İçeriğe atla

Growtopia

Growtopia
ÜreticiUbisoft Abu Dhabi[a]
Ubisoft Pune[b]
YayımcıUbisoft[c]
Yayım tarihi
Kasım 30, 2012
  • Android
    Kasım 30, 2012
    iOS
    Ocak 11, 2013
    Microsoft Windows
    Temmuz 9, 2013
    macOS
    Temmuz 27, 2013
    Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One
    Temmuz 18, 2019[1][2][3]
Tür(leri)Sandbox, Açık dünya, macera
OyuncularÇok oyunculu

Growtopia, çoğunlukla GT olarak kısaltılır; sunucu ile çalışan, oyuncuların mesajlaşabildiği, arkadaş ekleyebildiği, takas yapabildiği, savaşabildiği ve dünya kurabildiği bir sandbox video oyunudur.[4]

Oyun ilk olarak 2012 yılının Kasım ayında Android platformunda "Beta" olarak piyasaya sürülmüştür. Daha sonra iOS, Microsoft Windows, macOS, Nintendo Switch, PlayStation 4 ve Xbox One için de kullanılabilir hâle gelmiştir.

28 Şubat 2017'de Ubisoft'un Growtopia'yı satın aldığı açıklandı ve satın alım Ubisoft'un 2016-17 dördüncü çeyreğinde tamamlandı.[5]

Oynanış

Growtopia neredeyse her şeyin ağaç tohumlarından yetiştirilebileceği bir MMO sandbox oyunudur.[6] Oyunda bir hedef yoktur ancak elde edilebilecek başarılar ve tamamlanabilecek epik görevler vardır.

Yeni bir oyuncu oyuna ilk girdiğinde envanterine "Growpedia" adında ipucu içeren bir kitap düşer oyuncu bu kitabı kullanarak belirli görevleri yapabilir. Oyuncu oyuna iki basit araçla başlar: yumruk atmak ve blok kırmak için bir el ve eşyaları özelleştirmek ve değerlerini değiştirmek için bir İngiliz anahtarı. Kullanıcıdan TUTORIAL dünyasındaki eğitimini tamamlar tamamlamaz istediği ismi verebileceği bir dünya oluşturması istenir. Oyun hakkında daha fazla bilgi alabilmesi için START (tr: başlangıç) adındaki dünyaya gönderilir.

Oyuncular diğer insanların dünyalarını ziyaret edebilir ya da kendi dünyalarını oluşturabilir. İstisnalar (mesela TINY dünyası) dışında Growtopia'daki dünyaların boyutu aynıdır. Oyuncular blok inşa edebilir ya da kırabilir, bloklardan gem (tr: elmas) ya da seed (tr: tohum) alabilir, tohum ekebilir ve ağaçları hasat edebilirler. Oyuncular bu aktiviteleri başkaları tarafından kilit altına alınmış dünyalar ya da alanlarda gerçekleştiremezler.

Oyuncular istedikleri alanı değişik boyutlu kilitlerle kilit altına alabilir: Small Lock (10 kare), Big Lock (50 kare), Huge Lock (200 kare) ve World Lock (tüm dünyayı kaplar).[6]

Growtopia'nın geliştirici ve moderatörler tarafından zorunlu tutulan, oyuncuların uyması gerektiği bir takım kuralları vardır. Geliştirici ve moderatörlerin isimlerinin başında @ işareti vardır.

Gelişim

2012'de, Seth Robinson yeni bir oyun hakkında düşünmeye başladı. Bu sırada Robinson 6 tane taslak ekran fotoğrafı yapıp onu projeye dahil etme amacıyla Mike Hommel'a gönderdi. Oyunun adı Buildo olarak belirlenmişti.

Hommel'ın dokunuşlarıyla arayüz şekil almaya başladı.[7] 22 Ekim 2012'de Hommel, YouTube kanalına oyun daha yayınlanmadan bir tanıtım videosu yayınladı.[8]

3 aylık bir gelişim sürecinden sonra oyun 30 Kasım 2012'de Android platformunda beta olarak Growtopia adı altında yayınlandı. Oyunu tam sürüme 9 Ocak 2013'te geçirdiler.[7] Oyun o tarihten beri sürekli güncelleniyor. 28 Şubat 2017'de Ubisoft'un Growtopia'yı satın aldığı açıklandı ve satın alım Ubisoft'un 2016-17 dördüncü çeyreğinde tamamlandı.[5]

Oynanabilirlik

Oyun birden çok platformda oynanabilmekte.

Android sürümü 30 Kasım 2012'de ve iOS sürümü 11 Ocak 2013'te yayınlanmıştır.[7] Mobil sürümleri takiben bir Windows betası 9 Temmuz 2013'te ve bir macOS sürümü 27 Temmuz 2013'te yayınlanmıştır.

Oyunun Nintendo Switch, PlayStation 4 ve Xbox One sürümleri dijital olarak 18 Temmuz 2019'da yayınlanmıştır.[1][2][3]

Ubisoft, 30 Temmuz 2020'de Growtopia'nın konsollardan desteğinin kaldırılacağını açıkladı.

Dipnotlar

  1. ^ 2017'ye kadar Hamumu Software ve Robinson Technologies tarafından geliştiriliyordu.
  2. ^ (Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One)
  3. ^ 2017'ye kadar Robinson Technologies tarafından yayımlanıyordu.

Kaynakça

  1. ^ a b "Arşivlenmiş kopya". 13 Temmuz 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 28 Ekim 2019. 
  2. ^ a b "The Drop: New PlayStation Games for July 16, 2019". PlayStation Blog (İngilizce). 12 Temmuz 2019. 4 Aralık 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 12 Temmuz 2019. 
  3. ^ a b "Growtopia on Microsoft Store" (İngilizce). 9 Ağustos 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Mayıs 2019. 
  4. ^ "Growtopia". Growtopia. 17 Aralık 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 9 Şubat 2019. 
  5. ^ a b Kerr, Chris (1 Mart 2017). "Ubisoft acquires massively multiplayer social game, Growtopia". Gamasutra (İngilizce). UBM Technology Group. 11 Nisan 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 6 Mart 2019. 
  6. ^ a b Polson, John (12 Ocak 2013). "Free Mobile Pick: Growtopia (Robinson, Hommel)". IndieGames.com. UBM Technology Group. 11 Nisan 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 6 Mart 2019. 
  7. ^ a b c Robinson, Seth (19 Haziran 2013). "Two guys made an MMO: The Growtopia Postmortem". IndieGames.com (İngilizce). UBM Technology Group. 11 Nisan 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Şubat 2019. 
  8. ^ Hommel, Mike (22 Ekim 2012). "Hamumu Develog!!! #9". YouTube. Google. 22 Aralık 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 6 Mart 2019. 

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

Gameloft, bilgisayar ve cep telefonları için oyun yapan ve yayınlayan bir şirkettir. Merkezi Fransa'dadır.

<i>FIFA</i> (video oyunu serisi) futbol video oyunu

FIFA ya da diğer ülkelerde bilinen isimiyle FIFA futbol, Electronic Arts'ın bir kolu olan EA Sports tarafından 1993'ten bu yana yıllık çıkarılan futbol oyunudur. 1980'lere damgasını vuran Sensible Soccer, Kick Off, Matchday Soccer'ın geliştirilmiş oyunu olarak EA tarafından çıkarılan seri, daha sonra dalında bir numara olmuş ve Madden NFL'den sonra en çok satan spor oyunu olmuştur

Oyun konsolu, harici televizyon bağlantısı yoluyla oyun oynama imkânı veren bilgisayar kökenli eğlence cihazıdır. Temeli 1947 yılına kadar uzanan bilgisayar oyunları, oyun konsolu gelişim sürecinin de tohumlarını ekmiştir.

<i>Assassins Creed</i> (seri) video oyunlarına dayalı medya dizileri

Assassin's Creed, aksiyon-macera türü tarihsel, video oyunu serisidir. Oyun açık dünya ve gizlilik öğeleri içerir.

Mojang Studios, Mayıs 2009'da İsveç'te kurulmuş video oyunu geliştirici şirketi. Minecraft, Scrolls gibi oyunların yaratıcısıdır. 2014 yılında Microsoft tarafından satın alınmıştır. Mojang'ın kurucusu Markus Alexej Persson'dur. Merkezi İsveç Maria Skolgata Stockholm'dadır. 17 Mayıs 2020 tarihinde Mojang adı, Mojang Studios olarak yeniden adlandırılmıştır.

Asphalt, Gameloft tarafından geliştirilen ve yayınlanan bir yarış video oyunu serisidir. Serideki oyunlar genellikle dünyanın çeşitli yerlerinde geçen hızlı tempolu atari yarışlarına odaklanıyor ve oyunculardan polis takibinde yerel kolluk kuvvetlerinden kaçarken yarışları tamamlamaları isteniyor.

Fortnite, Epic Games ve People Can Fly tarafından geliştirilen, Epic Games tarafından 25 Temmuz 2017'de yayınlanan nişancı oyunudur. Oyun, 4 kişiye kadar eşli oynanışa sahip bir görev yapma oyunudur. Oyun, aynı oyun motoruna sahip Dünyayı Kurtar, Fortnite Battle Royale ve Creative adında üç oyun modunu içerir. Eylül 2017'de yayınlanan hayatta kalma modu sonrası oyunun popülerliği artmıştır.

<i>Monster Hunter</i>

Monster Hunter, Capcom tarafından geliştirilen bir aksiyon-rol yapma vide oyunu serisidir. Seride oyunucu, yerliler tarafından kendilerine verilen görevlerin bir parçası olarak çeşitli manzaralarda büyük canavarları öldürerek veya yakalayarak Hunter rolünü üstlenir. Çekirdek oyun döngüsünün bir parçası olarak, oyuncular canavarları öldürmek, kaynakları toplamak ve daha güçlü canavarlarla yüzleşmelerini sağlayan gelişmiş silahlar, zırhlar ve diğer eşyaları yapmak için ödüller kazanmaktan elde edilen ganimetler kullanırlar. Tüm ana seri oyunları genellikle çok oyunculu modda olup tek oyunculu modda da oynanabilmektedir.

Darksiders; hack & slash, aksiyon-macera türünde Vigil Games tarafından yaratılmış bir video oyunu serisidir. Şu anda bazı Vigil çalışanlarını da içeren Gunfire Games tarafından geliştirilmektedir. Seri, insanlığın neredeyse yok olduğu ve meleklerin dünyanın kontrolü için şeytan ordalarına karşı bir savaş verdikleri kıyamet sonrası Dünya'da geçer. Bütün bunların ortasında evrende dengeyi sağlamakla görevli Nefilim'lerin son üyesi Mahşerin Dört Atlısı vardır.

Farming Simulator, Giants Software tarafından geliştirilen çiftlik simülasyonu üzerine kurulu video oyunu serisidir. Oyunun haritaları çoğunlukla Amerika ve Avrupa'dan esinlenerek hazırlanmıştır. Oyuncular tarım ve hayvancılık ile uğraşabilir, ekin yetiştirebilir ve çiftlikten elde ettikleri ürünleri satabilirler. Oyun serisi dört milyondan fazla satmıştır.

Human: Fall Flat, Litvanyalı stüdyo No Brakes Games tarafından geliştirilen ve Curve Digital tarafından yayımlanan bir platform-bulmaca video oyunudur. Temmuz 2016'da Microsoft Windows, Linux ve MacOS için, Mayıs 2017'de PlayStation 4 ve Xbox One için ve Aralık 2017'de Nintendo Switch için piyasaya sürüldü. Codeglue tarafından geliştirilen ve 505 Games tarafından yayımlanan mobil sürümü 26 Haziran 2019'da iOS ve Android için piyasaya sürüldü.

Just Dance 2019, Ubisoft tarafından geliştirilmiş bir dans ritim oyunudur. 11 Haziran 2018'de E3 basın toplantısında serinin onuncu ana bölümü olarak tanıtıldı ve 23 Ekim 2018'de Nintendo Switch, Wii, Wii U, PlayStation 4, Xbox One ve Xbox'ta yayınlandı. Kuzey Amerika'da 360. Ayrıca 25 Ekim 2018'de Avrupa ve Avustralya'da yayınlandı. Aynı zamanda dünya çapında Xbox 360 için piyasaya sürülen en son oyun oldu. Ubisoft tarafından Wii U için yapılan son oyundur.

Coffee Talk, Endonezyalı bağımsız bir stüdyo olan Toge Productions tarafından geliştirilen ve Microsoft Windows, macOS, Nintendo Switch, PlayStation 4 ve Xbox One için 29 Ocak 2020'de yayınlanan görsel bir romandır. Oyun bir gün sonra 30 Ocak 2020'de Nintendo Switch için Japonya'da piyasaya sürüldü. Oyun, Seattle'ın fantastik bir versiyonunda bir kafede çalışan bir baristayı ve kafenin çeşitli müşterilerinin endişelerini dinlerken ve içecek hazırlarken ki sohbetlerini konu alıyor. Oyun, 90'ların anime, piksel sanatından esinlenen bir estetiğe sahiptir.

Child of Light, Ubisoft Montreal tarafından geliştirilen, Ubisoft tarafından yayınlanan Microsoft Windows, PlayStation 3, PlayStation 4, Wii U, Xbox 360 ve Xbox One için çıkmış platform temalı rol yapma video oyunudur. Oyun 11 Ekim 2018'de Nintendo Switch'te de yayınlandı.

<i>Bloodstained: Ritual of the Night</i>

Bloodstained: Ritual of the Night, ArtPlay tarafından geliştirilen ve 505 Games tarafından yayınlanan Metroidvania tipi bir video oyunudur. Oyun Bloodstained serisinin ikinci oyunudur. Bloodstained: Ritual of the Night, Haziran 2019'da Microsoft Windows, Nintendo Switch, PlayStation 4 ve Xbox One için, Aralık 2020'de ise iOS ve Android için yayınlandı.

Just Dance 2018 Ubisoft tarafından geliştirilen bir danstır ritim oyunu. 12 Haziran 2017'de E3 dizinin dokuzuncu ana taksit olarak basın toplantısı ve 24 Ekim 2017'de PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One, Wii, Wii U ve Nintendo Switch oynanılması planlanmaktaydı.

60 Seconds!, Polonyalı stüdyo Robot Gentleman tarafından geliştirilen ve yayımlanan aksiyon-macera video oyunudur. 25 Mayıs 2015'te Microsoft Windows, 18 Aralık 2017'de Nintendo Switch, 6 Mart 2020'de PlayStation 4 ve Xbox One platformları için piyasaya sürülmüştür. Hikâyede oyuncunun şehrine bir nükleer bomba düşer. Oyun tam olarak başlamadan önce 60 saniye içinde oyuncunun evde olabildiğince çok malzeme ve aile üyesi toplaması gerekir.

Fortnite Creative, Fortnite video oyununun bir parçası olan Epic Games tarafından geliştirilen ve yayınlanan bir sandbox oyunudur. 6 Aralık 2018'de Microsoft Windows, macOS, PlayStation 4, Xbox One, iOS, Nintendo Switch ve Android için piyasaya sürüldü.

<i>Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition</i> 2021 video oyunu üçlemesi

Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition, Rockstar Games tarafından geliştiren ve GTA III, Vice City ve San Andreas'ın yenilenmiş sürümlerini içeren video oyunu. Oyun 11 Kasım 2021'de Microsoft Windows, Nintendo Switch, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One ve Xbox Series X/S'de yayınlandı, 2022'nin ilk yarısında ise Android ve iOS cihazlarda yayınlanması beklenmekteydi. İki yıllık geliştirme sürecinde, orijinal oyunların görünümünü ve verdiği hissin korunmasına odaklanıldı; fizik motoru orijinallerden kopyalandı ve dokuları otomatik olarak yükseltmek için yapay zeka kullanıldı. Grand Theft Auto V'den (2013) alınan yeni öğelerin yanı sıra birkaç renklendirme ve aydınlatma efektleri eklendi. Ekip, karakter tasarımlarını yenilerken Rockstar North'dan orijinal geliştiricilere danıştı. Yayınlanmadan önce, üç oyunun mevcut sürümleri dijital satış platformlarından kaldırıldı ve bu da oyuncular tarafından eleştirilere yol açtı; ancak Rockstar Games, eski sürümleri sadece Rockstar Store'daki mağazaya getirerek tepkilerin önüne geçmek istedi.

Gris, İspanyol geliştirici Nomada Studio tarafından hazırlanan ve Devolver Digital tarafından yayınlanan bir platform-macera oyunudur. Oyun macOS, Nintendo Switch ve Windows için Aralık 2018'de, iOS için Ağustos 2019'da, PlayStation 4 için Kasım 2019'da, Android için Nisan 2020'de, Amazon Luna için Kasım 2021'de ve PlayStation 5, Xbox One ve Aralık 2022'de Xbox Series X/S. Oyun 1 milyonun üzerinde kopya sattı.