İçeriğe atla

Il Redentore

Koordinatlar: 45°25′29″K 12°19′55″D / 45.42472°K 12.33194°D / 45.42472; 12.33194
Giudecca Kanalından dış görünüm.
İç kısım.

Il Redentore, İtalyanca kurtarıcı anlamına geldiğinden daha çok Chiesa del Santissimo Redentore uygun gelir. Yapı, Andrea Palladio'nun Venedik'in adalarından biri olan Giudecca üzerinde yaptığı büyük kubbeli bir kilisedir. "Canale della Giudecca" nın liman bölgesi üzerinde yer alır. Yapı, adanın silüetine egemen durumdadır.

Redentore, 1575-1576 yılları boyunca Venedik'i tırpanlayan veba salgınından kurtuluşa bir şükran borcu olarak inşa edildi. Bu salgın süresinde nüfusun yüzde 25-30 una eşdeğer sayıda 46.000 den fazla kişi öldü. Senato, büyük mimar Andrea Palladio'yu kiliseyi dizayn etmesi için görevlendirdi. Yapım işi 1577 yılı Mayıs ayında başladı. Yapı doyurucu seviyedeydi ve 1592 yılında kutsandı.[1]

Her yıl Venedik Dükü ve senatörler, özel olarak inşa edilmiş duba körüler üzerinden yürüyerek Zattere'den Giudecca'ya geçerler ve kilisede kuddas ayinine katılırlar. Venedik takviminde "Kurtarıcı Bayramı" büyük bir festival olarak bulunur ve Temmuz'un üçüncü Cumartesi ve Pazar günü kutlanır. Önceki akşamın büyük bir havai fişek gösterimini duba köprü üzerinden yoğun bir tören alayının geçişi takip eder.

Redentore, Palladio'nun yaptığı eserleden en önemlilerinden biridir ve onun kariyerinin tepe noktası olarak kabul edilir. Geniş, beyaz bir yapı olup, kubbe kurtarıcı heykeli ile süslenir. Yapının ön cephesinde üçgen bir alınlık vardır. Yapının ön yüzünün dizaynı Palladio'nun San Francesco della Vigna yapıtını anımsatır ve sonraki iki yüzyıl içinde diğer mimarlar tarafından sıkça tekrarlanan bir örnek olacaktır. Yapının iç kısmını üzerinde biraz Türk etkisinin olduğu ileri sürülür.[2] Tabii ki, yapı dönemin duygularını kısıtlı anlatımında klasik değildir. Hac vazifesinin yerine getirildiği bir kilise olması dolayısıyla halkın oturduğu yer olan orta kısmın geniş olması beklenir. Bu nedenle bu durum Palladio için klasik mimariye bağlı kalmasıyla bir meydan okuma gibi bir şeydi. Sonuç, bir dereceye kadar ekletik yani bir sistem ve düşünceye bağlanmadan hepsinden yarararlanılan bir durum.

Redentore Francesco Bassano, Lazzaro Bastiani, Carlo Saraceni, Leandro Bassano, Palma the Younger, Jacopo Bassano, Francesco Bissolo, Rocco Marconi, Paolo Veronese, Alvise Vivarini gibi ressamların tablolarını veTintoretto'nun atölyesini içerir. Ayrıca kilisede kutsal eşyaların muhafaza edildiği oda 1710 yapımı Franciscanların bal mumundan yapılmış olan bir seri başlarını içerir.

Kaynakça

  1. ^ Constant, Caroline. The Palladio Guide. New York: Princeton Press, 1993. 122-124
  2. ^ Venice between East and West: Marc'Antonio Barbaro and Palladio's Church of the Redentore, Deborah Howard, The Journal of the Society of Architectural Historians, Vol. 62, No. 3 (Sep., 2003), pp. 306-325 (article consists of 20 pages) Published by: Society of Architectural Historians

Dış bağlantılar


İlgili Araştırma Makaleleri

Rönesans tiyatrosu, Rönesans dönemindeki tiyatro etkinliklerinin genel adıdır. Kilise baskılarından kurtulmaya çalışan tiyatronun da öncüsüdür. Rönesans tiyatrosu İtalya'da başladı, ama en önemli ürünlerini Rönesans'ı geç yaşayan İngiltere gibi ülkeler verdi.

<span class="mw-page-title-main">Arezzo</span> İtalyanın Toskana bölgesinde, Arezzo iline bağlı ilçe (komün)

Arezzo, İtalya'nın ortakuzey kesiminde, Toskana yönetim bölgesindeki Arezzo ilinin merkezi olan bir komündür.

<span class="mw-page-title-main">Accademia (Venedik)</span>

Accademia Sanat Galerisi Kuzey İtalya, Venedik'te 19. yüzyıl öncesi resim ve heykel güzel sanat eserlerini sergileyen müze galerisidir. Büyük Kanal'ın güney kıyısında konumlanır. İsmini kanal üzerindeki üç köprüden birine Accademia Köprüsü olarak verir ve kanalda çalışan deniz taksilerinin yanaşma iskelesidir.

<span class="mw-page-title-main">Rialto Köprüsü</span>

Rialto Köprüsü, Venedik, İtalya'da Büyük Kanal üzerindeki dört köprüden biridir. Köprü kanal üzerindeki en eski olanlardan biridir ve olasılıkla şehrin en ünlüsüdür.

<span class="mw-page-title-main">San Giorgio Maggiore Kilisesi</span>

San Giorgio Maggiore İtalya, Venedik'te San Giorgio Maggiore adasında yer alan ve Andrea Palladio tarafından dizayn edilmiş bir Bazilika dır. Kilisenin ön yüzü San Marco meydanından bakılan panoramasında merkezi bir rol oynar.

<span class="mw-page-title-main">Santi Giovanni ve Paolo Kilisesi</span>

Santi Giovanni ve Paolo Kilisesi, Venedik konuşma dilinde San Zanipolo olarak bilinir ve İtalya'nın kuzey bölümünde yer alan Venedik kentindedir. Şehirdeki en büyük kiliselerden biridir ve küçük bazilika statüsüne sahiptir. Büyük tuğla yapı İtalyan Gotik mimari tarzında yapılmıştır. Venedik'teki Dominikan mezhebinin başlıca kiliselerinden olup, kalabalık cemaat topluluğuna vaız için inşa edilmiştir.

<span class="mw-page-title-main">Frari Santa Maria Gloriosa Bazilikası</span>

(İtalyanca:Basilica di Santa Maria Gloriosa dei Frari), genellikle Frari olarak isimlendirilir kuzey İtalya, Venedik'te bir kilisedir. Şehrin en büyük kiliselerinden biridir ve küçük basilika statüsüne sahiptir. San Polo bölgesi merkezinin Frari alanında yer alır.

<span class="mw-page-title-main">Santa Maria della Salute Bazilikası</span>

Santa Maria della Salute Bazilikası (İtalyanca: Basilica di Santa Maria della Salute, İngilizce:, genel olarak basitçe Salute olarak bilinir. Venedik'te meşhur bir kilise olup, dar bir yarımada üzerinde Büyük Kanal ve Canale della Zattere arasında konumlanır. Küçük bir bazilika statüsünde iken onun süslü ve kendine özgü profili ve konumu onu İtalya'da resmi en çok çekilen kiliseler arasına koyar.

<span class="mw-page-title-main">Venedik'teki kiliseler listesi</span> Vikimedya liste maddesi

Bu Venedik'teki kiliseler listesi Venedik şehrinin yörel bölümleri olan "sestiere (mahalleler)" e göre sınıflandırılmış kiliselerlerin tüm listesidir. Bu "sestiere (mahalleler)" isimleri şunlardır: San Marco, San Polo, Santa Croce, Dorsoduro, Cannaregio, Castello, Sant'Elena

<span class="mw-page-title-main">Brescia</span> Brescia iline bağlı komün (Lombardiya, İtalya)

Brescia, kuzey İtalya'da Lombardiya bolgesinde, merkezi olduğu Brescia ilinde bulunan bir sanayi şehri ve bir komün'dür. Şehir Alp Dağları eteklerinde kuruludur. Lombardiya Bölge merkezi olan Milano'dan sonra, Lombardiya bölgesinde ikinci büyüklükte olan yerleşim merkezidir. Şehir sınırları içindeki nüfusu 2019 itibarıyla 200.423 kişidir. Brescia ili, İtalya'da bulunan en büyük il olup nüfusu 1.2 milyondur.

<span class="mw-page-title-main">Mimarlık tarihi</span>

Mimarlık tarihi farklı uygarlıklar, ülkeler ve zamanlardaki mimarlık tarihininin gelişimini inceler.

<span class="mw-page-title-main">Bassano del Grappa</span> İtalyanın Veneto bölgesinde, Vicenza iline bağlı ilçe (komün)

Bassano del Grappa, İtalya'nın Veneto bölgesi içinde Vicenza ilinin bir komünüdür. 1816'dan itibaren de bir "İtalya'nın şehir " olma statüsü taşımaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Busto Arsizio</span> İtalyanın Lombardia bölgesinde, Varese iline bağlı ilçe (komün)

Busto Arsizio, kuzeybatı İtalya'da Lombardiya Bölgesi'nin Varese ili'nde bir şehir ve yerel idare birimi olarak bir komündür. Bulunduğu ilde en büyük yerleşim birimi olup Lombardiya bölgesinde nüfus bakımından 6. sıradadır. Busto Arsizio'nun ekonomisi ticaret ve sanayiye dayanmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Trani</span> Barletta-Andria-Trani iline bağlı komün (Apulia, İtalya)

Trani, güney İtalya'da Puglia Bölgesi'nde, 2009'dan itibaren Barletta-Andria-Trani ilinin Barletta ve Andria kentleri ile ortaklasa merkezi olan bir kent ve bir komün.

Jacopo Bassano, İtalyan yağlı boya resim üzerinde isim yapmış bir ressam. Doğduğu, hayatının gayet büyük kısmında çalıştığı ve öldüğü şehir Bassano del Grappa olduğu icin "Bassano" lakabi ile anılmaktadır. Sanat eğitimini Paolo Veronese'nin çırağı ve öğrencisi olarak yapmıștır. En çok ilgi gosterdiği ve popüler tabloları peyzaj ve tür resmi tiptedir. Jacopo Bassano ve kendini takip ederek ressam olan iki oğlu Leandro Bassano ve Genç Francesco Bassano Venedik'te çok sevilmiş ressam olmuşlardir ve bunun nedeni, eserleri için seçtikleri konuların basit kırsal hayatı göstermesidir. Jacopo Bassano ilk modern peyzaj ressami olarak nitelendirilmiştir.

Henry Vaughan İngiliz Gotik mimari tarzında kilise mimarisi üzerinde uzmanlaşmış Amerikalı mimar. George Frederick Bodley'in yanında çırak olarak yetişti ve Neogotik üslubun popülerlik kazanmasında oldukça önemli etkileri oldu.

<span class="mw-page-title-main">Palladyanizm</span> İtalyan mimar Palladionun yapıtlarına dayanan ve XVIII. yüzyılda İngiltere ve İtalyada etkili olan sanat akımı

Palladyanizm Avrupa'da beliren, ismini Venedikli mimar Andrea Palladio'dan (1508–1580) alan ve onun yaptığı tasarımları örnek gösteren mimari tarzdır. Bugün palladyan mimari olarak bilinen akım, Palladio'nun orijinal kavramlarının evrimleşmesi sonucu ortaya çıktı. Palladio'nun eserleri genel olarak vurgulu bir simetri, pespektif ile Antik Yunan ve Antik Roma'dan ilham alan antik klasik tapınak mimarisinden izler taşır. 17. yüzyıldan itibaren Palladio'nun bu yorumlaması, Palladyanizm denilen bir tarza evrildi. Bu akım 18. yüzyıla kadar gelişimini sürdürdü.

İtalyan mimarlar listesidir.

<span class="mw-page-title-main">Francesco Donato</span> Venedik dükası

Francesco Donato, [24 Kasım 1545 – 9 Mayıs 1553 döneminde Venedik Cumhuriyeti'ne "Doçe" unvanı ile devlet başkanlığı yapan 79. dükadır. 9 Kasım 1545'te Doçe Pietro Lando'nun ölümünden sonra yapılan seçimden sonra 24 Kasım 1545'te tahta çıktı. 7 yıl 5 ay 29 gün süren Venedik Cumhuriyeti "Doçe"'lük saltanatından sonra 23 Mayıs 1553'da 84 yaşında Venedik'te öldü.

<span class="mw-page-title-main">Paolo Veronese</span> İtalyan Rönesans ressamı (1528–1588)

Paolo Veronese, geç Rönesans döneminde maniyerizm stilinde çalışmış Venedikli ressam.