İçeriğe atla

Homososyalleşme

Homososyalleşme veya LGBT sosyalizasyonu, LGBT kişilerin, özellikle aynı cinsel yönelim ve cinsiyet kimliğine sahip kişilerle, LGBT topluluğuyla tanışma, ilişki kurma ve entegre olma sürecidir.[1][2] Bu, kendi kimliklerini de oluşturmaya yardımcı olur.[3][4]

Kurumlar

Liseler

Eşcinsel-hetero ittifaklar (GSA'lar) ilk kez 1980'lerde okullarda görünmeye başladı. Toplumun gençliğinin okul ortamında inziva ve damgalanmanın üstesinden gelmesinin bir yoluydu. Şu anda ana ağ GLSEN altında kayıtlı, Amerika Birleşik Devletleri'nde 3.000'den fazla kulüp bulunmaktadır.[5]

Bir okulun sosyal iklimi, öğrencilerin hem fiziksel hem de zihinsel sağlığı ile doğrudan ilişkilidir. 2003 yılında öğrencilerle yapılan bir anket, insanların %57'sinin olumsuz sözler duyduğunu ortaya koydu; %69'u güvensiz hissetti; %31'i geçen ay en az bir gün okula gitmemişti.[6]

Üniversiteler

LGBT/queer bireyleri barındıran yüksek öğretim kurumları, öğrenci topluluğu içinde uygun araştırmalar yoluyla sosyalleşmeyi teşvik etmek için sistemlerini güçlendirebilir.[7] Bu tür araştırmaların yapılmaması öğrencilerin hayatına zarar verir, çünkü bir kurum ilgili konularda güncelliğini koruduğundan emin olamaz. Sürekli araştırma ile enstitüler, LGBT öğrencilerinin yaşamının iyileştirilmesine ve başarısına katkıda bulunabilir.[8]

Son otuz yılda üniversite kampüslerindeki LGBT merkezlerinde bir artış görülmüştür. Bu merkezler, niyetleri daha kabul edici ve bilgili bir kampüs ortamı oluşturmak için çalışmak ve teşvik etmek amacıyla, öğrencilerin kampüs içinde ve dışında kimliklerini geliştirmelerine yardımcı olmak için kullanılır. Merkezler ayrıca sıklıkla kampüs yaşam deneyimini geliştirmek için çalışan profesyonelleri istihdam eder.[9]

Alanlar

Homososyalleşme alanları, LGBT bireylerin LGBT topluluğunun diğer insanlarıyla tanışmak veya partner bulmak için uğradıkları ve cinsel kimliklerini özgürce ifade etmelerinin mümkün olduğu fiziksel veya sanal yerlerdir.[10][11]

Mekanları özel olarak LGBT topluluğu için yapılandırmadan önce, gey topluluğundaki en düzenli etkileşim uygulaması, parklar veya hamamlargibi belirli dış mekanlarda yaşanan cinsel karşılaşmalardı.[12] Günümüzde çok daha az sıklıkta olsa da, özellikle diğer erkeklerle seks yapan erkekler arasında seyir hala yaygın bir uygulamadır.[13]

LGBT topluluğunun buluşmasını ve sosyalleşmesini sağlayan, cinsiyet ve cinsel çeşitliliği hedef alan çok sayıda işletme ve dernek bulunmaktadır. Çoğu durumda, LGBT topluluğunun yoğunlaştığı LGBT köylerinde ortaya çıkarlar. Bununla birlikte, birçok yer, sosyal ağlar ve internet arasındaki rekabetten dolayı LGBT bireyleri çekmek için sıkıntı yaşıyor.[14][15]

Dijital

Sosyal ağ ve/veya flört ve/veya bağlantı siteleri

Kaynakça

  1. ^ "Group Work with Gay Men". Group Work with Populations at Risk (İngilizce). Oxford University Press. 2005. ISBN 978-0-19-515667-6. 
  2. ^ (İspanyolca) Formas de inclusión y exclusión de las minorías sexuales en la ciudad. 17 Ağustos 2017 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. Hal. 2013
  3. ^ Isay (1986). "The Development of Sexual Identity in Homosexual Men". The Psychoanalytic Study of the Child. 41 (1): 467-489. doi:10.1080/00797308.1986.11823469. PMID 3823283. 
  4. ^ Being Homosexual: Gay Men and Their Development (İngilizce). Avon. 1989. 10 Ekim 2023 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 17 Eylül 2022.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  5. ^ "Gay-Straight Alliances: Youth Empowerment and Working toward Reducing Stigma of LGBT Youth". Humanity & Society (İngilizce). 21 Ocak 2013. doi:10.1177/0160597612454358.  Birden fazla yazar-name-list parameters kullanıldı (yardım); Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  6. ^ Toward Positive Youth Development: Transforming Schools and Community Programs (İngilizce). Oxford University Press. 10 Nisan 2008. ISBN 9780199716593. 
  7. ^ "LGBT and Queer Research in Higher Education: The State and Status of the Field". Educational Researcher. 1 Mart 2010. doi:10.3102/0013189X10362579.  Birden fazla yazar-name-list parameters kullanıldı (yardım); Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  8. ^ "Lesbian, Gay, and Bisexual College Students: Risk, Resiliency, and Retention". Journal of College Student Retention: Research, Theory & Practice. 6: 97-110. 20 Temmuz 2016. doi:10.2190/FH61-VE7V-HHCX-0PUR.  Birden fazla yazar-name-list parameters kullanıldı (yardım); Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  9. ^ Pitcher (June 2018). "Affirming policies, programs, and supportive services: Using an organizational perspective to understand LGBTQ+ college student success". Journal of Diversity in Higher Education. 11 (2): 117-132. doi:10.1037/dhe0000048. ISSN 1938-8934. 
  10. ^ Gómez P. (2010). "Participación e incidencia de la comunidad de lesbianas, gay, bisexuales y transgeneristas en Bogotá". Criterios (İspanyolca). 3 (1): 229-248. doi:10.21500/20115733.1929. 
  11. ^ (İspanyolca) Espacios de homo-socialización y derecho de ciudad. 6 Ağustos 2018 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. El Nuevo Diario. 16 April 2016.
  12. ^ La sociedad rosa (İspanyolca). Anagrama. 1991. ISBN 978-84-339-1352-4. 10 Ekim 2023 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 17 Eylül 2022.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  13. ^ Boivin (2013). "De cantinas, vapores, cines y discotecas. Cambios, rúpturas e inercias en los modos y espacios de homosocialización de la ciudad de México". Revista Latino-Americana de Geografia e Genero. 4 (2): 118-133. doi:10.5212/Rlagg.v.4.i2.118133. 
  14. ^ The 'gaytrification' effect: why gay neighbourhoods are being priced out. 3 Eylül 2017 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. The Guardian. 13 January 2016.
  15. ^ Couto (July 2016). "Práticas sexuais em geolocalização entre homens: corpos, prazeres, tecnologias" [Sexual practices in geolocation between men's: Bodies, pleasures, technologies]. Athenea Digital: Revista de Pensamiento e Investigación Social. 16 (2): 169-193. doi:10.5565/rev/athenea.1621. 

İlgili Araştırma Makaleleri

Cinsiyetçilik, kişinin cinsiyetine veya toplumsal cinsiyetine dayalı önyargı veya ayrımcılıktır. Cinsiyetçilik herkesi etkiler. Basmakalıplarla ve toplumsal cinsiyet rolleriyle bağlantılıdır, ve bir cinsiyetin veya toplumsal cinsiyetin doğası gereği diğerinden üstün olduğu inancını içerebilir. Aşırı cinsiyetçilik kadın düşmanlığını, cinsel tacizi, tecavüzü ve diğer cinsel şiddet biçimlerini teşvik edebilir. Cinsiyet ayrımcılığı cinsiyetçiliği kapsayabilir. Bu terim, insanlara cinsiyet kimlikleri veya toplumsal cinsiyet veya cinsiyet farklılıklarına dayalı ayrımcılık olarak tanımlanmaktadır. Cinsiyet ayrımcılığı özellikle işyeri eşitsizliği açısından tanımlanmaktadır. Sosyal veya kültürel gelenek ve normlardan ortaya çıkabilir.

<span class="mw-page-title-main">Germanyum</span> sembolü GE, atom numarası 32 olan kimyasal element

Germanyum; sembolü Ge, atom numarası 32 olan kimyasal elementtir. Parlak, sert-kırılgan, grimsi-beyaz ve silikona benzer bir görünümdedir. Silisyum ve kalay komşu grubuna kimyasal olarak benzeyen karbon grubundaki bir metaloiddir. Silikon gibi, germanyum da doğal olarak reaksiyona girer ve doğadaki oksijenle kompleksler oluşturur.

<span class="mw-page-title-main">Cinsel taciz</span>

Cinsel taciz, cinsel iyilik karşılığında istenmeyen ve uygunsuz ödül vaatleri dahil olmak üzere, açık veya örtülü cinsel imaların kullanılmasını içeren bir taciz türüdür. Cinsel taciz, sözlü ihlallerden cinsel istismara veya saldırıya kadar bir dizi eylemi içerir. Taciz işyeri, ev, okul veya dini kurumlar gibi birçok farklı sosyal ortamda meydana gelebilir. Tacizciler veya kurbanlar herhangi bir cinsiyetten olabilir.

Dünya çapında LGBT hakları örgütleri listesi. Bir bölümü genel LGBT haklarını savunurken bazıları çeşitli uzmanlık alanları dahilinde çalışmakta olan örgütlerin listesidir.

<span class="mw-page-title-main">İslam'da kadın</span> İslam toplumlarında kadının yeri

Müslüman kadınların deneyimleri farklı toplumlarda ve aynı toplum içinde büyük farklılıklar gösterir. Ortak yönleri ise, hayatlarını değişen derecelerde etkileyen, aralarındaki geniş kültürel, sosyal ve ekonomik farklılıklar arasında köprü kurmaya hizmet edebilecek ortak bir kimlik veren İslam dinine bağlılıklarıdır.

Eşzamanlılık, ilk olarak analitik psikolog Carl G. Jung tarafından "anlamlı bir şekilde ilişkili görünen ancak nedensel bir bağlantıdan yoksun durumları tanımlamak için" ortaya atılan bir kavramdır. Çağdaş araştırmalarda, eşzamanlılık deneyimleri, kişinin zihnindeki olaylar ile dış dünya arasındaki tesadüflerin nedensel olarak birbiriyle ilgisiz olabileceği, ancak başka bilinmeyen bir bağlantısı olabileceğine dair kişinin öznel deneyimine atıfta bulunur. Jung, bunun insan zihninin sağlıklı, hatta gerekli bir işlevi olduğunu ve psikozda zararlı hale gelebileceğini savunmuştur.

Cinsiyet tarafsızlığı, politikaların, dilin ve diğer sosyal kurumların rolleri insanların cinsiyetine göre ayırt etmekten kaçınması gerektiği fikridir. Bu, bir cinsiyetin diğerinden daha uygun olduğu sosyal roller olduğu izleniminden kaynaklanan ayrımcılığı önlemek içindir. Tarih boyunca cinsiyet eşitliğindeki eşitsizlik, pazarlama, oyuncak, eğitim ve ebeveynlik teknikleri dahil olmak üzere toplumun birçok yönü üzerinde önemli bir etkiye sahip olmuştur. Son yıllarda toplumsal cinsiyet tarafsızlığını artırmak için kapsayıcı dili kullanmaya ve eşitliği savunmaya toplumsal bir vurgu yapılmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Rus kültürü</span>

Rus kültürü milletin tarihi, coğrafi konumu ve engin genişliği, dini ve sosyal gelenekleri ve Batı etkisi ile oluşturulmuştur. Rus yazarlar ve filozoflar Avrupa düşüncesinin gelişmesinde önemli bir rol oynamışlardır. Ruslar ayrıca klasik müziği, baleyi, sporu, resmi, ve sinemayı da büyük ölçüde etkilemişlerdir. Rus ulusu ayrıca bilim ve teknolojiye ve uzay araştırmalarına öncü katkılarda bulunmuştur.

<span class="mw-page-title-main">Richard Lynn</span>

Richard Lynn, tartışmalı bir İngiliz psikolog ve yazardır. Ünvanı 2018'de geri alınana kadar Ulster Üniversitesi'nde fahri profesördü. Beyaz üstünlükçüsü ve bilimsel ırkçılık savunucusu olarak tanımlanan Mankind Quarterly dergisinin eski editör yardımcısı ve şu anki baş editörüdür. Zeka üzerine çalışan Lynn, cinsel ve ırksal farklılıkların zekayı etkilediğine olan inancıyla tanınır. İngiltere'deki King's College, Cambridge'de eğitim gören Lynn; Exeter Üniversitesi'nde psikoloji alanında öğretim görevlisi olarak çalışmasının yanı sıra Dublin'deki Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Enstitüsü'nde ve Coleraine'deki Ulster Üniversitesi'nde psikoloji profesörü olarak çalışmıştır.

María del Coral Barbas Arribas, metabolomik ve kimyasal verilerin entegrasyonu konusundaki araştırmalarıyla tanınan İspanya, Madrid'deki Universidad CEU San Pablo profesördür.

BugGuide, böcekler, örümcekler ve eklem bacaklılarla ilgili gözlemlerini paylaşan hem amatör hem de profesyonel doğa bilimcilerinden oluşan bir web sitesi ve çevrimiçi topluluktur. Web sitesi, bilgilendirici kılavuz sayfalarından ve Amerika Birleşik Devletleri ile Kanada'dan tanımlama ve araştırma için kullanılan binlerce eklem bacaklı fotoğrafından oluşmaktadır. Ticari olmayan site, Iowa Eyalet Üniversitesi Entomoloji Bölümü tarafından barındırılmaktadır. BugGuide, 2003 yılında fotoğrafçı Troy Bartlett tarafından tasarlandı ve 2006'dan beri Iowa Eyalet Üniversitesi'nde entomoloji yardımcı doçenti ve kıdemli sistem analisti John VanDyk tarafından yönetilmektedir. Web sitesi, halkın böceklere yönelik algısını değiştirmeye yardımcı olduğu için tanınmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Drag king</span>

"Drag king"ler çoğunlukla erkeksi drag giysileri giyen ve bireysel veya grup rutininin bir parçası olarak erkek cinsiyet klişelerini kişileştiren kadın performans sanatçılarıdır. Tipik bir drag gösterisi, dans, oyunculuk, stand-up komedi ve şarkı söylemeyi, canlı veya önceden kaydedilmiş parçalarla dudak senkronizasyonunu içerebilir. Drag kralları genellikle abartılı bir şekilde maço erkek karakterler olarak oynarlar, inşaat işçileri ve rapçiler gibi marjinalleştirilmiş erkeklikleri tasvir ederler ya da Elvis Presley, Michael Jackson ve Tim McGraw gibi erkek ünlüleri taklit ederler.

Toplumsal cinsiyet ve cinsel çeşitlilik (GSD) veya basitçe cinsel çeşitlilik, bu çoğulluğu oluşturan kimliklerin, davranışların veya özelliklerin her birini belirtmeye gerek kalmadan cinsiyet özelliklerinin, cinsel yönelimlerin ve cinsiyet kimliklerinin tüm çeşitliliğini ifade eder.

Fritz Klein tarafından geliştirilen Klein Cinsel Yönelim Kılavuzu (KSOG), önceki Kinsey ölçeğini genişleterek cinsel yönelimi ölçmeye çalışır. Fritz Klein, 1998'de, biseksüelleri kapsayan seks araştırmalarına sponsorluk yaparak, genel halkı cinsellik konusunda eğiterek ve biseksüel topluluğu teşvik ederek çalışmalarına devam eden Amerikan Biseksüellik Enstitüsü'nü kurdu.

<span class="mw-page-title-main">Travesti (toplumsal cinsiyet kimliği)</span>

Travesti terimi (çev.'"transvestite"'Latin Amerika'da doğumda erkek olarak atanan, ancak farklı kadınlık ifadelerine göre bir cinsiyet kimliği geliştiren kişileri belirtmek için kullanılır. Güney Amerika'da karşı cinsin kıyafetlerini giyme, drag veya patolojik çağrışımlardan ayırt etme amacıyla farklı terimler icat edilmiş ve kullanılmaktadır. İspanya'da, terim Franco döneminde benzer bir şekilde kullanıldı, ancak olumsuz klişeleri ortadan kaldırmak için 1980'lerin sonlarında ve 1990'ların başlarında tıbbi transseksüellik modelinin ortaya çıkmasıyla değiştirildi. Bu kavramların ortaya çıkışı Latin Amerika'da Avrupa'dan daha geç gerçekleşti, bu nedenle travesti kavramı zaman içinde farklı çağrışımlarla varlığını sürdürdü.

Zora Neale Hurston, Amerikalı yazar, antropolog ve film yapımcısıdır. 1900'lerin başlarında Güney Amerika'daki ırksal mücadeleleri tasvir etti ve hoodoo hakkında araştırmalar yayınladı. Dört romanından en popüleri 1937'de yayınlanan Gözleri Tanrı'yı İzliyordu. Ayrıca 50'den fazla kısa öykü, oyun ve deneme yazdı.

Roger A. Beaver, Kuzey Galler Üniversitesi Koleji, Chiang Mai Üniversitesi, Zambiya Üniversitesi ve Güney Pasifik Üniversitesi'nde çalışmış olan bir biyologtur. <i id="mwEg">Nepenthes</i> infauna hakkında "Batı Malezya'daki sürahi bitkilerinin faunası ve besin ağları" (1979), " Nepenthes sürahi bitkilerinde yaşamakta olan topluluklar: fauna ve besin ağları" (1983) ve "Geographical varyasyon" dahil olmak üzere birçok önemli makale yayınladı. Nepenthes sürahi bitkilerinde besin ağı yapısı" (1985). Tür Cryptoxilos beaveri onun onuruna seçildi.

Melissa Farley 1942 yılında doğmuştur. Amerikalı bir klinik psikoloğu, araştırmacı ve radikal feminist pornografi ve fuhuş karşıtı aktivisttidir. Farley en çok fuhuş, kaçakçılık ve cinsel şiddetin etkileri üzerine yaptığı çalışmalarıyla tanınmaktadır. San Francisco merkezli Fuhuş Araştırma ve Eğitim organizasyonunun kurucusu ve direktörüdür.

Otonepiofili ve yetişkin bebek olarak da bilinen parafilik çocukçuluk, yetişkin bir insanın bebek gibi rol yapmasını içeren bir cinsel fetiştir. Parafilik çocukçuluk bir ageplay biçimidir. Parafilik çocukçuluk uygulayan kişiler genellikle halk arasında "yetişkin bebekler" olarak anılır.

Seks ve uyuşturucunun tarihi eski insanlara kadar uzanır ve insanlık tarihi boyunca iç içe geçmiştir. Hem yasal hem de yasadışı, uyuşturucu tüketimi ve bunların insan vücudu üzerindeki etkileri arzu, performans, zevk, hamile kalma, gebelik ve hastalık dahil olmak üzere seksin tüm yönlerini kapsar.