İçeriğe atla

higan (emülatör)

higan
Windows 10'da çalışan higan v105
Geliştirici(ler)Near et al.
İlk yayınlanma14 Ekim 2004
Güncel sürüm115/15 Ağustos 2020
Programlama diliC++14, C99
İşletim sistemiWindows, Linux, macOS, FreeBSD
PlatformBağımsız: IA-32, x86-64, ARM32/64, MIPS, vb.
TürVideo oyunu konsolu emülatörü
Lisans2020: GPL-3.0-veya üstü 2017: GPL-3.0-sadece
Resmî sitesi
Kod deposu Bunu Vikiveri'de düzenleyin

higan, Super Nintendo Entertainment System dahil olmak üzere birçok video oyun konsolu için ücretsiz bir emülatördür. Başlangıçta bsnes[1] olarak adlandırılan (daha sonra aynı geliştirici tarafından yeni bir öykünücü için yeniden kullanıldı), öykünücü, orijinal donanımı düşük seviyeli, döngüye duyarlı öykünme yoluyla olabildiğince doğru bir şekilde öykünmeye çalışması ve Super NES platformunun ilgili tarihsel koruma çabaları için dikkate değerdir.[2][3]

higan ürünleri ailesi

higan, yıllar içinde çatallanıp yeniden adlandırıldı ve üç alt projeden oluşmaktadır.[4]

Mevcut alt projeler şunlardır:

Genel bakış

Öykünücünün geliştirilmesine 14 Ekim 2004 tarihinde bsnes adıyla başlandı. İlk sürüm Mayıs 2005'te Microsoft Windows için yayınlandı. İlk sürümler, oyunları tutarlı bir şekilde çalıştırmak için yüksek güçlü donanım gerektiriyordu ve bu nedenle tartışmalara yol açtı.[5] O zamandan beri Linux, macOS ve FreeBSD'ye taşındı. Başlangıçta özel bir lisans altında geliştirildi, sonraki sürümler GNU Genel Kamu Lisansının çeşitli sürümleri altında lisanslandı. 9 Ağustos 2012'de, çoklu sistem emülatörü olarak yeni doğasını daha iyi yansıtmak için projenin adı higan olarak değiştirildi.

Higan projesi, öykünmesindeki bir dizi orijinal başarı ve fonların organizasyonu, donanım ve Super NES'in geliştirme yongalarının kilidini açmak için uzmanlık gibi tersine mühendislik geliştirmelerindeki bir dizi orijinal başarı ile Süper NES öykünmesi alanına önemli ölçüde katkıda bulunmuştur.[3]

higan, şimdiye kadar piyasaya sürülen her ticari Super NES oyununu çalıştırabilir. Game Boy Advance için SPC7110 öykünmesi, döngüye duyarlı SPC 700 öykünmesi, döngüye duyarlı Super FX öykünmesi, Super Game Boy öykünmesi[6] ve tarama çizgisi yerine nokta tabanlı oluşturucuya sahip ilk emülatördür. Her sistemin her bir bileşeni için döngü tabanlı öykünme elde etmek için bu genişlikteki ilk çoklu öykünücüdür.

Bsnes'in çatallı sürümleri, Nintendo DS, XBAND, Super Famicom Box, Satellaview BS-X yazılımı ve araç destekli hızlı çalıştırmalar için öykünme desteği sağlamıştır.[7]

Ayrıca bakınız

Kaynakça

  1. ^ "About – bsnes". 3 Mart 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Şubat 2021. 
  2. ^ Near (9 Ağustos 2011). "Accuracy takes power: one man's 3GHz quest to build a perfect SNES emulator". Ars Technica. 16 Mayıs 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 11 Mart 2015. 
  3. ^ a b "16-bit Time Capsule: SNES Emulator Makes a Case for Software Preservation". 4 Şubat 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Haziran 2021.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  4. ^ "About — ares". ares.dev. 4 Temmuz 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 17 Eylül 2021. 
  5. ^ Patrick Klepek (8 Mart 2021). "A 23-Year Perfectionist Journey to Localize the Obscure 'Bahamut Lagoon'". Vice. 27 Haziran 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Haziran 2021. 
  6. ^ "The State of Emulation, Part III". near.sh. Erişim tarihi: 3 Şubat 2021. []
  7. ^ "tasvideos.org Preferred Emulators". tasvideos.org. 26 Şubat 2008 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Mayıs 2012. Isnes 

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Nintendo</span> çok uluslu video oyunu ve elektronik şirketidir

Nintendo Co., Ltd., Japonya merkezli bir çok uluslu video oyunu ve elektronik şirketidir. Şirket, 23 Eylül 1889'da hanafuda oyun kartları üreticisi olarak kurulmuş olup daha sonra oyuncak ve video oyunu sektörüne girdi. Nintendo günümüzde dünyanın en büyük video oyunu şirketlerinden biridir ve Mario, The Legend of Zelda, Animal Crossing ve Pokémon gibi tüm zamanların en iyi bilinen ve en çok satan video oyun serilerinden bazılarına sahiptir. Şirketin merkezi Kyoto'da yer almaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Game Boy Advance</span>

Game Boy Advance, Nintendo firmasının Game Boy ve Game Boy Color'ın ardından piyasaya sürdüğü, Game Boy'lar arasında en gelişmiş taşınabilir video oyun konsoludur. Zaten ismindeki "advance" kelimesi İngilizce "gelişmiş" demektir.

<span class="mw-page-title-main">PlayStation (konsol)</span> sony tarafından 1994 yılında piyasaya sürülen 5. nesil oyun konsolu

PlayStation,, Sony Interactive Entertainment tarafından geliştirilen PlayStation serisinin ilk modeli olan video ve oyun konsoludur.

<span class="mw-page-title-main">Nintendo Entertainment System</span> 1985te Nintendonun geliştirilip piyasaya sürdüğü 8-bit üçüncü-jenerasyon video oyun konsolu

Nintendo Entertainment System, Nintendo tarafından yapılmış, 8-bit ev konsoludur. Aslen Japonya'da Family Computer (Famicom) ismiyle 1983 yılında satılmaya başlanmıştır. Kuzey Amerika'da 1985, Avrupa'da ve Kanada'da 1986, Avustralya'da 1987'de satışa sunulmuştur. Güney Kore'de Hyundai Comboy olarak bilinir. Halefi Super Nintendo Entertainment System konsoludur. Zamanının en çok satan konsollarındandır.

Bu liste Electronic Arts tarafından yapılan oyunların listesidir.

<span class="mw-page-title-main">Super Nintendo Entertainment System</span> 1990 ve 1993 arasında Nintendo tarafından piyasaya sürülen 16 bit teknolojisine sahip 4.nesil bir oyun konsolu

Super Nintendo Entertainment System, Türkçe karşılığı ile Süper Nintendo Eğlence Sistemi Güney Amerika, Kuzey Amerika, Avrupa, Avustralya’da (Okyanusya) 1990 ve 1993 arasında Nintendo tarafından piyasaya sürülen 16 bit teknolojisine sahip bir oyun konsolu. Japonya ve Güneydoğu Asya'da sistem Süper Famicom veya kısaca SFC olarak adlandırılır. Güney Kore'de, Süper Comboy olarak bilinen bu konsol o bölgede ise Hyundai Electronics tarafından dağıtıldı. Her sürüm aslında aynı olmasına rağmen çeşitli bölgesel kilitleme formları farklı bölgelerdeki konsolları birbiriyle uyumlu olmaktan alı koymuştur.

Bir video oyun konsolu öykünücü, bir bilgi işlem cihazının bir video oyun konsolunun donanımını taklit etmesine ve oyunlarını taklit platformunda oynamasına izin veren bir tür öykünücüdür. Çoğu zaman, öykünücüler, daha geniş denetleyici uyumluluğu, zaman ölçeği denetimi, daha yüksek performans, daha net kalite, bellek değişikliklerine daha kolay erişim, tek tıklama hile kodları gibi orijinal donanımın sınırlarını aşan ek özellikler taşır ve oyun özelliklerinin kilidinin açılması sağlanır. Öykünücü ayrıca ev yapımı demolarının geliştirme sürecinde ve daha eski, üretimi durdurulan veya nadir konsollar için yeni oyunların oluşturulmasında da yararlı bir araçlardır.

<span class="mw-page-title-main">Geriye uyumluluk</span>

Telekomünikasyon ve bilişim teknolojisinde yeni aygıtların eski aygıtlar tarafından üretilmiş girdileri çalıştırabilme yeteneğine geriye uyumluluk denir. Yeni standartlar için tasarlanmış bir ürün eski standartlara erişebiliyor, okuyor veya oynatabiliyorsa o ürüne geriye uyumludur denir. Örneğin veri biçimleri ve iletişim protokolünü içeren standartlar gibi.

<span class="mw-page-title-main">Game Boy Color</span>

Game Boy Color , Nintendo tarafından üretilen bir taşınabilir oyun konsoludur. Konsol Japonya'da 21 Ekim 1998 tarihinde ve uluslararası piyasalarda ise aynı yılın Kasım ayında satışa sunuldu.

Game Freak Inc., Japonya merkezli bir video oyunu şirketidir. Şirket başlangıçta bir dergi ve kart oyunu üreticisi iken 26 Nisan 1989 tarihinde video oyunu şirketi haline geldi. Şirketin merkezi Tokyo'nun Setagaya semtinde yer almaktadır. Pokémon serisinin ana geliştiricisidir.

<span class="mw-page-title-main">Oyun kasedi</span>

Oyun kasedi, bir ev bilgisayarı veya video oyunu konsoluna bağlanmak üzere tasarlanmış ROM kasettir. Video oyunlarının yanı sıra diğer bilgisayar programları yüklemek için kullanılabilmektedir.

Sunsoft Inc., Japonya merkezli bir video oyunu geliştirme ve yayımlama şirketidir. Şirket, 1978 tarihinde Suncorporation'un bir yan kuruluşu olarak kurulmuştur. Şirketin merkezi Kōnan kentinde yer almaktadır.

Virtual Console (VC), Nintendo'nun Wii ve Wii U ev video oyun konsolları ile Nintendo 3DS taşınabilir oyun konsolu için indirilebilir video oyunları için bir hattır.

F-Zero, Nintendo tarafından geliştirilen bir futuristik yarış video oyunu serisidir. Serinin ilk oyunu olan F-Zero 1990'da Super Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü ve yakaladığı başarı sayesinde Nintendo'nun sonraki oyun konsollarında birden fazla oyunu daha yayınlandı.

Contra, Konami tarafından geliştirilen bir shoot 'em up video oyunu serisidir. Seri, ilk olarak 1987 yılında, basit bir şekilde Contra başlıklı bir jetonlu arcade oyunu olarak ortaya çıktı. Daha sonra 1988'de Super Contra oyununun piyasaya sürüldü ve çeşitli ev platformları için üretilen birkaç devam oyunu izledi.

Super Mario Bros. 3, 1988 yılında Nintendo tarafından geliştirilen platform video oyunudur. Oyun, Super Mario serisinin dördüncü oyunu olup 23 Ekim 1988 tarihinde Japonya ve sonraki yıllarda diğer ülkelerde Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü.

Super Mario World, 1990 yılında Nintendo tarafından geliştirilen platform video oyunudur. Oyun, Super Mario serisinin altıncı oyunu olup 21 Kasım 1990 tarihinde Japonya ve sonraki yıllarda diğer ülkelerde Super Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü.

Fire Emblem, Intelligent Systems tarafından geliştirilen ve Nintendo tarafından yayınlanan bir fantastik taktiksel rol yapma video oyunu serisidir. 1990 yılında başlatılan seri, şimdiye kadar 16 ana oyun ve üç spin-off'tan oluşmaktadır. Yaratıcıları tarafından "rol yapma oyunu simülasyonu" olarak tanımlanan oyun, karakterlerin sistem tabanlı ortamlarda taktik hareketi etrafında dönerken, geleneksel rol yapma video oyunlarına benzer bir hikâye ve karakterler içermektedir.

<span class="mw-page-title-main">Nintendo veri sızıntısı</span>

2020 Nintendo veri sızıntısı veya daha çok Nintendo Gigaleak olarak anılan, sosyal medya sitesi 4chan'da yayınlanan Japon video oyun şirketi Nintendo'nun bir dizi verisinin sızdırılması olayıdır; Nisan 2020'den başlayarak, 4chan'da dokuz veri seti sızdırıldı. En sonuncusu Nintendo Switch ve diğer iç donanımlarla ilgili taslak belgeleri içermektedir. Diğer şeylerin yanı sıra, çeşitli oyunlar ve konsol üretici yazılımı için kaynak kodunu, yayınlanmamış oyunları ve piyasaya sürülen oyunlar için kullanılmayan içerikleri içermekte. "Gigaleak" adı esas olarak, 24 Temmuz 2020'de 3 gigabayt büyüklüğündeki ikinci sızıntıyı ifade ediyor. Sızıntıların ya bu konsolların tasarımında Nintendo ile anlaşmalı şirketlerden ya da daha önce Nintendo sistemlerine sızmış kişiler tarafından gerçekleştirildiğine inanılıyor. 2018'de Pokémon Gold ve Silver ve Nintendo Space World 1997 demolarının sızdırıldığı çok daha küçük bir sızıntı da olmuştu.

VisualBoyAdvance, Game Boy, Game Boy Color ve Game Boy Advance el oyun konsollarının yanı sıra Super Game Boy ve Super Game Boy 2'nin ücretsiz bir öykünücüsüdür.