İçeriğe atla

Kart yarış oyunu

SuperTuxKart, açık kaynak kodlu yazılımın maskotlarını içeren bir kart yarış oyunudur.

Araba yarışı oyunu veya go-kart yarış oyunu olarak da bilinen kart yarış oyunu, yarış video oyunlarının bir alt türüdür. Kart yarış oyunları, olağandışı yarış pisti tasarımları, engeller ve araçlı savaşlar dahil ederken sürüş mekaniklerini basitleştirdi. Türün ilk örnekleri 1980'lerde olmasına rağmen, Super Mario Kart (1992), bu türü popüler hale getirdi ve Mario Kart serisi hala en önde gelen kart yarışları serisi olarak görülmektedir.

Mekanik ve özellikler

Kart yarış oyunlarının, engeller, sıra dışı yarış pisti tasarımları ve çeşitli aksiyon öğeleri eklerken basitleştirilmiş sürüş mekaniklerine sahip olduğu bilinmektedir. Kart yarışçılarının, özellikle medya imtiyazlarından, olağandışı tasarımlara sahip araçların sürücüleri olarak, genellikle onu süren karakterin farklı özelliğini veya kişiliğini yansıtan kurgusal karakterler kullandıkları da bilinmektedir.[1] Kart yarış oyunları, diğer yarış oyunlarından daha çok arcade benzeri bir deneyimdir ve genellikle oyuncu karakterlerinin birbirlerine karşı mermiler atabileceği, avantaj sağlamak için güçlendirmeler toplayabileceği veya hız kazanmak için özel teknikler uygulayabileceği üst düzey bir oyun sunar.[1][2] Tipik olarak, bu tür oyunlarda araçlar, daha çok go kartlar ve scooterlar gibi hareket eder, vites kolu ve debriyaj pedalı gibi şeylerden yoksundur.[3][4]

Kart yarış oyunları, üst düzey oyun öğeleri olmadan gerçek kart yarışını simüle eden yarış simülatör oyunlarının bir alt türü olan kart simülatörlerinden farklıdır ve bunlarla karıştırılmamalıdır.

Tarihi

Kart yarış oyunları konsepti, Hanna-Barbera'nın karakterlerinin sıra dışı ve abartılı araçlarda yarışmasına odaklanan 1968 animasyon televizyon dizisi Wacky Races'dan ilham almış olabileceği düşünülmektedir. Power Drift, 1988'de go kart yarışını içeriyordu[5] ve Wacky Races'in 1991'de yapılan bir oyunu vardır ancak Super Mario Kart'ın (1992) kart yarışı türünü popülerleştirdiği, içinde savaş öğelerini uygulayan ilk kart yarış oyunu olduğu belirtiliyor.[6] Oyun ayrıca donanım sınırlamaları nedeniyle zamanın diğer yarış oyunlarından daha yavaştı ve geliştiricilerini bir go kart teması kullanmaya sevk etti. O zamandan beri, Nicktoons'tan South Park'a kadar çeşitli karakterleri içeren 50'den fazla kart yarış oyunu piyasaya sürüldü.[7]

Mario Kart serisi, genellikle kart yarış serisinin öncüsü olarak kabul edilir ve Diddy Kong Racing gibi diğer popüler oyunların üstünde, türünün en başarılısıdır.[8][9] Bu tür 1990'larda geliştiriciler arasında en popüler gibi görünse de [10] Mario Kart 8 Deluxe (2017), Mario Kart DS (2005) ve Mario Kart Wii (2008) en çok satan kart yarış oyunlarından üçü oldu.[11] Popüler bir kart yarışı mobil oyunu, Mario Kart'tan büyük ölçüde ilham alan ve en yüksek hasılat yapan mobil oyunlar arasında yer alan GKART ve QQ Speed'dir (2010).[12]

Kaynakça

  1. ^ a b Game Engine Architecture. CRC Press. 9 Haziran 2009. s. 19. ISBN 978-1439879184. 7 Mayıs 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Kasım 2014. 
  2. ^ "The Kart Racing Genre". Gamelitist. 14 Haziran 2012. 11 Aralık 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 2 Aralık 2014. 
  3. ^ AI Game Engine Programming. Cengage Learning. 2009. s. 192. ISBN 978-1584506287. 7 Mayıs 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Kasım 2014. 
  4. ^ Level Up! The Guide to Great Video Game Design. John Wiley & Sons. 11 Nisan 2014. s. 502. ISBN 978-1118877210. 7 Mayıs 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Kasım 2014. 
  5. ^ "Power Drift". Hardcoregaming101. 26 Ağustos 2012. 30 Ağustos 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. 
  6. ^ "A Brief History Of Kart Racing Games". Modojo. 2012. 14 Mart 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Kasım 2014. 
  7. ^ Super Mario: How Nintendo Conquered America. Penguin. 4 Ağustos 2011. ISBN 978-1101517635. 7 Mayıs 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Kasım 2014. 
  8. ^ "The 10 Best Kart Racing Games Of All Time". Uproxx. 29 Mayıs 2014. 31 Mayıs 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Kasım 2014. I could just take the easy route and make this an all Mario Kart list, but I like a challenge, so this top 10 also includes pretenders to Mario’s go-karting throne. 
  9. ^ "Review: Mario Kart 8 Turns the Kart-Racing World Upside Down". The Mary Sue. 29 Mayıs 2014. 31 Mayıs 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Kasım 2014. Mario Kart is the king of the kart racer ... it’s held that throne for a long, long time, ... 
  10. ^ "3DClouds - Reinvigorating the kart racing genre". Develop-Online. 16 Kasım 2017. 18 Kasım 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. 
  11. ^ "Mario Kart 8 will likely be the worst-selling game in franchise history, here's why". Polygon. 15 Mayıs 2014. 16 Mayıs 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. 
  12. ^ Nakamura (23 Mayıs 2019). "Mario Kart Tour Shows Promise of Mobile Hit for Nintendo". Bloomberg.com. Bloomberg News. 23 Mayıs 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 30 Ocak 2021. 

İlgili Araştırma Makaleleri

Mario video oyun tasarımcısı Shigeru Miyamoto tarafından yaratılan ve Nintendo'nun çıkardığı Mario oyun serisinin ana karakteri olan hayali karakterdir. Donkey Kong'dan günümüze kadar 200'den fazla video oyununda yer almıştır. Super Mario Japon video oyun tasarımcısı Shigeru Miyamoto tarafından üretilen, İngilizce konuşabilen, dış görünüşüyle Meksikalı'ya benzeyen İtalyan tesisatçıdır.

<span class="mw-page-title-main">Kirpi Sonic</span> video oyunu karakteri

Kirpi Sonic, ilk olarak 1991 yılında Sega'nın oyun konsolunda ortaya çıkan, mavi renkli, hızlı, kırmızı ayakkabılı ve sürekli Dr. Robotnik (Eggman)'le mücadelede olan ve aynı zamanda Sega firmasının maskotu olan, Mobius ismindeki farklı bir boyutta Dünya'ya paralel bir gezegende yaşayan kurgusal uzaylı ve tasarlanış itibarı ile kirpiyi andıran bir karakterdir.

Amy Rose, ilk olarak Sonic the Hedgehog adlı video oyunları serisinde ona âşık olan ilk dişi kirpi kız karakter olarak ortaya çıkar. Kırmızı renkli bir elbisesi ve kırmızı renkte olan çekiciyle Amy, genellikle neşeli ve enerjik bir kişiliğe sahiptir. Sonic the Hedgehog adlı serinin diğer karakterlerinden farklı olarak, Amy Rose'un fiziksel gücü düşüktür ancak sopaları sayesinde savunma yetenekleri yüksektir. Amy'nin tek zayıf noktası, Sonic'tir.

Super Mario Nintendo tarafından yaratılmış, firmanın maskotu Mario'yu temel alan bir video oyunu serisidir. Super Mario Bros. veya kısaca Mario (マリオ) adlarıyla da bilinen seri, daha geniş kapsamlı Mario markasının temelini oluşturur. Nintendo'nun tüm önemli oyun konsolları ve el konsolları için en az bir Super Mario oyunu geliştirilmiştir.

Mario Kart 8, 2014 yılında Nintendo tarafından geliştirilen karting yarış video oyunudur. Oyun, Mario Kart serisinin sekizinci oyunu olup Mayıs 2014 tarihinde Wii U için piyasaya sürüldü.

Super Smash Bros., Nintendo tarafından yayınlanan bir almaşık dövüş video oyunu serisidir. Seri, öncelikle yapımcıların çeşitli serilerinin karakterlerini içerir ve serideki her oyunu yöneten Masahiro Sakurai tarafından yaratıldı. Oyunun hedefi, geleneksel dövüş oyunlarından farklı olarak yaşam barlarını azaltmak yerine rakipleri sahneden çıkarmaktır.

<i>Mario Kart</i> Yarış video oyunu serisi

Mario Kart, Nintendo tarafından geliştirilen bir karting yarış video oyunu serisidir. Seri, Super Mario serisinin bir yan ürünü olup ilk oyunu olan Super Mario Kart 1992'de Super Nintendo Entertainment System için yayınlandı.

Super Mario All-Stars, 1993 yılında Nintendo tarafından geliştirilen platform karşılaştırma video oyunudur. Oyun, Super Mario serisinin Super Mario Bros., Super Mario Bros.: The Lost Levels, Super Mario Bros. 2 ve Super Mario Bros. 3 oyunlarının karşılaştırılmalı remakeleri olup Temmuz 1993 tarihinde Japonya ve daha sonra diğer ülkelerde Super Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü.

Super Mario Kart, 1992 yılında Nintendo tarafından geliştirilen karting yarış video oyunudur. Oyun, Mario Kart serisinin ilk oyunu olup 27 Ağustos 1992 tarihinde Japonya ve daha sonra diğer ülkelerde Super Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü.

Mario Kart 64, 1996 yılında Nintendo tarafından geliştirilen karting yarış video oyunudur. Oyun, Mario Kart serisinin ikinci oyunu olup 14 Aralık 1996 tarihinde Japonya ve 1997'de diğer ülkelerde Nintendo 64 için piyasaya sürüldü.

Mario Kart: Super Circuit 2001 yılında Intelligent Systems tarafından geliştirilen ve Nintendo tarafından yayınlanan bir karting yarış video oyunudur. Oyun, Mario Kart serisinin üçüncü oyunu olup 21 Temmuz 2001 tarihinde Japonya ve sonraki aylarda diğer ülkelerde Game Boy Advance için piyasaya sürüldü.

Mario Kart: Double Dash!! 2003 yılında Nintendo tarafından geliştirilen bir karting yarış video oyunudur. Oyun, Mario Kart serisinin dördüncü oyunu olup 7 Kasım 2003 tarihinde Japonya ve aynı ay diğer ülkelerde GameCube için piyasaya sürüldü.

Mario Kart DS 2005 yılında Nintendo tarafından geliştirilen bir karting yarış video oyunudur. Oyun, Mario Kart serisinin beşinci oyunu olup 14 Kasım 2005 tarihinde Kuzey Amerika, 17 Kasım 2005 tarihinde Avustralya, 25 Kasım 2005 tarihinde Avrupa, 8 Aralık 2005 tarihinde Japonya ve 5 Nisan 2007 tarihinde Güney Kore'de GameCube için piyasaya sürüldü.

Mario Kart 7 2011 yılında Nintendo ve Retro Studios tarafından geliştirilen bir karting yarış video oyunudur. Oyun, Mario Kart serisinin yedinci oyunu olup Aralık 2011 tarihinde Nintendo 3DS için piyasaya sürüldü.

Bu liste, tüm zamanların en çok satan video oyunlarını göstermektedir. Bugüne kadar en çok satan video oyunu, Mojang tarafından Mayıs 2009 tarihinde bilgisayar, mobil ve konsol gibi pek çok platformda yayımlanan açık dünya oyunu Minecraft, bütün platformalarda 300,000,000'dan fazla kopya satmıştır. EA tarafından yayımlanan Tetris ile Grand Theft Auto V, 100 milyondan fazla kopya satan diğer video oyunlarıdır. Tek bir platformda en çok satan oyun ise Wii konsolu için piyasaya sürülmüş olan yaklaşık 83 milyon satışla Wii Sports'dur.

<span class="mw-page-title-main">Luigi</span>

Luigi, Nintendo'nun Mario video oyunu serisinde bulunan bir kurgusal karakterdir. Shigeru Miyamoto tarafından yaratılan Luigi, Nintendo'nun maskotu Mario'nun biraz daha genç ama daha uzun erkek kardeşi olarak belirtilir ve Mario serisindeki birçok oyunda, genellikle ağabeyinin yardımcısı olarak görünür.

Video oyunlarında reklamcılık, ürünleri, organizasyonları veya bakış açılarını tanıtmak için reklamın video oyunlarına entegre edilmesidir.

Yarış simülasyonu veya Sim yarışı yakıt kullanımı, araç yol tutuşu, hasar, lastik aşınması, süspansiyon gibi gerçek dünyadaki değişkenlerin ayarlanabildiği ve etkili olduğu araç yarışlarını en doğru şekilde simüle etmeyi amaçlayan yarış uygulaması çeşididir. Bir yarış simülasyonunda başarılı olmak için sürücü araç kullanımının eşik frenlemesi, lastik çekişleri ve yol tutuşu gibi tüm yönlerini ve bunları nasıl kontrol edebileceğini bilmelidir. Bu tarz oyunları arcade yarış oyunlarından ayıran şey bu zorluk seviyesidir. Yarış simülasyonlarında gerçeğe en yakın sürüş hissi yaşamak öncelikli amaç iken arcade oyunlarda bu öncelik yerini hız hissine bırakır.

Video oyunlarında güçlendirme, video oyunlarında karakterlerin (PC ve NPC) kendilerine bir takım ekstra yetenekler, özel güçler veya geçici etkiler eklemesi veya kazanması durumunu belirten bir video oyun terimidir. Rol yapma oyunlarında seviye atlama olarak; platform, labirent, shoot 'em up ve arcade türü oyunlarda gizli yerlerden veya düşmanlardan düşerek; diğer aksiyon oyunlarında da çeşitli şekillerde karakter gelişimleri veya geçici karakter gelişimleri mevcuttur. Bir platform oyunu olan Super Mario'da karakter süper mantarı yediği zaman geçici olarak karakteri güçlenir ve daha güçlü forma ulaşır.Pac-Man, bir güçlendirme mekaniğine sahip ilk video oyunu olarak kabul edilir.

<span class="mw-page-title-main">Nintendo mobil oyunları</span>

Japon ev ve el konsolu video oyunları üreticisi ve geliştiricisi olan Nintendo, geleneksel olarak konsollarının özgün özelliklerini kullanarak öne çıkan oyunlara odaklanmıştır. Ancak, 2010'ların başlarında mobil oyun pazarının büyümesi, birkaç ardışık mali çeyrekte zarar etmelerine neden oldu. Bu dönemde, başkan Satoru Iwata liderliğindeki Nintendo, geliştirme ortağı DeNA ile birlikte mobil oyun pazarına giriş stratejisi oluşturdu. Bu strateji, mobil oyunculara franchise mülklerini tanıtarak daha sonra Nintendo'nun konsollarını satın almaya teşvik etmeyi amaçlıyordu. Nintendo, 2015'ten bu yana dahili olarak bir dizi mobil oyun geliştirdi ve aynı zamanda ilk DeNA ortaklığı dışındaki diğer geliştiricilerle de oyunlar yayınladı. Bu oyunlardan birçoğu iOS App Store ve Google Play mağazalarında en çok indirilen oyunlar listesine girdi ve toplamda 100 milyon doların üzerinde gelir elde etti.