İçeriğe atla

Jacob de Wit

Jacob de Wit (19 Aralık 1695 - 12 Kasım 1754), birçok dini sahneyi resmeden Hollandalı bir sanatçı ve iç dekoratör.

Biyografi

Eski Belediye Binası'ndaki (Lahey) Audi alteram partem'i gösteren kapı parçası.
Jacob de Wit'in tarihyazımı üzerine alegorik eseri (1754). Yarı çıplak durumdaki Gerçek, tarihyazıcısına yukarıdan bakmaktadır. Athena (bilgelik tanrıçası) solunda tavsiye vermektedir.
Jacob de Wit'in çizdiği "Kutsal Aile ve Teslis" (1726)
Jacob de Wit'in çizdiği Rahibeler.

Jacob de Wit Amsterdam'da doğdu. Kapı ve tavan resimleriyle ünlendi. Amsterdam'daki Keizersgracht'ta yaşadı ve Keizersgracht'taki binaların çoğunda hala onun tarafından yapılmış kapı veya tavan resimleri vardır. O günlerde Amsterdam'da yaşayan ailelerin çoğunun kır villaları olduğu için Haarlem ve Vecht nehrinin moda bölgelerindeki evlerde de resim yaptı.

Hollanda Sanat Tarihi Enstitüsü'ne göre, Amsterdam'daki Albert van Spiers'in ve Anvers'teki Jacob van Hal'in öğrencisiydi ve 1714'te St. Luke Loncası'na üye oldu.[1] Anvers'teyken, Anvers'teki Carolus Borromeuskerk'te Rubens tavanlarının bir dizi sulu boya çizimini yaptı. Kiliseye 1718'de yıldırım çarptıktan sonra bunlar tarihi bir belge haline geldi. Öğrencisi Jan Punt daha sonra eskizlerini kazdı ve 1751'de yayınladı.[2][3] Öğrencileri Jan de Groot (Laheyli ressam), Dionys van Nijmegen, Jan Punt, Pieter Tanjé ve Frans & Jacob Xavery Kardeşler'di. Jacob de Wit 1754'te Amsterdam'da öldü. Tako Hajo Jelgersma onun takipçisiydi.

Önemli Çalışmaları

  • Ürdün'de Mesih'in Vaftizi [1] 3 Mart 2016 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. (1716) - Tebeşir ve kalem çizimi
  • Çobanların Hayranlığı [2] 3 Mart 2016 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. (1726) - Tuval üzerine yağlıboya
  • Kutsal Aile ve Teslis, ayrıca: Mısır'dan Dönüş [3] 19 Haziran 2019 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. (1726) - Tuval üzerine yağlıboya
  • Geçicilik Alegorisi [4] 3 Mart 2016 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. (1733) - Tuval üzerine yağlıboya
  • Musa Yetmiş Yaşlıyı Seçer (1737) - Tuval üzerine yağlıboya

Resimlerinin Yerleri

  • Heemstede'deki bir kapı için yaptığı resimlerden biri şu anda İsveç'in Uppsala kentinde, Linnaeus müzesinde asılı.
  • Üç boyutlu tek renkli bir tarzda boyanmış melekleri tasvir eden dört mevsime ait bir dizi resim, şimdi Hampshire'daki Hinton Ampner evinde asılı duruyor.
  • Üç boyutlu monokrom tarzı melek resimlerinden bir diğeri, Dorset'teki Kingston Lacy evinde asılı.
  • Eski Belediye Binası (Lahey)
  • Willet-Holthuysen Müzesi

Kaynakça

  1. ^ Jacob de Wit in the RKD
  2. ^ Wit, Jacob de 6 Nisan 2019 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. biography by Christiaan Kramm
  3. ^ De Plafonds of Gallery-stukken uit de Kerk der P.P. Jesuiten, te Antwerpen, geschilderd door P.P. Rubens, geteekend door J. de Wit, en op koper gebragt door Jan Punt, Amsterdam, 1751

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Neoklasisizm</span> Antik Yunan ve Antik Romanın "klasik" sanat ve kültüründen ilham alan sanat hareketleri

Neoklasisizm, Antik Yunan ve Antik Roma dönemine ait tarzların yeniden canlandırılmasıyla ortaya çıkan bir akımdır. Bu akımın en önemli özelliklerinden biri önceki dönemlerdeki Barok ve Rokoko sanatındaki aşırı süslemeciliğe duyulan tepkinin ortaya konulmasıdır.

Pieter Brueghel ya da Brueghel peyzaj çalışmaları ve köy betimlemeleriyle tanınan Hollandalı Rönesans ressamı, Hollanda ve Flaman Rönesans resmi 'nin en önemli sanatçısıdır, aynı zamanda matbaacı, manzara ve köylü sahneleriyle tür resmi ünlüdür. Büyük resimlerde her iki konunun da odak noktası haline getirilmesinde öncüydü.

<span class="mw-page-title-main">Hollanda Altın Çağı</span>

Hollanda Altın Çağı, Hollanda tarihinde 1585-1702 yılları arasındaki döneme verilen ad. Bu dönemde Hollanda bilim, ticaret ve sanat dallarında dünyanın en gelişmiş ülkelerinden biri haline gelmiştir.

Peter Paul Rubens, Hollanda Altın Çağı sırasında yaşamış, Güney Hollanda'daki Brabant Dükalığı'ndan bir Flaman sanatçı ve diplomattı. Flaman Barok geleneğinin en etkili sanatçısı olarak kabul edilir. Rubens'in çok yüklü kompozisyonları klasik ve Hristiyan tarihinin bilgili yönlerine gönderme yapar. Eşsiz ve son derece popüler Barok tarzı, Karşı Reform'da teşvik edilen anlık, dramatik sanatsal stili izleyen hareketi, rengi ve duygusallığı vurguladı. Rubens mitolojik ve sembolik konuların sunaklarını, portrelerini, manzaralarını ve tarihi resimlerini yapan bir ressamdı. Aynı zamanda Flaman duvar halısı (goblen) atölyeleri için üretken bir taslak resim tasarımcısıydı ve Anvers'teki yayıncılar için ön parçaları yaptı.

<span class="mw-page-title-main">Pieter Coecke van Aelst</span>

Pieter Coecke van Aelst, Flaman ressam, gravür sanatçısı, desinatör ve mimarlık kuramcısı. Adı Pieter Coecke olan ve doğum yeri Aelst'i unvan olarak kullanılan sanatçı atölye eğitimi gördü, Brüksel ve Roma'da anıt mimarisi, bezeme sanatları, halı desinatörlüğü gibi alanlarda kendisini yetiştirdi. 1533'te bağlı bulunduğu loncanın isteğiyle bir delegasyon eşliğinde halı ticareti için İstanbul'a gönderildi. Başkentte bir yıl kaldı. Türkçeyi öğrendi, saraya kadar girip I. Süleyman'ın (Kanuni) takdirini kazandı, hatta padişahın bir geçit törenindeki resmini bile gravür (oymabaskı) halinde yaptı, ayrıca İstanbul'un, Balkanlar'ın yaşamından çeşitli sahneleri ve giysileri resmetti. I. Süleyman'ın Hipodram'dan (Atmeydanı'ndan) Geçit Töreni, Bir Sünnet Düğünü, Bir Cenaze Alayı, Bayram İlanı, Türklerin Kent Dışı (Taşra) Yaşamı, Türkler Nasıl Yemek Yerler?, Türkler Nasıl Seyahat Ederler? adlı çalışmaları bunlardandır.

Repoussoir, resim, baskı, fotoğraf, kabartma gibi iki boyutlu sanatsal çalışmalarda görülebilen, izleyicinin gözlerini kompozisyona dikmesini sağlayan sol ya da sağ tarafta ön plana çıkan bir nesnedir. Barok ve maniyerist ressamlarla birlikte popüler oldu. Özellikle 17. yüzyıl Hollanda manzara resimlerinde sıklıkla rastlanabilir. Örneğin, Jacob van Ruisdael, genellikle manzaranın iki tarafından birine manzarayı kapsayan bir ağaç yerleştirirdi. Paolo Veronese, Peter Paul Rubens ve bazı izlenimciler bu tekniği kullandı.

Giovanni Battista Tiepolo, bilinen diğer adlarıyla Gianbattista veya Giambattista Tiepolo, Venedikli ressam ve baskı sanatçısıydı. Tiepolo, Venedikli fresk ressamlarının son "büyük ustası" olarak gösterilir. Gayet çok sayıda eser bırakmış ve sadece İtalya'da değil Almanya ve İspanya'da da çalışmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Anvers Kraliyet Güzel Sanatlar Müzesi</span>

Anvers Kraliyet Güzel Sanatlar Müzesi 1810 yılında kurulmuş 14. yüzyıldan 20. yüzyıla kadar tablo, heykel ve çizim kolleksiyonları sergilenmektedir. Müze Belçika'nın Anvers şehrinde bulunmaktadır. Bu kolleksiyonlar Kuzey, Güney Hollanda'da ve Belçika'daki sanat çalışmalarının kolleksiyonları müzede sergilenmektedir. Müze binası neo-klasik bir üslupla yapılmıştır. Bina 1894 yılında tamamlanmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Mary Cassatt</span> Amerikalı ressam (1844 – 1926)

Mary Stevenson Cassatt, Amerikalı ressam.

Sir Anthony van Dyck, Flaman ressam. Anversli bir tacirin oğlu olarak dünyaya geldi. Sanat yaşamı kısa; fakat göz kamaştırıcıdır. Prenslerin ve kralların gözdesiydi. İngiliz portre okulunu kurdu ve bir renge adını verdi. 1609'dan 1612'ye kadar Hendrick Van Balen'in yanında çıraklık yaptı. İhtiyar adlı bir resmi 1613 tarihini taşır. Jacop Jordaens ve Peter Paul Rubens ile çalıştı, 1618'de usta oldu. 1620'de koleksiyoncu Thomas Howard tarafından saraya sokuldu ve Howard'ın sayesinde Venedik resim sanatıyla tanıştı. 1622'den 1627'ye kadar İtalya'da oturdu; Roma'da Kardinal Bentivoglio'nun misafiri oldu, sonra Cenova'ya yerleşti ve özellikle portreler çizdi.

<span class="mw-page-title-main">Vincent van Gogh eserleri listesi</span> Vikimedya liste maddesi

Vincent van Gogh'un eserlerinin listesi Hollandalı ressam Vincent van Gogh (1853-1890) tarafından yapılmış tablo ve diğer eserlerinin tam olmayan bir listedir. Yaşamı süresince çok az değer verilmiş olan ressamın ünü ölümünden sonraki yıllarda giderek artmıştır. Bir rivayete göre van Gogh yaşamı boyunca yalnızca bir resmini satabilmiştir. Kırmızı Üzüm Bağı adlı bu tablo ressam ve sanat koleksiyoneri Anna Boch tarafından 400 franga satın alınmıştır. Günümüzde tarihin en büyük ressamlarından biri ve modern sanatın temellerini atanlardan biri olarak görülmektedir. Van Gogh yirmili yaşlarının sonuna kadar resme başlamadı ve en çok bilinen tablolarını yaşamanın son iki yılında yaptı. Aralarında 900 kadar yağlı boya tablo ve 1.100 çizim ve eskiz bulunan 2.000'den fazla sanat eseri üretti. 2013 yılında Montmajour'da Günbatımı adlı tablosu, 1928'den beri ressama ait olduğu belirlenen ilk büyük boyut eseri olmuştur.

<span class="mw-page-title-main">Vincent van Gogh'un otoportreleri</span> Vikimedya liste maddesi

Vincent van Gogh'un otoportreleri yaptığı resimler içinde önemli bir kısmı oluşturmaktadır. Otoportreleri yaparken muhtemelen ayna kullanan ressamın yüzü aynada göründüğü gibi resmedilmiştir, yani resimdeki yüzünün sağı aslında yüzünün soludur.

<i>Fırtınalı Havada Scheveningen Sahili</i> Vincent van Gogh tablosu

Fırtınalı Havada Scheveningen Sahili veya bilinan diğer adıyla ayrıca Scheveningen'de Deniz Manzarası , Ağustos 1882'de Lahey yakınlarındaki Scheveningen'da yapılan Vincent van Gogh'un erken dönem yağlı boya tablosudur.

<span class="mw-page-title-main">Jacob Peter Gowy</span> Flaman Barok ressam

Jacob Peter Gouwy veya Jacob Peter Gowy, tarih resimleri ve portreleri ile tanınan Flaman Barok ressamıydı. Peter Paul Rubens ile işbirliği yaptı ve portre ressamı olarak aktif çalıştığı İngiltere'de zaman geçirdi. İngiltere'de yaptığı büyük bir at resmi ile, at portreleri türünün öncülerinden biri olarak kabul edilebilir.

<span class="mw-page-title-main">Jan van Pee</span>

Jan van Pee, Hollanda Altın Çağı sanat satıcısı ve ressamıydı.

<span class="mw-page-title-main">Jan Thomas van Ieperen</span>

Jan Thomas veya Jan Thomas van Ieperen Flaman Barok ressam, teknik ressam ve matbaacıydı. İlk olarak, Rubens'in atölyesinde çalıştığı Antwerp'te çalışmalara başladı. Daha sonra Viyana'daki Habsburg sarayında saray ressamı oldu. Avusturya hükümdarlarının portrelerinin yanı sıra pastoral, mitolojik ve dini sahneleriyle tanınır.

<span class="mw-page-title-main">Andreas Bernardus de Quertenmont</span>

Andreas Bernardus de Quertenmont Flaman bir ressam, kopyacı, oymacı ve gravür sanatçısıydı. Ayrıca, Anvers Güzel Sanatlar Akademisi'nde profesör ve yönetici olarak görev yaptığı için bir sanat eğitimcisi ve yöneticisiydi.

<span class="mw-page-title-main">Herman van der Mijn</span> Alman Ressam

Herman van der Mijn veya Heroman van der Myn, Kuzey Hollandalı bir 18. yüzyıl ressamıydı.

<span class="mw-page-title-main">Jan van de Cappelle</span>

Jan van de Cappelle (veya çeşitli kombinasyonlarda Joannes / van der / Capelle ; 25 Ocak 1626 – 22 Aralık 1679 tarihleri arasında yaşamış Hollandalı bir Altın Çağı deniz ve kış manzaraları ressamı ve sanat koleksiyoncusu. "Günümzde 17. yüzyıl Hollanda'sının seçkin deniz ressamlarından biri olarak kabul edilir " Hayatının çoğunu Amsterdam'da yaşan sanatçı eserlerinin de çoğunu bu şehirde yapmıştır. Hollanda Altın Çağı'nın çalışkan ressamları için nispeten küçük bir sayıda eser verse bile dönemin ressamları arasında saygın bir yeri vardır. Deniz resimleri genellikle açık denizden ziyade haliç veya nehir manzaralarını gösteriyor ve su her zaman çok sakin, yukarıdaki bulut oluşumlarını yansıtan bir ayna görevi görmesine izin veriyor; bu etki Cappelle'in uzmanlık alanıydı. Babası kumaş boyacıydı, annesi Rotterdam'dan geldi; 1622'de Amsterdam'da evlendiler

<span class="mw-page-title-main">Carel Fabritius</span>

Carel Pietersz. Fabritius, Hollandalı bir ressamdı. Rembrandt'ın öğrencisiydi ve onun Amsterdam'daki atölyesinde çalıştı. Delft Okulu'nun bir üyesi olan Fabritius, kendi sanatsal tarzını geliştirdi ve perspektif ve ışıklandırma ile ilgili deneyler yaptı. Eserleri arasında A View of Delft, Saka Kuşu (1654) ve The Sentry (1654) bulunmaktadır.