İçeriğe atla

Hükûmet simülasyon oyunu

Bir hükûmet simülasyonu veya politik simülasyon, bir ulusun tamamının veya bir kısmının hükûmeti ve politikasını simüle etmeye çalışan bir oyundur. Bu oyunlar jeopolitik durumları (dış politikanın oluşumunu ve uygulanmasını içeren), iç politik politikaların oluşturulmasını veya politik kampanyaların simülasyonunu içerebilir.[1] Askeri veya eylem unsurlarının cesaretini kırması veya soyutlaması nedeniyle klasik savaş oyunları türünden farklıdırlar.

Arka plan

Jeopolitik ve seçimlere dayalı oyunlar, kişisel bilgisayarların ortaya çıkmasından ve büyük miktarlarda istatistiksel veriyi hızlı bir şekilde işleyebilme yeteneklerinden çok önce vardı. Bu türden en eski oyunlardan biri, Oswald Lord tarafından 1935'te yaratılan ve 1960'a kadar basılmış olan The Game of Politics'di.[2] 1954'te, oyuncuların diğer oyuncularla anlaşmaya vardıkları ve ardından eşzamanlı olarak askeri hamleler gerçekleştirdikleri bir "müzakere" aşamasına sahip olmasıyla diğer savaş oyunlarından farklı olan Diplomacy masa oyunu yaratıldı. Ulusal siyaset, Almanya'da seçimlere ev sahipliği yapan 1986 masa oyunu Die Macher[3] ve Bush yönetimi altındaki Birleşik Devletler siyasetini hicveden Wreck the Nation gibi ürünlerle, tahta oyunlarının hayati bir alanı olmaya devam etti.[4]

Yıllarca postayla oynanan oyunlar keyfini çıkardıktan sonra, Diplomacy e-postadan yararlanan ilk oyunlardan biriydi ve 2000'lerde popüler bir e-posta oyunu olmaya devam etti.[5]

Bilgisayar oyunları

Bilgisayarlar daha karmaşık hale geldikçe, bu türdeki oyunlar e-postanın ötesinde daha karmaşık simülasyonlara geçti. Avrupa'daki çoğu kullanıcı için, iyi bilinen ilk politika oyunu Dictator [ru], 1983'te DK'Tronics tarafından piyasaya sürüldü ve Sinclair'in ZX Spectrum'unda çalışıyor. Bu türdeki en eski oyunlardan biri, Chris Crawford tarafından tasarlanan ve 1985'te yayınlanan Balance of Power idi. Bu oyunda, Soğuk Savaş'ın zirvesindeki çatışmalar, savaştan ziyade sonuçları şekillendirmek için siyasi ve politik kararları kullanıyor.[6][7] Balance of Power'da, oyuncu ile rakip süper güç arasındaki herhangi bir silahlı çatışma, bir kayıp koşulu olarak kabul edilen bir nükleer savaşla sonuçlanır.

Diğer Soğuk Savaş dönemi oyunları arasında Virgin Interactive tarafından oluşturulan Conflict: Middle East Political Simulator, Spectrum Holobyte's Crisis in the Kremlin ve neredeyse bilinmeyen Hidden Agenda vardı .

Çatışma, oyuncunun İsrail Başbakanı rolünü üstlendiği ve rakip ulusları yenmek için çeşitli diplomatik ve gizli direktifler kullanmak zorunda olduğu 1997 yılında varsayımsal bir durumu simüle etti. Düşman uluslarla çevrili olan oyuncu, çok sınırlı bir askerî güç tarafından zaptedilir ve bu nedenle, daha gelişmiş silah sistemleri ve gücü elde edene kadar iktidarda kalmak için barışçıl yöntemler kullanmaya teşvik edilir.[8]

Crisis in the Kremlin, kullanıcı aşağıdaki Sovyet politikacılarından herhangi birinin koruyucusu olarak oynayabilir: reformist hizipten Mikhail Gorbaçov; Katı hizip lideri Yegor Ligachev; ve milliyetci hizbin baskın figürü olan Boris Yeltsin. Oyuncu simülasyonu, başarısız Sovyetler Birliği'ni yeni bir refah çağına götürmek veya onun dağılmasını ve yeni dünya düzenine entegrasyonunu zorlamak için belirli stratejileri test etmek için kullanabilir. Bu oyun, bütçe yönetimi, vatandaş ve hizip memnuniyeti kavramının yanı sıra çoklu ekonomik değerler ve politik yelpazeyi tanıttı.[9]

Hidden Agenda'da kullanıcı, uluslararası ilişkiler ve ülke vatandaşlarının ihtiyaçlarını dengelemeye çalışan, devrim sonrası bir Orta Amerika ülkesi olan Chimerica'nın başkan rolünü üstleniyor.

İlk politik simülasyon oyunları eğlenceden çok eğitim amaçlıydı. 1987'de On the Campaign Trail, Kent State Üniversitesi'nin siyasi kampanya yönetimi programında bir araç olarak geliştirildi ve öğrencileri, 1970 ile 1986 arasındaki Amerika Birleşik Devletleri Senato seçimleri kampanyalarına ilişkin karar alma sürecine dahil etti.[10] Daha sonra, seçimler ve kampanyalar içeren paket oyunlar için ticari bir pazar gelişti.

1992 oyunu Power Politics (ve ondan önce 1981'de President Elect),[11] Amerika Birleşik Devletleri'nin yerel siyasi kampanyalarına odaklandı (ancak ülkenin seçimler üzerine yönetilmesine değil). 1996'da bu, Randy Chase (aynı zamanda Power Politics yaptı) tarafından tasarlanan ve oyuncuların Doonesbury çizgi romanındaki karakterlerden seçilen bir danışman havuzunun yardımıyla bir kampanya yürüttüğü Mindscape tarafından yayınlanan Doonesbury Seçim Oyununa uyarlandı.[12] 2005 yılında Power Politics III adlı halefi piyasaya sürüldü.[13] 2004'te Stardock, oyuncunun ABD Başkanı için 41 haftalık bir seçim döngüsü boyunca bir adayı yönlendirdiği, politikalar geliştirdiği ve talk show görünümlerini ve konuşma içeriğini uyarladığı Politik Makine'yi yayınladı. Oyun, kampanya stratejisinin anket sayılarını nasıl etkilediğine dair gerçek zamanlı geri bildirimler kullanarak modern anket yöntemlerine büyük ölçüde bağlıdır.[14] 2006 yılında TheorySpark, oyuncunun hem Ön Seçimler hem de Genel Seçimler aracılığıyla tüm bir seçim kampanyasını gerçekçi bir şekilde kontrol etmesini sağlayan bir seçim simülasyon oyunu olan President Forever 2008 + Primaries'i piyasaya sürdü. Başkan Forever 2008 + Primaries, 2004 yılında piyasaya sürülen son derece başarılı genel seçim simülasyonu President Forever'ın devamı niteliğindedir.

Bu türdeki bazı oyunlar, seçmenleri etkilemek için politikalar ve bütçe kararları içerir. Böyle bir oyun, 2005 yılında Positech Games tarafından yayınlanan Democracy'dir. Democracy''de oyuncular, hangi politikaların destekleneceği konusunda her dönemeçte kararlar alırlar. Sırayla ilerledikçe oyuncu, belirli seçmen türleri arasında tercih edilebilirlik oranlarının nasıl değiştiğini görür.[15] Adaylar her seçimden önce sözler verir ve yerine getirilmemesi, oyuncunun yeniden seçim kampanyası sırasında daha düşük destekle sonuçlanabilir.[16] Diğer örnekler, Eversim tarafından üretilen ve mevcut jeopolitik meselelere dayanan yerel politika ve kararlar için bir dizi seçenek sunan Geo-Political-Simulator serisi[17] ve Tropico serisidir.

Oyuncuyu, SuperPower gibi bir devlet liderinin koltuğuna oturtan oyunlar ve hedefleri ekonomik istikrar ve refah sağlamak olan devamı olan SuperPower 2 gibi oyunlar da bulunabilir, ancak oyun esas olarak dış politikalar etrafında döner. diğer ülkelerle birçok yönden etkileşim kurma becerileri. Oyun, ülkeleri etkileyen çok sayıda gerçek hayat anlaşması içeriyor.

Çevrimiçi oyunlar

NationStates gibi web tabanlı oyunlar, oyuncuların bireysel hükûmetlerin günlük kararlarını yönetmelerine ve rakip ülkelerle rekabet etmelerine olanak tanır.[18][19] Daha az resmi olarak yapılandırılmış oyunlar, oyuncuların hükûmetleri ve ulusları üzerinde anlaşılan bir dizi kurala göre yönettiği internet forumlarında da oynanır. Bu tür forum tabanlı simülasyon oyunları - genellikle "Polsims" olarak bilinir - farklı zaman dilimlerinde belirlenen turlar boyunca belirli bir ulusun politikasını simüle eder. Tüm "Polsimler" ulusal düzeyde yer almaz. Bazı Polsimler uluslararası düzeyde yer alırken diğerleri eyalet veya yerel düzeylerde gerçekleşir. Bu tür oyunlardaki oyuncular kurgusal politikacı olarak oynarlar ve tartışmalara, medya faaliyetlerine ve simüle edilmiş seçimlere katılırlar. Gerçekçilik, oyuncular ve yöneticiler (oyun dünyasını seçtikleri herhangi bir şekilde şekillendirebilen) tarafından sıkça tartışılan ve tartışılan günün kilit konuları ile oldukça vurgulanmaktadır.

Diğer web tabanlı oyunlarda oyuncular kayıt olur, açık bir pozisyon için başvurur (bir ülke veya bir ülkedeki bir politikacı veya ordu generali gibi bir kişi) ve ya gazeteler ya da diğer etkinlikler yoluyla ya da (daha yaygın olarak) oyun yöneticileri aracılığıyla oyun etkinlikleri yürütürler. Gerçekçilik ve işbirliği bu tür oyunlarda yüksek oranda teşvik edilme eğilimindedir. []

İlgili oyunlar

Lincity gibi şehir kurma oyunları, oyuncunun bir şehrin yönetim özelliklerini yönetmesini gerektirir.

Diğer inşaat ve yönetim simülasyonları hükûmet yönetimi gerektirir. Örneğin, Maxis tarafından geliştirilen ve yayınlanan SimCity serisi oyunlar gibi şehir kurma oyunları, belediye başkanı olma deneyimini simüle ediyor. SimCity, oyuncunun şehir gelişimi için bölgeler oluşturabileceği, yollar, enerji ve su tesisleri inşa edebileceği ve şehirlerinin kararlarına göre gelişmesini izleyebileceği gerçek zamanlı bir ortama sahiptir. Oyun ilk olarak 1989'da yayınlandı ve 2013 itibarıyla beşinci büyük sürümündeydi.[20]

Strateji oyunları sıklıkla hükûmet yönetimi zorluklarından yararlanır. 4X oyunlar, ister kabile ister yıldızlararası olsun, bir hükûmetin yönetimini gerektirir. Bu, altyapı oluşturma ve ticaret yapma gibi görevleri içerir. Galactic Civilizations II, oyuncuların siyasi partilerini iktidarda tutmak için onay derecelerini yönetmelerini gerektirir. İç politika bazen uluslararası çatışmalara daha fazla vurgu yapılarak soyutlanır. Örneğin, Civilization serisi oyunculara kaynaklar üzerinde tam kontrol sağlar ve bir imparatorluğu radikal bir şekilde yeniden yapılandırmak, bir "devrimi" tıklama meselesidir! buton. []

Diğer strateji oyunları, çeşitli derecelerde hükûmet yönetimine odaklanır. Örneğin, Hearts of Iron oyunlarında (II.Dünya Savaşı'nda geçen) sivil nüfus yalnızca partizanlar ve insan gücü ile ilgili bir faktördür, oysa Victoria'da bir oyuncunun sadece 'hobnob' ve fethetmekle kalmayıp, aynı zamanda muhafaza sırasında İkinci Sanayi Devrimi'ni de uygulaması gerekir. 1848 ayaklanmaları ve komünist isyan gibi gerçek siyasi devrimleri başlattı (ya da başlattı).

Hükûmet ve siyaset de macera oyunlarına dahil edildi. 1985 yılında Infocom tarafından yayınlanan A Mind Forever Voyaging, oyuncunun değişen kamu politikası kararlarına dayalı olarak gelecekteki olası senaryoları deneyebilen duyarlı bir bilgisayarı kontrol ettiği etkileşimli bir kurgu oyunuydu. Newsweek oyun hakkında, "Bu ' 1984 ' değil, ama bazı yönlerden daha da korkutucu." Dedi.[21]

2008 oyunu Spore, oyuncunun araçları kontrol ettiği ve 12 şehrin tümünün kontrolünü ele geçirene kadar diğer şehirlerle etkileşime girdiği bir "Medeniyet" aşamasına sahiptir.

Eğitim ve öğretim

Eğlencenin ötesinde, bu oyunların hükûmet personelinin eğitim ve öğretiminde pratik uygulamaları vardır. Kolluk kuvvetleri politikalarını yönetmek (ırksal profilleme gibi), bir askeri subayın kariyerinin simülasyonu ve acil durumlara hastane müdahaleleri gibi konularda eğitim simülasyonları oluşturulmuştur.[22] iCivics ayrıca Branches of Power, Executive Control vb. Oyunlar içerir.. .

Örnekler

  • 270 | Two Seventy US Election (2018)[23]
  • Balance of Power (1985)
  • Bandit Kings of Ancient China (1989)
  • Conflict: Middle East Political Simulator (1990)
  • Crisis in the Kremlin (1991)
  • Crusader Kings (2004)
    • II (2012)
    • III (to be released in 2020)
  • CyberJudas (1996)
  • Destiny of an Emperor (1989)
  • Diplomacy (1954)
  • Democracy (2005)
    • 2 (2007)
    • 3 (2013)
  • eRepublik (2008)
  • Floor 13 (1991)
  • Geo-political simulator series
    • Commander in Chief (2008)
    • Rulers of Nations (2010)
    • Masters of the World (2013)
    • Power and Revolution (2016)
  • Hidden Agenda (1988)
  • Jennifer Government: NationStates (2002)
  • Parliament Tycoon pro 14 Ekim 2020 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi.(2020)
  • Parliament Tycoon Lite(2020)
  • The Political Machine series
    • The Political Machine (2004)
    • 2008 (2008)
    • Express 2008 (2008)
    • 2012 (2012)
    • 2016 (2016)
    • 2020 (2020)
  • Particracy Classic"
  • Power Politics
  • President Elect (1981)
  • President Forever 2008 + Primaries (2006)
  • Republic: The Revolution (2003)
  • Republic of Rome (1990)
  • Romance of the Three Kingdoms (1985-2016)
  • Shadow President (1993)
  • SuperPower (2002)
  • Supreme Ruler series
    • 1936 (2014)
    • 2010 (2005)
    • 2020 (2008)
    • Cold War (2010)
    • Ultimate (2014)
    • The Great War (2017)
  • Tropico series (2001–)
  • Twilight Struggle (2005)
  • Victoria II (2010)

Kaynakça

  1. ^ "Spot On: Games get political". GameSpot. 12 Ağustos 2004. 13 Mart 2007 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 7 Ocak 2007. 
  2. ^ Time Magazine, February 3, 1936, "Monopoly & Politics" 30 Eylül 2007 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi.
  3. ^ Erik Arneson, "Playing Politics" 24 Kasım 2007 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi.
  4. ^ "BuzzFlash Reviews". Buzzflash.com. 11 Şubat 2009 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 17 Ocak 2011. 
  5. ^ Jim Burgess, "Play-by-Mail Diplomacy vs Play-by-Email Diplomacy" 25 Mayıs 2018[Tarih uyuşmuyor] tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi.
  6. ^ Chris Crawford (2003), Chris Crawford on Game Design, 0-13-146099-4
  7. ^ Robert Mandel, The Journal of Conflict Resolution, Vol. 31, No. 2 (Jun., 1987), "An Evaluation of the 'Balance of Power' Simulation" 19 Temmuz 2018 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi., pp. 333-345,
  8. ^ Zzap! Issue 70, February 1991, p.48, "Conflict: the Middle East Political Simulator"
  9. ^ Social Science Computer Review, Vol. 12, No. 3, 447-448 (1994), "Software Reviews: Crisis in the Kremlin"
  10. ^ Nadine S. Koch, "Winning Is Not the Only Thing 'On the Campaign Trail': An Evaluation of a Micro-Computer Campaign Simulation" 13 Nisan 2016 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. PS: Political Science and Politics, Vol. 24, No. 4 (Dec., 1991), pp. 694-698,
  11. ^ "President Elect." 29 Mart 2020 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. Moby Games (retrieved on January 25th, 2009).
  12. ^ "IGN: The Doonesbury Election Game". Pc.ign.com. 30 Aralık 1995. 25 Şubat 2004 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 17 Ocak 2011. 
  13. ^ "Power Politics III (PC)". GameSpy. 5 Şubat 2008 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 22 Aralık 2007. 
  14. ^ Jason Silverman (19 Ağustos 2004). "Campaign Game Mimics Real Life". Wired. 18 Eylül 2008 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 22 Aralık 2007. 
  15. ^ "Democracy (PC)". NZGamer.com. 5 Ağustos 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 6 Aralık 2007. 
  16. ^ "Positech Democracy". 10 Aralık 2007 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 6 Aralık 2007. 
  17. ^ "Best Political Games To Play On PC in 2018". Gaming Respawn (İngilizce). 4 Nisan 2018. 21 Ağustos 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 12 Ocak 2019. 
  18. ^ "NationStates - Walkthrough, Tips, Review". Jay is games. 25 Mart 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 12 Ocak 2019. 
  19. ^ "A Web Site of Virtual Nations". ABC News (İngilizce). 7 Ocak 2006. 12 Ocak 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 12 Ocak 2019. 
  20. ^ "Sim City 4 Review". IGN. 14 Ocak 2003. 4 Ekim 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 22 Aralık 2007. 
  21. ^ "Ad-Blurbs for A Mind Forever Voyaging". MobyGames. 18 Ekim 2007 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 22 Aralık 2007. 
  22. ^ "Simulation games help prepare government, unite local businesses". The Washington Examiner. 6 Ocak 2007. 20 Temmuz 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 18 Mart 2011. 
  23. ^ "Arşivlenmiş kopya". 1 Ekim 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 9 Eylül 2020. 

İlgili Araştırma Makaleleri

Sosyal liberalizm, bireysel özgürlük ve sosyal adalet arasında denge kurmayı amaçlayan politik bir ideolojidir. Klasik liberalizm gibi bireyci ekonomiyi, sivil ve siyasi hak ile özgürlüklerin genişlemesi bakımıyla uyuşur ancak bunlara ek olarak hükûmetin meşru rolünün yoksulluk, sağlık ve eğitim gibi ekonomik ve sosyal konuları olduğunu da içeren sosyal piyasayı temel alır. Sosyal liberalizmde toplumun iyiliği bireyin özgürlüğü ile uyumlu görülür. İkinci Dünya Savaşı sonrasında sosyal liberal fikirler dünyanın birçok ülkesinde benimsenmiştir. Sosyal liberal düşünceler ile partiler merkez veya merkez sol olarak kabul edilir. Bununla birlikte, ülkelere göre farklı isimlendirmeler sosyal liberalizmi tarif etmektedir. Birleşik Krallık'ta yeni liberalizm, ABD'de modern liberalizm, Almanya'da sol liberalizm ve İspanyolca konuşulan ülkelerde ilerici liberalizm olarak adlandırılır.

<span class="mw-page-title-main">Siyasi parti</span> politik hayatın en önemli ögesi olan ve belli bir siyasi görüşü temsil eden siyasal örgüt

Siyasi parti, belirli bir ülkenin seçimlerinde yarışacak adayları koordine eden bir örgütlenmedir. Bir parti üyelerinin genellikle politika konusunda benzer fikirlere sahip olması yaygındır ve partiler belirli ideolojik veya politika hedeflerini destekleyebilir.

Siyasetçi veya politikacı, parti politikasında etkin olan bir kişi ya da hükûmette herhangi bir görevi elinde bulunduran bir kişi. Politikacılar, ülkeyi ve dolayısıyla insanlarını yöneten yasalar ya da politikalar önerir, destekler ve oluşturur. Politikacı, herhangi bir bürokratik kurumda, politik iktidara ulaşmaya çalışan herhangi biri de olabilir.

<span class="mw-page-title-main">Almanya Hristiyan Demokrat Birliği</span> Almanyada bir siyasi parti

Almanya Hristiyan Demokrat Birliği, Hristiyan demokrat ve liberal muhafazakâr görüşte, merkez sağ pozisyonda bir Alman siyasi partisidir. Genel başkanı Friedrich Merz'tir.

<span class="mw-page-title-main">Liberal demokrasi</span> Siyasi ideoloji ve hükûmet biçimi

Liberal demokrasi veya Batı demokrasisi, temsilci demokratik bir hükûmet biçimi altında işleyen liberal siyasi bir ideolojinin birleşimidir. Birden fazla ayrı siyasi partinin katıldığı seçimler, hükûmetin farklı kollarına güçler ayrılığı, günlük yaşamda açık bir toplumun bir parçası olarak hukukun üstünlüğü, özel mülkiyetle piyasa ekonomisi, insan haklarının, medeni hakların, medeni özgürlüklerin ve siyasi özgürlüklerin eşit şekilde korunması gibi özelliklere sahiptir. Uygulamada sistemini tanımlamak için liberal demokrasiler genellikle hükûmetin yetkilerini belirleyen ve toplumsal sözleşmeyi güvence altına alan bir anayasaya başvururlar, bu anayasa ya kodifiye edilmiş ya da kodifiye edilmemiş olabilir. 20. yüzyılın ikinci yarısında genişleme döneminden sonra liberal demokrasi, dünyadaki yaygın bir siyasi sistem haline geldi.

Merkez sol, siyasette sol ve merkez arasındaki görüşler bütünüdür. Fırsat eşitliği yoluyla toplumsal adaletin sağlanabileceği düşüncesini savunmaktadır. Merkez sol siyaset, toplumun varsıl ve yoksul kesimleri arasındaki gelir farkını en aza indirmeyi amaç edinmiştir. Siyaseten ve toplumsal olarak radikal kararlar alınabilir. Bunun yanında reformist tutumlar ile de ekonomik ve sosyal politikalar sağlanabilir. Çoğulculuk taraftarı bir görüştür, toplumun sosyal hak ve çıkarları el üstünde tutulur.

Merkezcilik, toplumsal eşitliğin yanı sıra belirli bir sosyal hiyerarşinin kabul edilmesini veya desteklenmesini içeren siyasi bir bakış açısı veya duruştur. Bununla birlikte, merkezcilik, önemli ölçüde sağ veya sol yanlısı politika değişikliklerine karşı çıkar.

<span class="mw-page-title-main">Araç simülasyon oyunu</span>

Araç simülasyon oyunları, araçların çeşitli işletimsel sistemler tarafından gerçekçi bir şekilde yorumlanarak oyuncuya sunulan video oyunlarıdır. Otomobil, uçak, deniz taşıtları, uzay araçları, askeri araçlar vb. çeşitli araçları ve taşıtları içerir. Oyuncunun, sürücünün perspektifinden bu taşıtları kullanmasına veya rakip araçlar ile mücadele etmesine olanak sağlar. Oyunlar genellikle gerçekçiliğe dayalıdır ve yakıt yönetimi, belirlenen noktaya ve belirlenen zamanda yapılan yolcu ve yük teslimatlarını içerebilir.

<span class="mw-page-title-main">Seçim hilesi</span> Seçimlerde düzenbazlık

Seçim hilesi, seçimlere yasa dışı yapılan müdahalelere verilen ad. Desteklenen adayın oylarını artırarak, rakip adayın oylarını azaltarak veya her iki şekilde de yapılabilir. Hangi davranışların seçim hilesi sayıldığı ülkeden ülkeye değişiklik göstermektedir.

<span class="mw-page-title-main">Simülasyon video oyunu</span>

Simülasyon oyunu, genellikle gerçek dünyadaki etkinlikleri yakından simüle etmek için tasarlanmış video oyunlarıdır. Simülasyon oyunları eğitim, analiz veya tahmin gibi çeşitli amaçlar için bir oyun biçiminde çeşitli etkinlikleri gerçek hayattan kopyalamaya çalışır. Genellikle oyunda kesin olarak tanımlanmış hedefler yoktur, oyuncunun bir karakteri veya çevreyi serbestçe kontrol etmesine izin verilir. İyi bilinen örnekler savaş oyunları, iş oyunları ve rol yapma simülasyonudur.

Dovetail Games (DTG), RailSimulator.com Ltd şirketinin ticari adı, İngiliz simülasyon oyunu geliştirici ve yayımcısıdır. Şirket 2008 yılında Paul Jackson, Tim Gatland ve Charlie McMicking tarafından kuruldu. Günümüzde adı Train Simulator olan RailWorks serisi ile tanınır.

Bu liste, tüm video oyun platformları için simülasyon oyunlarının bir listesidir.

<span class="mw-page-title-main">Tren simülasyonu</span>

Bir tren simülasyonu, demiryolu taşımacılığı operasyonlarının bilgisayar tabanlı bir simülasyonudur. Bunlar genellikle, hem ticari eğitmenler olarak uygulanan 3B sanal gerçeklik dünyasını hem de kullanıcının sanal dünyanın içine adım atarak etkileşime girmesini sağlayan oyun modlarına sahip tüketici bilgisayar oyun yazılımını modelleyen büyük ve karmaşık yazılım paketleridir. Yakın görüş modellemesi nedeniyle genellikle hızlı tren simülatörü yazılımı genellikle uçuş simülatörü programlarından çok daha karmaşık ve yazılması ve uygulanması zor bir yazılımdır.

<span class="mw-page-title-main">İş simülasyonu oyunu</span>

İş simülasyon oyunları, veya iş insanı oyunları olarak da bilinen ekonomik simülasyon oyunları, genellikle bir iş biçiminde, ekonomik süreçlerin yönetimine odaklanan oyunlardır. Saf iş simülasyonları, inşaat ve yönetim simülasyonlarının bir inşaat unsuru içermeyen versiyonu olarak tanımlanmıştır ve bu nedenle yönetim simülasyonları olarak adlandırılabilir. Aslında bu tür oyunlarda mikro yönetim sıklıkla vurgulanır. Esasen sayısaldırlar, ancak yaratıcı grafikler kullanarak oyuncunun dikkatini çekmeye çalışır. Bu oyunlara ilgi, algoritmalar kullanarak gerçek dünyadaki olayların doğru simülasyonunun yanı sıra, oyuncuların eylemlerinin beklenen veya makul ve yakın sonuçlara bağlanmasına dayanır. Ekonomik simülasyonların önemli bir yönü, yapay sistemlerin, oynanışın ve yapıların ortaya çıkmasıdır.

Sosyal simülasyon oyunları, çoklu yapay yaşamlar arasındaki sosyal etkileşimleri araştıran bir alt tür yaşam simülasyonu oyunudur. Bu türün en ünlü örnekleri The Sims and the Animal Crossing serisidir.

Flört simülasyonu veya romantik simülasyon oyunu, romantik unsurlara sahip simülasyon oyunlarını içeren bir video oyunu türüdür.

<span class="mw-page-title-main">Ulusal Öncü Parti</span> Moritanyada bir siyasi parti

Ulusal Öncü Parti, Moritanya'da yasadışı bir siyasi partidir. Irak liderliğindeki Arap Sosyalist Baas Partisi'nin Moritanya bölgesel şubesidir.

Video oyunlarında reklamcılık, ürünleri, organizasyonları veya bakış açılarını tanıtmak için reklamın video oyunlarına entegre edilmesidir.

Sürükleyici sim, oyuncu seçimlerine dayanan simülasyon türünde bir video oyunu türüdür. Temel tanımlayıcı özelliği, nispeten geniş bir oyuncu yetenekleriyle birleştiğinde, oyundaki sorunlara çeşitli ve yaratıcı çözümlerin yanı sıra, ortaya çıkan oyun oynamanın ötesindeki yaratıcı çözümleri desteklemesine izin veren oyuncu eylemlerine yanıt veren simüle edilmiş sistemlerin kullanılması, geliştirici tarafından açıkça tasarlanmasıdır. Bu tanım, sınırlı bir anlamda oyuncu seçimine izin veren oyun sistemleri veya oyuncuların seçimlerinin sonuçlarından kolayca kaçmalarına izin veren sistemlerle karıştırılmamalıdır.

<span class="mw-page-title-main">Büyük strateji savaş oyunu</span> video oyunu türü

Büyük strateji savaş oyunu veya büyük strateji oyunu (GSG), bir ulus devletin veya imparatorluğun kaynaklarının kontrolünü ve idaresini içeren, askeri strateji odaklı savaş oyunudur. Büyük strateji oyunları, genellikle karmaşıklıkları ve bunun sonucunda ortaya çıkan kullanım zorluğu ile diğer strateji oyunlarından ayrılır. Oyuncu, ordularının yönetimini sağlar ancak oyuncunun kendisi savaşta yer almaz, orduların sevk ve idaresini gerçekleştirir. 4X oyunlarıyla örtüşen bir yapıya sahip olsa da 4X oyunlarından farklılık gösterir; oyuncuların oyunu açık bir dünyayı keşfetme ve ilerletme konusunda eşit derecede değil, belirli bir düzene bağlı oldukları anlamına gelir.