İçeriğe atla

Joseph Pace

Joseph Pace
Genel bilgiler
Doğum18 Kasım 1959(1959-11-18)
Morbegno, İtalya
Uyrukİtalyan
AlanıResim, heykel
Katıldığı akımlarÇağdaş sanat

Joseph Pace (18 Kasım 1959, Morbegno, Sondrio, İtalya), soyut ekspresyonizm ressam ve heykeltıraş.

Biyografi

Kongo Demokratik Cumhuriyeti, Afrika’da,[1][2] yükselmeye başladı, babası, Aurelio Pace,[3] UNESCO için görev yapan bir Afrika tarihçisiydi bir araya şair ile Jacques Garelli.[3][4] Pace, önceleri Roma resim okulu sanatçısı[5] amcası Antonio Cardile[6] tarafından Roma’ya ressam ve heykeltıraş olarak takdim edilir.[7]

Sapienza Roma Üniversitesi’nden elde ettiği bir önceki, akademik sosyolojik, sosyoloji tarihi ve barış yapıcı deneyimleri sayesinde hukuki, edebi ve sosyal konularda; Paris Sorbonne Üniversitesi, Roma La Sapienza Üniversitesi[8][9][10] ve Roma Tre Üniversitesi'nde eğitim alır.

1980'lerin ortalarında Paris’te Dr Jean-Marc Mayenga ve şair Pablo Maria Landi ile Pace, bir yeni- felsefi varoluşçuluk ,sanatsal akımı[11] olan filtranisme’i kurar.[12][13][14] Akım, Rönesans’a[15] optik bir yakınlık sergilemektedir. Jean-Paul Sartre ve Albert Camus varoluşçuluğundan, Pace’in filtranisme eserleri, zaman içinde gerçek bir teorik aygıt aracılığıyla, daha fazla söz edilmiştir.

1980'lerde, Roma ve Paris’te çalıştı,ve orada, Temmuz 1987 yılında, o ilk manifestosu Filtraniste’yi yazdı. Şubat 1988 yılında, Paris'te Hulot Galerie’de "Paysages Filtranistes", boyama ve şiirler adlı dogmatizmin statükosunu özetleyen bir sergi düzenledi.

Pace, 1990'ların başlarında, radikal olarak sanatsal çalışmalarını, figuratif resimden soyut ekspresyonizme değiştiren, birkaç yıl sonra İnformalismo Fistranista'nın,[12][16] en yüksek taraftarı olacak sosyolog ve aile dostu Kurt Heinrich Wolff[16][17][18] ile karşılaşır. İki yıl sonra, Ocak 1990'da, Roma'daki evinde, o genişlemiş filtranistes grubun bildirgesine imza attılar.[19]

Sanatsal bakış açısından, eseri, "gestualisme" ve soyut ekspresyonizm ile ilgilidir, bu da dolayısıyla "informalismo filtranista" yı[12][20] oluşturur. Zaten kullanımdaki nesneleri ve malzemeleri ele aldığımızda, kostüm mücevher veya metal gibi,[21] sanatçı özellikle monokrom renkler ve polichrome resimler kullanır bu da arabesk resme şekil verir. "Bu yüzeylerde,parlak renkler karışımı, hala taze vernik ,saf renk streç bant kokusuna çağrışım yapar.[22][23]

Figüratif döneminden sonra (1977-1990), soyut dönemi (1990 -) öncelikle tahta dönemi’nden karakteristik özelliğini almıştır (1990 tahta dönemi 1996) - ve "FACTOR C" çalışmaları (1997) ve daha sonra ilerleme serisi "IDM" Irremovinilita della Memoria (Bellek 2000 Irremovability of Memories-)[24][25] ve Techno Müzi'ğe adanmış "ATONS"[26]'[27] figüratif'e kısmi bir geri dönüş, Pace ayrıca "ENGRAVING" üzerinde çalışmaktadır.[15][28] .

Kaynakça

  1. ^ "Pittore morbegnese a San Paolo del Brasile". 21 Eylül 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 26 Ekim 2012. 
  2. ^ Ferri, Mascia. Joseph Pace, l’irremovibilità della memoria” – Centro d’Arte La Bitta, Roma – 2007 – p.3
  3. ^ a b Quattrocchi Lavinio February 2012, Wobook pp.17/18 10 Şubat 2012 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi.'
  4. ^ Bucci Rogerio: “Intervista a Joseph Pace: una vita racontata”, Quattrocchi Lavinio, 2012, Anzio, Italy
  5. ^ Margozzi, Mariastella – Exhibition Catalogue "Joseph Pace, Imermanenza", p.22, Tiber Copia, Roma, 2010
  6. ^ "Asembleia Legislativa do Estado de São Paulo, 2010". 21 Eylül 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Eylül 2013. 
  7. ^ Paris, Marcello - Intervista a Joseph Pace” – Equitazione &Ambiente Arte, Roma – 2008 – p.36
  8. ^ "Portal da ALESP, Joseph Pace, 2013". 21 Eylül 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Eylül 2013. 
  9. ^ von Lauenstein Massarani, Emanuel - "O dinamismo vital e da força còsmica das emoçoes artisticas de Joseph Pace” p.4, Published by Diario Official da Assembleia Legislativa do Estado de São Paulo, 2010
  10. ^ Ferri, Mascia - "Joseph Pace, l'irremovibilità della memoria” p.3, Published by Centro d'Arte La Bitta, Roma, 2007
  11. ^ von Lauenstein Massarani, Emanuel - "O dinamismo vital e da força còsmica das emoçoes artisticas de Joseph Pace” p.4, Diario Official da Assembleia Legislativa do Estado de São Paulo, julho 2010
  12. ^ a b c Ambasciata d'Italia a Brasilia, Catalogue: Arte Italo-Brasìleìra 14 Ekim 2013 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi., pp. 32,33, Juin 2013
  13. ^ "Portal da ALESP: Joseph Pace, 2010". 21 Eylül 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Eylül 2013. 
  14. ^ von Lauenstein Masarani, Emanuel - "Joseph Pace, O Museo de arte e o Parlamento de São Paulo recebem obras de Joseph Pace" - p.4, Diario Official da Assembleia Legislativa do Estado de São Paulo, agosto 2010
  15. ^ a b Zarzaca, Bruno. Joseph Pace, Filtranisme”, Film documentary, Rome, Italy – July 2011
  16. ^ a b Ferri, Mascia - "Le filtranisme” p.4, Tiber Copia, 2007
  17. ^ "Quattrocchi Lavinio February 2012, Wobook p.18". 10 Şubat 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 26 Ekim 2012. 
  18. ^ von Lauenstein Massarani, Emanuel - "O dinamismo vital e de força còsmica das emoçoes artisticas de Joseph Pace” p.4, Diario Official da Assembleia Legislativa do Estado de São Paulo, julho 2010
  19. ^ Ferri, Mascia - "Le filtranisme” p.4, Published by Tiber Copia, 2007
  20. ^ von Lauenstein Massarani, Emanuel - "O dinamismo vital e da força còsmica das emoçoes artisticas de Joseph Pace" p.4, Published by Diario Official da Assembleia Legislativa do Estado de São Paulo, 2010
  21. ^ von Lauenstein Massarani, Emanuel - "O dinamismo vital e da força còsmica das emoçoes artisticas de Joseph Pace” p.4, Published by Diario Official da Assembleia Legislativa do Estado de São Paulo, 2010
  22. ^ Mariastella Margozzi and Pino Procopio" Catalogue - Joseph Pace - Dalle cose al sopravvento del colore, opere dal 2000 al 2008 – Tibercopia, Roma, 2008, Italy
  23. ^ ISIS News, To the predominance of color, Dalle cose al sopravvento del colore 18 Şubat 2013 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi., p.7, by Mariastella Margozzi
  24. ^ Margozzi, Mariastella - "Joseph Pace, Irremovibilità della Memoria”, Centro d’Arte La Bitta, Roma – 2007, p2-3
  25. ^ Ferri, Mascia. Joseph Pace, l’irremovibilità della memoria” – Centro d’Arte La Bitta, Roma – 2007. p3
  26. ^ "Quattrocchi Lavinio, Wobook July 2011 p.23" (PDF). 21 Eylül 2013 tarihinde kaynağından (PDF) arşivlendi. Erişim tarihi: 9 Ağustos 2013. 
  27. ^ Mascia Ferri, Joseph Pace, Centro d’Arte La Bitta, p.3, Roma, 2007
  28. ^ Bucci, Livia. Catalogo Joseph Pace, Filtranisme”, Tibercopia, Roma, Italia – Luglio 2011 – p.3

Bibliografya

  • Université de Lorraine, Joseph Pace, Mukanda, Ressources documentaires sur l'Afrique
  • Museu de Arte do Parlamento de Itapevi 'Emanuel von Lauenstein Massarani', Pinturas a oleo, Katalog, pp. 112, 113, ed. Camara Municipal de Itapevi, 2023, ISBN 9786587812052
  • Jean-Marc Mayenga, Y a t-il quelqu'un pour sauver le doc?, ed. Books on Demand, 2023, ISBN 9782322486991
  • Emanuel von Lauenstein Massarani, Joseph Pace, Ave Crux, Spes Una, ed. Amazon, 2021, ISBN 9798408396429
  • Albert Russo, Joseph Pace, His Life, His Work, His Art, ed. Amazon, 2021, ISBN 9798537964643
  • Mariastella Margozzi, Libri d'artista - L'arte da leggere, pp. 142, 143, ADDA Editore, Bari, 2019, ISBN 9788867174669
  • Biblioteca Storica Nazionale dell'Agricoltura, Joseph Pace - Sacra Sacrorum - Katalog, Ministero dell'Agricoltura, Roma, 2019
  • Pantheon di Roma, Joseph Pace - Sacra Sacrorum - The Sacred of the Sacred Things - Katalog, Pantheon, Basilica di Santa Maria ad Martyres, Roma, 2019
  • Circolo Italiano in São Paulo, Joseph Pace - Dinamismo Vital e Força Cosmica - Comemoração à Data Nacional da Itàlia - Katalog, Circolo Italiano in São Paulo, Instituto de Recuperação do Patrimonio Histórico do Estado de São Paulo, São Paulo, 2015
  • Florence Biennale - Art And The Polis, Katalog, pp. 49, 50, Fausto Lupetti Editore, 2015, ISBN 9788868741044
  • Jumeirah Magazine, pp16, Joseph Pace Filtranisme, January 2015, Dubai, UAE (United Arab Emirates)
  • Твоя Италия. Выставки в Италии 2015 вторая часть, Joseph Pace (Filtranisme), Museo Venanzo Crocetti с12 по 28 января
  • ローマ】ローマ郊外でくつろぎの時を クロチェッティ美術館, 酒井 香織 (Museo Crocetti: Joseph Pace Filtranisme)
  • Museo Venanzo Crocetti, Joseph Pace Filtranisme, Gaby Pern, Roma, January, 2015, Italy
  • Museo Boncompagni Ludovisi, Galleria Nazionale d'Arte Moderna e Contemporanea di Roma, Mariastella Margozzi: Joseph Pace, L'Eva Futura, Roma, December 2014, Italy
  • Rome, My Sibling, My Empress: The Plebeian, The Trivial, The Sublime, by Albert Russo, pp. 96,98/99, June 2013, Charleston, South Carolina, USA, ISBN 9781490326696
  • Ambasciata d'Italia a Brasilia, Arte Italo-Brasileira, Catalogue by Attilio De Gasperis, pp. 32,33, Brasilia, June, 2013, Brasil
  • Diario official da Assembleia Legislativa de Sao Paulo, Emanuel von Lauenstein Massarani, March 25, 2013, São Paulo, Brasil
  • Mariastella Margozzi", Il mondo al quadrato, Spazio 88, Roma, 2013, Italy
  • Istituto de Recupeaçao do Patrimonio Historico, Catalogo Arte Italia-Brasil 2011-2012, Emanuel von Lauenstein Massarani, pp.158/161, June, 2012, São Paulo, Brasil, ISBN 9788561457082
  • Quattrocchi Lavinio, Una vita raccontata da Joseph Pace, pp.32,33, Anzio, 2012, Italy
  • Giampiero Pedace, Livia Bucci, Filtranisme, Catalogue, TiberCopia, Roma, July 2011, Italy
  • Prefeitura de Jaguariuna, Dinamismo cosmico do artista Joseph Pace, Maria das Graças Hansen Albaran, Jaguariuna, 2011, Brasil
  • Livia Bucci, Mostra di Joseph Pace, le filtranisme a Forte Sangallo, Quattrocchi Lavinio, Anzio, July 2011, Italy
  • Emanuel von Lauenstein Massarani", Joseph Pace, Elite, Arte, São Paulo, SP, 2010, Brasil
  • Emanuel von Lauenstein Massarani", Emoções, CRC (Conselho Regional de Contabilitade), São Paulo, May 2010, Brasil
  • Il Giornale di Alessandria", Efrem Bovo, Joseph Pace, Alessandria, November 2009, Italy
  • Mariastella Margozzi, Pino Procopio", Catalogue: Impermanenza, Opere dal 2000 al 2010 - Tibercopia, Roma, March 2010, Italy
  • Il Giornale di Alessandria", Efrem Bovo, Joseph Pace, Alessandria, November 2009, Italy
  • Equitazione&Ambiente, Lettera di incoraggiamento ai giovani artisti, p. 21, Roma, 2009, Italy
  • Quattrocchi su Roma, Mascia Ferri, Artisti a Roma, Joseph Pace Filtranisme, May 2009
  • Il Messaggero, Marcella Smocovich, Arte per Otto, Roma, Feb. 2009, Italy
  • Arte Cultura e Società, Paolo Nobili, La Mostra, Non Solo Arte, Roma, 2009, Italy
  • Roma C’è, ArteXOtto, Miscellanee, Roma, Feb. 2009, Italy
  • Benito Recchilongo, Galleria Andrè, Feb. 2009, Roma
  • Marisatella Margozzi, Pino Procopio, Catalogue: Joseph Pace dalle cose al sopravvento del colore, opere dal 2000 al 2008, Tibercopia Roma, 2008, Italy
  • Equitazione&Ambiente Arte, Crash, Joseph Pace, p. 12, Roma, Nov. 2008, Italy
  • Annuario d’Arte Moderna, Pablo M.Landi, p. 121, Roma, 2008, Italy
  • Equitazione&Ambiente Arte, Marcello Paris, Intervista a Joseph Pace, Roma, June 2008, Italia
  • Leila Bottarelli, Crash, Opere di Joseph Pace, Nov. 2008, Alessandria
  • Mariastella Margozzi e Mascia Ferri, Crash, Alessandria, Nov. 2008, Italy
  • Arte&Arte, by Mascia Ferri, l'Irremovibilità della Memoria, Sept. 2007, Italy
  • Marisatella Margozzi, Joseph Pace: L'irremovibilità della memoria, Centro d'Arte La Bitta, Roma, Nov. 2007, Italy
  • Mascia Ferri, Le Filtranisme, Centro d'Arte La Bitta, Roma, Nov. 2007, Italy
  • Equitazione&Ambiente Arte, Joseph Pace, L'uomo è un filtro?, Roma, Sept. 2006, Italy
  • Mascia Ferri, Contras, Il Busto Mistero, Alba, 2002, Italy
  • Carl Speranza, Colors, Galleria Clio, Alessandria, Italy
  • Giorgio Conte, Joseph Pace: Fenêtres, Galleria Valeno, Lucera, Oct. 1998, Italy
  • Pablo M.Landi, Joseph Pace, Deducir, Galerìa de Arte Munoz, Madrid, 1996, Spain
  • Pino Procopio, Windows, Centro d’Arte La Bitta, Roma, 1994, Italy
  • Pablo M.Landi, Joseph Pace, Expòsicion Universal de Sevilla, Sevilla, 1992, Spain
  • Juan Maria Cortez, Trosos de Queso, Galerìa Felez, Barcelona, 1992, Spain
  • Pablo M.Landi, Joseph Pace, Galerie d'Art Hulot, Paris, 1988, France

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Brezilya</span> Güney Amerikada bir ülke

Brezilya, resmî adıyla Brezilya Federatif Cumhuriyeti, Güney Amerika'nın en büyük ve en kalabalık ülkesidir. Latin Amerika'nın %47,7'sini kaplayan Brezilya, Ekvador ve Şili haricinde Güney Amerika ülkelerinin hepsi ile sınır komşusudur. Başkenti Brasília ve en kalabalık şehri São Paulo'dur. Brezilya, 26 eyaletten ve bir Federal Bölgeden oluşan bir federasyondur ve Portekizcenin resmi dil olduğu tek Güney Amerika ülkesidir.

<span class="mw-page-title-main">Curitiba</span> Brezilyada belediye ve Paraná eyaletinin başkenti

Curitiba (/), Brezilya'nin 26 eyaletinden biri olan Paraná'nın başkenti ve en büyük nüfuslu olan şehridir. 2010 sayımlarına göre nüfusu 1.760500 kişi civarındadır ve böylece tüm Brezilya'da 6. şehir olma sırasında ve Brezilya Güney Bölgesi'nin en büyük şehri olması sırasına girmektedir. Şehrin sınırları dışındaki varoşları ile birlikte "Curitiba Metropoliten Bölgesi" 26 belediyeden oluşmuştur ve nüfusu 2010 tahminlerine göre 3,2 milyon kişinin üstündedir. Böylece Brezilya'da bulunan 7. metropoliten bölge olmaktadır.

Artur Barrio Rio de Janeiro, Brezilya'da yaşayan ve çalışmalarını sürdüren bir sanatçıdır. Çalışmalarının çoğunu insanlarla etkileşim yaratan enstalasyon parçalarından oluşur. Barrio izleyiciyi sanatının bir parçası hâline getirir ve bunu sıklıkla katılanların yaptıklarının sanat olduğunun farkına varmadan sağlar. Böylece katılımcı hayattan alınmış bir deneyimden çok hayatı ile bütünleşmiş bir deneyim yaşar. Göz ardı edilen çöp dahil olmak üzere gerçekliğin tüm yüzüyle teması cesaretlendirmek ister. Bu nesnelere bağladığımız sembolik anlamların ötesine geçebildiğimizde bu gerçekliğin varlığını tanımamızı ister.

Müzeler listesi ülkeler bazında alfabetik sıra ile verilmiştir. Kültürel, sanatsal, bilimsel veya tarihsel bir ilgi konusu olabilecek objeleri bir araya getiren ve halka sergileyen her çeşit kamu ve özel kuruluşlar müze olarak kabul edilmiştir.

Antonio Cardile, İtalyan, Roma Okulu ressam, heykeltıraş ve gravürcü.

Kurt Heinrich Wolff , bir Amerikalı bilgi sosyolog idi.

<span class="mw-page-title-main">Brezilya ekonomisi</span>

Brezilya ekonomisi, gayri safi yurtiçi hasıla ölçümüyle dünyanın en büyük on ikinci ve 2020'de satın alma gücü paritesine göre de yine dünyanın sekizinci en büyük ekonomisidir. Gayri safi yurt içi hasıla bakımından Latin Amerika'nın en büyük ekonomisi olan Brezilya ekonomisi gelişmekte olan bir karma ekonomidir. Uluslararası Para Fonu'na (IMF) göre, Brezilya'nın 2020 nominal GSYİH'i SAGP olarak 7.348 trilyon BRL ve nominal bazda ise 1.363 trilyon $ idi. Brezilya, kişi başına düşen GSYİH açısından dünyanın 83. ülkesidir ve kişi başına 11.121 ABD doları gelir düşer. Ülkenin, büyük miktarda altın, uranyum, demir ve kereste içeren 20.18 trilyon dolarlık doğal kaynaklara sahip olduğu tahmin edilmektedir.

<span class="mw-page-title-main">Fernando de Noronha</span>

Fernando de Noronha, Brezilya kıyılarından 354 km (220 mi) uzakta olan Atlas Okyanusu'ndaki 21 ada ve adacıktan oluşan bir takımadadır. Takımadalarının adı, Brezilya'dan Portekiz'e ithal ettiği ahşap hizmetleri için ödül alan Portekizli tüccar Fernão de Loronha'nın isminden gelmektedir. Yalnızca ana adada insan yaşamaktadır; 184 km2 (71 sq mi) bir alana ve 2012 yılında 2,718 olarak tahmin edilen bir nüfusa sahiptir. Takımadaların toplam alanı 26 km2 (10 sq mi)'dir.

<span class="mw-page-title-main">Ivo Pitanguy</span>

Ivo Hélcio Jardim de Campos Pitanguy, Brezilyalı plastik cerrah, yazar ve eğitmendir. Dünyada gelmiş geçmiş en önemli plastik cerrahlardan birisi olarak görülmektedir.

Ivone Gebara Brezilyalı Katolik bir rahibe, filozof ve feminist ilahiyatçıdır. Ivone Gebara 9 Aralık 1944 tarihinde Sao Paulo´da, Suriye- Lübnan kökenli bir ailenin çocuğu olarak dünyaya geldi. Felsefede derece aldıktan sonra 22 yaşındayken, 1967'de Augustinian Kadın Kardeşliği Topluluğu´na katıldı. Sao Paulo Katolik Papalık Üniversitesi´nden felsefe alanında doktora yapma hakkı kazandı. Gebara, Helder Camara´nın yanında yaklaşık 17 yıl, Teologico do Recife Enstitüsü´nde eğitim verdi. Kurtuluş teolojisiyle bağdaştırıldığından, enstitü 1989´da Vatikan´ın emri ile kapatılana kadar, 1968´den beri varlığını sürdürdü. O zamandan beri, hayatını dünya genelindeki dini söylem kuruluşlarında konferans ve kurs vermeye ve yazmaya adadı.

<span class="mw-page-title-main">Baixada Santista</span>

Baixada Santista veya Santos Büyük Şehir Belediyesi Bölgesi, Brezilya'nın güneydoğusundaki São Paulo eyaletinin en büyük kentlerinden olan Santos kenti ve etrafında bulunan yapılaşmış şehir varoşlarından oluşan arazileri kapsayan bir resmi metropoliten büyük şehir belediyesi yerel idaresi birimidir. Bu resmi metropoliten büyük şehir belediyesi yerel idaresi birimi resmen 815 no.lu Sao Paulo eyalet kanunu ile 1996 yılında kurulmuştur.

<span class="mw-page-title-main">Augusto Cury</span>

Augusto Jorge Cury Brezilyalı bir doktor, psikiyatrist, psikoterapist ve yazardır. Aklın işleyişi ve düşüncenin inşa süreci hakkında Multifokal Teoriyi geliştirdi. Kitapları ülkesinde 30 milyondan fazla sattı ve Brezilya'nın en çok okunan yazarları arasındadır. Duygu ve düşüncelerin doğası, yapısı ve dinamiğine hitap eden yaşam kalitesi ve zekanın gelişimi alanında bir araştırmacıdır. İspanya'da Eğitim Bilimleri alanında yaşam kalitesi üzerine araştırmalar yapmaktadır. 40'tan fazla ülkede yayınlanan Cury, BYU Üniversitesi'nin 13. Uluslararası Hoşgörüsüzlük ve Ayrımcılık Konferansı'nda ABD'de konferanslar verdi.

Brezilya Japonları Brezilya'da yaşayan Japon kökenli veya Japonya göçmeni Brezilya vatandaşlarıdır

<span class="mw-page-title-main">Giuseppe Amisani</span>

Giuseppe Amisani, 7 Aralık 1881'de kuzey İtalya'daki Lombardiya'nın Pavia yakınlarındaki Mede di Lomellina köyünde doğdu. Pavia Teknik Enstitüsü'nde eğitim gördü, ancak teknik resim kursunda başarılı olamadı. Daha sonra Milano'daki Accademia di Brera'da Cesare Tallone ve Vespasiano Bignami ile çalıştı. 1908'de ve 1911'de “L’Eroe” (“Kahraman”) adlı tablosuyla Akademi'nin Mylius ödülünü kazandı. Bu dönemden sonra genellikle portre resimlerine odaklandı; İtalyan Alpleri, Rodos ve Tunus manzaraları da ilgi gördü.

Vargas dönemi, Brezilya tarihinde Getúlio Vargas'ın devlet başkanı olduğu 1930 ve 1945 arası dönemi kapsayan dönemdir. 1930'dan 1937'ye kadar olan dönem, İkinci Brezilya Cumhuriyeti olarak bilinir ve 1937'den 1946'ya kadar olan Vargas Dönemi'nin diğer kısmı, Üçüncü Brezilya Cumhuriyeti olarak bilinir. Getúlio Vargas, ülkede yansımaya başlayan uluslararası jeopolitik belirsizlik anında Brezilya'nın başkanı oldu. Demokratik temsili siyasi partiler hiçbir zaman Brezilya DNA'sının bir parçası olmadılar ve bu 1930'larda bir kez daha kanıtlandı. Avrupa'da artan kutuplaşmayı yansıtan Brezilya'nın siyasi süreci, biri Komünist Parti'den büyük ölçüde etkilenen ve tenentes şöhretinin karizmatik Luís Carlos Prestes'i - Ulusal Kurtuluş İttifakı (ANL) tarafından yönetilen iki karşıt gruba ayrıldı. Sağ, Plínio Salgado adında havalı bir figürün önderlik ettiği, faşistten ilham alan bir hareket olan Integralizm'de vücut buldu. Bu iyi örgütlenmiş ve finanse edilmiş gruplar 1930 Liberal İttifak'ın kalıntılarını hızla bastırdı ve sokaklara hakim olmaya başladı. Getúlio kendi elementindeydi. Birbirlerini dikkatlice birbirine düşürdü ve ortalama Brezilya vatandaşı arasında açık, rekabetçi siyasetin hem lüks hem de tehlikeli olduğu izlenimini yarattı.

Bu liste, ülke ve bölgelere göre resmi dillerin listesidir. Ülke çapında veya ülkenin bir bölümünde resmi dil statüsüne sahip olan veya ulusal dil, bölgesel dil veya azınlık dili statüsüne sahip tüm dilleri içerir.

<span class="mw-page-title-main">Rafael Tolói</span> Brezilyalı futbolcu

Rafael Tolói, Serie A kulübü Atalanta ve İtalya millî takımı için stoper ve defansif sağ bek olarak oynayan profesyonel bir futbolcudur.

<span class="mw-page-title-main">Aziz Ab'Sáber</span>

Aziz Nacib Ab'Sáber coğrafyacı ve Brezilya'nın en saygın bilim insanlarından biri olup coğrafya, jeoloji, ekoloji ve arkeoloji alanlarında Brezilya biliminin en yüksek ödülleriyle onurlandırılmıştır. Coğrafya mezunu, Sociedade Brasileira para o Progresso da Ciência'nın başkanı ve onursal başkanı, São Paulo Üniversitesi Emeritus Profesörü ve Bilim Akademisi'nin en yüksek rütbesi olan Yer Bilimleri Grão-Cruz Nişanı'nın üyesiydi. Ödülleri arasında 2001 UNESCO Bilim ve Çevre Ödülü ve 2011 Brezilya Entelektüel Ödülü bulunmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">TAM Airlines'ın 3054 sefer sayılı uçuşu</span>

TAM Airlines Flight 3054 (JJ3054/TAM3054), TAM Airlines'ın Porto Alegre'den São Paulo'ya tarifeli bir iç hat yolcu uçuşuydu. 17 Temmuz 2007 akşamı, uçuşa hizmet veren Airbus A320-233, orta şiddette yağmur sırasında São Paulo'daki 35L pistini aştı ve bir Shell akaryakıt istasyonunun yanındaki bir TAM Express deposuna çarptı. Uçak çarpma anında patladı ve uçaktaki 187 yolcu ve mürettebatın tamamı ile yerde bulunan 12 kişi hayatını kaybetti. Kaza, Brezilya topraklarında ve Güney Amerika tarihindeki en ölümcül havacılık kazası olarak Gol Transportes Aéreos'un 1907 sefer sayılı uçuşu'nu geride bıraktı ve dünya çapında A320'nin dahil olduğu en ölümcül havacılık kazası oldu ve A320 ailesini içeren en ölümcül kazalarda Ekim 2015'te Mısır'da düşen ve içerisinde bomba patlaması sonucu 224 ölümle sonuçlanan Metrojet Airlines'ın 9268 sefer sayılı uçuşu'nun ardından 2. en ölümcül kaza olarak yer aldı.

<span class="mw-page-title-main">São Paulo Sanat Müzesi</span>

São Paulo Sanat Müzesi (MASP), Brezilya'nın São Paulo şehrinde Paulista Bulvarı'nda bulunan bir sanat müzesidir. Lina Bo Bardi tarafından tasarlanan bina, ana gövdesi üzerinde iki yan kirişle 74 metre (243 ft) desteklenen, 1968 yılında yapılan beton ve cam yapı olan genel merkezi ile tanınır. Bina şehrin bir dönüm noktası ve modern Brezilya mimarisinin ana sembolü olarak kabul edilir.