İçeriğe atla

Halo Infinite

Halo Infinite
GeliştiriciAtomhawk Design Ltd.
Certain Affinity
SkyBox Labs
Sperasoft
343 Industries
The Coalition Bunu Vikiveri'de düzenleyin
YayımcıXbox Game Studios Bunu Vikiveri'de düzenleyin
YönetmenJoseph Staten Bunu Vikiveri'de düzenleyin
BesteciGareth Coker
Joel Corelitz Bunu Vikiveri'de düzenleyin
SeriHalo (seri) Bunu Vikiveri'de düzenleyin
MotorSlipspace Engine Bunu Vikiveri'de düzenleyin
PlatformMicrosoft Windows
Xbox One
Xbox Series X ve Series S Bunu Vikiveri'de düzenleyin
Çıkış8 Aralık 2021 Bunu Vikiveri'de düzenleyin
Türbirinci şahıs nişancı Bunu Vikiveri'de düzenleyin
ModTek oyunculu oyun
Çok oyunculu oyun
co-op mode Bunu Vikiveri'de düzenleyin

Halo Infinite, 343 Industries tarafından geliştirilen ve Xbox Game Studios tarafından yayınlanan birinci şahıs nişancı oyunudur.[1][2][3] Oyun, Windows, Xbox One ve Xbox Series X/S cihazlar için piyasaya sürüldü. Halo serisinin altıncı oyunu[4] ve birde genel olarak on altıncı Halo oyunu olan Halo Infinite, Halo 5: Guardians'dan sonra Master Chief'in hikâyesini ele alıyor.[5][6][7]

Kaynakça

  1. ^ Gilliam, Ryan (10 Haziran 2018). "Halo Infinite brings the series back to PC". Polygon. Vox Media. 12 Haziran 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 20 Haziran 2018. 
  2. ^ Sato (10 Haziran 2018). "Halo Infinite Announced For Xbox One, Developed By 343 Industries". Siliconera. Curse. 15 Eylül 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 10 Haziran 2018. 
  3. ^ Hernandez, Patricia (9 Haziran 2019). "Halo Infinite is a 'spiritual reboot'". Polygon. Vox Media. 10 Haziran 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 10 Haziran 2019. 
  4. ^ Tassi, Paul (16 Ağustos 2018). "Microsoft Confirms That Yes, 'Halo: Infinite' Is Actually Just 'Halo 6'". Forbes. Forbes Media. 28 Nisan 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 10 Haziran 2019. ‘It is Halo 6,’ said 343’s Jeff Easterling during a Mixer stream ... ‘You should just consider it Halo 6. Don't think of it as a weird prequel kind of thing. It's the next story. It's the next chapter in what is going on.’ 
  5. ^ Prell, Sam (10 Haziran 2018). "Xbox announces Halo Infinite, which is... um... a new Halo game, question mark?". GamesRadar+. Future Publishing. 23 Temmuz 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 10 Haziran 2018. 
  6. ^ Lumb, David (10 Haziran 2018). "'Halo Infinite' puts Master Chief back in the fight". Engadget. Verizon Media. 30 Mart 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 10 Haziran 2018. 
  7. ^ O'Connor, Alice (10 Haziran 2018). "Halo Infinite announced, returning to PC". Rock, Paper, Shotgun. Rock, Paper, Shotgun Ltd. 19 Nisan 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 10 Haziran 2018. 

İlgili Araştırma Makaleleri

<i>Halo: Combat Evolved</i> 2001 video oyunu

Halo: Combat Evolved, Bungie Studios'un geliştirdiği birinci şahıs nişancı (FPS) video oyunudur. Halo serisinin bu ilk oyunu 15 Kasım 2001'de Xbox oyun konsolu ile aynı anda piyasaya sürüldü ve oyun, konsolun en gözde uygulaması olarak düşünülür. 9 Kasım 2005 itibarıyla oyunun dünya çapında 5 milyondan fazla kopya satmasıyla Microsoft 2003'te Microsoft Windows için ve Mac OS X için sürümleri piyasaya sürdü. Ayrıca oyunun hikâyesi uyarlanıp detaylandırılarak bir roman serisine dönüştürüldü. Oyunun daha sonra Xbox 360 HDD'ye indirilebilmesi için Xbox Original sürümü çıkarıldı.

<span class="mw-page-title-main">Sega</span> Japon oyun şirketi

Sega Corporation, Japonya merkezli bir çok uluslu video oyunu geliştirme ve yayımlama şirketidir. Şirket, 3 Haziran 1960 tarihinde kurulmuş olup ağırlıklı olarak video oyunları ve arcade oyun makineleri üretmektedir. Şirketin merkezi Tokyo'nun Shinagawa semtinde yer almakta olup Avrupa şirketi olan Sega Europe Londra'da, Kuzey Amerika şirketi olan Sega of America Irvine'da yer almaktadır.

<i>Halo 3</i>

Halo 3, Bungie tarafından Xbox 360 platformu için geliştirilen birinci şahıs nişancı türündeki video oyunu. Halo serisinin üçüncü oyunu olan Halo 3, Halo: Combat Evolved ile başlayıp, Halo 2 ile devam eden hikâyeyi sonlandırmaktadır. 25 Eylül 2007'de Avustralya, Brezilya, Hindistan, Yeni Zelanda, Kuzey Amerika ve Singapur, 26 Eylül 2007'de Avrupa, 27 Eylül 2007'de ise Japonya'da satışa sunulan oyunun resmî çıkış tarihinden önce, piyasada 4,2 milyon kopyası bulunmaktaydı.

Cube World, Windows için tasarlanmış bir RYO tipi video oyunudur. Mac OS ve diğer oyun konsolları için de versiyonlar yapılması düşünülmektedir. Oyunun alpha versiyonu yayınlanmıştır ve şu anda oynanabilir durumdadır. Ayrıca sunucular üzerinden çok oyunculu olarak da oynanabilmektdir.

Game Critics Awards, 1998'den beri her yıl düzenli olarak E3 video oyunu konferansının ardından düzenlenen video oyunu ödülleri. Tanıtımı E3'te yapılan oyunlara, çeşitli kategorilerde dağıtılır. Ödüller, Kuzey Amerika'da faaliyet gösteren çeşitli kuruluşları temsil eden jüriler tarafından belirlenir. 2013'teki ödüller için bu sayı 30'dur.

<span class="mw-page-title-main">Xbox Game Studios</span>

Xbox Game Studios, Xbox, Xbox 360, Xbox One, Windows, Steam, Windows Store ve Windows Phone platformları için oyun üretimi yapan Microsoft'un video oyunu prodüksiyon kanadıdır. 2002 yılında Microsoft Game Studios adıyla kurulmuş, 2011 yılında yeniden markalaşma yoluna gitmiş ve şimdiki adını almıştır. Bu departman 2002 yılından öncesinde Microsoft Game Division veya kısa haliyle Microsoft Games olarak adlandırılırdı. Microsoft Studios kendi etiketi altında birinci veya üçüncü parti geliştirme stüdyolarıyla beraber oyunlar geliştirmekte ve yayınlamaktadır. MSN Oyunlar da Studios'un bir parçası olmuştur.

<span class="mw-page-title-main">MachineGames</span> İsveç merkezli bir video oyunu geliştiricisi

MachineGames, Uppsala merkezli İsveçli bir video oyunu geliştiricisidir. Stüdyo, 2009 yılında, aralarında Magnus Högdahl'ın da bulunduğu Starbreeze Studios'un yedi eski çalışanı tarafından kuruldu. Birkaç yayımcıya oyun fikirlerini başarısız bir şekilde sunduktan sonra MachineGames, Temmuz 2010'da Wolfenstein serisinden yeni bir oyun geliştirmek için Bethesda Softworks ile anlaştı ve Kasım ayında Bethesda'nın ana şirketi ZeniMax Media tarafından satın alındı. Wolfenstein serisinde MachineGames, The New Order (2014), The Old Blood (2015), The New Colossus (2017), Youngblood (2019) ve Cyberpilot (2019) oyunlarını geliştirdi.

<i>BioShock: The Collection</i>

BioShock: The Collection, BioShock video oyunu serisinin remastered(yenilenmiş) hallerini içeren bir koleksiyondur. Bu yenilenmiş halleri Blind Squirrel Games tarafından geliştirilmiş ve 2K Games tarafından yayımlanmıştır. Serinin tüm oyunlarını içeren koleksiyonda oyunlar Microsoft Windows, PlayStation 4 and Xbox One platformlarında daha yüksek çözünürlükleri desteklemek ve oyuncuların daha yüksek kare hızlarıyla oynamalarını sağlamak için yenilenmiştir. Fakat Infinite için zaten yeni nesil grafik şartlarını karşıladığı gerekçesiyle sadece Playstation 4 ve Xbox One sistemlerinde yenilenmiş, PC portunda bir geliştirilme yapılmamıştır. Koleksiyon Eylül 2016 tarihinde çıkışını gerçekleştirmiştir. Windows kullanan oyuncular, orijinal oyunlara önceden sahip olma şartıyla oyunların yenilenmiş hallerini ücretsiz olarak elde edebilmişlerdir.

Tropico 6 Limbic Entertainment tarafından geliştirilen inşaat ve yönetim simülasyonu video oyunudur. Windows PC, Mac, Linux, PlayStation 4 ve Xbox One platformları için 2019'da çıkması planlanmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Xbox One ve Xbox Series X/S'nin sistem yazılımı</span> Xbox konsolları için sistem yazılımı

Bazen Xbox OS olarak da bilinen Xbox One ve Xbox Series X / S'in içinde bulunan sistem yazılımı, Xbox One'ın ve Xbox Series X ve Series S'in şletim sistemidir. Hyper-V sanal makine izleyicisini kullanan, Microsoft Windows tabanlı bir işletim sistemidir ve konsolda çalışabilecek oyunlar ve uygulamalar için ayrı işletim sistemleri içerir. Xbox 360 sistem yazılımının ardılı oldu. Günlük kullanım için dahili sabit disk'de bulunurken, kurtarma amacıyla ve fabrika ayarlarına sıfırlama işlevi için konsolun dahili NAND flaş bellek deposunda çoğaltılmıştır.

<span class="mw-page-title-main">343 Industries</span>

343 Industries, Amerikalı bir video oyunu geliştiricisi ve Redmond, Washington merkezli bir Xbox Game Studios stüdyosudur. Bonnie Ross başkanlığındaki stüdyo, başlangıçta Bungie tarafından yaratılan ve üretilen Halo serisi askeri bilimkurgu oyunlarından sorumludur ve Slipspace Engine'in geliştiricisidir. Halo karakteri 343 Guilty Spark'ın adını alan stüdyo, Bungie'nin Xbox Game Studios'tan ayrılmasının ardından Microsoft Game Studios adıyla 2007'de kuruldu. Bungie'nin son Halo oyunu Halo: Reach için onlarla beraber indirilebilir içerik geliştirdikten sonra, eleştirmenler tarafından beğenilen ve ticari açıdan başarılı olan Halo: Combat Evolved Anniversary ve Halo 4 oyunlarını yayınladı. Bu oyunları daha sonra Halo: Master Chief Collection ve Halo 5: Guardians devam oyunlarını ve Spartan Assault serisi ve Halo Wars 2 gibi çeşitli spin-off'lar izledi. 343 Industries şu anda Xbox Series X için lansman oyunu olarak Halo Infinite'ı geliştiriyor.

Vox Media, Inc. Washington, DC ve New York merkezli olarak yayın yapan Amerikan dijital medya şirketidir.

Playdead ApS, Kopenhag merkezli Danimarkalı bağımsız bir video oyun geliştiricisidir. Oyun tasarımcıları Arnt Jensen ve Dino Patti Limbo adlı oyunu geliştirmek için 2006 yılında şirketi oluşturdular. Limbo 2010 yılında piyasaya sürüldü. Bir yıllık Xbox 360 ayrıcalığının ardından Playdead, oyunu PlayStation 3, Microsoft Windows, macOS, iOS ve Android'de yayınladı.

Reigns: Game of Thrones Nerial tarafından HBO ile işbirliği içerisinde geliştirilmiş ve Devolver Digital tarafından yayınlanmış bir strateji video oyunudur. Reigns video oyunu serisinin üçüncü oyunu ve ilk spin-off oyunudur. Oyun, HBO'nun Game of Thrones dizisinindeki karakterlerin hikâyesi üzerine kuruludur. Reings: Game of Thrones, 18 Ekim 2018'de Android, iOS, macOS ve Windows için çıkış yapmıştır. 11 Nisan 2019'da da Nintendo Switch için çıkış yapmıştır.

Roguelike deste oluşturma oyunları deste oluşturma oyunlarının özü ile roguelike oyunların sistematik rastgeleliğini birleştiren bir video oyunu türüdür.

<i>Halo</i> (dizi) televizyon dizileri

Halo, Kyle Killen ve Steven Kane tarafından Paramount+ yayın platformu için geliştirilen ve aynı adı taşıyan (Halo) video oyunu serisine dayanan bir Amerikan askeri bilimkurgu televizyon dizisidir. Showtime Networks, 343 Industries, Amblin Television, One Big Picture ve Chapter Eleven tarafından yapımcılığı üstlenilen dizi, 26'ncı yüzyılda Birleşmiş Milletler Uzay Komutanlığı ile insan ırkını yok etmeye kararlı birkaç gelişmiş uzaylı ırkının teokratik-askeri ittifakı arasında yaşanan savaşı konu ediniyor.

The Witcher Adventure Game, canavar avcısı Geralt of Rivia'nın fantastik evreninde geçen CD PROJEKT RED'in masa oyununun dijital bir uyarlamasıdır. Oyun, Can Explode Games ile birlikte iş birliğinde geliştirilmiştir.

<i>Bus Simulator 18</i> 2018 video oyunu

Bus Simulator 18, Stillalive Studios tarafından geliştirilen ve Windows, PlayStation 4 ve Xbox One için Astragon Entertainment tarafından yayınlanan bir otobüs simülatörü oyunudur. Unreal Engine 4 tarafından desteklenmektedir ve ilk olarak 13 Haziran 2018'de dünya çapında kullanıma sunulmuştur. Bus Simulator serisinin beşinci oyunudur ve Bus Simulator 16'nın devam oyunudur. Eylül 2021'de, Bus Simulator 21 adlı bir devam oyunu yayınlandı.

Age of Wonders 4, Hollandalı geliştirici Triumph Studios tarafından geliştirilen ve Paradox Interactive tarafından yayınlanan 2023 4X sıra tabanlı bir strateji video oyunu. Age of Wonders serisinin Age of Wonders: Planetfall'dan sonraki altıncı oyunudur.