İçeriğe atla

Hareket yakalama

Aynı parçayı çalan iki farklı pianistin el hareketleri (yavaş çekim, sessiz).[1]

Motion capture, motion tracking, mocap veya Türkçesiyle Hareket Yakalama, daha gerçekçi bir 3 boyutlu modelleme için insan, hayvan veya bitkilerin üzerine hareketi sırasında kayıt yapabilme özelliğine sahip cihazların yaptıkları kaydı dijital ortama aktarması işi olarak tanımlanmaktadır. İlk olarak İskoçya'da çıkmıştır, bu sistem askeri alanda kullanıldığı gibi tıp ve eğlence sektöründe de sıkça kullanılmaktadır.

Motion Capture Modelleri
Kas ve kemik hareketlerini 3D olarak daha iyi yakalamak için deriye yapıştırılan reflektörler.

2000 yılında yapılan "Sinbad: Beyond the Veil of Mists" "hareket yakalama" tekniğinin ağırlıklı olarak kullanıldığı ilk uzun metrajlı film olmuştur. Türkiye'de ise Esin Orhan'ın yönettiği 2011 tarihli Allah'ın Sadık Kulu adlı film performans yakalama tekniği ile yapılmış ilk uzun metraj 3D animasyon olma unvanını taşımaktadır.[2]

Kaynakça

  1. ^ DOI:10.1371/journal.pone.0050901
  2. ^ Sinema, Dergisi (11 Kasım 2011). "Ayın Fimleri". Sinema. ss. Sayfa 5. 

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Tim Burton</span> Amerikalı film yönetmeni ve sanatçı

Timothy Walter "Tim" Burton, Amerikalı film yönetmeni.

<span class="mw-page-title-main">Animasyon</span> animasyon filmleri ve dizileri oluşturma süreci

Animasyon (canlandırma), birden çok resmin arka arkaya hızlı bir şekilde gösterilmesiyle elde edilen hareketli görüntüdür. İlk animasyonlar birkaç kâğıda istenen resimlerin çizilmesi, kâğıtların hızlıca geçirilmesi veya bir çemberin içine konup döndürülmesi ile yapılıyordu. Animasyon yapan kişilere animatör denir.

Film, hareketli resimlerin seri şekilde gösterilmesi ile ortaya çıkan bir yapıttır. Filmler, gerçek insan ve objelerin kamerayla kayıt edilmesiyle veya animasyon teknikleri, özel efektler gibi teknikler ile her iki unsurun yaratılmasıyla ortaya çıkar. Filmlerde bir seri tekil çerçeveler oluşturulur ancak bu çerçeveler ardışık ve hızlıca gösterildiğinde, optik illüzyon oluşur ve bu optik illüzyon izleyicinin, sırayla hızla izlenen ayrı çerçeveler arasındaki sürekli hareketi algılamasına neden olur. Film yapım süreci hem bir sanat hem de bir endüstridir. Sinematografinin kısaltması olan "sinema" kelimesi genellikle film yapımcılığını, film endüstrisini ve ilgili sanatları ifade etmek için kullanılır.

Prince of Persia, 1989 yılında Jordan Mechner tarafından geliştirilen Platform türündeki oyun ve ondan türetilen diğer oyunlara verilen genel addır. 1989'da piyasa sürülen serinin ilk oyunu, insan vücudunun hareketlerinin ilkel tekniklerle bilgisayara aktarıldığı, Motion Capture tekniğinin atası sayılabilecek bir teknikle yapılan ilk oyun olma özelliğini taşır. Oyundaki karakteri Mechner'ın kardeşi canlandırmıştır, müzikler ise babası tarafından yapılmış ve kendisi de oyunun kodlamasını yapmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Çizgi film</span>

Çizgi film, iki boyutlu illüstrasyon görsel sanatının bir formudur. Çizgi film, çizilerek hazırlanan resimlerin, hareketsiz cisimlerin arka arkaya filme çekilmesiyle oluşan ve figürlerin hareket ettiği izlenimi veren canlandırılması ile hazırlanır.

<span class="mw-page-title-main">Andy Serkis</span>

Andy Serkis, İngiliz oyuncu. En çok Yüzüklerin Efendisi film üçlemesinde (2001-2003) ve Hobbit: Beklenmedik Yolculuk'ta (2012) Gollum, 2005 yapımı aynı adı taşıyan filmde King Kong, Maymunlar Cehennemi yeniden başlatma serisinde Caesar (2011-2017), Steven Spielberg'in Tenten'in Maceraları (2011) filminde Kaptan Haddock / Sir Francis Haddock ve Yıldız Savaşları devam üçlemesi filmleri Star Wars: Güç Uyanıyor (2015) ve Star Wars: Son Jedi'da (2017) Yüce Lider Snoke gibi bilgisayar tarafından oluşturulan karakterler için hareket yakalama oyunculuğu, animasyon ve ses çalışmasını içeren hareket yakalama rolleriyle tanınır. 2018 yılında kendi yönettiği Mogli: Orman Çocuğu filminde Baloo karakterini canlandırdı. 2022'de Star Wars Disney+ dizisi Andor'da Kino Loy karakterine hayat verdi.

<i>Tentenin Maceraları</i> (film)

The Adventures of Tintin: Secret of the Unicorn, Belçikalı yazar Georges "Hergé" Remi'nin yarattığı The Adventures of Tintin adlı çizgi kitap serisinden uyarlanan, 3 boyutlu hareket yakalama tekniğiyle çekilen 2011 filmidir. Yönetmen Steven Spielberg'dir ve hikâye The Secret of the Unicorn ve Red Rackham's Treasure kitaplarının öykülerinden uyarlanmıştır. Tenten'i Jamie Bell, Kaptan Haddock'u Andy Serkis, Thomson ve Thompson'ı Simon Pegg ve Nick Frost oynamıştır. Daniel Craig, Toby Jones, Mackenzie Crook ave Gad Elmaleh de oyuncu kadrosunda yer almaktadır.

83. Akademi Ödülleri, Sinema Sanatları ve Bilimleri Akademisi (AMPAS) tarafında 2010 yılının en iyi filmlerine verilen ödüllerdir. Ödül töreni 27 Şubat 2011'de Hollywood, Kaliforniya'da Kodak Theatre'da yapıldı. Törende AMPAS, 24 ayrı kategoride Oscarlar olarak bilinen Akademi ödüllerini verdi. Oyuncular James Franco ve Anne Hathaway törenin sunumunu üstlendi.

<span class="mw-page-title-main">Benedict Cumberbatch</span> İngiliz oyuncu

Benedict Timothy Carlton Cumberbatch CBE, İngiliz dizi, tiyatro ve sinema oyuncusudur. Cumberbatch, Manchester Üniversitesinden mezun oldu ve eğitimine Londra Müzik ve Dramatik Sanatlar Akademisinde devam ederek klasik oyunculukta yüksek lisans kazandı.

<i>Allahın Sadık Kulu: Barla</i> 2011 çıkışlı Türk animasyon filmi

Allah'ın Sadık Kulu Barla, yönetmenliğini Esin Orhan'ın üstlendiği, çekimleri dijital hareket yakalama teknolojisiyle gerçekleştirilen, Türk yapımı bir animasyon filmidir. Film, İslam alimi Said Nursî'nin hayatından bir kesiti konu edinmektedir.

<span class="mw-page-title-main">Duraklı çekim</span> durağan üç boyutlu objeleri hareket edermiş gibi gösteren bir animasyon türü

Duraklı çekim ya da stop motion, durağan 3 boyutlu objeleri hareket edermiş gibi gösteren bir animasyon türüdür. Kuklalar veya oyun hamuru ile yapılmış modeller kullanılır. Stop motion tekniği; kamerayı objeye karşı ayarlayıp tek kare çekip sonra objeyi biraz hareket ettirip yeni bir kare çekmek ve bunu tekrarlayarak animasyonu tamamlamaktır. Çekilen tek kare resimleri ardı ardına dizip oynatılması ile hareket elde edilir. Sahneler montajlanarak film tamamlanır. Bu işlemlerin çoğu çizgi film tekniği ile aynıdır.

Motion, "hareket" anlamını veren İngilizce bir kelimedir. Motion şu anlamlara gelebilir:

29. Akademi Ödülleri, Sinema Sanatları ve Bilimleri Akademisi (AMPAS) tarafından 1956'nın en iyi filmlerine 27 Mart 1957'de verilen ödüllerdir. Törende, Yabancı Dilde En İyi Film Akademi Ödülü ilk defa dağıtıldı.

Sinema felsefesi veya alternatif olarak film felsefesi, estetiğin ana odağına sinemayı koyan bir dalıdır. Sinema felsefesi genellikle sinema kuramı ve sinema çalışmaları ile öne çıkar.

10. Akademi Ödülleri başlangıçta 3 Mart 1938 için planlanmıştı, ancak 1938'deki Los Angeles seli nedeniyle 10 Mart 1938'de Los Angeles, California'daki Biltmore Otel'de yapıldı. Bob Burns törene ev sahipliği yaptı. Bu törenin ardından iki kategori yayından kaldırıldı: En İyi Dans Yönetmenliği ve En İyi Yönetmen Yardımcısı.

Sinema Sanatları ve Bilimleri Akademisi (AMPAS) tarafından verilen 12. Akademi Ödülleri töreni, 1939'un en iyi filmlerini belirlemek amacıyla verildi. Tören 29 Şubat 1940'ta Los Angeles'taki Ambassador Hotel'deki Coconut Grove'da bir ziyafette yapıldı. Törene Bob Hope tarafından ev sahipliği yapıldı.

21. Akademi Ödülleri töreni 24 Mart 1949 tarihinde yapılmıştır ve Akademi Ödülleri tarihi bakımından birçok ilki barındırır. İlk kez Hollywood dışı bir yapım (Hamlet) En İyi Film ödülünü kazandı ve ilk kez bir kişi Oscar ödüllü bir performansta kendini yönetti.

22. Akademi Ödülleri, 23 Mart 1950'de RKO Pantages Tiyatrosu'nda yapıldı ve 1949'da sinemadaki başarılı çalışmalar için Oscarlar sahiplerine takdim edildi. Bu yıl, beş En İyi Film adayının hepsinin siyah beyaz film olduğu son yıldı ve En İyi Film için aday gösterilen her filmin birden fazla ödül kazandığı ilk yıldı.

24. Akademi Ödülleri, Amerikan Sinema Sanatları ve Bilimleri Akademisi tarafından, 1951'de sinemada çeşitli kategorilerde en iyi kabul edilen filmlere verildi.

Görsel efekt, görüntülerin film yapımında ve video prodüksiyonunda canlı aksiyon çekimi bağlamı dışında oluşturulduğu veya manipüle edildiği süreçtir. Gerçekçi görüntüler oluşturmak için esas canlı çekim ve diğer canlı çekim görüntülerinin veya bilgisayar tabanlı görüntü (CGI) öğelerinin filme bütünleştirilmesine VFX denir.