TaleWorlds Entertainment, kısaca TaleWorlds, video oyunları geliştiren bağımsız bir Türk oyun firmasıdır. 2005 yılında Armağan Yavuz ve İpek Yavuz tarafından Ankara'da kurulmuştur. Stüdyoları Hacettepe Teknokent'te bulunmaktadır.
Square Enix Holdings Co., Ltd., Japonya merkezli bir video oyunu geliştirme ve yayımlama şirketidir. Şirket, 1 Nisan 2003 tarihinde Enix Corporation ile Square şirketlerinin birleşmesi sonucu kurulmuş olup şirketinin %80 hissesi eski adıyla Square şirketine aittir. Şirketin merkezi Tokyo'nun Shinjuku semtinde yer almaktadır.
Crystal Dynamics, Inc., 1992 yılında Judy Lang, Madeline Canepa ve Dave Morris tarafından kurulan ve merkezi San Francisco Körfez Bölgesi'nde bulunan bir Amerikan video oyunu geliştiricisidir. 1998'de Eidos Interactive tarafından satın alınmıştır ve 2009'dan beri Square Enix Europe'un bir parçası olarak kalmıştır. Günümüzde Embracer Group'un altındaki 12. grubun altındadır. Crystal Dynamics, 3DO için ilk lisanslı geliştirici olmuştur. Şirketin maskotu, 2000 yılına kadar video oyun karakteri Gex the Gecko idi.
Square Enix Europe, bir İngiliz video oyun yapım firmasıdır. 2009 yılına kadar ismi Eidos Interactive idi. Şirketin ana binası İngiltere'nin Londra şehrinde Southwark semtindedir. Şirketin Amerika Birleşik Devletleri, Kanada ve Çin'de stüdyoları vardır.
Taito Corporation, Japonya merkezli bir video oyun geliştiricisi ve yayım şirketidir. 2005 yılında Square Enix tarafından satın alınmıştır. Özellikle Space Invaders ve Bubble Bobble gibi arcade oyunları ile bilinir. Merkezi Tokyo'nun Shibuya semtinde sahibi olan şirket ile aynı binada yer almaktadır.
Enix Corporation, Japonya merkezli bir video oyunu yayımcısıydı. Şirket, Dragon Quest serisini rol yapma video oyunlarının yayınlanmasıyla bilinmektedir.
Square Co., Ltd., Japonya merkezli bir video oyunu şirketiydi. Şirket, Eylül 1986 tarihinde Masafumi Miyamoto tarafından kurulmuş olup 1 Nisan 2003 tarihinde Enix ile birleşerek Square Enix adını almıştır. Şirket aynı zamanda oyunlarını tanımlamak amacıyla SquareSoft marka adını kullandı ve bu terim bazen şirketin kendisini ifade etmek için de kullanılmaktaydı. Ek olarak, "Squaresoft, Inc" birleşmeden önce şirketin Amerikan kolunun adıydı ve ardından "Square Enix, Inc" olarak yeniden adlandırıldı.
Final Fantasy XII, 2006 yılında Square Enix tarafından geliştirilen rol yapma video oyunudur. Oyun, Final Fantasy serisinin 12. oyunu olup 16 Mart 2006 tarihinde piyasaya sürüldü. Oyun, açık dünya, kesintisiz bir savaş sistemi, kontrol edilebilir bir kamera, oyuncunun savaştaki karakterlerin yapay zekâsını kontrol etmesini sağlayan özelleştirilebilir bir "gambit" sistemi, hangi yeteneklerin ve ekipmanların karakterler tarafından kullanılabileceğini belirleyen bir “lisans” sistemi ve oyuncunun, oyunun açık dünyasında giderek zorlaşan canavarları bulup yenmesini sağlayan bir avlanma görevi olmak üzere seriye birkaç yenilik getirdi. Final Fantasy XII, ayrıca Chocobos ve Moogles gibi serideki önceki oyunlardan elementleri de içermektedir.
Final Fantasy IV, 1991 yılında Square tarafından geliştirilen rol yapma video oyunudur. Oyun, Final Fantasy serisinin dördüncü oyunu olup 19 Temmuz 1990 tarihinde Japonya'da ve 23 Kasım 1991 tarihinde de Kuzey Amerika'da Final Fantasy II adıyla Super Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü.
Kingdom Hearts, Square Enix tarafından geliştirilen bir aksiyon-rol yapma video oyunu serisidir. Seri, Disney Interactive ve Square Enix arasında bir işbirliği olup uzun zamandır Square Enix karakter tasarımcısı Tetsuya Nomura'nın yönetimindedir.
5th Cell, 2003 yılında 5th Cell Media, LLC. adı altında kurulmuş ve Joseph M. Tringali, Jeremiah Slaczka ve Marius Fahlbusch tarafından yönetilen bağımsız video oyun geliştiricisidir. Şirket Scribblenauts serisi ile tanınır.
Avalanche Studios Group, Stockholm merkezli İsveç video oyunu geliştiricisi ve yayımcısıdır. Avalanche Studios, Expansive Worlds ve Systemic Reaction şirketlerinin üst şirketidir. Mart 2003'te Linus Blomberg ve Christofer Sundber tarafından kurulan Avalnche Studios açık dünya geliştirme projelerine odaklanmıştır ve projeleri kendi Apex oyun motorunda geliştirir. Şirket Just Cause oyun serisini geliştirmesi ile tanınır.
Eidos-Montréal, Montreal merkezli Kanadalı bir video oyunu geliştiricisidir. Stüdyo, 2007 yılında Eidos Interactive tarafından kurulmuştur. Şu anda Embracer Group'un bir parçasıdır.
Kingdom Hearts Coded, Square Enix tarafından geliştirilen 2008 yapımı bir aralıklı aksiyon-rol yapma bulmaca video oyunudur. Oyun, Kingdom Hearts serisinin dördüncü oyunu olup Square Enix ve Disney Interactive Studios ortaklığında geliştirilmiştir. Kasım 2008 tarihinde Japonya'da cep telefonları için piyasaya sürüldü. Oyunun Nintendo DS sürümü olan Kingdom Hearts Re:coded, Ekim 2010 tarihinde Japonya ve Ocak 2011 tarihinde Kuzey Amerika, Avrupa ve Avustralasya'da piyasaya sürüldü. Oyunun sinematik yeniden yapım versiyonu PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox One ve Microsoft Windows için Kingdom Hearts HD 2.5 Remix koleksiyonunun bir parçası olarak küresel olarak yayınlandı.
Kingdom Hearts 358/2 Days, h.a.n.d. tarafından geliştirilen 2009 yapımı bir aksiyon-rol yapma video oyunudur. Oyun, Kingdom Hearts serisinin beşinci oyunu olup Square Enix ve Disney Interactive Studios ortaklığında geliştirilmiştir. Mayıs 2009 tarihinde Japonya, Eylül 2009 tarihinde Kuzey Amerika ve Ekim 2009 tarihinde Avrupa ve Avustralasya'da Nintendo DS için piyasaya sürüldü. Oyun daha sonra yüksek çözünürlükte yeniden düzenlendi ve PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox One ve Microsoft Windows için Kingdom Hearts HD 1.5 Remix koleksiyonunun bir parçası olarak küresel olarak yayınlandı.
Kingdom Hearts Birth by Sleep, Square Enix tarafından geliştirilen 2010 yapımı bir aksiyon-rol yapma video oyunudur. Oyun, Kingdom Hearts serisinin altıncı oyunu olup Square Enix ve Disney Interactive Studios ortaklığında geliştirilmiştir. Ocak 2010 tarihinde Japonya ve Eylül 2010 tarihinde Kuzey Amerika ve PAL bölgesinde PlayStation Portable için piyasaya sürüldü. Oyunun uluslararası sürümü olan Kingdom Hearts Birth by Sleep Final Mix, Ocak 2011'de yalnızca Japonya'da piyasaya sürüldü. Oyunun Final Mix versiyonu daha sonra yüksek çözünürlükte yeniden düzenlendi ve PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows ve Nintendo Switch için Kingdom Hearts HD 2.5 Remix koleksiyonunun bir parçası olarak küresel olarak yayınlandı.
Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance, Square Enix tarafından geliştirilen 2012 yapımı bir aksiyon-rol yapma video oyunudur. Oyun, Kingdom Hearts serisinin yedinci oyunu olup Square Enix ve Disney Interactive Studios ortaklığında geliştirilmiştir. Mart 2012 tarihinde Japonya ve aynı yılın Temmuz ayında diğer ülkelerde Nintendo 3DS için piyasaya sürüldü. Oyunun yüksek çözünürlükte yeniden düzenlenmiş sürümü olan Kingdom Hearts Dream Drop Distance HD, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows ve Nintendo Switch için Kingdom Hearts HD 2.8 Remix koleksiyonunun bir parçası olarak küresel olarak yayınlandı.
Kingdom Hearts III, Square Enix tarafından geliştirilen 2019 yapımı bir aksiyon-rol yapma video oyunudur. Oyun, Kingdom Hearts serisinin 12. oyunu olup Square Enix ve Disney Interactive Studios ortaklığında geliştirilmiştir. Ocak 2019 tarihinde PlayStation 4 ve Xbox One, Mart 2021 tarihinde Microsoft Windows ve Şubat 2022 tarihinde Nintendo Switch için piyasaya sürüldü.
Square Enix Europe, tamamı bir Japon video oyun şirketi olan Square Enix'e ait olan bir İngiliz video oyunu yayıncısıdır. Square Enix, 22 Nisan 2009'da oyun yayıncısı Eidos Interactive'i satın aldı ve daha sonra Square Enix'in Avrupa yayıncılık kanadıyla birleştirerek Square Enix Europe şemsiyesi altında yeniden düzenlendi. Bu liste, Nisan 2009'daki kuruluşundan bu yana Square Enix Europe tarafından yayınlanan perakende, indirilebilir ve mobil oyunları içerir. Satın alınmadan önce Eidos plc, yayıncı Eidos Interactive ve Crystal Dynamics, IO Interactive, Beautiful Game Studios ve Eidos-Montréal gibi geliştirme stüdyoları dahil olmak üzere Eidos şirketler grubunun holding şirketiydi. Square Enix Europe ayrıca Square Enix External Studios olarak harici yayıncılık ve Square Enix Collective markası altında bağımsız oyun yayıncılığı yapmaktadır.
Square Enix Collective, Square Enix Europe'un bağımsız oyun farkındalık girişimi ve bölümüdür. 2014 yılında Phil Elliot tarafından yaratılan oluşum, kendini geliştiricinin oyununun yaratıcı kontrollerini korurken yayınlamasına yardımcı olan "bağımsız geliştiriciler için hizmet sağlayıcı" olarak adlandırmaktadır.