İçeriğe atla

Hytale

Hytale
GeliştiriciHypixel Studios
YayımcıHypixel Studios
YapımcıAaron Donaghey
PlatformlarMicrosoft Windows, macOS
TürSandbox
ModlarTek oyunculu, çok oyunculu

Hytale, Hypixel Studios tarafından geliştirilen ve yakında çıkacak bir sandbox oyunudur. Oyun, 2015 yılında Minecraft'ın çok oyunculu sunucularından biri olan Hypixel'in geliştiricileri tarafından, daha sonra stüdyoyu tamamen satın alan Riot Games'in desteğiyle ve oyunu fonlamasıyla geliştirilmeye başladı.

Oynanış

Hytale, rastgele oluşturulmuş farklı biyomlar, yaratıklar ve zindanlar içeren, üç boyutlu bir sistemde düzenlenmiş çok sayıda şekilden oluşan bloklardan oluşan, prosedürel olarak üretilmiş bir hayal dünyasına sahiptir.[1] Oyuncular, Hypixel sunucusundakilerine benzer şekilde, birkaç mini oyuna katılabilirler.[2] Oyuncular, birkaç tarayıcı tabanlı oyun içi araç kullanarak modlar veya özel içerik oluşturup paylaşabilecekler.[3][4]

Hytale birçok biyom, blok ve yaratıklardan oluşan, Hytale dünyada "zones" olarak bilinen birkaç alan içerir.[5] Oyun, RPG tarzı savaş mekaniklerine sahip olacak ve çeşitli boss karşılaşmaları içerecek. Hytale, Minecraft gibi blok tabanlı bir yapıya sahip olacak ve oyuncuların oyun içinde kullanabileceği birçok farklı sinematik dünya düzenleme aracı içerecek.[5] Oyuncuların oyun içinde kod yazabilmesine ve kodu yürütebilmesine olanak tanıyan bir sisteminin yanı sıra, oyuncuların oyun içinde yaratıklar oluşturmak için kullanabileceği CraftStudio'ya dayalı web tabanlı bir 3D modelleme, doku oluşturma gibi birçok şeye sahip olacak.[2] Oyun hem resmi olarak hem de topluluk tarafından işletilen sunuculara sahip olacak.[2]

Geliştirme

Hytale, şu anda Hypixel Studios tarafından PC, mobil cihazlar ve konsollar için geliştirilmektedir.[6][7] Aaron Donaghey tarafından yönetilen, Kuzey İrlanda merkezli Hypixel Studio, Hypixel serverini yapan ve geliştiren Hypixel Inc. şirketinden ayrılan 40 çalışandan oluşuyor.[8][9] Hytale 2015'in başlarında geliştirilmeye başladı.[10] Hytale, 2014'te Mojang tarafından, bazı SKLA (orijinal adı ile UELA) değişiklikleri nedeniyle ortaya çıkmıştı.[] Ardından geliştiriciler kendi, bağımsız oyunlarını yapmak istediler.[11][12] İlk başta voksel tabanlı bir oyun yapmak istememişlerdi. Ancak ekip Minecraft konusunda da tecrübeli olduğu için böyle bir oyun yapmaya karar verdiler.

Hypixel Studios, ilk başta Hypixel sunucusu aracılığıyla kazandığı para ile kendi kendini finanse ediyordu. Stüdyo daha sonra Dennis Fong, Rob Pardo ve Peter Levine'den oluşan bir danışman grubuyla birlikte stüdyoya birkaç milyon dolar[13][14][15] yatırım yapan Riot Games'ten destek aldı. Aralık 2018'de oyunun fragmanı yayınlandı ve fragman, ay içinde 30 milyondan fazla izlendi.[16] Geliştiriciler ilk başta 2021'de oyunu yayınlamayı düşünüyordu. Ancak 2021'de oyunun geliştirilmesi devam ettiğinden, yani bitmediğinden dolayı şimdi 2023'te çıkarmayı düşünüyorlar.[7]

Ödüller

Hytale, 2019 Altın Joystick Ödülleri'nde "En Çok Aranan Oyun" dalında aday gösterildi.[17] Ancak Cyberpunk 2077 oyununa yenildi. Oyun ayrıca 2021 Kuzey İrlanda Oyun Ödülleri'nde en çok beklenen oyun seçildi.[18]

Kaynakça

  1. ^ Simpkins, Jen. "First Look: Hytale is putting adventure and creativity at the heart of its ambitious block-building sandbox". GamesRadar+. 26 Şubat 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Şubat 2020. 
  2. ^ a b c Walker, Ben (11 Şubat 2019). "Hytale Interview - Hypixel Studios Talk Modding, Post-Launch Plans, and Minecraft Origins". DualShockers. 12 Şubat 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 20 Eylül 2019. 
  3. ^ "Hytale Interview – Hypixel Studios Talk Modding, Post-Launch Plans, and Minecraft Origins" (İngilizce). 12 Şubat 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 5 Temmuz 2021. 
  4. ^ Pearson, Craig (21 Ağustos 2019). "Cosplay as a cat and more with Hytale's mod tools". Rock, Paper, Shotgun. 14 Eylül 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 20 Eylül 2019. 
  5. ^ a b "Hypixel's Hytale nominated for Most Wanted Game Award". Northern Ireland Screen (İngilizce). 25 Eylül 2019. 3 Kasım 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Kasım 2019. 
  6. ^ "Game developer Riot Games acquires Hypixel Studios". www.spglobal.com (İngilizce). S&P Global. 23 Nisan 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. 
  7. ^ a b Hytale Team. "Summer 2021 Development Update". hytale.com. 1 Temmuz 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Temmuz 2021. 
  8. ^ Cartmill, Claire (21 Nisan 2020). "Videogame developer Hypixel Studios to set up NI headquarters". News Letter (İngilizce). 14 Ocak 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 2 Ağustos 2020. 
  9. ^ Phillips, Tom (13 Aralık 2018). "Hytale is a brand new game from giants of the Minecraft community, backed by Riot". Eurogamer. 13 Aralık 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. 
  10. ^ "Hytale is a brand new game from giants of the Minecraft community, backed by Riot", Eurogamer, 13 Aralık 2018, 13 Aralık 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi, erişim tarihi: 3 Eylül 2020 
  11. ^ "Hytale is a Minecraft follow-up that remembers the Minigames". RockPaperShotgun. 20 Aralık 2018. 20 Aralık 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Kasım 2019. 
  12. ^ "Hytale is a brand new game from giants of the Minecraft community, backed by Riot", Eurogamer, 13 Aralık 2018, 13 Aralık 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi, erişim tarihi: 3 Eylül 2020 
  13. ^ Fogel, Stefanie (13 Aralık 2018). "Creators of Popular 'Minecraft' Server Announce New Game 'Hytale'". Variety (İngilizce). 13 Aralık 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Aralık 2018. 
  14. ^ Takahashi, Dean (13 Aralık 2018). "Beware, Minecraft and Roblox. Here comes the blocky world of Hytale". VentureBeat. 15 Aralık 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Aralık 2018. 
  15. ^ Tarason, Dominic (13 Aralık 2018). "Hytale is a blocky sandbox RPG spawned from a massive Minecraft server". Rock, Paper, Shotgun. 13 Aralık 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 17 Aralık 2018. 
  16. ^ Fischer, Tyler (12 Ocak 2019). "First Trailer of 'Minecraft' Inspired Game 'Hytale' Has 31 Million Views In Less Than 30 Days". ComicBook.com. 9 Nisan 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. 
  17. ^ "Golden Joysticks Awards 2019". Games Radar. Archived from the original on 17 October 2019. 
  18. ^ "https://twitter.com/hytale/status/1368924878485741578". Twitter. 8 Mart 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 5 Temmuz 2021.  |başlık= dış bağlantı (yardım)

İlgili Araştırma Makaleleri

EA Digital Illusions CE AB , İsveç merkezli 1992 yılında kurulmuş bir video oyunu geliştiricisidir. 2006 yılı itibarıyla tamamen Electronic Arts mülkiyetindedir. En çok Battlefield video oyunu serisi, Mirror's Edge ve Star Wars: Battlefront ile tanınır. Şirket, alt kuruluşu olan Frostbite Labs aracılığıyla Frostbite oyun motorunu da geliştirmekte.

<span class="mw-page-title-main">MachineGames</span> İsveç merkezli bir video oyunu geliştiricisi

MachineGames, Uppsala merkezli İsveçli bir video oyunu geliştiricisidir. Stüdyo, 2009 yılında, aralarında Magnus Högdahl'ın da bulunduğu Starbreeze Studios'un yedi eski çalışanı tarafından kuruldu. Birkaç yayımcıya oyun fikirlerini başarısız bir şekilde sunduktan sonra MachineGames, Temmuz 2010'da Wolfenstein serisinden yeni bir oyun geliştirmek için Bethesda Softworks ile anlaştı ve Kasım ayında Bethesda'nın ana şirketi ZeniMax Media tarafından satın alındı. Wolfenstein serisinde MachineGames, The New Order (2014), The Old Blood (2015), The New Colossus (2017), Youngblood (2019) ve Cyberpilot (2019) oyunlarını geliştirdi.

Mojang Studios, Mayıs 2009'da İsveç'te kurulmuş video oyunu geliştirici şirketi. Minecraft, Scrolls gibi oyunların yaratıcısıdır. 2014 yılında Microsoft tarafından satın alınmıştır. Mojang'ın kurucusu Markus Alexej Persson'dur. Merkezi İsveç Maria Skolgata Stockholm'dadır. 17 Mayıs 2020 tarihinde Mojang adı, Mojang Studios olarak yeniden adlandırılmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Jens Bergensten</span>

Jens Bergensten, İsveçli Video oyunu geliştiricisi. Aralık 2010'dan bu yana, video oyunu geliştiricisi Mojang Studios'ta programcı ve oyun tasarımcısı olarak çalışarak, 2011'de tüm zamanların en çok satan video oyunu haline gelen sandbox oyunu Minecraft'ın baş tasarımcısı oldu. 2013 yılında Time'ın dünyadaki en etkili 100 kişisinden biri seçildi.

<span class="mw-page-title-main">Tencent</span> Çin merkezli teknoloji ve yatırım şirketi

Tencent Holdings Limited, Çin merkezli bir bilişim şirketidir. Şirket, 1998'de kurulmuş olup iştirakleri hem Çin'de hem de dünya genelinde internet ile ilgili çeşitli hizmetler ve ürünler, eğlence, yapay zekâ ve teknoloji konusunda uzmanlaşmıştır. Şirketin merkezi Shenzhen'de yer almaktadır.

Bağımsız video oyunu veya indie oyunu, "üçlü A" oyunlarının aksine, genellikle büyük bir yayımcının maddi desteği olmadan bireyler veya daha küçük geliştirme ekipleri tarafından oluşturulan video oyunlarıdır. Bu terim ayrıca geliştiriciler üzerinde önemli bir yaratıcı kontrol oluşturmayan yayıncılar tarafından finanse edilen oyunları da ifade edebilir. Bağımsızlık ve geliştirme özgürlüğü nedeniyle, bağımsız oyunlar genellikle yeniliklere ve genellikle üçlü-A oyunlarında bulunmayan riskleri almaya odaklanır ve sanat oyunlarında benzersiz deneyimler üretme ortamını keşfedebilir. Bağımsız oyunlar, yayıncı desteğinin yetersizliği nedeniyle perakende satış yerine dijital dağıtım kanalları aracılığıyla satılma eğilimindedir.

Auto battler, oyuncuların satranç tahtası benzeri bir savaş alanına hazırlık aşamalarında karakterleri sürdüğü, ardından savaş aşamasında oyuncular tarafından hiçbir komut olmadan karakterlerin rakip oyuncunun karakterleriyle savaştığı, satranç benzeri unsurlar içeren strateji video oyunları alt türüdür.

THQ Nordic GmbH Viyana merkezli bir Avusturyalı video oyunu yayıncısıdır. 2011 yılında kurulan, Embracer Group'un birincil dağıtım yan kuruluşudur. Başlangıçta ana şirket olarak Nordic Games olarak adlandırılan şirket, ana şirket 2014'te "THQ" ticari markasını aldıktan sonra Ağustos 2016'da iki şirket de THQ Nordic olarak yeniden adlandırıldı. THQ Nordic çekirdek portföyü JoWooD Entertainment'dan ve onun alt şirketleri olan DreamCatcher Interactive ve The Adventure Company'den 2011 yılında, THQ'dan 2013 yılında ve NovaLogic'ten 2016 yılında alınan varlıklar gibi diğer geliştirici ve yayıncılardan elde edilen varlıkları kapsar. THQ Nordic, zaman içerisinde Black Forest Games, Bugbear Entertainment, Gunfire Games, HandyGames, Piranha Bytes ve Rainbow Studios gibi çeşitli yan stüdyolar satın aldı ve kurdu.

<span class="mw-page-title-main">Hypixel</span> Minecraft sunucusu

Hypixel, Minecraft sunucusudur. Hypixel, Simon Collins-Laflamme ve Philippe Touchette tarafından 13 Nisan 2013 tarihinde yayımlandı. Şuanlık Hypixel Studios adı altında yönetilmektedir. Minecraft'ın sadece Java sürümünü desteklemekte olan sunucu, önceden Minecraft PE sürümünü de destekliyordu. Sunucu 4 farklı Guinness Dünya Rekoru kazanmıştır.

Arkane Studios SASU, Lyon merkezli bir Fransız video oyun geliştiricisidir. 1999'da kurulmuştur ve ilk oyunu olan Arx Fatalis'i 2002'de piyasaya sürmüştür. Arkane Studios, Temmuz 2006'da Austin, Teksas'ta ikinci stüdyoları Arkane Studios Austin'i açtı. Stüdyo en çok Dishonored serisini yaratmalarıyla bilinmektedir.

Minecraft sunucusu, Minecraft oyununun çevrimiçi sunucularına verilen isim. Minecraft sunucuları oyuncularına çok oyunculu oynama hizmetleri verir. Mojang resmî olarak Minecraft Realms projesi altında oyun sunucusu hizmeti vermektedir.

Mineplex, Minecraft'ta bir mini oyun sunucusudur. Mineplex şu anda Caleb Applegate'e aittir. Mineplex, 2016 ortası itibarıyla aylık milyonlarca benzersiz oyuncuya sahipti.

<i>Minecraft Earth</i> 2019 video oyunu

Minecraft Earth, Mojang Studios tarafından geliştirilen ve Xbox Game Studios tarafından yayınlanan bir artırılmış gerçeklik sanal oyunudur. Minecraft video oyununun bir yan ürünü olan bu oyun ilk olarak Mayıs 2019'da duyuruldu ve Android, iOS ve iPadOS'ta mevcut. Oyun ücretsizdir ve ilk olarak Ekim 2019'da erken erişimde piyasaya sürülmüştür. Oyun, son güncellemesini Ocak 2021'de aldı ve 30 Haziran 2021'de kapatıldı.

PixArk, 27 Mart 2018'de Microsoft Windows için erken erişimde piyasaya sürülen bir hayatta kalma video oyunudur. Ark: Survival Evolved'in bir yan ürünü olan oyun hem tek oyunculu hem de çok oyunculu modlarda oynanabiliyor.

<span class="mw-page-title-main">PlayStation Studios</span>

PlayStation Studios, Sony Interactive Entertainment'in video oyunu geliştirme bölümüdür. Şirket, 14 Eylül 2005 tarihinde kurulmuştur. Şirketin merkezi Kaliforniya'nın San Mateo kentinde yer almaktadır.

<i>Arena of Valor</i> çevrimiçi olarak da oynanabilen mobil oyunudur.

Arena of Valor, eski adıyla Strike of Kings, Çin Anakarası dışındaki pazar için TiMi Studio Group tarafından geliştirilmiş ve Level Infinite tarafından Android, iOS ve Nintendo Switch için yayınlanmış, Honor of Kings 'in uluslararası uyarlaması olan bir çevrimiçi çok oyunculu savaş arenasıdır. Kasım 2018 itibarıyla oyun, Çin dışında toplamda 140 milyon dolardan fazla hasılat elde etmiştir. Arena of Valor, rekabet sporlarının bir parçası olarak 2018 Asian Games, 2019 Southeast Asian Games, 2021 Asian Indoor and Martial Arts Games ve 2021 SEA Games'de yer alan altı Espor video oyunundan biridir. Arena of Valor diğer bölgelerde Garena, DeNA, Actoz SG ve TiMi Studio Group tarafından yayınlanmıştır.

Roguelike deste oluşturma oyunları deste oluşturma oyunlarının özü ile roguelike oyunların sistematik rastgeleliğini birleştiren bir video oyunu türüdür.

<i>Minecraft Dungeons</i> 2020 video oyunu

Minecraft Dungeons, Mojang Studios ve Double Eleven tarafından geliştirilen ve Xbox Game Studios tarafından yayınlanan zindan tarama türü video oyunudur. Minecraft oyununun yan ürünüdür ve Microsoft Windows, Nintendo Switch için piyasaya sürülmüştür. PlayStation 4 ve Xbox One için Mayıs 2020'de ve Xbox Series X/S için Şubat 2021'de yayımlandı. Ayrıca Raw Thrills tarafından bir arcade oyununa da uyarlandı.

Survivalcraft, Candy Rufus Games markası altında Marcin Igor Kalicinski tarafından geliştirilen bir 2011 açık sandbox oyunu'dur. İlk test sürümlerinin ardından, 16 Kasım 2011'de Windows Phone için yayınlandı ve Android, iOS ve Microsoft Windows için de mevcut. Oyun, oyuncunun hayatta kalma araçlarına dönüştürülebilecek kaynakları ve öğeleri topladığı bir açık dünya içindeki ıssız bir adada geçiyor. Oyunda altı farklı oyun modu vardır: Hayatta Kalma, Zorlu, Zalim, Zararsız, Macera ve Yaratıcı.bunlardan ilk dördü, oyuncunun hayatta kalmak için gerekli kaynakları toplamasını içerir. Yaratıcı mod, oyuncuya sınırsız eşya ve sağlık verir. Ve Macera modu, görev haritaları ve parkurlar için kullanılır.

Steve (<i>Minecraft</i>) Minecraft karakteri

Steve, Minecraft adlı video oyunundaki bir kurgusal karakterdir. İsveçli video oyun geliştiricisi Markus "Notch" Persson tarafından yaratıldı ve Minecraft'ın 17 Mayıs 2009'da halka açık olan Java tabanlı ilk sürümünde tanıtıldı. Steve, Minecraft'taki 9 varsayılan karakter dış görünümünden birisi ve en eskisidir. Steve, özelleştirilebilir bir oyuncu avatarı olması amaçlandığından, resmi bir arka plan hikâyesine sahip değildir. Steve'in kadın versiyonu olarak görülen Alex, ilk olarak Ağustos 2014'te Minecraft'ın bilgisayar sürümleri için tanıtıldı, diğer yedi tanesi de ilk olarak Ekim 2022'de Java sürümünde çıkış yaptı.