Grady Booch
Grady Booch | |
---|---|
Doğum | 27 Şubat 1955 Amarillo, Teksas, ABD |
Eğitim | University of California, Santa Barbara (M.S.) U.S. Air Force Academy (B.S.) |
Ödüller |
|
Resmî site | researcher.watson.ibm.com/researcher/view.php?person=us-gbooch |
Kariyeri | |
Çalıştığı kurumlar |
|
Grady Booch (27 Şubat 1955 doğumlu), Ivar Jacobson ve James Rumbaugh ile Birleşik Modelleme Dili'ni (UML) geliştirmesiyle tanınan Amerikalı bir yazılım mühendisidir. Yazılım mimarisi, yazılım mühendisliği ve işbirliğine dayalı geliştirme ortamlarındaki yenilikçi çalışmaları ile uluslararası alanda tanınmaktadır.[1][2][3][4][5][6][7]
Eğitim
Booch, lisans derecesini 1977'de Amerika Birleşik Devletleri Hava Kuvvetleri Akademisi'nden ve 1979'da Santa Barbara'daki California Üniversitesi'nden elektrik mühendisliği alanında yüksek lisans derecesini aldı.[8]
Kariyer ve araştırma
Booch, mezun olduktan sonra Vandenberg Hava Kuvvetleri Üssü'nde çalıştı. Proje mühendisi olarak başladı ve daha sonra uzay mekiği ve diğer projeler için yer destek görevlerini yönetti. Yüksek lisansını aldıktan sonra Hava Kuvvetleri Akademisi'nde eğitmen oldu.[9]
Booch, 1981'de kurulduğundan beri Rational Software Corporation'ın Baş Bilim Adamı olarak görev yaptı ve 2003'te IBM tarafından satın alınmasıyla Mart 2008'e kadar çalışmaya devam etti. Daha sonra IBM Research'te Baş Bilim Adamı, Yazılım Mühendisliği ve Benjamin Cummings'in dizi editörü oldu.
Booch, hayatının çalışmalarını, sanatı ve yazılım geliştirme bilimini geliştirmeye adadı. 1980'lerde Ada'da programlama üzerine en popüler kitaplardan birini yazdı. En çok 1990'larda Ivar Jacobson ve James Rumbaugh ile Birleşik Modelleme Dilini geliştirmesiyle tanınır.
Booch metodu
Booch, Object Oriented Analysis and Design With Applications'da sunduğu Booch yazılım geliştirme yöntemini geliştirdi. Booch, karmaşık kodun basitleştirilmesi için daha fazla sınıf eklemeyi tavsiye etmektedir. Booch yöntemi, yazılım mühendisliğinde kullanılan bir tekniktir. Nesne yönelimli analiz ve tasarımda yaygın olarak kullanılan bir nesne modelleme dili ve metodolojisidir. Booch tarafından Rational Software'deyken geliştirilmiştir .
Booch yönteminin gösterim yönünün yerini, nesne modelleme tekniğinden (OMT) ve nesne yönelimli yazılım mühendisliğinden (OOSE) öğelerle birlikte Booch yönteminden grafik öğeler içeren Birleşik Modelleme Dili (UML) almıştır.
Booch yönteminin metodolojik yönleri, çeşitli metodolojilere ve süreçlere dahil edilmiştir, bu tür birincil metodoloji Rational Unified Process (RUP) 'dir.
Tasarım desenleri
Booch aynı zamanda tasarım modellerinin bir savunucusudur. Örneğin, bu alanda erken dönem ve oldukça etkili bir kitap olan Design Patterns'in önsözünü yazdı.
Yayınları
Grady Booch birkaç makale ve kitap yayınladı. Bunlardan bazıları:
- Software Engineering with Ada.[10]
- Object Solutions: Managing the Object-Oriented Project.[11]
- The Unified Software Development Process. With Ivar Jacobson and James Rumbaugh.[12]
- The Complete UML Training Course. With James Rumbaugh and Ivar Jacobson.[13]
- The Unified Modeling Language Reference Manual, Second Edition. With James Rumbaugh and Ivar Jacobson.[14]
- The Unified Modeling Language User Guide, Second Edition. With James Rumbaugh and Ivar Jacobson.[15]
- Object-Oriented Analysis and Design with Applications.[16]
Ödüller
1995 yılında Booch, Computing Machinery Derneği Üyeliğine alındı.[17] 2003 yılında, IBM'e girmesinden kısa bir süre sonra IBM Üyesi seçildi ve 18 Mart 2008'de şu anki görevini üstlendi. 2010 yılında IEEE Üyesi olarak tanındı.[18] 2012 yılında İngiliz Bilgisayar Topluluğu, Booch'un Lovelace Madalyasını alacağını ve 2013 Lovelace Dersini vereceğini duyurdu.[19] 2007 yılında Turing Konferansı'nı verdi. Unified Modeling Language (UML) 'nin oluşturulmasına yol açan Nesne Modelleme alanındaki öncü çalışması nedeniyle 2016 yılında IEEE Computer Society Computer Pioneer ödülüne layık görüldü.[20]
Kaynakça
- ^ "A podcast interview with Grady Booch on Software Engineering Radio". 27 Eylül 2007 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 26 Ağustos 2020.
- ^ ""The Promise, The Limits, The Beauty of Software" talk at Yahoo!". 1 Haziran 2007 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 26 Ağustos 2020.
- ^ "There is joy in software. Podcast". 18 Haziran 2008 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 26 Ağustos 2020.
- ^ "Grady Booch On Architecture podcast series". 3 Ağustos 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 5 Ağustos 2010.
- ^ "Zen and the Art of Architecture: the Innovation Interview with Grady Booch Part 1". 27 Şubat 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 26 Ağustos 2020.
- ^ "Zen and the Art of Architecture: the Innovation Interview with Grady Booch Part 2". 5 Mart 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 26 Ağustos 2020.
- ^ "Zen and the Art of Architecture: the Innovation Interview with Grady Booch Part 3". 11 Mart 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 26 Ağustos 2020.
- ^ "Dr. Dobb's Excellence in Programming Award". Dr. Dobb's Journal. 9 Mart 2007. 28 Mart 2009 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 26 Ağustos 2020.
- ^ "Grady Booch: A man of methods". developer.com. 10 Mart 2003 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Ağustos 2020.
- ^ Benjamin/Cummings (1983) 0-8053-0604-8.
- ^ Pearson Education (1995) 0-8053-0594-7.
- ^ Prentice Hall (1999) 978-0-201-57169-1.
- ^ Prentice Hall (2000) 0-13-087014-5.
- ^ Addison-Wesley (2004) 978-0-321-24562-5.
- ^ Addison-Wesley (2005) 978-0-321-26797-9.
- ^ Addison-Wesley (2007) 0-201-89551-X.
- ^ "ACM: Fellows Award / Grady Booch". Fellows.acm.org. 27 Mayıs 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Mart 2013.
- ^ "Fellow Class of 2010". IEEE. 16 Mayıs 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Mart 2013.
- ^ "Grady Booch presented with BCS Lovelace Medal". BCS. 29 Mayıs 2012. 23 Eylül 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 11 Aralık 2013.
- ^ "Grady Booch | IEEE Computer Society" (İngilizce). 7 Haziran 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 6 Haziran 2019.