İçeriğe atla

Hang-On

Hang-On
GeliştiriciSega AM2 Bunu Vikiveri'de düzenleyin
YayımcıSega
YapımcıSega
TasarımcıYū Suzuki[1]
BestecilerHiroshi Kawaguchi
Katsuhiro Hayashi
SeriHang-On
PlatformlarArcade, SG-1000, Master System, Sega Saturn, MSX, PC-88
ÇıkışTemmuz 1985
TürYarış
ModTek oyunculu oyun Bunu Vikiveri'de düzenleyin
CPU(2x) 68000 (@ 6 MHz)
Ses CPU: Z80 (@ 4 MHz)
SesYM2203 (@ 4 MHz)
Sega PCM (@ 31.25 kHz)
GörüntüRaster çözünürlük 320×224 piksel (yatay),
6144[2] ila 32,768[3] renk
Hang-On

Hang-On (Japoncaハングオン Hangu On), 1985 yılında Sega tarafından geliştirilen yarış arcade oyunudur. Oyunda, oyuncu motosikletleri zamana ve bilgisayar kontrollü rakiplere karşı kontrol eder. Oyun, 16-bit grafikler kullanan ve Sega'nın yüksek kare sayısında yarı 3D sprite ölçeklemeye izin veren "Super Scaler" teknolojisini kullanan ilk arcade oyunlarından biriydi.[4] Ayrıca, oyuncunun büyük bir motosiklet şeklindeki kabin üzerindeki vücut hareketinin, oyuncu karakterinin ekrandaki hareketlerine karşılık geldiği, modern hareket kontrol trendini izleyen ve öngören ilham verici arcade oyunlarına karşılık geldiği, hareket kontrollü bir arcade kabini tanıtıldı.[1][5]

Oyun, aynı zamanda Master System'in bazı versiyonları içinde piyasaya sürüldü. Oyun adını, Suzuki'nin bir Japon motosiklet dergisinde okurken motorcunun motosikleti döndüğü sırada eğilirken sıkı tuttuğu "hang on" tekniğinden almaktadır. Suzuki'nin daha sonra tekniğin Kuzey Amerika'da "hang off" olarak adlandırıldığını öğrenmesine rağmen eski adını korumayı seçti.[6] 1995 yılında bir röportajda Suzuki, Hang-On oyununun piyasaya sürüldüğü sırada en etkileyici oyun olduğunu hissettiğini söyledi.[7] Master System versiyonu ayrıca biri Astro Warrior[8] ve diğeri Safari Hunt[9] olmak üzere iki farklı derleme kartına sahipti.

Kaynakça

  1. ^ a b "The Yu Suzuki Resume". 1Up.com. 18 Mayıs 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 5 Ekim 2019. 
  2. ^ "Archived copy". 5 Eylül 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 5 Ekim 2019. 
  3. ^ "Archived copy". 25 Ocak 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 5 Ekim 2019. 
  4. ^ "IGN Presents the History of SEGA". IGN. 21 Nisan 2009. 17 Mayıs 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 5 Ekim 2019. 
  5. ^ "The Disappearance of Yu Suzuki: Part 1". 1Up.com. 2 Haziran 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 5 Ekim 2019. 
  6. ^ "Episode 10". GameCenter CX. 2003. Fuji TV. 
  7. ^ "Nothing Compares to Yu". Next Generation, 11. Imagine Media. Kasım 1995. s. 7. 
  8. ^ "Hang-On / Astro Warrior". Sega Retro. 17 Ağustos 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 5 Ekim 2019. 
  9. ^ "Hang-On / Safari Hunt". Sega Retro. 17 Ağustos 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 5 Ekim 2019. 

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Sega</span> Japon oyun şirketi

Sega Corporation, Japonya merkezli bir çok uluslu video oyunu geliştirme ve yayımlama şirketidir. Şirket, 3 Haziran 1960 tarihinde kurulmuş olup ağırlıklı olarak video oyunları ve arcade oyun makineleri üretmektedir. Şirketin merkezi Tokyo'nun Shinagawa semtinde yer almakta olup Avrupa şirketi olan Sega Europe Londra'da, Kuzey Amerika şirketi olan Sega of America Irvine'da yer almaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Sega 32X oyunları listesi</span> Vikimedya liste maddesi

Sega 32X, Sega Genesis video oyunu konsolu için bir eklenti oldu. "Project Mars" kod adlı 32X, Genesis'in gücünü büyütmek için tasarlandı ve Sega Saturn çıkana kadar erteleme görevi gördü. Genesis'in bağımsızlığı, 32X'in kendi ROM kartuşundan yararlanması ve kendi oyun kütüphanesine sahip olmasıyla oldu. Altı tanesi Sega 32X ve Sega Mega-CD eklentileri için gerekli olan toplam kırk tane oyun üretildi.

<span class="mw-page-title-main">SG-1000</span>

SG-1000 veya Sega Computer Video Game SG-1000, Sega tarafından üretilen bir video oyunu konsoludur. 1983 yılında piyasaya sürülmüş olup Sega'nın video oyunu konsolu pazarına ilk girişi oldu ve sonraki Master System'in temelini sağladı. SG-1000, SC-3000 bilgisayar ve Mark II olarak da bilinen yeniden tasarlanan SG-1000 II dahil olmak üzere çeşitli modelleri tasarlanmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Sega Game Gear</span>

Sega Game Gear, Sega tarafından üretilen bir taşınabilir oyun konsoludur. Game Gear, "Project Mercury" adı altında geliştirilmiş olup öncelikli olarak Nintendo'nun Game Boy, Atari Lynx ve NEC'in TurboExpress'i ile rekabet etmekteydi. Donanımının büyük bir kısmını Master System ile paylaşmakta ve kendi oyunlarının yanı sıra bir adaptörün kullanılmasıyla Master System oyunlarını da oynatabilmektedir. Manzara formatlı tam renkli arkadan aydınlatmalı ekran içeren Game Gear, Game Boy'a teknolojik açıdan üstün bir el konsolu olarak konumlandırıldı. Game Gear, 6 Ekim 1990 tarihinde Japonya'da, Nisan 1991'de Kuzey Amerika ve Avrupa'da ve 1992'de Avustralya'da satışa sunuldu.

<i>Out Run</i>

Out Run, 1986 yılında Sega tarafından geliştirilen yarış arcade oyunudur. Oyun, öncü donanım ve grafikleri ile çizgisellik ve Hiroshi Kawaguchi tarafından bestelenen müzik seçenekleri gibi yenilikçi özellikleri ile tanınmaktadır. Oyuncunun hedefinin Ferrari Testarossa Spider ile trafikten ve çeşitli engellerden kaçmak ve belirlenen zamanda beş hedeften birine ulaşmak olduğu bir yarış oyunu olarak tasarlanan Out Run, oyuncuların sürüş deneyiminin keyfini çıkarması için geliştirildi.

<span class="mw-page-title-main">Yū Suzuki</span>

Yū Suzuki, Japon video oyunu tasarımcısı, yapımcısı ve programcısıdır. 18 yıl boyunca Sega'nın AM2 ekibine başkanlık etmiş olup Hang-On, Space Harrier, Out Run ve After Burner gibi üç boyutlu sprite oyunları ve Virtua Racing ve Virtua Fighter gibi çokgen 3D oyunları ile aynı zamanda video oyunlarda 3D grafiklerin popüler hale getirilmesinden ve eleştirel beğeni toplayan Shenmue serisi açık dünya macera oyunlarının öncülüğünü de içeren birçok Sega arcade oyununun geliştirilmesinden sorumluydı. Bir donanım mühendisi olarak, Sega Space Harrier, Model 1, Model 2 ve Model 3 dahil olmak üzere çeşitli arcade sistem kartlarının geliştirilmesine öncülük etti ve Dreamcast konsolunun ve ilgili NAOMI arcade donanımının geliştirilmesinde dahil oldu.

Virtua Fighter, 1993 yılında Sega tarafından geliştirilen dövüş arcade oyunudur. Oyun, Sega Model 1 arcade platformu için Yū Suzuki'nin başkanlığında AM2 tarafından geliştirildi ve Ekim 1993'te Japonya, Avrupa ve Birleşik Krallık'ta ve 28 Kasım 1993'te Kuzey Amerika'da piyasaya sürüldü. Oyun aynı zamanda Virtua Fighter serisinin ilk oyunu ve tamamen 3D çokgen grafiklere sahip ilk arcade dövüş oyunudur. Virtua Fighter, Sega Saturn, Sega 32X ve Microsoft Windows gibi çeşitli platformlara da çıktı. Eleştirmenlerce beğenilen ve hit bir oyun olan Virtua Fighter, derinlemesine dövüş motoru ve gerçek dünyadaki dövüş teknikleriyle büyük ilgi gördü ve genel olarak video oyunlarının evriminde devrim niteliğinde bir etkiye sahip oldu.

Shenmue, 1999 yılında Sega tarafından Dreamcast için geliştirilen bir aksiyon-macera oyunudur. Yū Suzuki tarafından yazılmış ve üretilmiş olup Shenmue serisinin ilk oyunudur. Oyun, 1980'lerde Japonya'nın Yokosuka kentinde babasının öldürülmesinin intikamını almaya çalışan dövüş sanatçısı Ryo Hazuki'yi konu almaktadır. Shenmue, açık dünya, dövüşleri ve hızlı zaman olaylarını birleştirmektedir. Çevresel detayı, sayısız etkileşimli nesne, gündüz ve gece sistemi, değişken hava efektleri, günlük programlı oyuncu olmayan karakterler ve çeşitli mini oyunlar ile benzersizdir.

Virtual Console (VC), Nintendo'nun Wii ve Wii U ev video oyun konsolları ile Nintendo 3DS taşınabilir oyun konsolu için indirilebilir video oyunları için bir hattır.

Adventure Island, 1986 yılında Hudson Soft tarafından geliştirilen bir side-scrolling platform video oyunudur. Oyun, Adventure Island serisinin ilk oyunu olup 12 Eylül 1986 tarihinde Japonya, Eylül 1988 tarihinde Kuzey Amerika ve 1992'de Avrupa'da Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü.

Alex Kidd, Sega'nın Alex Kidd video oyunu serisinin ana karakteridir. Popülerliği 1980'lerin sonlarında zirveye çıkmış olup hem Sega hem de kurgusal evren tarafından yayınlanan bir dizi video oyununun yanı sıra roman ve çizgi roman gibi çok sayıda ayrıntının başrol oynamıştır.

Crazy Taxi, 1999 yılında Sega tarafından geliştirilen yarış arcade oyunudur. Oyun, Crazy Taxi serisinin ilk oyunu olup ilk olarak 1999'da arcade ve daha sonra 2000 yılında Dreamcast için piyasaya sürüldü. Oyun, taksi müşterilerini almak ve hedeflerine mümkün olan en hızlı şekilde gitmeye dayanmaktadır.

<i>Daytona USA</i> Sega tarafından yapılmış 1993 yarış video oyunu

Daytona USA, 1993 yılında Sega tarafından geliştirilen yarış arcade oyunudur. Oyunda, oyuncular Daytona Uluslararası Pisti de dahil olmak üzere üç pistten birinde rakipleri ile yarışmaktadır.

Super Mario Kart, 1992 yılında Nintendo tarafından geliştirilen karting yarış video oyunudur. Oyun, Mario Kart serisinin ilk oyunu olup 27 Ağustos 1992 tarihinde Japonya ve daha sonra diğer ülkelerde Super Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü.

Kirpi Sonic, 1991 yılında Ancient tarafından geliştirilen ve Sega tarafından yayınlanan bir side-scrolling platform video oyunudur. Oyun, Genesis'in selefine benzemekle birlikte 8-bitlik sistemlere uyacak şekilde karmaşıklığı azaltıldı ve 1991 yılında Game Gear ile Master System için piyasaya sürüldü.

Sonic Mania, 2017 yılında PagodaWest Games ile Headcannon tarafından geliştirilen ve Sega tarafından yayınlanan bir side-scrolling platform video oyunudur. Oyun, Sonic the Hedgehog serisinin 16. oyunu olup Sonic serisinin 25. yıldönümü anısına hazırlandı ve Ağustos 2017 tarihinde Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One ve Microsoft Windows için piyasaya sürüldü.

<i>Heavyweight Champ</i> 1976 bilgisayar oyunu

Heavyweight Champ, Sega tarafından geliştirilen ve yayınlanan boks video oyunudur.

<span class="mw-page-title-main">Retrogaming</span>

Klasik oyun ve eski okul oyunları olarak da bilinen Retrogaming, eski bilgisayar oyunu, video oyunu konsolu veya arcade video oyunlarını çağdaş zamanlarda oynamak veya toplamaktır. Bazen bu, eski mobil oyun'lar için de geçerli olur.

<span class="mw-page-title-main">Super Street Fighter II</span>

Super Street Fighter II: The New Challengers, Capcom tarafından üretilen, ilk olarak 1993 yılında bir arcade oyunu olarak piyasaya sürülen rekabetçi bir dövüş oyunudur. Street Fighter II Turbo: Hyper Fighting'in devamı niteliğindedir; Street Fighter II'nin Street Fighter oyunlarının alt serisinde Street Fighter (1987)'dan sonra dördüncü oyundur. Önceki sürümlerdeki mevcut karakter listesini iyileştirir, dengeler ve dört yeni karakter sunar. Capcom'un CP System II donanımındaki ilk oyunudur. Street Fighter II'nin önceki sürümlerinde kullanılan orijinal CP System donanımından daha gelişmiş grafikler ve ses sunar.

Shadow the Hedgehog, Sega Studios USA tarafından geliştirilen ve Sonic the Hedgehog serisinin bir parçası olarak Sega tarafından yayınlanan 2005 yapımı bir platform oyunudur. Oyun, Dr. Eggman'ın büyükbabası Prof. Gerald Robotnik'in Black Doom'un yardımıyla yarattığı Kirpi Shadow'un, hafıza kaybından muzdaripken geçmişini öğrenmeye çalışmasını konu almaktadır. Shadow the Hedgehog, Sonic Adventure 1 ve Sonic Adventure 2'deki üçüncü şahıs nişancı öğelerini yeniden sunmakla birlikte konsepti büyük ölçüde genişletir ve Sonic serisine ilk kez çizgisellik sunar.