class="mw-page-title-main">Kare bulmaca</span>

Kare bulmaca, çeşitli alanlara dair soruların yanıtlarının kare veya dikdörtgen şeklindeki bir tablodaki boş karelerden (kutulardan) her birine bir harf yazılması suretiyle çözüldüğü bir bulmaca türü. Yanıtlar soldan sağa veya yukarıdan aşağıya olacak şekilde tabloya yerleştirilir. Soru numaraları her bir satır ve sütunun başında veya bazı ülkelerde yanıtın ilk harfinin yazılacağı kutu içinde bulunur. Yanıtlar birbirinden siyah kutularla ayrılır.

Süper Bulmaca sunuculuğunu Alper Ateş'in yaptığı, 24 Mart 2014 tarihinde başlamış bulmaca yarışmasıydı. Hafta içi her akşam saat 20.00'de ekonomi kanalı Bloomberg HT'de yayınlanmaktaydı.

<span class="mw-page-title-main">Görsel roman</span>

Görsel roman, dijital bir etkileşimli kurgu türüdür. Görsel romanlar genellikle yazı odaklı bir anlatıyı çizim, müzik ve bazen oynanışla birleştirir. Bu tür çoğu zaman video oyunu olarak kabul edilir ancak her görsel roman kendini oyun olarak kabul etmez ve görsel romanların gerçekten oyun olup olmadığı hala süren bir tartışma konusudur.

<span class="mw-page-title-main">Bulmaca oyunu</span>

Bulmaca oyunu, bulmaca çözme üzerine kurulu video oyunu türüdür. Farklı bulmaca çeşitleri ile oyuncunun mantık, örüntü tanıma, sıralama ve kelime tamamlama gibi problem çözme kabiliyetleri sınanır. Oyuncunun bir bulmacayı çözmek için sınırsız zamanı olabileceği gibi basit bulmacaları zaman kısıtıyla çözmesi gerekebilir.

<span class="mw-page-title-main">Club Bing</span>

Club Bing, Microsoft'un Bing arama motorunun parçası olarak Nisan 2007'den Mayıs 2012'ye kadar süren çevrimiçi sözcük oyunları grubudur. Bir oyunu tamamlayan veya kısmen tamamlayan oyuncular, Microsoft veya diğer ürünler için değiştirilebilen "biletler" kazandılar. Site arama motoru Bing için pazar payında belirgin bir artış ile yatırıldı.

<i>Crosswords DS</i>

Crosswords DS veya Nintendo'nun PAL bölgelerinde adlandırdığı gibi Crossword Collection, Nintendo DS taşınabilir oyun konsolu için Amerikalı stüdyo Neuvo Retro Games tarafından geliştirilip Nintendo tarafından yayımlanan bulmaca video oyunu. Daha önceden Avustralya'da CrossworDS olarak piyasaya sürüldü. Crosswords DS, oyuncuların stylus kullanarak çözdüğü 1000'den fazla bulmaca içerir. Başlığın aksine kelime ve anagram bulmacaları da içerir. Brain Age oyunlarının kullandığına benzer el yazımı mekanikleri kullanır. Crosswords DS, Brain Age: Train Your Brain in Minutes a Day! ve Nintendogs gibi popüler oyunları içeren Touch! Generations serisi oyunlarına dahildir. Arka plan müziği Fabian Del Prioretarafından bestelenmiştir.

<span class="mw-page-title-main">Kelime bulma oyunu</span> karışık harf tablosunda istenen kelimelerin bulunmaya çalıştığı bir oyun türüdür

Kelime arama, kelime avı gibi isimlerle de bilinen kelime bulma oyunu genellikle kare veya dikdörtgen şekle sahip bir ızgaraya yerleştirilen belirli bazı kelimelerin harflerinden oluşur. Bu bulmacanın amacı kutu içine yerleştirilen gizli kelimeleri bulmak ve işaretlemektir. Kelimeler yatay, dikey veya çapraz olarak yerleştirilmiş olabilir. Çoğunlukla gizlenmiş kelimelerin listesi oyuncuya sağlanır ancak daha zorlu bulmacalarda kelimelerin hangileri olduğunu bulma işi de oyuncuya bırakılabilir. Kelime oyunlarının birçoğu, tüm gizli kelimelerin birbiriyle ilişkili olmasını sağlayan bir temaya sahiptir. Bu tür bulmacalar pek çok ülkede epey popülerdir ve gazetelerin eklerinde yer bulabildiği gibi tamamen onlara adanmış bulmaca dergileri de vardır. Bazı öğretmenler kelime aramayı, genç beyinlerin yeni kelimeleri yoğun bir biçimde bulmaca içinde arayarak öğrenmeleri için eğitim aracı olarak kullanmaktadır.