İçeriğe atla

Hizmet tasarımı

Hizmet tasarımı, bir hizmetin kalitesini ve hizmet sağlayıcı ile kullanıcıları arasındaki etkileşimi geliştirmek için insanları, altyapıyı, iletişim ve malzeme bileşenlerini planlama ve düzenleme faaliyetidir. Hizmet tasarımı, mevcut bir hizmetteki değişiklikleri bilgilendirmenin veya tamamen yeni bir hizmet yaratmanın bir yolu olarak işlev görebilmektedir.[1]

Hizmet tasarım metodolojilerinin amacı, hem kullanıcıların ihtiyaçlarına hem de hizmet sağlayıcıların yetkinlik ve yeteneklerine göre hizmetlerin tasarlanması için en etkili uygulamaları oluşturmaktır. Başarılı bir hizmet tasarımı yöntemi uyarlanırsa, hizmet kullanıcı dostu ve kullanıcılarla ilgili olurken, hizmet sağlayıcı için sürdürülebilir ve rekabetçi olacaktır. Bu amaçla hizmet tasarımı, etnografiden bilgi ve yönetim biliminden etkileşim tasarımına kadar farklı disiplinlerden türetilen yöntem ve araçları kullanılmaktadır. Hizmet tasarımı kavramları ve fikirleri, hizmet süreçlerinde yer alan paydaşların kültür, beceri ve anlayış düzeyine göre farklı temsil teknikleri kullanılarak tipik olarak görsel olarak tasvir edilmektedir.[2]

Kaynakça

  1. ^ "Introduction to Service Design: What It Is and How It Works". careerfoundry.com (İngilizce). 21 Mart 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 25 Ekim 2022. 
  2. ^ Morelli, Nicola; Tollestrup, Christian (23 Şubat 2009). "New Representation Techniques for Designing in a Systemic Perspective". Nordes, 2 (2007 tarihinde yayınlandı). ISSN 1604-9705. 31 Mayıs 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 25 Kasım 2022. 

Ek okuma

  • Bechmann, Søren (2010): "Servicedesign", Gyldendal Akademisk.
  • Curedale, Robert Service Design Process & Methods 3rd Edition, Design Community College Inc.,2018.978-1940805368
  • Gaver B., Dunne T., Pacenti E., (1999). "Design: Cultural Probes." Interaction 6(1): 21–29.
  • Hollins, G., Hollins, Bill (1991). Total Design : Managing the design process in the service sector. London, Pitman.
  • Jegou, F. 2009. Co-design Approaches for Early Phases of Augmented Environments. In: LALOU, S. (ed.) Designing User Friendly Augmented Work Environments: From Meeting Rooms to Digital Collaborative Spaces, Computer Supported Cooperative Work. London: Springer.
  • Krucken, L. & Meroni, A. 2006. "Building Stakeholder Networks to Develop and Deliver Product-Service-Systems: Practical Experiences on Elaborating Pro-Active Materials for Communication". Journal of Cleaner Production, vol 14 (17)
  • Løvlie, L., Polaine, A., Reason, B. (2013). Service Design: From Insight to Implementation. New York: Rosenfeld Media. 1-933820-33-0.
  • Moritz, S. (2005). Service Design: Practical access to an evolving field. London.
  • Normann, R. and R. Ramirez (1994). Designing Interactive Strategy. From Value Chain to Value Constellation. New York, John Wiley and Sons.
  • Ramaswamy, R. (1996). Design and management of service processes. Reading, Mass., Addison–Wesley Pub. Co.

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">SAP</span>

SAP SE, merkezi Walldorf, Almanya'da bulunan, Avrupa'nın en büyük yazılım şirketidir. SAP, 1972 yılında beş eski IBM çalışanı tarafından Systemanalyse und Programmentwicklung adı altında Mannheim, Almanya'da kurulmuştur. 120'den fazla ülkede aktif olan SAP, şirket yazılım uygulamaları çeşitli büyüklükte firmalara sunmaktadır. Şirketin en iyi bilinen ürünleri SAP ERP ve SAP Business Objects yazılımıdır.

<span class="mw-page-title-main">Windows XP</span> 2001 yılında piyasaya sürülen Windows sürümü

Windows XP, Microsoft tarafından geliştirilen Windows NT işletim sistemi ailesinin önemli bir sürümüdür. Hem profesyonel kullanıcılar için geliştirilen Windows 2000'in, hem de genel kullanıcılar için geliştirilen Windows Me'nin doğrudan ardılıydı. 25 Ekim 2001'de başlayan perakende satışlarla 24 Ağustos 2001'de üretime sunuldu.

Akıllı tasarım, evrenin ve içerisindeki canlıların doğal seçilim gibi modern bilimin kabul ettiği süreçlerle oluşabileceğini, fakat bu süreçlerin zeki ve bilinçli bir varlık tarafından tasarlandığını iddia eden bir görüş. Akıllı tasarım iddiası, bilim çevreleri tarafından yeni yaratılışçılık olarak anılmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Luciano Floridi</span> İtalyan filozof

Luciano Floridi, İtalyan filozof.

Google Workspace, Google tarafından abonelik tabanlı olarak sunulan, bulut bilişim verimliliği ve iletişim ve iş birliği sistemi araçları ve yazılımıdır.

<span class="mw-page-title-main">Kullanıcı arayüzü</span> bir kullanıcının bir makineyle etkileşime girdiği ve makineyi kontrol ettiği araçlar

Kullanıcı arayüzü ya da kullanıcı arabirimi, insanların bir makine, cihaz, bilgisayar programı ya da karmaşık aletlerle etkileşimini sağlayan yöntemlerin bileşkesine verilen addır.

Blabbermouth.net, heavy metal ve hard rock haberleriyle birlikte albüm ve DVD eleştirilerinin de bulunduğu bir web sitedir. Borivoj Krgin tarafından kurulan ve yönetilen site, ilk resmi yayın hayatına 3 Mart 2001'de başladı. Ekim 2001'de tasarımı tamamen değiştirilen web site, plak şirketi Roadrunner Records tarafından sunulmaya başlandı.

<span class="mw-page-title-main">DMADV</span>

DMADV, 6 Sigma için tasarım (DFSS) metodolojisinin uygulama modellerinden biridir. Bu model; VoC, veri bazlı pazar analizi, kestirimli iş modellemesi ve risk indirgeme planlamasının kilit özelliklerinin kullanılmasına yoğunlaşarak başarı olasılığı yüksek yeni hizmetlerin geliştirilmesi ve tasarımına odaklanır. Ancak, genel olarak DMADV; işletmede faal olmayan bir ürün veya sürecin geliştirilmesinde ve var olan, ancak yapılan iyileştirme çalışmalarına rağmen, hala müşteri ihtiyaçlarının belirlediği değerleri sağlayamayan veya 6 sigma seviyesine ulaşamamış ürün veya hizmetlerin iyileştirilmesinde kullanılır.

Kullanılabilirlik kavramı incelenmesi gereken çok boyutlu bir kavramdır. Arayüz bu kavramlardan biridir; kullanılan sistemle olan etkileşim ve iletişimi sağlayan araç olması nedeniyle önemli bir ögesidir. Kullanılabilirlik, sistem ve kullanılanların arayüz aracılığı ile açık ve hızlı bir biçimde iletişim kurabilmektir. Geniş anlamıyla kullanılabilirlik; herhangi bir ürünün belirli bir kullanım çerçevesinde, belirli kullanıcılar için, belirli amaçları gerçekleştirmek üzere etkin, verimli ve tatmin edici bir şekilde kullanılmasıdır. Yani kullanılabilirlik kavramı etkililik, etkinlik, performans ve kullanıcı memnuniyeti gibi kavramları içermektedir. Etkinlik; kullanılan amaçlarını ve görevlerini doğru ve tam bir biçimde tamamlama düzeyleridir. Verimlilik; amaçları gerçekleştirirken gösterilen çabayı ve zamanı aynı zamanda da kullanılan kaynakları ifade eder. Memnuniyet ise kullanıcıların sistem kullanımı ile ilgili pozitif tutumları inceler ve kullanıcıların rahatlıklarını ölçer.

Enformasyon Sanatı elektronik sanatı'ndan yeni gelişen bilgisayar bilimi, bilişim teknolojisi ve ayrıca klasik sanat dalları performans sanatı, görsel sanat, yeni medya sanatı, kavramsal sanat gibi alanları sentezleyen bir sanat dalıdır. Enformasyon Sanatı, genellikle büyük çapta bilgi işleyerek sanatsal içerik üreten bilgisayarlarla etkileşim halindedir.

<span class="mw-page-title-main">İşlev modeli</span>

Sistem ve yazılım mühendisliğindeki işlev modeli modellenen sistem veya konu alanının işlevlerinin yapısal temsilidir.

Bir sistem mimarisi veya çoklu sistemlerin mimarisi; sistemin yapısını, davranışını ve biçimselliğini tanımlayan kavramsal modeldir. Bir mimari tanımı; sistemin yapıları ve davranışları hakkında mantıksallığı destekleyecek şekilde organize edilen ilişkiselliğin standart bir açıklaması veya temsilidir.

<span class="mw-page-title-main">Tasarım düşüncesi</span> Analitik, çözüm odaklı bir düşünce ile ortaya çıkıp daha sonra konuya göre oluşan bir teknik yapı

Tasarım odaklı düşünme, tasarım kavramlarının geliştirildiği bilişsel, stratejik ve pratik süreçleri ifade eder. Tasarım odaklı düşünmenin temel kavramlarının ve yönlerinin birçoğu, hem deneylerle hem de doğal bağlamlarda farklı tasarım alanlarında, bilgi ve pratiğe dayalı araştırmalar ve çalışmalarla tanımlanmıştır.

Mühendislik felsefesi, mühendisliğin ne olduğunu, mühendislerin ne yaptığını ve çalışmalarının toplumu nasıl etkilediğini ele alan ve bu nedenle etik ve estetik yönlerinin yanı sıra ontoloji, epistemoloji, vb. gibi bilim felsefesi veya teknoloji felsefesi'nde incelenebilecek konuları da içeren gelişmekte olan bir disiplindir.

<span class="mw-page-title-main">Bruce Mau</span>

Bruce Mau Kanadalı tasarımcı ve eğitimci. Kariyerine grafik tasarımcı olarak başladı ancak daha sonra mimarlık, sanat, müzeler, film, eko-çevre tasarımı ve kavramsal felsefeye odaklandı. Mau, Pratt Enstitüsü'nde, Lisansüstü Mimarlık ve Kentsel Tasarım bölümünde Misafir Profesör olarak görev yapmaktadır.

Foodler Inc., tüketicileri anında teslimat için çok çeşitli restoranlarla buluşturan bir Amerikan çevrimiçi yemek siparişi hizmetiydi.

Bu liste kimyasal proses tesislerinin kütle ve enerji dengelerini simüle etmek için kullanılan yazılımların bir listesidir. Bu simülasyon yazılımları ile yapılabilen uygulamalar arasında tasarım çalışmaları, mühendislik çalışmaları, tasarım denetimleri, darboğaz giderme çalışmaları, kontrol sistemi doğrulanması, proses tasarımı, proses modelleme, proses simülasyonu, dinamik simülasyon, operatör eğitim simülatörleri, boru hattı yönetim sistemleri, üretim yönetim sistemleri ve dijital ikizler gibi çeşitli çalışmalar bulunmaktadır.

Çevrimiçi öğrenme topluluğu, akran öğrenmesini kolaylaştırarak üyelerinin herhangi bir alandaki öğrenme gereksinimlerini gidermelerini destek olan internet üzerindeki dijital topluluklardır.

<span class="mw-page-title-main">MetaMask</span> Yazılım kripto para cüzdanı

MetaMask Ethereum blok zinciri ile etkileşim kurmak için kullanılan bir kripto para cüzdanıdır. Kullanıcıların, daha sonra merkeziyetsiz uygulamalarla etkileşim kurmak için kullanılabilecek bir tarayıcı eklentisi veya mobil uygulama aracılığıyla Ethereum cüzdanlarına erişmelerine olanak tanır. MetaMask, Ethereum tabanlı araçlara ve altyapıya odaklanan bir blok zinciri yazılım şirketi olan ConsenSys Software Inc. tarafından geliştirilmiştir.

<span class="mw-page-title-main">Süreç mühendisliği</span> ham veya başlangıç maddesinin kimyasal-fiziksel ya da biyolojik işlemler kullanılarak başka bir ürüne dönüştürüldüğü tüm teknik işlemler

Süreç mühendisliği, insanların hammaddeleri ve enerjiyi endüstriyel düzeyde toplum için yararlı ürünlere dönüştürmesini sağlayan temel ilkelerin ve doğa kanunlarının anlaşılması ve uygulanmasıdır. Süreç mühendisleri, basınç, sıcaklık ve derişim gradyanları gibi doğadaki itici güçlerden ve kütlenin korunumu yasasından yararlanarak, istenilen kimyasal ürünleri büyük miktarlarda sentezlemek ve saflaştırmak için yöntemler geliştirebilirler. Süreç mühendisliği, kimyasal, fiziksel ve biyolojik süreçlerin tasarımı, işletimi, kontrolü, optimizasyonu ve yoğunlaştırılmasına odaklanır. Süreç mühendisliği, tarım, otomotiv, biyoteknik, kimya, gıda, malzeme geliştirme, madencilik, nükleer, petrokimya, ilaç ve yazılım geliştirme gibi çok çeşitli endüstrileri kapsamaktadır. Sistematik bilgisayar tabanlı yöntemlerin süreç mühendisliğine uygulanmasına "süreç sistemleri mühendisliği" adı verilir.