İçeriğe atla

Kadın psikolojisi

Kadın psikolojisi , kadınların yaşamları boyunca karşılaştıkları sosyal, ekonomik ve politik konulara odaklanan bir yaklaşımdır. Sigmund Freud'un kadın cinselliği görüşü gibi erkek egemen gelişim teorilerine bir tepki olarak ortaya çıktı. Karen Horney'ın orijinal çalışması, erkek gerçekliklerinin kadın psikolojisini tanımlayamayacağını çünkü kız çocukların veya kadınların deneyimlerinden haberdar olmadıklarını savundu.[1] Teorisyenler[] bu yeni feminist yaklaşımın gerekli olduğunu ve kadınların sosyal varlığının psikolojilerini anlamada çok önemli olduğunu iddia etti.[2] Dr. Carol Gilligan'ın araştırmasında, kadın psikolojisinin bazı özelliklerinin erkekler tarafından tanımlanan verili toplumsal düzene uymak için ortaya çıktığı ve bunun mutlaka cinsiyetlerinin veya psikolojilerinin doğası gereği olmadığı ileri sürülmektedir.[3]

Horney'ın teorisi

"Kadın psikolojisi" yaklaşımı genellikle 19. yüzyılın sonlarında bir psikolog olan Karen Horney'ın öncü çalışmasına atfedilir.[4] Horney, onun erkek egemen olduğunu ve bu nedenle önyargıları ve fallus merkezli görüşleri barındırdığını savunarak Sigmund Freud'un psikanalitik teorisiyle çelişti.[5] Horney'ın iddiasına göre Freud'un teorisi kadınlığı tarif edemiyor, çünkü onun gerçek kadın deneyimi tarafından değil, erkek gerçekliği üzerinden oluşturulmuştu.[5] Bunun bir örneği, Freud'un, kadın kişiliğinin penis kıskançlığı sergileme eğiliminde olduğu önermesidir; burada bir kız çocuk, bir penise sahip olmama başarısızlığını yanlış bir davranış için bir ceza olarak yorumlar ve daha sonra annesini suçlar.[6] Freud bunu şu cümlelerle anlatır: "onu (penisi) gördü ve onsuz olduğunu biliyor ve ona sahip olmak istiyor."[7] Horney, bunun penis kıskançlığı değil; aynı cinsiyetten ebeveynin sevgisi için, rekabet olarak gördüğü karşı cinsten ebeveyne karşı temel kaygı, düşmanlık ve öfke olduğunu ve bu nedenle onu kendi güvenliğine doğrudan bir tehdit olarak gördüğünü savundu.[8] Kadın psikolojisi teorisinin bir parçası olarak Horney, bu yönün cinsel dinamiklerden ziyade kişilerarası dinamiklere (örneğin sosyal güçteki farklılıklar) dayalı olarak çözülmesi gerektiğine inanıyordu.

Horney, Freudyen konsepte karşı çıktı: penis kıskançlığını yapıbozuma uğrattı ve bunu, kadınların başarı ve her iki cinsiyetin özelliği olan güvenlik için kendi doğal ihtiyaçlarını ifade etmek istemesinden başka bir şey olarak tanımladı.[9] Horney'nin kadın psikolojisini, Freud'un dünyaya ve yaşamın olumsuzlanmasına yönelik karamsarlığına kıyasla, dünyaya ve yaşamı olumlamaya karşı iyimser olarak tanımlayan bir benzetme vardır.[10]

Annelik ve kariyer

Kadın psikolojisi uzmanları tarafından ana hatlarıyla belirtilen bir dinamik, anneliğin daha geleneksel rolleri ile bir kariyer kadınının daha modern rolü arasındaki dengeleme eylemidir 20 Mart 2021 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. . Roller mutlaka birbiriyle çelişmez: ek gelir, ailenin geçimini sağlamaya yardımcı olur ve çalışan anneler, ailenin ötesinde topluma katkıda bulunuyormuş gibi hissedebilirler.

Hem anneler hem de babalar, hem iş hem de aile hayatını dengeleme baskısını hissediyor ve babalar, bir asır önce olduğundan daha fazla evde vakit geçirmekte, çocuk bakımı ve ev işleriyle uğraşmaktadır. Pew Araştırma Merkezi tarafından yapılan bir araştırma, katılımcıların %42'sinin yarı zamanlı çalışan bir annenin ideal bir senaryo olduğuna inandığını, %16'sının ise anneler için tam zamanlı çalışmanın ideal olduğunu düşündüğünü ve geri kalanının annelerin evde kalması gerektiğini düşündüğünü gösteriyor. Babaların %46'sı ayrıca çocuklarıyla yeterince zaman geçirmediklerini hissettiklerini bildirdi: Bu Pew araştırma anketine yanıt veren babalar, çocuk bakımı için annelerin yarısı kadar zaman harcıyordu. Çalışan babaların %15'i işi dengede tutmanın ve çocuklarına bakmanın çok zor olduğunu belirtmiştir.[11] Aynı çalışma, çalışan babaların %50'sinin iş ve çocuk bakımı sorumluluklarını dengelemenin en azından biraz zor olduğunu söylediğini ortaya koydu. Bununla birlikte, çocuk bakımına yardımcı olabilecek babalar, bunu yapmayı, hatta çoğu zaman annelerden daha çok sevdiklerini bildirmektedir.[12] Pew Araştırma Merkezi ayrıca ebeveynlerden ebeveyn olarak ne kadar iyi bir iş çıkardıklarını değerlendirmelerini istedi. Çocuklarıyla çok az zaman geçirdiklerini düşünen ebeveynler kendilerini mükemmel bir iş çıkarıyor olarak değerlendirme olasılıkları daha düşük olmasına rağmen, çoğu annenin ve kadının kendilerini mükemmel veya çok iyi bir iş yapıyor olarak değerlendirdiği, ancak çalışan annelerin kendilerini çalışmayan annelerin kendilerini değerlendirdiğinden çok daha yüksek puan verdikleri bulundu.[11] Pew Araştırma Merkezi, kadın psikolojisi[13] ile ilişkili farklılıkları[14] ve kadınların işyerindeki ilerlemesi[15] ve evdeki yerleri hakkındaki görüşleri araştırmak ve araştırmak için çeşitli araştırmalar ve anketler üstlenmiştir. .

Dr. Jennifer Stuart tarafından yürütülen bir araştırmaya göre,[16] bazen kadının geçmişi, iki rolü nasıl dengeleyeceğini veya dengeleyip dengeleyemeyeceğini etkiler. Stuart, spesifik olarak, birincil belirleyicinin bir kadının "annesiyle ilişkisinin kalitesi" olduğunu iddia ediyor. Anneleri hem sıcak bağlanma hem de kendinden emin özerklik duygularını besleyen kadınlar, genellikle iş ve aile ortamlarını her ikisinin de lehine olacak şekilde değiştirerek, çocuklarından ve/veya işten zevk almanın yollarını bulabilirler".[16]

Çalışan kadınlar bazen ücretli iş ve annelik sorumluluklarını dengeleyebilmek için kariyerlerinde tavizler veriyorlar. Bu tavizler, çalışma saatlerini kısaltmayı ve kadınların bir işyerinde en iyi performans gösterenler olmasını engelleyebilecek daha düşük maaşı veya daha düşük bir iş statüsünü kabul etmeyi içerir.[17]

Dr. Ramon Resa'ya göre anneler, "çocukların oldukça dayanıklı olduğunu ve gerekli olan her türlü değişikliğe uyum sağlayacaklarını" hatırlamalıdır. Ayrıca mutsuzluğu, hayal kırıklığını ve ilgisizliği hissetmekte de zekidirler".[18]

Ayrıca bakınız

Kaynakça

  1. ^ "The Introduction of a Feminine Psychology to Psychoanalysis". Contemporary Psychoanalysis. 38 (2): 287-299. October 2013. doi:10.1080/00107530.2002.10747102. ISSN 0010-7530.  Birden fazla yazar-name-list parameters kullanıldı (yardım); Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  2. ^ Roazen, Paul (2003). Cultural Foundations of Political Psychology (Clt). New Brunswick, NJ: Transaction Publishers. ss. 259. ISBN 978-0765801821.  Birden fazla |ilk= ve |ad= kullanıldı (yardım)
  3. ^ Women Beyond Freud: New Concepts Of Feminine Psychology. New York: Brunner/Mazel. 1994. ss. 150. ISBN 978-0876307090.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  4. ^ "Karen Horney, M.D., 1885–1952". American Journal of Psychiatry. 158 (8): 1205. 1 Ağustos 2001. doi:10.1176/appi.ajp.158.8.1205. ISSN 0002-953X. PMID 11481151. 11 Kasım 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 11 Kasım 2022.  Birden fazla yazar-name-list parameters kullanıldı (yardım); Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  5. ^ a b "The Introduction of a Feminine Psychology to Psychoanalysis". Contemporary Psychoanalysis. 38 (2): 287-299. 2002. doi:10.1080/00107530.2002.10747102. ISSN 0010-7530.  Birden fazla yazar-name-list parameters kullanıldı (yardım); Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  6. ^ The Freud Encyclopedia: Theory, Therapy, and Culture. Londra: Taylor & Francis. 2002. ss. 179. ISBN 978-0415936774.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  7. ^ Literary Theory: The Complete Guide. Londra: Bloomsbury Publishing. 2017. s. 45. ISBN 9781472592750.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  8. ^ The Psychology of Personality: Viewpoints, Research, and Applications. Malden, MA: Wiley-Blackwell. 2009. ss. 184. ISBN 9781405136358.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  9. ^ Winch (August 1946). "Our Inner Conflicts: A Constructive Theory of Neurosis". Marriage and Family Living. 8 (3): 56. doi:10.2307/348790. ISSN 0885-7059. 
  10. ^ "Karen Horney on feminine psychology". The American Journal of Psychoanalysis. 27 (1–2): 163-183. 1967. doi:10.1007/bf01873051. ISSN 0002-9548. PMID 4862394.  Birden fazla yazar-name-list parameters kullanıldı (yardım); Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  11. ^ a b "Nothing found for 2013 03 14 Modern Parenthood Roles Of Moms And Dads Converge As They Balance Work And Family %3E". Erişim tarihi: 22 Şubat 2016. 
  12. ^ Connelly (2015). "If You're Happy and You Know It: How Do Mothers and Fathers in the US Really Feel about Caring for Their Children?". Feminist Economics. 21: 1-34. doi:10.1080/13545701.2014.970210. 
  13. ^ "Women Can't Do Math...Or Can They?". Pew Research Center (İngilizce). 31 Ağustos 2006. 10 Eylül 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Haziran 2022. 
  14. ^ "2. Americans see different expectations for men and women". Pew Research Center’s Social & Demographic Trends Project (İngilizce). 5 Aralık 2017. 11 Şubat 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Haziran 2022. 
  15. ^ "Women are better at creating safe, respectful workplaces, say many in US". Pew Research Center (İngilizce). 25 Eylül 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Haziran 2022. 
  16. ^ a b Stuart, Jennifer J. (7 October 2008). "Work and motherhood: a clinical study". The American Psychoanalyst. Vol.42, No.1. Pp.22–23. Reprinted by Wellsphere (Archived version available here via Internet Archive. Archive date 5 October 2011.) Access date 9 February 2015.
  17. ^ Kapur (5 Ağustos 2005). "Balancing motherhood and a career". CNN.com International. 11 Kasım 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 11 Kasım 2022. 
  18. ^ Resa (8 Aralık 2009). "Give up a career or give up motherhood". The Huffington Post. 4 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 11 Kasım 2022. 

Kaynaklar

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Tesettür</span> Müslüman kadınların giydiği bir tür giysi

Hicap veya modern kullanımda tesettür, Müslüman kadınların farklı biçimlerde olabilen giyim ve örtünme davranışlarını, başörtüsü ise saçları örten ve genellikle baş ve boynu saran, ancak yüzü görünür hâlde bırakan bir giyim şeklini ifade eder.

Cinsiyetçilik, kişinin cinsiyetine veya toplumsal cinsiyetine dayalı önyargı veya ayrımcılıktır. Cinsiyetçilik herkesi etkiler. Basmakalıplarla ve toplumsal cinsiyet rolleriyle bağlantılıdır, ve bir cinsiyetin veya toplumsal cinsiyetin doğası gereği diğerinden üstün olduğu inancını içerebilir. Aşırı cinsiyetçilik kadın düşmanlığını, cinsel tacizi, tecavüzü ve diğer cinsel şiddet biçimlerini teşvik edebilir. Cinsiyet ayrımcılığı cinsiyetçiliği kapsayabilir. Bu terim, insanlara cinsiyet kimlikleri veya toplumsal cinsiyet veya cinsiyet farklılıklarına dayalı ayrımcılık olarak tanımlanmaktadır. Cinsiyet ayrımcılığı özellikle işyeri eşitsizliği açısından tanımlanmaktadır. Sosyal veya kültürel gelenek ve normlardan ortaya çıkabilir.

<span class="mw-page-title-main">Birleşik Krallık tarihi</span> Büyük Britanya tarihi

Birleşik Krallık tarihi, 18. yüzyılın başlarında Birlik Antlaşması ve Birlik Yasaları ile başlar. Birleşik Krallık'ın çekirdeği, 1707'de İngiltere ve İskoçya krallıklarının siyasi birliği yoluyla Büyük Britanya adlı yeni bir üniter devletin kurulmasıyla oluştu. Tarihçi Simon Schama, bu yeni Büyük Britanya devleti hakkında şunları söylemiştir:

Düşmanca bir birleşme olarak başladı, ancak dünyanın en güçlü ve sağlam birliğine dönüştü... Bu Avrupa tarihindeki en hayret verici dönüşümlerden biriydi.

Shelly-Ann Fraser-Pryce OD, OJ, 60 metre 10 metre 200 metre'de yarışan Jamaikalı atletizm sprinter. Tüm zamanların en büyük sprinterlerinden biri olarak kabul ediliyor.

<span class="mw-page-title-main">Cinsel taciz</span>

Cinsel taciz, cinsel iyilik karşılığında istenmeyen ve uygunsuz ödül vaatleri dahil olmak üzere, açık veya örtülü cinsel imaların kullanılmasını içeren bir taciz türüdür. Cinsel taciz, sözlü ihlallerden cinsel istismara veya saldırıya kadar bir dizi eylemi içerir. Taciz işyeri, ev, okul veya dini kurumlar gibi birçok farklı sosyal ortamda meydana gelebilir. Tacizciler veya kurbanlar herhangi bir cinsiyetten olabilir.

<span class="mw-page-title-main">İslam'da kadın</span> İslam toplumlarında kadının yeri

Müslüman kadınların deneyimleri farklı toplumlarda ve aynı toplum içinde büyük farklılıklar gösterir. Ortak yönleri ise, hayatlarını değişen derecelerde etkileyen, aralarındaki geniş kültürel, sosyal ve ekonomik farklılıklar arasında köprü kurmaya hizmet edebilecek ortak bir kimlik veren İslam dinine bağlılıklarıdır.

Eşzamanlılık, ilk olarak analitik psikolog Carl G. Jung tarafından "anlamlı bir şekilde ilişkili görünen ancak nedensel bir bağlantıdan yoksun durumları tanımlamak için" ortaya atılan bir kavramdır. Çağdaş araştırmalarda, eşzamanlılık deneyimleri, kişinin zihnindeki olaylar ile dış dünya arasındaki tesadüflerin nedensel olarak birbiriyle ilgisiz olabileceği, ancak başka bilinmeyen bir bağlantısı olabileceğine dair kişinin öznel deneyimine atıfta bulunur. Jung, bunun insan zihninin sağlıklı, hatta gerekli bir işlevi olduğunu ve psikozda zararlı hale gelebileceğini savunmuştur.

Jinefobi veya feminofobi kadınlara karşı olan anormal korkudur, özel bir sosyal fobi türüdür. Geçmişte bu fobi latin bir terim olan horror feminae ile betimlenmekteydi.

Nancy Julia Chodorow feminist sosyolog ve bir psikanalisttir.. Anneliğin Yeniden Üretimi: Psikanaliz ve Cinsiyetin Sosyolojisi, 1978, Feminizm ve Psikoanalitik Kuram, 1989, Dişilikler, Meşillikler, Cinsellikler: Freud ve Ötesi(1994) ve Duyguların gücü: Psikanaliz, Toplumsal Cinsiyet ve Kültürde Kişisel Anlam gibi eserleri içeren pek çok kitap yazmıştır. Anneliğin Yeniden Üretimi adlı eseri Çağdaş Sosyoloji dergisi tarafından son yirmi beş yılın en önemli on eserinden biri seçildi.

<span class="mw-page-title-main">Richard Lynn</span>

Richard Lynn, tartışmalı bir İngiliz psikolog ve yazardır. Ünvanı 2018'de geri alınana kadar Ulster Üniversitesi'nde fahri profesördü. Beyaz üstünlükçüsü ve bilimsel ırkçılık savunucusu olarak tanımlanan Mankind Quarterly dergisinin eski editör yardımcısı ve şu anki baş editörüdür. Zeka üzerine çalışan Lynn, cinsel ve ırksal farklılıkların zekayı etkilediğine olan inancıyla tanınır. İngiltere'deki King's College, Cambridge'de eğitim gören Lynn; Exeter Üniversitesi'nde psikoloji alanında öğretim görevlisi olarak çalışmasının yanı sıra Dublin'deki Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Enstitüsü'nde ve Coleraine'deki Ulster Üniversitesi'nde psikoloji profesörü olarak çalışmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Nesil</span> yaklaşık yirmi beş otuz yıllık yaş kümelerini oluşturan bireyler öbeği

Nesil ya da kuşak, yaklaşık olarak aynı zamanda doğan ve yaşayan tüm insanları ifade eder. Aynı zamanda "çocukların doğup büyüdüğü, yetişkin olduğu ve çocuk sahibi olmaya başladığı, genellikle yaklaşık 20-30 yıl olarak kabul edilen ortalama süre" olarak da tanımlanabilir. Akrabalık terminolojisinde ebeveyn-çocuk ilişkisini belirten yapısal bir terimdir. Biyoloji bilimlerinde biyogenez, üreme veya çoğalma olarak bilinir..

<span class="mw-page-title-main">Drag king</span>

"Drag king"ler çoğunlukla erkeksi drag giysileri giyen ve bireysel veya grup rutininin bir parçası olarak erkek cinsiyet klişelerini kişileştiren kadın performans sanatçılarıdır. Tipik bir drag gösterisi, dans, oyunculuk, stand-up komedi ve şarkı söylemeyi, canlı veya önceden kaydedilmiş parçalarla dudak senkronizasyonunu içerebilir. Drag kralları genellikle abartılı bir şekilde maço erkek karakterler olarak oynarlar, inşaat işçileri ve rapçiler gibi marjinalleştirilmiş erkeklikleri tasvir ederler ya da Elvis Presley, Michael Jackson ve Tim McGraw gibi erkek ünlüleri taklit ederler.

<span class="mw-page-title-main">Kahire Kuşatması</span> 1801 yılında Fransız devrim savaşları sırasında Mısırdaki kuşatma

Kahire Kuşatması, Fransız Devrim Savaşları sırasında Osmanlı kuvvetleri ile Fransız ve İngilizler arasında Mısır Seferi'nden hemen bir önce gerçekleşen bir kuşatmadır. İngiliz komutan John Hely-Hutchinson, Haziran ortasında gerçekleşen birkaç çatışmadan sonra Kahire'ye doğru ilerledi. Hutchinson'a büyük bir Osmanlı kuvveti de katıldı ve Kahire kuşatıldı. 27 Haziran'da General Augustin Daniel Belliard komutasındaki 13.000 kişilik Fransız garnizonu teslim oldu. Jacques-François Menou komutasındaki Mısır'da kalan Fransız birlikleri, bu başarısızlıktan sonra İskenderiye'ye çekildi.

Cinsiyet ve kalkınma, ekonomik gelişme ve küreselleşmenin insanlar üzerinde konumları, cinsiyetleri, sınıf geçmişleri ve diğer sosyo-politik kimlikleri temelinde yarattığı farklı etkiyi anlamak ve ele almak için feminist bir yaklaşım uygulayan disiplinler arası bir araştırma ve uygulamalı çalışma alanıdır. Kalkınmaya yönelik katı bir ekonomik yaklaşım, bir ülkenin kalkınmasını istihdam yaratma, enflasyon kontrolü ve yüksek istihdam gibi niceliksel terimlerle ele alır; bunların tümü, bir ülkenin 'ekonomik refahını' ve bunun sonucunda ülke halkının yaşam kalitesini iyileştirmeyi amaçlar. Ekonomik kalkınma açısından yaşam kalitesi, kaliteli eğitim, tıbbi tesisler, uygun fiyatlı konut, temiz çevre ve düşük suç oranı dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere gerekli haklara ve kaynaklara erişim olarak tanımlanır. Cinsiyet ve kalkınma, bu faktörlerin birçoğunu dikkate alır; ancak toplumsal cinsiyet ve kalkınma, bu konuların kültür, hükûmet ve küreselleşmenin iç içe geçmiş bağlamında ne kadar çok yönlü olduğunu anlamaya yönelik çabaları vurgular. Bu ihtiyacı hesaba katarak, toplumsal cinsiyet ve kalkınma, etnografik araştırmayı, araştırmacıyı fiziksel olarak çevreye ve incelenenlerin günlük rutinine daldırarak belirli bir kültürü veya insan grubunu inceleyen araştırmayı, kalkınma politikasının nasıl olduğunu kapsamlı bir şekilde anlamak için uygular. uygulamalar, hedeflenen grupların veya alanların günlük yaşamını etkiler.

Albedo, simyada Magnum Opus'un nigredo, citrinitas ve rubedo ile birlikte dört ana aşamalarından ikincisidir. "Beyazlık" anlamına gelen kökeni Latinceden gelen bir terimdir. Nigredo aşamasının kaosunu veya massa confusa'sını takiben, simyacı albedo'da arınmaya girişir, buna kelimenin tam anlamıyla ablutio denir. Bu aşama, "prima materia'ya ışık ve netlik getirmek" ile ilgilidir.

Helene Deutsch, Polonya asıllı ABD'li bir psikanalist.

<span class="mw-page-title-main">Sophie Freud</span>

Miriam Sophie Freud, Avusturyalı Amerikalı psikososyolog, eğitimci ve yazar. Sigmund Freud'un torunu, yönlerini "narsisist hoşgörü" olarak tanımladığı psikanalizin bir eleştirmeniydi. Freud'un psikanalitik doktrinlerine yönelik eleştirileri, onu ailenin "kara koyunu" haline getirdi ve annesi Ernestine ve teyzesi Anna de dahil olmak üzere tüm kadın akrabalarının Sigmund'un kadınlar ve onların içsel deneyimleri hakkındaki iddialarından nasıl olumsuz etkilendiğini gözlemledi.

Otonepiofili ve yetişkin bebek olarak da bilinen parafilik çocukçuluk, yetişkin bir insanın bebek gibi rol yapmasını içeren bir cinsel fetiştir. Parafilik çocukçuluk bir ageplay biçimidir. Parafilik çocukçuluk uygulayan kişiler genellikle halk arasında "yetişkin bebekler" olarak anılır.

<span class="mw-page-title-main">Mülteci kadınlar</span>

Mülteci kadınlar, göç deneyimlerinin her aşamasında, günlük hayatlarını yaşarken, toplumsal cinsiyete özgü zorluklarla karşılaşmaktadır. Mülteci kadınlar için, diğer demografik verilerden bağımsız olarak ortak olan zorluklar arasında sağlık hizmetlerine erişim zorluğu, fiziksel istismar, ayrımcılık, cinsel şiddet ve insan ticareti en yaygın olanlardır. Ancak bu tür eylemlerin kurbanı olmayan kadınlar da genellikle tacize maruz kalıyorlar ve kendi özel ihtiyaçları ve deneyimleri göz ardı ediliyor. Bu da moral bozukluğu, stigmatizasyon ve zihinsel ve fiziksel sağlığın bozulması gibi karmaşık sonuçlara yol açıyor. Uluslararası insanî yardım kuruluşlarından uygun kaynaklara erişim eksikliği, dünya genelinde yaygın olan toplumsal cinsiyet varsayımlarıyla birleşiyor, ancak toplumsal cinsiyetin ana akımlaştırılmasındaki son değişiklikler bu ortaklıklarla mücadele etmeyi amaçlıyor.

<span class="mw-page-title-main">Grande Boucle Féminine Internationale</span>

Kadınlar için Tour de France'a eşdeğer olarak Fransa genelinde çeşitli profesyonel kadın bisiklet etabı yarışları düzenlendi ve bu yarışlardan ilki 1955'te tek seferlik olarak düzenlendi. 1984'ten itibaren, bir kadın Tour de France düzenli olarak sahnelendi, ancak etkinliğin adı birkaç kez değişti - örneğin Tour de France Féminin, Tour de la C.E.E. féminin, Tour Cycliste Féminin ve Grande Boucle Féminine Internationale.