Kalradya
Kalradya, Mount & Blade serisinin geçtiği kurgusal evren ve kıta. Orijinal Mount & Blade'de 5, Warband'da 6 ve Bannerlord'da 8 adet krallığa ev sahipliği yapar.
Kalradya toprakları durağan değildir ve sadece oyuncunun eylemleriyle şekillenmez. Her krallık savaşmak, ittifaklar kurmak veya diğer krallıklarla barış antlaşmaları imzalamakta serbesttir. Soylular ve krallar savaş gruplarını yönetir, turnuvalara, ziyafetlere katılır ve onlara emanet edilen bölgelerden vergi toplarlar. Savaş zamanlarında düşman köylerini yağmalar, bölgedeki düşman birliklere saldırır ve kuşatmalarla kaleleri ve şehirleri fethetmeye çalışırlar.
Hukuk ve düzen, Kalradya'da kuraldan ziyade istisnadır. Çöller ve her türlü haydutlar ticaret yollarını taciz edip köylülere saldırırken, kelle avcıları onların saldırılarını önler. Hasatlarını satmak için pazara giden çiftçiler ve şehirden şehire ticaret mallarını götüren kervanlar, ekmediklerini biçmek isteyen yağmacıları ve hırsızları savuşturmak zorundadır. Lordlar da kaos yüzünden tehdit altındadır, bölgeler savaş sırasında düzenli olarak el değiştirir. Krallar da güvende değildir; taht talipleri, iddialarını desteklemek ve iç savaşlar başlatmak için cesur ve maceracı müttefikler ararlar.
Coğrafya
Mount & Blade'de Kalradya
Kalradia toprakları güneyde sıra dağlar ve doğuda bir kar ovası ile çevrili bir kıta arazisine benziyor. İkisi deltalarla biten sekiz nehir, farklı boyutlarda üç düzine orman ve bir göl barındırır. Dünya, daha kuru göründüğü bozkırlar ve karla kaplı kar sahaları dışında ağırlıklı olarak yeşildir.
Warband'de Kalradya
Yeni bir krallık (Sarranid Sultanlığı) eklendiği ve Kalradya'da gerekli yer bulunmadığı için, Warband haritası tamamen yeniden tasarlandı. En dikkat çekici olanı, yine bozkır ve tundra gibi benzer iklim bölgeleri taşırken, bir güney çölünün eklenmesi.
Yeni harita, Kalradya'yı daha çok yuvarlak bir yarımadaya dönüştürüyor, Yüzüklerin Efendisi'ndeki Orta Dünya'ya birkaç şekilde benziyor. Haritayı bir kareden daha yuvarlak şekildeki bir kara parçasına dönüştürmek, kendine izole ve göze garip gelen bir tasarımın önüne geçmesini sağlıyor.
Bannerlord'da Kalradya
Bannerlord'daki Kalradya, Warband'ın Kalradyasına benzemekte ancak yaklaşık 200 yıl öncesinde geçmektedir. Daha geniş bir alanı kaplar ve pusu noktaları oluşturmak için daha fazla dağa sahiptir. Yeni harita, çok daha fazla sayıda göl ve körfezin yanı sıra Warband'dan çok farklı bir sahil şeridine sahiptir.
Tarihçe
Kalradya'nın gerçek tarihi oldukça belirsizdir. Hayatları ayrıntılı anlatılan tek karakterler hükümdarlar, yoldaşlar ve kahramanlardır. Ancak, krallıkların çok uzun zamandır savaşta olduğu ve oyuncunun barışı sağlama şansı olan tek kişi olduğu ima ediliyor.
Çoğu kral kendini eski bir imparatorluk olan Kalrad (veya zaman zaman Kalradik de kullanılır) İmparatorluğu'nun vârisi olarak görür. Örneğin Matheld, İmparatorluğun kadırgalarını yönetmek için ilk Kalradya'ya gelen Nord'ların nasıl işe alındığından bahsediyor. Lezalit, İmparatorluğun bütün savaşma taktiklerini kullandığını, ancak sonunda "klanlar"ın İmparatorluğu yok ettiğini söylüyor.
Serinin dördüncü oyunu olan Bannerlord'da, "Sancakbeyi" olarak anılan ana karakter, imparatorluğun yıkılmasından kısa bir süre önce ortaya çıkar ve Kalradya'nın kaderini belirler.
Diğer yoldaşlar, Praven'ın İmparatorluk altındaki en büyük şehir olduğu ve Suno çevresindeki bölgeyi etkileyen İmparatorluk mirasından bahsediyor. Genel olarak, gerçek tarihinin çok azı ortaya çıkmıştır, ancak Kalradya İmparatorluğu'nun parçalandığı ve birkaç krallığa bölündüğü bilinmektedir.